- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #16450 üzenetére
Külföldön még nem vettem robogót, de itthon külön "szakma". Egy mezei vásárlónak kb nulla esélye van, ha 1 millió alatt akar nagyrobogót venni.Motort már sokkal jobb eséllyel veszel normális példányt, mert az még mindig hobbi-eszköz és jó eséllyel a tulaj megfelelően gondoskodott róla. Én legalábbis kevesebb hazavágott roncsot láttam a nagymotorok között. A robogó meg az "ütni-vágni kell" kategória, kb. "Ócsóér lehessen közlekedni", ez a jelszó. Rendszeres olajcsere, karbantartás, állagmegóváűs stb ebbe nem fér bele.
-
-
tigipuf
senior tag
válasz csongi #16511 üzenetére
Én is utálom mint a szart Indokolatlanul magasan tartja a fordulatszámot és nem is kis ideig.Főleg,hogy ezen a fordulaton már beleszól a hajtásba is.Nincs mindenkinek ideje 3-4 percet sztenderen járatni,ezért volna a robogó robogó felülök,és gyerünk!Persze nem extrém hidegre gondolok de hajnalban már ezt csinálja nyáron is.
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
tigipuf
senior tag
válasz csongi #16520 üzenetére
"Karbis automata szivatonal kb mennyi ideig normalis a hideg oldali emelt alapjarat altalanosan?"
Remélem nem értettem félre a kérdést,mert én gyakorlatilag csak ezen vagyok kiakadva,mert pereg feleslegesen a blokk,inkább oldották volna meg egy dúsító fúvókával a dolgot .
De elnézést mert azt se tudom milyen beszélgetésbe szóltam bele ,én csak egy általános tapasztalatról akartam írni.[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16525 üzenetére
Érdekes amit irtok itt a szivatorol. Nekem a Madisonon max 1 percig lehet eszrevenni az emelt fordulatszamot, de az eddigi 3-4 50es robogoimnal is hasonlo ido volt.
Valoszinu, hogy utana is meg rajta van egy darabig a szivato, de mar nem emeli meg annyira az alapjaratot. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16527 üzenetére
Akkor én még szerencsés vagyok, hogy a komplett zsírúj karbi "csak" 57K.
Meg, bármennyire is ódivatú, kényelmetlen a manuális szívató, az a "tuti"...
És csak V-Power Racing 100-at tankolok: abban elvileg nincs nagyon alkesz.Mondjuk ma pont olyat álmodtam, hogy a kútra menet a Budaörsi út Egér út
kereszteződés magasságában, az emelkedőn, kifogyott a benya, leállt a vas.
Nem lett volna annyira meglepő, ha van előjele, és nem 150 km-nél teszi...
8L/100 km, mint a régi szép (eltekert alapjárati csavaros) időkben, 2013-ban. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16562 üzenetére
Koszi!
Termeszetesen ha festve lenne, akkor rendesen alapozva, normalisan lenne fenyezve. Porfesteshez meg szinten elokeszitik, hogy jo legyen.
De nem rossz otlet az eloxalas se. Igazabol porfestos rengeteget talalni itt pesten, nem is olyan veszes arban dolgoznak(kb 5k/felni a lakkozzassal egyutt).
Viszont eloxalassal kapcsolatban meg arat se talaltam. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16565 üzenetére
Rajuk kerdezek. Elsore en is oket talaltam meg, meg egy masik kisebb csaladi vallalkozast.
Kicsit mas tema:
Van valakinek tapasztalata NZI bukosisakok teren?
Miskolci a forgalmazo, viszonteladonak az Eleven motors van megadva pesten, de sajnos naluk alig van 1-2 darab keszleten.
Nagyjabol megvan hogy mekkora sisak kell, felnek berendelni(bar gyanitom megoldhato lenne a meret csere). -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16570 üzenetére
A kékfogas cucc 1 mA-nél kevesebbet szív miközben logol: bőven maradhat.
Igen, sok ez a zuhanás egy hétvége alatt. Kb. 22.3 mA fogyasztásom van, és
ebből 10 mA, hogy az UTCOMP ne felejtse el a dátumot... Meg kéne néznem,
hogy esetleg az utólagos műszerek (benya, olajnyomás-, fordulatszámmérő),
amik lekapcsolásáért nem kár, nem csámcsognak-e el pár mA-t szintén: még
a gyári óra lekapcsolása is szóbajöhet, csak az a napi számláló százmétereit
felejtené el. (A km-ek megmaradnának, azokat úgy néz ki epromba menti.) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16576 üzenetére
Az akkura van kötve közvetlenül. Szoftverből meg azt tudja, hogy 15Ah és sanyi.
Ha rácsatlakozom kékfoggal, nagyjából fél másodpercenként frissíti a mért feszt
és a hőmérsékletet. (Nem közvetlenül akkuhőmérséklet, a cuccban van a mérő.)Ha nem csatlakozom rá, akkor 5 percenként logot készít... Egyelőre nem jöttem
rá, hogy hogyan lehetne kiexportálni belőle (ha egyáltalán). Andoridos szoftver.Azt nem tudja, hogy mi mennyit fogyaszt... De a gyors változásokat "kiátlagolja"
hogy ne ijesztegessen, ha felkapcsolom a xenont, hogy jajj, lemerült az akku. -
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #16590 üzenetére
A helyzet az, hogy ez a hiba már akkor fenn állt, amikor a múltkor odavittem. A nehezen indulásról talán már itt is írtam. A vízpumpa felújítás szükséges (de nem elégséges ) volt...
Most pöccre indul hidegen-melegen.
Ha őszinte akarok lenni, a múltkor nem kellett volna elhozni. Csak azért hoztam el, hogy visszavigyem és "megvárósba" csinálja meg, így hamarabb lett motorom
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #16647 üzenetére
Hát... Hogy őszinte legyek a keret eléggé kimerülőben. Ha sikerül(ne) eladnom a Multivart és a 2db Bitubo teleszkópot, akkor esetleg foglalkoznék vele, hogy strapabíró legyen. Utast úgysem nagyon fog szállítani, a sztenderre rakásnál kap igénybevételt maximum a kapaszkodó.
Amúgy is... Az eladásig nézzen ki jól.
Legyen szép, de azért horror költségekbe nem akarom verni magam. Mégis csak egy 18 éves robogót adok el, nem újat...www.dongosofor.hu
-
balazs1011
aktív tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #16764 üzenetére
Athena szíj egy ipari hulladék úgy tudom. Én Daycot vagy Mitsuboshit szoktam venni.
X9-téma: Tegnap jóformán minden idomtól megszabadítottam. Méregettem, de az indexelés közbeni feszültség ingadozás kiméréséhez a multiméterem kevés... Most már eljutottunk odáig, hogy akkor is jó az index, ha a hátsó féket húzom (kontakt spray), viszont továbbra is vannak gondok... Az egyik az, hogy nem találtam meg az indexrelét. Elképzelhető, hogy nincs, és valahogy máshogy oldja meg a villogást? Egyszerűen nem hozza se webshop, se a kapcsolási rajzokon nem láttam...
www.dongosofor.hu
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16786 üzenetére
Pontosan mi az amit szeretnel leprobalni rajta?
Tesztpadra ra lehet rakni, atereszto kepesseget, szoraskepet nezni, de egy 2x15 perces ultrahangos mosas megoldja a lerakodasi problemakat es kozel gyari ertekre kitakaritja.(esetleg kisebb hazi barkacs elektronikaval, mukodest szimulalva injektortisztitoval atmosni)
Az hogy mennyire tud nyomast tartani(nem "pisil"-e be) azt megint csak letudod probalni hazi korulmenyek kozott.
A tekercsein mersz egy ellenallast, ha a gyari erteken belul van, akkor ok.Kb ennyit tudnak egy probapadon/injektorszervizben is bemerni nagyjabol.
Amit nem tudsz kimerni vagy csak korulmenyesen(es felujitosok se nagyon szoktak megcsinalni): uzemmelegen, bizonyos homerseklet felett az injektor magnestekercse atmegy szakadasba(vagy nagyon lecsokken az ellenallasa menetzarlat miatt). Ilyenkor vagy nem kepes megfeleloen eleg mennyiseget befecskendezni, vagy abszolut semennyit. Ha kihult, akkor megint egy darabig jol megy.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16789 üzenetére
Na az ilyen torpanas a legnehezebben diagolhato.
Aramkimaradas/kontakt nem nyirja ki az injektort. Ha doglott lenne, akkor be se indulna, vagy sokkal szarabb lenne a helyzet egy kis torpanasnal.Sajnos ezt normalis meres nelkul csereberevel lehet csak kiszurni.
A szivattyucsere jo otlet volt, mert nagyreszt az okoz ilyet hirtelen nyelgazas torpanasra.
Elfaradt/lassu legtomegmero okozhat meg hasonlo tunetet. De igy latatlanban talalgatas.Milyen vas ez?
Az injektornak lehet adni egy ultrahangos tisztitast, vagy kiszerelt allapotban megprobalod kipucolni hazilag. Injektor tisztito spray, karbitisztito spray csovet az injektor bemenetere rakotod, akksi +/- -ra rakotod (legjobb ha egy nyomogomb kozbeiktatasaval) es mikozben nyomod a sprayt, rovid/hosszabb idokozokkel mukodteted az injektort. Arra kell figyelni, hogy tul hosszu ideig ne adj ra aramot.
Uzemi helyzetben 2-4msec ideig vannak nyitva atlagban.Fojtoszelep erzekelo ha zajos jelet kuld az EFInek (zajos=elhasznalodott/koszos potmeter palya) akkor mas esetben is produkalna erdekesebb hibakat.
Nagy resze az alkatreszeknek szkoppal kimerheto, de a legjobb lenne egy muhely ahol van gazelemzo.
Mert ha tudja az ember, hogy a hirtelen torpanas a dusulas vagy a keves uzemanyag miatt van, akkor mar el lehet indulni egy iranyba. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16799 üzenetére
Na megprobalok en is valami manualt turni hozza ha lesz idom, elso 5 perc kereses utan nem volt joszivu hozzam a gugli
Ebben a hibaban igy az a jo, hogy legalabb 1 szenzor tuti kizarhato, a lambda szonda. Hirtelen terheles alatt/nyelgazon kizarja az EFI a keverekkepzesbol a lambda szonda jelet.
Ilyenkor a szivocso vakumbol (amit a MAP szenzor nez), fojtoszelep allasabol es a fordulatszambol szamitja ki a szukseges befecskendezesi mennyiseget.
Map szenzor altalaban 3 labu joszag:
1. 5V Tapfesz
2. Jel
3. Test
A test es a jel labak kozott 4,5-4,7V-ot kellene merni full gaznal, amikor teljesen nyitott a fojtoszelep.
Ha megtalalod, nyugodtan ki lehet takaritani fektisztitoval.
Vakumcsoveket is atneznem.Mondtad, hogy nem szallitott eleget az uzemanyag pumpa. Nyomast tudsz merni, mennyit bir eloallitani? Gyari erteke annak a pumpanak 120-140l/h hozam es 1-6Bar maximalis nyomast tud. 2,5-3Bar ami elfogadhato, hogy normalis befecskendezesi kep legyen.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16805 üzenetére
Ha akksisaru levetel nem oldja meg (mert pl allando hibara tarolta), akkor elvileg ugyanaz mint az SH-knal.
1. Gyujtas leveve
2. Megkeresed a data link csatlakozot(piros 4 eres), es rovidrezarod egy drottal a barna es a zold vezeteket
3. Raadod a gyujtast
4. kihuzod a drotot a csatibol
5. visszadugod amikor elkezd a FI/MIL lampa vilagitani. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16812 üzenetére
Szerintem ugyanazt a rendszert hasznalja a 125-150-30-as SH es Pantheon is(PGM-FI), szoval a hibakod torlesnek meg kell egyezni.
Annyi a trukkje, hogy gyujtast leveve rovidrezarod egy drottal a barna/zoldet, raadod a gyujtast es utana kiveszed a drotot. Ekkor elvileg 5 masodpercig vilagitani fog az FI. Ez alatt az ido alatt kel ujra bedugni a drotot.
Elvileg akkor torli a hibakodot ha ezutan egybol elkezd villogni az FI.Probald meg meg egyszer a torlest, aztan ha ez se segit, akkor ki kellene merni a fojtoszelep potmetert, ha van multimetered es tudsz ellenallast merni.
Itt a fojtoszelep allas tanitast maskepp kell megcsinalni ahogy neztem a manualt. De ez csak akkor lenyeges, ha valamiert szet lett szedve a potmeter a tengelyrol, tehat megvaltozott a gyari ertek.
A fojtoszelep potmeter 2-es es 3-as laba kozott 0.5-0.7 kOhm-ot kellene merni zart allasban.
Privatban atdobom a manualt majd meg zargathatsz ott is, nagy vonalakban lenyegtelen hogy 300-as sh, ezek a szenzorok vizsgalat szempontjabol azonosak. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16905 üzenetére
Hát, pár napig jártam így... Mindenesetre hazafelé már normálisan viselkedett:
70 fokos meleg oldalig 20 fokos különbséggel együtt mentek a hőmérők, majd
a termosztát működésbe lépett, és a hideg oldal hozzámelegedett a meleghez.
Semmit nem kellett ventizni, végig 80 fokon belül maradt: 72-76-tal álltam meg.Reméljük ezt a pár utat kibírta... Amúgy van hozzá tömítésem, ha csak az kéne,
de merem remélni, hogy nem lesz rá szükség. Jövő héten kap friss vizet. Ennyi. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16913 üzenetére
Persze, szállít az! Csak ha nincs mit ugye... Fellevegősödött az egész,
ez meg nem "pumpa" (az amúgy elterjedt neve ellenére), hanem szivattyú,
ami gázokkal (pl. levegő) nem nagyon tud mit kezdeni. (Ma is néztem a
hőfokokat délelőtt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer, nincs "dugulás".)Ui: igen, megérkezett, írtam is korábban, de semmi időm nincs foglalkozni
vele egyelőre. Meg hát nem is sürgős, nekem inkább csak hobbi-tuning.
(Valahogy bennem van az is, hogy ami nem romlott el, ne javítsd meg...)Jelenleg az fáj legkevésbé, hogy nem mér jól az utólagos fogyasztásmérő.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #16915 üzenetére
Ha nincs kellő szállítás, akkor nem egyenlítődnének ki a hőfokok, és ugye pont ezt tapasztaltam, amikor TÉNYLEG NEM volt elég szállítás. És valóban, ilyenkor biztosan megnő a párolgás, meg esetlegesen felmerül az elforrás lehetősége is: az a pár nap, amíg így jártam simán lehet felelős mondjuk fél literért is... vagy az ég tudja mennyiért. (Láttam én 102 fokot a KOSO mérőn egyik leállításkor, csak azért mondom: annyira nem volt nyerő, de a költözés miatt nem volt időm foglalkozni vele, "pár percet kibír" jeligére mentem vele melóba meg vissza.) De mondom: feltöltés után helyreállt a rend, azóta tökéletesen alakulnak a mért hőfokok. Ennek ellenére, a jövő héten kap egy átmosást + friss folyadékot. Tuti ami fix...
Ui: még mindig két hőmérőm van, és azóta, hogy alumíniumfóliával beburkoltam a xenon izzó kábelét, már nem is szokott lefagyni, szóval azért is voltak normális logjaim a hideg oldal hőmérsékletének alakulásáról. Sajnos a meleg oldalt csak a KOSO-n nézem, az nem logolt, de ha szét lesz kapva, lehet rakok be még egy hőmérőt, és logolom azt is. Mondjuk a log kapacitása is véges, max. kidobom a külső hőmérséklet értékeket, mert az úgyis le szokott fagyni a xenon hatására, sajnos a motor elejében van, szóval durvábban szembesül az RF zavarással. Szerk: közben eszembejutott, hogy mi lenne, ha nem is még egy digitális hőmérővel szórakoznék, hanem egyszerűen rácsatlakoznék a KOSO jelvezetékére, és azon mérném a feszültséget... Sokkal egyszerűbb kivitelezni, ráadásul az analóg mérő nem is tud lefagyni, és még további beruházásra sincs szükség (még egy adapter a vízkörbe). Lehet, hogy ezt játszom majd be.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #17008 üzenetére
Tökmindegy... Ismerek olyat aki zsebből minimum 20 milliót elmotorozik egy évben. Egy matrica nincs a motorján. És itthon már klubversenyzés szinten is régóta ez megy.
Ezeket a dolgokat lehet valamennyire szabályozni. Pl kizárod azokat akik az elmúlt 5 évben X vagy Y szintű licensszel rendelkeztek, vagy Z versenysorozatban indultak. De akinek több pénze és ideje van akkor is sokkal nagyobb előnyben lesz, akkor is ha ha egy szabálykövető lelkes amatőr. A meghirdetett versenyekre jönni fognak azok is akinek nagyon sok a pénze, és olyan is akinek nagyon kevés. Ezt nem tudod szabályozni.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17032 üzenetére
Szerintem annak nem megfelelő a hossza. De ne legyen igazam. (Dayco volt
nekem a Majában 2010-ben, teljesen jó volt. De idén azt hallottam az új tulajtól,
hogy az utóbbi időben egy kicsit romlott a minősége.) Az Athena amúgy is picit
ratyi: ki tudja, hogy mit sikerült éppen becsomagolniuk? Szóval inkább a Dayco. -
Grillo
senior tag
válasz csongi #17067 üzenetére
Elvileg igen, az itteni 18-as alapján is.
Már ha gyári van benne, bár 22k után szerintem még az.
De erre mondta azt a Motorline-os srác, hogy a vett malossi görgőkhöz nem kell zsír.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- XPEnology
- Formula-1
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- MotoGP & WSBK
- BestBuy topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs