- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Apple Watch
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Na végre: rég mondtam, hogy szart se ér, ami eddig volt...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25435 üzenetére
Sajnos nem néztem részletesen utána, hogy mit takar a változás, de nem egyszer
mondtam már itt is, hogy szerintem egy ilyen Safety alap tréningnek kellene lennie
az oktatásban is az alapnak, nem annak, ami van, vagy ami volt 2009-ben.Szerk: azért linkeltem a hírt, mert (további utána nézés nélkül) úgy tűnt, hogy talán
jó irányban történő változás kezdődik: ezekszerint tévedtem volna, semmi értelme?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mit értesz "kint" alatt? Olasz import robitól ments meg uram minket...
Talán egy németre el tudnám hinni, hogy nagyjából így van, ahogy írod, de amit
az olaszoktól hoznak be széthajtva és ami már kétszer megkerülte a földet, de
amíg ideér "fiatalodik" 50-60000 km-t, ha nem többet, időzített bomba kategória.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25463 üzenetére
ez a legnagyobb méret, ami befér a tartójába
#zoldrendszamSzerk: az MB12U a gyári helyre elfér, és 15Ah.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25465 üzenetére
Igen, egy darabig még a "kibővített" helyen is használtam. Találtam egy képet:
Szerk: az MBTX24U-nak se tesz amúgy jót, hogy ilyen sokat áll. Néha rátöltök.Szerk2: lélektani határokba ne menjünk bele, mert most futottam bele a képbe,
hogy ez az upgrade végül kb. 70K-ba fájt. (Eredetileg csak 42692 Ft lett volna,
meg 9995 Ft pk, de erre még 13920 Ft áfa jött és egy 3000 Ft-os vámeljárás.)
Szerk3: mármint a fesszabot írom. Az akku csak 27019 + 7668, és EU-ból jött.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25521 üzenetére
Van értelme szerintetek?
Nincs.Szerk: Nagyon kényelmes, csak beröffentem, kicsit járatom és megyek...
És a Madisonnál ez nem így van? Ha nem, akkor miért nem?a nagynál is el tudnám képzelni ezt a kényelmet
Ez csak hidegen kényelmes. Meg full melegen. Amikor a motor még a kettő
között van, rémesen béna tud lenni az automata szívató. Legalábbis anno a
Yamahán az volt. Arról nem beszélve, hogy beszarik, szétesik, MEGSZÍVAT.
Még a nevében is benne van.Meg szeretek barkácsolni...
Építsd át injektorosra. Annak van értelme. Tudnál vele benzint spórolni, meg
nem lenne kérdés, a "szívató", ott programozottan optimálisan indíthatnál.Ui: bonyolultabb (így jobb) automata szívatók nem csak egy táppal mennek,
hanem még a vízkört is rájuk kell kötni, hogy aztán a motor hőmérsékletével
arányosan dúsítsanak. Biztos nagyon kényelmes, de szerelni rémálom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25527 üzenetére
60-80A az elég lightos. Abban reménykedtem, hogy csak kapacitást vesztett,
de indítóárama még van 150-200. Egy zsebbikával próbálkoztam hegeszteni,
ám hiába tud 300A-t papíron, valahogy nem az igazi. Csak 12.2V fullra töltve, s
az elektronika 12-14.6 között szeret működni. Aztán lehet, hogy eleve az szar...
(Rendeltem egy elvileg megbízhatóbbat Kínából, aztán meglátjuk, az beválik-e.)Szerk: az MB12U tudott vmi 160-at elvileg, csak sajnos kukáztam a költözéskor.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #25532 üzenetére
Ez vmi kontakthibának hangzik. Az akku töltögetésén kívül mást nem csináltál?
Szikra van? Visszakerestem, hogy régóta szívsz ezzel. Volt már szerelőnél is
többször, fesszabot cserélt csillió pénzért, és volt még hengerfejtömítés/minden,
viszont az, hogy közvetlenül a szerelés után nincs alapjárat, eléggé aggasztó.
Mondjuk a gányolt 175-ös henger is okozhatta részben, de ezt is orvosoltad már:
tavaly nyáron azt írtad, hogy fasza. Akkor vajon most mi romlott el megint?csongi: Elektronika hibara gyanakszom.
Jaja. Akár egy gyújtásvezérlő, mint anno astro Madisonjánál. Meg tud viccelni...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #25536 üzenetére
Karbibeállítást ki csinált utoljára? És ha igen, akkor miért nem? Viccen kívül,
ha mondjuk azért fullad le a pirosnál, mert megszívta magát és mondjuk beköpi
a gyertyát, akkor nem is lenne olyan nagy csoda, ha utána nem tudod berúgni...Szerk: egyáltalán nem biztos, hogy dús a keverék, csak találgatok. Ám az tuti,
hogy ha ennyire nem indul, minimum lekapnám a gyertyapipát és megnézném,
hogy legalább szikra van-e, és ha van, akkor gyertya ki: nincs-e szét kormolva?Nyilván, ha nincs szikra (kontaktos pipa vagy a kábel), megmagyaráz dolgokat!
Mondjuk azt nem feltétlenül, hogy a jelek szerint bemelegedés után hal meg.
De ha mondjuk az automata szívató is szívat, akkor lehet extrém dús melegen!
Ez magyarázná azt a jelenséget is, hogy magától el akar indulni, úgy pörgeti...Ui: és akkor még valaki automatát akar a bowndenes helyett a kényelemért.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #25535 üzenetére
Az igen fasza, olyasmi, mint amikor elkezdtem szétszedni, mert se kép, se hang,
erre kiderült, hogy csak lent maradt az oldalsztender... a fal mellett nem tűnt fel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #25256 üzenetére
Na, ma voltam egy gyors körön. Durva szél volt, de amúgy jó!
Nem nagyon mertem sokat kockáztatni: 166.7-nél tankoltam.
9.58 ment bele, nagyon tele raktam, legalábbis remélem.
Ez ~5.75L/100 km, még mindig nem kevés, de nem az egész
tank ment az új beállítással. Ha visszamegy 5.5-re, nekem jó!FeniX-: többször használtam a vészleállítót. A gyújtás nem
csak a motort állítja le, hanem elveszi a tápot mindentől, ami
egy adott rövid leállásnál nem biztos az hogy célszerű.
Vagy megérkezéskor, ha már sötét van: minden fényt levenne
a kapcsoló. De amúgy szokás kérdése: nem kell átvenni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25552 üzenetére
Mint mondtam volt, nekem a gyári hőfokmérő semmit nem mond.
Viszont anno -2-ben mentem, és 10 km-en valóban nem melegedett.
Valahol megvan a kép, amin látszik, hogy full hideg a blokk.Szerintem ilyen: fokra megvan, hogy mikor kell nyitni, így is csinálja,
szvsz nagy hidegben egyszerűen nem tud rendesen bemelegedni.Szerk: nyáron gyorsan melegszik, szívató is csak 40 fokos vízig kell.
Az nagyjából egy utcányi volt anno, és már mehetett is vissza...Szerk2: amikor üzemi hőfokot mutat 2 km után, az azért még kamu.
A jeladó közvetlenül a termosztátházon van, szóval a blokkból kijövő
meleg vizet kapja. Ehhez képest a radiátor után 20-25 fokkal is lehet
hidegebb a víz, mert amíg a termosztát zárt, alacsony az áramlás.Nem akarok hülyeséget mondani, de emlékeim szerint olyan 74 fokig
emelkedik meredeken a meleg oldal, ott nyit a termosztát, és megáll
a gyors növekedés, amíg a hideg oldal utol nem éri... Szóval ha ez az
"üzemi" hőfok lenne, ahhoz még alacsony. Igazából akkor melegedett
csak be rendesen, és elvileg akkor terhelhető biztonsággal maxra, ha
már teljes az áramlás, azaz nyitva van a termosztát és a hideg-meleg
oldal közt max.1-2 fok különbség mérhető... És az olaj is elég meleg:
az meg az alapjárati olajnyomás csökkenésén látszik (ha van mérőd).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25555 üzenetére
Pont, hogy hidegben kéne kipróbálni... (Amúgy emlékszem, hogy régen
szokás volt ilyenekkel játszani.... Sőt, a Dacia-ban még egy üzemmódváltó
is volt a légszűrő előtt, hogy télen ne közvetlenül a hideg menetszelet szívja,
hanem inkább a motor felől, valamivel melegebbet... Mondjuk az meg olyan
volt, hogy ha a nyári 50 fokban nem fűtötted az utasteret, forralta a vizet.
Komolyan durva, hogy az egyensúlyhoz kellett a fűtőradiátor is folyamat...)Szerk: aztán lehet, hogy csak vmi szar volt benne. Régen volt, igaz se volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25563 üzenetére
Ez engem is rohadtul idegesít: 1200 pénz a rendelés, ugyanennyi a szállítás...
Ilyenkor az ember elkezd kényszeresen keresgélni, hogy nem kellene-e más?!
(Elektronikai boltban jártam így, hogy gondosan elmentem az ingyen postázás
értékhatáráig, viszont türelmetlen voltam: másnap mentem érte a Madisonnal.) -
DigitXT
félisten
válasz adam_454 #25565 üzenetére
A pár percnyi tekerés nagyon gyanús. Mintha üres lenne az úszóház, és addig
kell nyektetni, amíg a vákuumos (alias "klattyogós", membrános stb.) szivattyú
fel nem tölti azt. Esetleg rossz az automata szívató. (Karburátorban így hirtelen
nem jut eszembe olyan alkatrész, ami így késleltetné az indulást. Hacsak nem
az, hogy tényleg nincs benne benzin az elején. Ugyan kicsi térfogat, viszont ha
tök száraz, akkor jó pár másodperc feltölteni, az meg indítózgatva soknak tűnik,
és nem is túl egészséges az indítómotor/akkumulátor/henger/dugó/olaj vonalon.)Milyen gyakran csinálja ezt?* (Nekem van amúgy otthon ultrahangos tisztítóm...
csak nem vagyok Miskolc környékén, pedig a látványos program jól hangzik.)*: nekem fél év állás után volt ilyen: gondolom elpárolog a benzin ennyi idő alatt.
Naponta viszont nem kéne, még ha a blokk teljesen ki is hűl. Melegen jól indul?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hézagot nem lehet csökkenteni? (A VR szenzor kimenő
jele meglehetősen gusztustalan, nekem is okoz fejvakarást,
de nem a gyújtás tekintetében, hanem fordulatszámmérés.) -
DigitXT
félisten
válasz adam_454 #25572 üzenetére
Én ugye lecseréltem a membrános szivattyúmat elektromosra, és
raktam egy nyomásmérőt a karbi elé... Ha a szivattyú jár, de nincs
nyomás, az azt jelenti, hogy a benzin épp áramlik az uszóházba.Hosszabb állás után másodpercekig nulla a nyomás... Addig meg
sem próbálom az indítást, mert úgysem fog sikerülni. (Szvsz nem
légmentesen zárt rendszerről beszélünk, óhatatlanul elpárolog.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Sutymorgo #25618 üzenetére
kell megtalálnom a pelyva közt a gyöngyszemet. Mission impossible?
Mindenki ezt a tuti vételt keresi. Valószínűleg nem létezik...250-es Maját pályázáshoz felejtsd el, bőven nem megy annyit.
(Amúgy nálam annak volt a legkevesebb km költsége. De attól még
nem lesz több a végsebesség. Pedig olyan görgőt is vettem bele.)340K-ért vettem anno a 400-as Madisont, az már elég az M0-ra, ám
a fogyasztása nehezen megy le 5L/100 km alá. A ráköltéseket meg
inkább hagyjuk is: bőven 3 MFt fölött vagyok, sok szervizköltséggel.Ui: ilyen felhasználásra én is maradnék az autónál. Semmi előnye a
motornak. Persze, ha beáll az M0, akkor van, de általában semmi. -
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25653 üzenetére
Ha fémesen koppan, ott már vannak bajok... Nem, nem ilyen
gyárilag, csak uszkve 17 év alatt (párszor) elöregszik. (Mivel
a felújítást nem igazán vállalják, cserés. Párban kb. 80K volt,
2014-ben. Azóta már a kis sárga gumi elporladt, na onnantól
jöhet fémes koppanás, de én nem szoktam utast vinni rajta.) -
DigitXT
félisten
ha van láthatósági sárga benne még jobb is
Igen, arra már a bogarak szeme is felcsillan... (Viccen kívül fényes nappal
nem tudom, hogy mennyire számít a láthatósági sárga, este meg már hűvös
tud lenni, ha csapatja az ember: a bogarak viszont tényleg szeretik a sárgát.)Szerk: nem tudom, miért olvastam protektoringnek, ha kabát, az más...
Azon gondolom be lehet csukni a szellőzőket (ha még sincs annyira meleg).Szerk2: pár éve jártam úgy, hogy protektoringben túráztam, beesteledett, és
nagyon jól jött, hogy számítva az esti hűvösre, volt nálam rendes kabát is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25704 üzenetére
Nem állítottam még be, sőt nem is igazán járok vele, viszont rögtön látszott,
hogy mennyivel dúsabb lett (attól, hogy nem szív falsot), így szegényítettem
az alapjáraton, de így meg menet közben van egy késedelme kövér gázra az
átmeneti rendszer rossz működése miatt. Ez meg a benzinszint miatt rossz.Ha sikerülne beállítani rendesen, visszaállna a fogyasztás a régire. De ennyi:
teljesítmény nem hiszem, hogy változna, a WOT keverék kellően dús volt.Hogy megéri-e? Egyáltalán nem... ha esetleg tudnál is nyerni egy pár decit a
jelenlegi beállításhoz képest 100 km-en, hány km-en térülne meg a műszer?
Nekem sem azért kellett, hanem mert érdekelt. Amúgy nem maga a szonda
drága, hanem a vezérlő elektronika. (Nekem együtt valami 68K-ban állt meg,
úgy, hogy nem vettem még kijelzőt is, hanem az UTCOMP-ba megy be a jel.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Mi a Manó?! #25710 üzenetére
Ha vezetési élmény, és robogó, ráadásul ekkora a választék, akkor T-max.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25713 üzenetére
Pont ilyen arányban... A hátsó tud csak blokkolni, elől csak egy dugattyút nyom.
Nagyon hatékony. De a csak hátsó fékre rájátszó technikákat ellehetetleníti...
Ha nagyon meg kell állni kell mellé az első. (De azt jó, hogy nem tépted be, mert
ha az eleje blokkol, akkor fetrengés van... Szépen, progresszíven kell használni.)Szerk: tudom, vészhelyzetben ez nehéz. Érdemes külön gyakorolni, hátha...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #25737 üzenetére
A régi karbis verzióval meg lehetett, aztán tartja magát a legenda.
-
DigitXT
félisten
válasz Mi a Manó?! #25744 üzenetére
"Eltekert" karbival nekem ~8.6L/100 km volt a Madison anno. Mit nyertem?
-
DigitXT
félisten
válasz pimpa1974 #25890 üzenetére
Nem az olaj eladótól kell megtudni a motor szervizintervallumát...
1500 km azért viccesen hangzik. Rakd össze, miért lenne neki jó, ha
annyiszor cserélnél olajat... Az olajszűrőt nem használó Majestyben
is 3000 km volt az intervallum, Madison szűrővel 6000. Neked 2000:
úgy látszik, ebben sincs szűrő, csak tisztogatni kell minden második
alkalommal. (Teszem hozzá, hogy szerintem úgyis mindig érdemes.) -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #25923 üzenetére
Nagyon jó! Madison is álomszépen kanyarodik vele a kockás Power Pure SC után.
Szerk: amúgy City Gripet akartam volna anno, de nem volt a méretemben.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #25925 üzenetére
Nagyon keveset mentem vele azóta is, de összességében nekem bejött.
Sokkal jobban tapadt, mint a Power Pure, de legalábbis jobban bíztam benne.Előbbi gumimat a felfestések is megvezették, ezt meg nem, stb. Szerintem jó.
De nem tudok összehasonlító köridőket mondani a két gumi új állapota között. -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #25927 üzenetére
Azt új korában is csinálta...
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #25929 üzenetére
Igen. Egyenesen imádtam. Technikás egyenesen főleg...
Szerk: ha már így benne vagyok a gumik megköpködésében, akkor pl. a
gyári Pirellit sem szerettem, lassabb kanyarokban, mert konkrétan érezni
lehetett a mintát a kormányon. Ahhoz képest a Power Pure ég és föld és
vajsimaság... (De a Heidenau 4 évszakosa sem játszott nálam "traktort".)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #25931 üzenetére
Madisonban nincs TCS és ABS (meg ugye a rutin meg az évek).
Ráadásul most nyár van: télen, nyálkás időben érdekesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ASUS routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Tenisz topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs