- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple Watch
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobil flották
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
Hirdetés
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
válasz csongi #17102 üzenetére
Mármint én használtam így. Ja. Olyan 1600 km-t.
Veszek bilincset ma, aztán meglátjuk, hogy a gumicső deformálódott-e, vagy rámegy vele faszán. Ha nem zár jól, akkor elvileg 7k körül kapni.
Nem tudok fordulatszámot mérni, viszont jelentősen magasabb, mint kéne, néha leejti, de nem marad ott huzamosabb ideig. Mikor tegnap ráhúztuk a karbira rendesen, akkor alacsonyan ment, de aztán gondolom nem tökéletes a dolog, meg lehet azóta el is mozdult, mert megint magasan tartotta reggel, hogy jöttem, néha esett le. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #17114 üzenetére
Felreerthetoen fogalmaztam. Nem karbi, hanem fojtoszelep haz (throttle body).
Ehhez hasonlo, nem? Ez egy SH 125/150-re valo, kompletten uj ara 60 rugo korul van.
Azert kerdezem, hogy mi a szama/tipusa mert legalabb 5-6 verziot lattam eddig SH/Pantheon/Foresight 150-es fojtoszelep hazra. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #17134 üzenetére
Amíg a motorom nem hobbi-eszköz, hanem közlekedési, sajnos nem,
nem érte volna meg szétborítani, s BKV-val rohangálni szilent felújító,
lehetőleg jó munkát végző, gyárival megegyező tartósságot garantáló
cég után. Elég volt a napi jegy az olajszűrős balfékségem miatt.
(Nem csak az ára, hanem az a rengeteg kieső idő, ami másra is jó...)Viszont, most már el tudom vinni kényelmesen a régit, és van ~10-12
évem rá, hogy megtaláljam a tökéletes műhelyt, ahol félpénzért kész! -
DigitXT
félisten
válasz csongi #17144 üzenetére
Ez pont úgy néz ki, mint a felborult Pulival az enyém nézett ki anno.
Gyanús, hogy elöl túl van feszítve most a szíj. Ha nem így van, hanem
túl rövid, azon nem biztos, hogy segít a hézagolás. Mi az, hogy inkább
belülre? Kívül nem segítene, és el is mozgatná a szíjat a gyári síkjából. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #17147 üzenetére
Minden relatív. Nekem kb. 200 km után lazult le, teljesen összrakva.
Mivel annyira pici mozgástér van a dekli alatt, nem tudott lejönni, de
mivel nem is vettem rögtön észre, még mentem tovább - iszonyatos
fémes hanggal. Kicsit bele is passzolt a Death Metalba. Motor halál.Enyhén megnyomta (!), és karistolta a deknit, darálta a hűtőlamellát,
de amúgy más semmi... Azóta addig csapatom az ütvecsavarozóval,
amíg moccan a kulcs feje akár 1 mm-t is... így lesz 100 Nm. Az elég.Szóval főtengely megmenekült. Az jó. De egy új varió is pénz. Pech.
Ellenben: nagy mázli, hogy senkit nem találtál el vele! (Magadat se.)Ui: meg mák, hogy nem akadt bele a szíj a kuplungba, és blokkolt le
a hátsó kerék, 110-nél. Abból lehetett volna egy irgalmatlan perec is. -
Golota
aktív tag
válasz csongi #17171 üzenetére
Leginkább azt akartam ezzel mondani, hogy a már a 250-es sem alulmotorizált ehhez a kasztnihoz. Söt! Ha nem a nagyobb menetdinamika miatt veszi az Xcitinget, hanem a kasztni elönyei miatt, akkor az sem egy rossz választás. Nekem amúgy az a fura ebben a 250-es motorban, hogy szinte ugyanúgy megy 2 személlyel, akig érezni különbséget. A Downtown 300-as blokkja lenne az igazi.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #17175 üzenetére
Ha olyan a csavarozo, akkor lehet allitani. Sajnos az olcsobbakon (vagy fix nyomatekosan) nincs.
Muhelyben van 2 fix, egyik ami max 100-at tud, azzal ment a fotengelyre az anya.
A masik csavarozo ami kb 3 kilos, az fix 600, azzal szerintem meg egy csomot is kotottem volna a tengelyre -
DigitXT
félisten
válasz csongi #17188 üzenetére
Sapin 1 bar a felirat. De rohadtul nem tart meg annyit. "Kifúj" a túlfolyón:
lehet, ez is cserés lesz? Bowdent beolajoztam. Elég simán jár (elötte se
szorult mondjuk, lehet, placebo, hogy most még simább). Öröm nézni, a
távirányítós nyitást: már csak az a kérdés, hogy elfér-e a burkolat alatt a
cucc, LOL. De amúgy sehol nem tartok még... Mindent csinálok, semmit
nem haladok... Legalábbis érzésre. Kipuszelephézag kicsit nagy volt, kb.
0.25, az egyik szívó meg egy hangyaf*sznyit kisebb, mint az előírt 0.1.
Ezeket beállítottam. Úton van az adapter a nyomásveszteségmérőhöz...
(Szerintem motorikusan rendben leszek: remélem kompót is van benne.)Üzemanyagrendszer hekkelése mennyire fárasztó már. Fesszabot is rég
ki akartam már mérni, de szétszedni se tudtam eddig a a csatiját.
Szóval a rengeteg megvalósítandó ötlet, bár szórakoztat, de: időigényes. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #17201 üzenetére
20/18-as alucső, némi bordával: ebből fény nem jön ki, max. fagyálló...
Gondolkodtam amúgy, hogy ki kéne dobni, és helyette sima csövet rakni:
olcsóbbnak sokkal olcsóbb lett volna, de hát pont találtam (újban) 2 db-ot.Szerk: na fasza, közben vki elvitte a kiegyenlítő tartály sapkát... Ami nem
csak raktáron volt, hanem még akciós is. 4K lett volna, azt még kibírom...
De mivel nem csaptam le rá, most rendelhetem 1-2 hetes átfutással ~5-ért.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17230 üzenetére
Szerintem már arra gondolt, hogy összeszedett írás, nem az előző HSZ-ekre.
ON: ráröffentettem a gépsárkányra, és ótvaros csúnya hanggal rohadt le...
Lelki szemeim előtt már láttam, hogy a kipuszelep beköszönt a dugattyúnak.
Enyhe füst is felszállt... Mondom mifaszom? Odaég a benzines shaker? Erre,
rájöttem, hogy csuma szívatóval szép hangja van, pörög. Visszavéve viszont
egy-két csettenés, és megáll mint a szög. Aztán jött a megvilágosodás.Ha vki tudja, mit cseréltem, tudja, hogy mit hagytam ki a képletből...
A lényeg, hogy alakul! Vízkör rendben. Benzinkör majdnem kész. Elektromos
cuccokat kell még picit forrasztani, de minden fasza lesz a végén remélem...Nagyjából. Sajnos az áramlásmérő nemlineáris: sejtettem, de hát ez van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17316 üzenetére
Ha gáz van a kuplungszerkezettel, az összekavarhatja a dolgokat.
Mondjuk szerencsére nem többszázezres tétel cserélni, mint ezeket. -
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #17341 üzenetére
Helló, megpróbáltam pár képet készíteni róla.
Inkább, mintha az ülés rész lenne elcsavarodva, de érzetre én nem érzek semmi különlegeset úgy igazán.
berajzoltam egy piros színű függőleges vonalat, meg zölddel az eltérést.
Látszik, hogy a bal oldali teló az száraz, a jobb oldali meg tiszta olaj. ( vagy csak már a baloldaliban sincs semmi olaj, hehe, de érzetre csillapít )[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17367 üzenetére
A 0,8-as méret lett a nyerő: pont olyan vastag volt a tű, szóval...
Tudományosan meghatároztam, hogy pont jó lesz: 11,18 lph átfér rajta.Cserébe kb. 20000 impulzust tud literenként, ha ennyi át is megy rajta.
A faramuciság a dologban, hogy még 1 lph-t is mér! De ott már csak
10000 impulzus adódik. Na ezt kell majd szoftveresen helyrepofozni.
nyogo kolllégával már levelezetem a témában: Arduino vonalon esetleg.További faramuciság, hogy a vas alapjárati fogyasztása kevesebb 1-nél.
Tehát ott nem lesz mért értékem... Lehet, hogy azt is szoftveresen kell
beállítani. Nincs fogyasztási adat, de mérhető szívócsővákuum: nosza!
Generál 1 impulzust 1-2 másodpercenként. Aztán számolja a fedkomp.
(Igen, konkrétan az impulzusokat számolja, ez hótziher, semmi PWM.)Holnap fel kell pakolni az idomokat, aztán próbakör... Kicsit fosok attól
hogy a szelephézagot beállítottam: mi van, ha nem jól húztam meg stb.
Mondjuk mendegél magában. Meg fel is pörög. Kicsit be is melegedett:
beletekertem egy kicsit a keverékcsavarba is, hogy tuti legyen vmi gáz!Ja, az elektronika. Az kemény volt. Mondom, mi az, hogy esik a fesz?!
De mint állat. Mondom, nem igaz, hogy nincs táp... Nesze vaze, egyél!
Erre rá kellett jönnöm, hogy táp az már volt: a test volt picikét "karcsú".Átkötöttem közvetlenül az akkura a szivattyú negatívját. Mindjárt szebb
hangja lett, megerősödött + helyreálltak a feszek. Szóval szétkaptam a
xenon betápját, és mindenki megkapta a magáét. "DirectDrive" jeligére.Most van egy komoly, közösített testpontom, ami közvetlen vissza van
az akkura kötve. Minden fesz sokkal jobban néz ki. Tudom, tudom, "át
kell nézni" a csatlakozásokat, átpucolni, stb. DE annyi utólagos kütyü
van már beépítve, hogy sz*rt sem érek a gyári kábelek babusgatásával.
Hovatovább a vámpírok is megvannak: a KOSO + RaceTech mérők úgy
hármasban bekajálnak vagy 11 mA-t készenlétben. Feleslegesen, mert
ha lelövöm a tápot, elfelejtik a beállításaikat, de az alap tökéletes.
Szóval annak is van egy kapcsolója, így meg lehet kímélni az akkut.Ami amúgy egyáltalán nem szar. Magában nem merül: a Battery Sense
sem zabálja. Konkrétan alig eszik, viszont csinos logot készít, halleluja:
Az illusztrációnak berakott képen a durva zuhanás a "vámpírok" hatása:
visszaugrálás meg a munkába jövet menet belenyomott töltés miatt van,
a marginális fogyás magában az asztalon. Feltöltés után meg még nem
mérhető (érdemi) merülés, 2 hét után sem, mivel még 12,94V van benne.
A szintentartás az MXS 7.0-val történt. Amíg meg nem makkant. Ez van.Szerk: a régi akku, amit "munkakkunak" használtam, az szar sajnos.
Igazából folyton túl volt merítve, és nem volt normálisan visszatöltve.
De így tesztelni egész nyugodtan lehet vele. Sőt, indítózik, meg minden.
Azért kompressziót nem ezzel fogok mérni, hanem a rendessel. Vmikor.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #17375 üzenetére
Alapjaraton maximum egy picit saccolt erteket tud csak kiirni.
Ugye azon az elven szamol, hogy 100Km-t megteve adott sebesseggel mennyi lesz a fogyasztasod.
Allohelyben nincs sebesseg, igy a felhasznalt uzemanyag/adott sebesseggel megtett kilometer( ebbol szorozza fel 100km-re) "aranyszamot" ilyenkor nem a valos sebesseggel szamolja, hanem saccol.Bizonyos fedcompok a valos sebesseggel szamolnak(es ez a szamitas ad pontos kepet a fogyasztasrol), ilyenkor van az a jelenseg, hogy a fogyasztas alapjaraton elkezd felkuszni, es valahol egy maximalizalt erteknel megall pl 25l/100Km.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #17380 üzenetére
Rosszul tömörítetted. Az átlagfogyasztásba beleszámít minden autónál az állás, de a pillanatnyit állás közben egyes típusok l/h-ban írják, egyes típusok --- l/100km-nek írják, olcsóbb autók pedig egy skálát mutatnak pl max 20 l/100km értékkel és ilyenkor tele van a skála.
A l/h- át lehet váltani l/100km-re, ha l/h-t megszorzod 100/sebességgel [km/h] (átlag sebesség vagy pillanatnyi...).
Illetve visszafelé váltod, ha osztod ezzel a l/100km-t.Ebből látszik is, hogy 0 sebességnél bajos az átváltás.
Haszongépjárművek pontosabban kijelzik. Sőt, ott sokszor a l/h a mérvadóbb, mert többet állnak. Traktornál meg végképp l/h van, sőt odo helyett is üzemóra a gyakoribb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17372 üzenetére
A feszültség bezuhanás a jó akksival is ekkora értéket ér el?
Igen, mert a készenléti fogyasztás nagy (volt), és hétvégenként leszívta az akkut.
Vagy ha arra gondolsz, hogy a szivattyú fogyasztása lerántaná-e, akkor passz.
Azt még nem próbáltam, de olyan sokat nem eszik, hogy rángassa a feszt: 1.1A#17384: gyári szín lesz az, de szerintem nem saját vas. [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
lehella
senior tag
válasz csongi #17420 üzenetére
Szivató szerintem nem lehet, este láttam amikor ezt a hülyeséget csinálta, hogy láng jött ki a kipufogón, az pedig gyújtás probléma inkább mint karbi. Kemény menet lesz megtalálni, ha meglátom egyáltalán a hibás elemet. Hétvégén szétkapom a gyújtás alkatrészek környékét, csatikat
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17452 üzenetére
Passzolom én pl. tuti nem veszek X9-et: huszinak köszönöm a próbalehetőséget!
Abszolút nem az én "méretem" a motor. A Madison is szűkös persze gyárilag, de
a háttámla kidobásával nekem tökéletes. (Lassan újra kell bőröznöm az ülést, így
megnézem, lehet-e rajta valamit faragni: néha azért kényelmetlenkedik, de sebaj.)MÁS: lecseréltem a hajtóműolajat, már nagyon ótvar kinézete volt. Tavaly április
közepén cseréltem, mindössze 2500 km után, már nem tetszett a színe: vicces a
dologban, hogy jobban is ment utána a motor. Most kb. 7200 km volt benne, hát a
változás, ha lehet mondani még drámaibb. Tegnap 10 mp volt a 0-100, ma pedig...
Azért tartok tőle, hogy ebben van egy kis mérési hiba is, mert ENNYIT csak nem
számít. De azért fura, mert tegnap ugyanitt sokkal rosszabbul teljesített a gép.
De ha csak 2 tizedet is téved, akkor is 1 mp... Az bőven több, mint mérési hiba...
Tényleg érdemes gyakrabban cserélni (gyári előírás 6000 km, így túlhasználtam).
Érdekesség, hogy 300 ccm maradt benne. Pedig úgy voltam vele, hogy ami nem
kell neki, majd kinyomja a túlfolyón. A gyári előírás mindössze 130 ccm. Most is
túltöltöttem (kb. 2 deci ment bele + van szintmérő pálca is hozzá, az is mutatja!),
kérdés, hogy várjak-e, hogy kinyomja a felesleget, vagy nem fogja: baja nem lesz.MÁS2: a távirányítós ülésnyitóm überfasza lett! Egészen 1 napig működött is.
Sajnos ideiglenes megoldással raktam össze, és mivel ma sokat köszöngettem a
forgalomban az előreengedő autósok szívélyességét, és egy technikai malőr miatt
ez folyton rányitott a csomagtartóra, de nem tudta megmozdítani, mert rajta ültem
nos: elszakadt a kábelkötegelő. A jó hír, hogy kulccsal simán nyílt így is.Műszerfal kontakthibáját kell még rendbetennem: szétrázódott egy tápkábel, így a
benzinszintmérő erősen diszkóüzemmódba kapcsolt, aztán egy darabig nyugi van.
Szerk: akkor elkezdhetem az Arduino projektet az áramlásmérő linearizálására.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #17504 üzenetére
Majd mindegyik robogó farnehéz (kivéve Krumpli 650, és talán T-Max 530) Azért egy napszítta idomok, rozsdás műszerfal/kormány csavarok nem valami gondosa gazda benyomását kelti. Bár, neked az ilyen gépek is csemegék. Vegyél egy Dl 650,cbf 500 azt nem kell féltőrni a röfi perselyt tankolásra.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs