- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 10T - erre vártunk idén
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone (2a) Plus - semmi lényegi plusz
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #23607 üzenetére
Láncot már régen, az 2014-es sztori: most egy főtengely volt, de
már az is odébb van, 2018-ban már kész volt... Azóta gyengébb.
Mondtátok, hogy össze kell kopnia, mert meg lett gyűrűzve.
(Viszont azóta már belement 6000 km. Szóval összekophatott.)Karbit én basztam el, tudom, majd beállítom tavasszal.
Szerk: a láncba amúgy lassan 20000 km van: akár nyúlhatott is.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23611 üzenetére
Van benne egy kis rugó, ami alacsonyabb fordulaton nyitva tartja és csak a nagyobb fordulaton ébredő centrifugális erő hatására zárja be egy röpsúly. Sajnos kell neki egy kis fordulat, de elvileg 500-1000 körül már zárva van. Nem kell nagyon meghajtani fúrógéppel.
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz csongi #23637 üzenetére
A szíj egyforma ami benne volt, azon meg a gyárilag előírt tipusszám van. (23100-lfg2-e00). Nem ugyanaz a márka, de tipusszámra igen, meg le is mértem a méreteit.
Kipróbáltam varió nélkül beindítottam, nagyon szép hangja van a blokknak.
Néztem videót az előbb is, ott se raktak hézagolót sehová, amilyen hosszú a csúszógyűrű annyi a távolság a tárcsák közt.
Találtam egy fotót a régi felállásról hol futott a régi szij alaphelyzetben. ( a végén kiderül semmi baja nem volt a régi szíjnak se esetleg fel volt keményedve de nem elkopva, alig pár tized a különbség az újhoz képest a kopása)
A műanyag csúszkák helyén meg semmi olyan kopást nem látok ami miatt kotyoghat a nyomólap a varióban.( képen mutatom).
Egy szerelőt kérdeztem azt mondja jobban ne szorítsam össze a csúszkákat, mert melegen meg szorulni fognak. Hát nem tudom mekkora hőtágulás van ott, de ennyi biztos nincs. Most is elég szorosan mennek a helyükre félek eltörnek ha a nyomólapon kicsit még alakítanék hogy szorosabban menjen rá. Tehát nincs semmi kopva mégis kopog, jó nem annyira mint amikor szétszedtem de hallatszik most is.[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz csongi #23642 üzenetére
Igen csere előtt nagyon kopogott olyan hangja volt mint amikor a hajtókar ki van kopva egy motorban, de mint irtam levett variátorral egészséges hangja van a blokknak.
Görgő átmérő ugyanaz mint volt 23x18, csak ma visszaraktam a 17 grammos helyett a 20-asokat, mert alacsonyabb fordulaton megy a motor.(kb. 5-1000 között alacsonyabb, de én 72 kg vagyok, a fiammal(78 kg) meg majd kipróbálom nem erölködik-e, mondjuk általóban egyedül közlekedek). A csúszkákon tudtam picit még szorítani a nyomólap lemezén satuban összébb nyomva. Nagyon pici kottya még van de már nem hallatszik a kopogás, jó passzosan is ment a csúszka bele. Hiába lehelet vékonyan kentem be a csúszógyűrűt, szétcsapta a szilikonzsírt, de ahogy írtad nem ér hozzá a gyűrűhöz a szíj és így jó. Viszont a nyisszanás a kuplungból jön, gondolom kemények a pofákon a ferodol, mert ki vannak fényesedve. Fogni fog rendesen, csak hülye hangja van, de nagyon picit lehet hallani, a kopogás volt a fő probléma.
Ti kenőanyagot hova szoktatok kenni? Mert én most a csúszógyűrűre nem raktam se belülre, se kívülre mert a főtengelyen úgyse fordul el, kívűl meg szétcsapja a szíjhoz.
A szíj mininálisan libeg, de nem ér semmihez hozzá.[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz csongi #23645 üzenetére
Nekem csak egy gumi harang van a dekni tetején, van egy rács hogy nagyobb dolog ne hulljon bele, de szivacs vagy valami szűrő a parts katalógusban sincs. Mondjuk olyan vákuum van ott lehet rontana a hűtés hatékonyságán ha valami szűrő lenne ott.
Most már levett dekninél hallatszik minimálisan a kopogás, visszarakva észre se venni.
Az jó ha ezt a fajtát nem kell kenni, mert öngól lenne a vége ha szétcsapná a kenőanyagot.
Ezzel a kuplung pofákkal kellene még kezdeni valamit, mert eléggé fel vannak keményedve. -
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #23681 üzenetére
Külön esetként kéne kezelni.
Ha bebújhat a szabálytalanul a főútra kanyarodó a gyorshajtás mögé még nehezebb lesz kiharcolni a szabályos esetekben is a vétlen motoros igazát. Nem mintha most egyszerű lenne... nem láttam. Gyorsan jött.Apámnál is ez volt 4 éve mikor a GDink-et GTK-ra zúzták és kis hijján a bokáját is, nőnek ez volt a 2. balesete abban az évben. Kapásból "gyorsan jött nem láttam". Fater (27 év helyszínelés) szinte együtt krétázta a csúszás a fékutat a sünikkel. Már a helyszínen látszott (50-es zóna) ~53-55 km/h nem volt kimutatható jelentős túllépés de még a túllépés ténye is kétséges volt mivel a motor hamar az oldalára került mert szándékosan fektette el a motort apum. De rögtön "gyorsan jött".
Az egyik megfizette az életével... a másikat vonják felelősségre.
Egyéb esetben folytassák le az eljárást a motorossal szemben mint sértettel majd egy külön szabálysértési eljárás keretében vegyék elő a motorost gyorshajtásért.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
kcsa
veterán
válasz csongi #23683 üzenetére
Megtagadott, de végül a bíróság megítélte.
Szubjektív ítéletem szerint a motoros (és sajnos vagy sem, de a családja is) így járt, az autóst pedig kb. úgy kellett volna objektíven elbírálni, hogy lemérni, kiszámolni hogy mi történt volna, ha a motoros szabályos.
Ha úgy is elgázolja, nincs kérdés, ha nem, akkor ennyit az ítéletről és a kártérítésről is.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23708 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy a 125-ösnek a könnyen megszerezhető jogsi az előnye, a 200-as viszont tényleg köztes kategória, már A2 kell hozzá, viszont nem megy úgy, mint a konkurencia 300-as gépei. A formatervezési trendek is inkább a markáns élekkel operáló az XMAX-félék irányába mennek, nem a régebbi, lekerekített Burgik felé.
Az elektromos megoldások érdekesek, de a magasabb árszabás miatt egy ideig még nem jelentenek a 125-ösökre sem komolyabb veszélyt. De ez mondjuk egy logikusnak tűnő, teljesítmény alapú összehasonlítás a részemről, amit könnyen felülírhatnak a trendek: jönnek a klímaszorongásos Z generációsok, aztán választanak egy 4-5 lóerős trendi e-modellt a 125-ösök helyett. Főleg, ha almás logó lesz rajta.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #23710 üzenetére
Még egy érv a 125 mellé, hogy máshol B-vel vezethető. Én városba nem vennék nagyobbat, az biztos, meg lehet venni cégre, nettó áron, a nagyobbakkal ellentétben. A fogyasztás pedig másfélszer nagyobb pl az sh300 esetében a 125-höz képest (értem, ez tényleg nem olyan nagy különbség teljes fenntartást tekintve, de műszakilag igen).
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23710 üzenetére
Igazad van, elsősorban Ázsia a célpiac, de ott szinte csak 110-es és 125-ös robeszokat láttam, sok olyan modellt is, amik nálunk nincsenek, vagy ha vannak is, szinte senki nem veszi őket. Európa azért egy igényes piac ezekhez képest.
Jó meglátás, a 125-ös visszaigényelhető áfája és eleve alacsonyabb vételára komoly érv lehet. A 300-asokba viszont nem csak lóerőből, de élvezetből is kétszer annyi jut.
-
gonger
senior tag
válasz csongi #23717 üzenetére
1300 KM-t mentem vele, ott 2,93 L eddig az átlagom vele. és ez 50 -es, 4 ütemű!!! mások írják, hogy nyelezve is 2,5 a max nekik, ez tarthatatlan városban részemről, de Én nem vettem észre különbséget sehogy (95 vs 100-as benzinnel sem)
(#23719) Econ tudom persze, utálok is autóval járni a városban, és nem csak a tempó különbség (BKV-val is gyorsabb vagyok) de a parkolás miatt is. Beszéltünk már itt az SH-ról, tök racionálisnak tűnik, de szemre eddig az Xmax 300 (amiből alig van eladó megfizethető áron,még friss modell, lehet 250-es felé kellene nézelődni) és a Beverly is bitangabbnak néz ki. Na majd a menetpróba eldönti, ha odajutok.
(#23718) yodamastah Na ezen anomália miatt mentem korlátlan jogsit csinálni most
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23722 üzenetére
Ez így van... Nálam is a 400-as madison csak egy literrel eszik többet, mint a 50/70-es motowell.
Autónál is így van, 2000 köbcentiig erdemes a nagyobbat választani. Pl az 1.8-as focusom ugyanannyit fogyaszt, mint a kolegam 1.6-os focusa, pedig az enyem nehezebb is, mert kombi.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23732 üzenetére
Az enyémet sajnos már nem árulják, de ez a kabát hasonló tudású, kialakítású és árú. Alul gumis rögzítéssel összehúzható, az ujjai passzés záródásúak, a nyaka feljön a bukóig, sehol semennyi levegő nem jön be. Vízhatlan, nagyon jó hőtartó, jobb viselet, mint a rövid, vagy akár hosszú motoros kabátom.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23734 üzenetére
Azt hittem én is, hogy fog, de egy picit sem. Mentem már vele esőben is, amikor attól tartottam, hogy a nem álló gallér miatt hátul, a kapucninál befolyik majd a víz, de mivel a zsinórját szorosra vettem, ez sem következett be.
Érdekes egyébként, két rövid, slim fit fazonú motoros cordura dzsekim van, az egyikben a szokásos thermobélés mellett vízálló réteggel. Ezekben vagyok a legfázósabb, főleg huzamosabb, nagyobb tempónál. Ezek csak a csípőmig érnek, a nyakuk is alacsonyan záródik, ugyanakkor ezekben tudok a legkönnyebben megizzadni, ami nagyon nem jó. Érezhetően jobb a hosszú motoros kabátom (szintén cordura, thermo béléssel). Az említett túrakabát viszont nem csak elég (nagyon kellemes melegérzettel), de még csak bele sem izzadok. Ha szeretnéd, akár szívesen kölcsön is adom, hogy életszerű körülmények között is ki tudd próbálni.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23736 üzenetére
"Nem szellőzik és a külső kabát is szétázik."
Az enyém is ilyen. Belső esőmembrán nélkül jobb, bár az eddigi tapasztalataim alapján hidegebb is. Ez a "membrán" egy cseppet sem szellőzik, ellentében egy jobb dzseki Gore-tex membránjával. A hosszú, túra fazonú motoros kabátom melegebb is és annyira nem izzad bele az ember, mint a másik kettőbe.
A belső esőmembrán elterjedt, ám rossz megoldás. Baromi kellemetlen egy átázott dzsekiben motorozni. Ha hűvösebb időben csak vízálló külső réteggel motorozol, akkor kelleni fog az aláöltöző fölé hőszigetelő réteg (pl. polár) is. Téli túrakabáttal nem.
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #23759 üzenetére
Akkor pl.: Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90 megfelelő lehet, mert Putoline hajtóműolajat találtam, de az csak egy cserére elég. Gondolom specifikációban nincs eltérés, mivel ugyan azt a szabványt teljesítik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #23794 üzenetére
Ja, így értem. Sajnos korábban volt emiatt vita, hogy ami az SH-n
szar volt, az a Madisonon teljesen jó. Talán a Heidenau "búgása"?
Szóval még az is lehet, hogy van vmi abban a "méretváltozásban".Illetve a tied 13as?
Legutóbb, amikor felgumiztam (2017), még az volt... [link][ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #23796 üzenetére
Hál'isten nem... Ma találkoztam egy Xmax-szal: rövid volt a találkozó.
Az öreg olajzabáló megnyerte a 0-100-at, pedig próbálkozott a kolléga rendesen.És ezekután majdnem leveszekedtem a hídról a Camponánál: úgy belejöttem a
"cihopata" tempóba, csak azt felejtettem el, hogy nekem a kanyar mostanában
főleg nem barátom, és különben is egy szűkülő hullámos (+poros) ívről van szó.
(Remélem felsoroltam minden kifogást, és idevágó szakkifejezést. Nyehehe.)Szerk: gondolom 300-as volt, nagyon morcos LED lámpája volt, bordó szín.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #23807 üzenetére
Igazából ismert víz mennyiségről nem volt szó, csak egy feltételezésről...
De ha tényleg vajas állagú volt, akkor én szétszedném teljesen, tuti, ami fix.Annyira nem veszedelmes feladvány. Inkább, mint locsolgatni bele dolgokat.
Pl. benzint pláne nem, mert vannak benne tűgörgős csapágyak, amiket zsír
ken, a benzin meg kimosná azt a zsírt is. És hivatalosan kevés hajtóműolaj
kell bele, mert majd felcsapja a tengely magának. Illetve tudja a franc, ezt
én soha nem szoktam betartani (szintjelző a hajtóműolaj nívópálcáján).
(Maján pl. karimáig kellett tölteni, én itt is inkább ezt szoktam alkalmazni...)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23811 üzenetére
Kimostam 2x olajjal és feltöltöttem. Egyenlőre elengedem a témát, kívülről víz nem juthatott bele, a szimeringek mindkét oldalon tömítenek. majd ránézek pár hét múlva.
Érdekesebb dolog talán, az a gyetyakép táblázat, amit nemrég felraktam. Nekem gyanús, hogy az egy 2T táblázat lehet inkább, ahol a benzinhez olajat is kevernek, csak valaki utólag ráírta hogy 4T. Szerintem a 4T motoroknal nem az őz barna színre kell törekedni, mint régen a simson mz korszakban.
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz csongi #23910 üzenetére
Nem értem el a Red-eseket a Kawa miatt, aztán rájöttem, hogy szombaton nem dolgoznak, holnap megpróbálom Őket újra keresni.
Egyébként igen, én is azt látom, hogy ez az 1M-s limit is sok kompromisszumot kíván.
Fölé nem mennék, mert a családi ház vásárlási projektünk így is megállt, az anyagilag nagyobb prior, de értem, hogy persze vannak jó deal-ek, mint pl [ez a Forza amit lentebb linkeltetek]
A feleségem kérdezte ma, hogy amúgy miért pörgök a motor választáson amikor még a jogsim sincs meg... és van benne igazság. Nem tudom mennyi időre álltak meg az oktatások és a vizsgák. Hiába vagyok közel a végéhez, lehet, hogy ez csak hónapok múlva folytatódik...
Ettől függetlenül nem bánom, hogy elkezdtem ezzel foglalkozni, mert legalább lesz idő, hogy letisztuljon a kép.
Ha az import vasakat kiszűröm, akkor itt tartunk:
Egy 9 éves [Xmax] ami leírás és lekérdezés alapján nem rossz, de szerintem ennyit nem ér már.
Egy korábbi [Forza300] 5 gazdás. leírás elég szegényes, de ugye ezeknél már alapból volt ABS? btw ez is éppencsak hogy belefér a keretbe.
Mivel SH-t nem találtam, kerestem [Kymco] -t, amitől egyébként tartózkodom, nem tudom miért, azon túl szintén import. Ahogy ez az inkább motor formájú [Xcyting] is vagy a [Downtown].Ha azt nézem, hogy magyar is legyen és fiatal is, akkor lehet lentebb kell mennem a hengerűrtartalomban??!! pl, [PCX150]-ből nem sok van, ez szépnek tűnik, sok extrával.
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz csongi #23919 üzenetére
"Amugy helyileg hol hasznalnad?"
Jelenleg Budapesten belül, de hamarosan agglomerációból történő bejáráshoz használnám, ahol napi kb 50 km-t kell megtennem, egy részét pálya bevezetőn, ezért is időszerű az 50-est lecserélnem majd.
A cél az, hogy egy forgalmi dugóban is könnyen mozgó motorom legyen, ami tempós haladáshoz is elég erővel rendelkezik. Hétvégi 2 személyes túrát is belevettem a kritériumokba, de ezt el tudom engedni egyelőre.
Most is használok dobozt, fontos, hogy legyen helyem sisaknak, kabátnak, egy-két kisebb tatyónak.
125 - 150 ccm fölé azért mennék, mert az összes oktató lebeszélt a B125-ről is, mondván, hogy hamar kinőhető, de az is igaz, hogy a fentiekhez egy PCX 150-es is ki tudna szolgálni, max az élményfaktor kisebb egy Sh-hoz képest, ha gyorsulni kell.
Amúgy semmi nem áll még közel a szívemhez tapasztalat hiányában :-)(#23918) rstwingo
Burgmann-t nem vetettem volna el, egy barátomnak van is azt hiszem 2010-11-es körüli.
Most épp önindító baja van :-) de egyébként szereti és az új barátnőjével szeretnek rajta kétszemélyezni is, de inkább napközben ide-oda elszaladni, vagy hétvégén használja kiránduláshoz . Viszont nekem a reggeli csiki-csukihoz szerintem nagy lenne. -
kcsa
veterán
válasz csongi #23930 üzenetére
"Uzemeltes szempontjabol, kozel van egymashoz egy 300as es 500as."
Khm. Azért az alkatrészárakban van egy szép nagy ugrás a 250/300 és az 500 között. És még fogyasztásban is.
Városi szaladgálósnak szerintem még mindig a 250/300 a sweet spot.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-
Reaper
őstag
válasz csongi #24087 üzenetére
Ez se roszz, van is most egy csomó gipszkarton alu profilom kibontva. Mivel ragasszam meg, hogy kibírja? A Hilti szalag azért tetszett, mert ott elvileg csak körbe kell tekerni rajta.
Mondjuk leghamarabb kb hétvégén lesz időm megcsinálni, de addig is ötletelek.
Egy időre elgondolkodtam, hogy megveszem a gyárit újonnan, de ahogy te is mondod, ha ennyit bír ki, akkor minek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest