- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21400 üzenetére
El tudja tolni/forgatni a butykot?
Nem lattam meg ilyet, megmondom oszinten. Elso blikkre azt mondanam, hogy olyan mint valami kezdetleges valtozo szelepvezerles megoldas, de passz. Hulyeseget nem akarok mondani.
Esetleg nem nyit/zar valami olajozo furatot?Amugy most hogy rakerestem manualban, annyira kuss van benne az egesz vezermutengelyrol, hogy konkretan meg a gyari meretek/tureshatarok sincsenek benne megadva hozza.
Mintha nem is lenne a motorban
Persze minden mashoz van, ahogy szokott lenni(henger, dugo, fotengely, stb)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #21401 üzenetére
Én összesen két képet találtam a vezérműtengelyemről 2014 szeptemberéből:
még a szerelő lőtte azt mondva arra a kis kopásra, hogy azzal még elmegy.
És igaza volt, hiszen még mindig működik a motor, és egy új tengely horror ár.
A második képen meg az ellenoldal látszik, azaz szelephimba is kopott picit...
Fogalmam sincs, mire való a rugós szerkezet. De az első képen látszik a rugó. -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21400 üzenetére
Szerintem egy seged butyok lehet.
Inditasnal a kipufogo szelepet nem engedi teljesen lezarni.
Mert tul sok aram kellene az atforditashoz. Az egyhengeres nagy ccm-es motoroknal alkalmazzak.
Kymco, rotax 650.
A kialakitasul eltero de a szerepuk ugyan az .
Mas ertellmes megoldast nem latok most. Foleg, hogy a tengely nyugvo oldalan van, vagyis a szelep zart helyzeti oldalan. -
csongi
Topikgazda
Digitxt.
Jutottal valamire a ledes egokkel?
Van olyan jo mint a xenon, vagy jobb mint a hagyomanyos gazos izzo? -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Olajat cserélnék a malagutimban, de nem találom az olajszűrőt. Már kétszer átnéztem a kézikönyvet, de nem találom benne, pedig biztosan van. malaguti madison k400. Tudja valaki? Motortárs Te tudod hol van?
Másik dlog, hogy én megszokásból kimostam benzinben a levegőszűrő szivacsot és utána beolajoztam. Amikor megvettem, csak a porszáraz szivacs volt benne. Kell olaj a levegő szűrőbe, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21411 üzenetére
Akkor lehet nem kellett volna olajoznom... na akkor moshatom ki megint benzinben.
Közben megtaláltam az olajszűrőt egy robbantott ábrán. Jól be van rejtve, le kell szedni hozzá az oldal deknit. A dekni le is jött, de nincs papír tömítés, amit a robbantott ábra is mutat, csak fekete szilikonnal volt összerakva... na majd este kivágok egy papírtömítést A3-as rajzlapból, mert rendelni nem lehet. Jól lesz így szerintetek, vagy inkább csak simán szilikonozzam összerakáskor?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21410 üzenetére
Két olajszűrő is van benne. Egy műanyag, "durva szűrő" és egy normál papír:
olajcserét a 32-33. oldalon írja a szervizmanuál, elegánsan megfeledkezik róluk.
(Pedig nincs olajcsere szűrő csere nélkül, ugyanúgy 6000 km a cserperiódus...)273. oldalon, a motor szétszerelés leírásában mutatja be a kétfajta szűrőt.
A légszűrő szivacsot be kell olajozni. Gyárilag ugyan kétrétegű, de akkor is írja.
Utángyártottat, amit kapsz, az valószínűleg egyrétegű lesz, legutóbb nekem az
importőr is azt hozta, persze a gyári árában. Legközelebb rendelek a webről.Szerviz manuálban lásd 110-111-ig oldal, ahol konkrétan írja, hogy olajozzuk be.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21409 üzenetére
Nem igazán: vetítési kép rendben van, de a fényáram harmatos, fele a xenonnak.
De még a halogén is 1.5x annyit tud, ha nem többet... úgyhogy egyelőre felejtős.Lusta voltam a műszaki óta visszaépíteni a xenont, viszont a 2x55W H1-es meg
eléggé odavág az akkunak, főleg alapjáraton, amikor konkrétan merülök miattuk.
Egyelőre úgyis főleg nappal járok, "nappali menetfény módban" helyzetjelzőkkel.Jól néz ki így is a motor, az SH nyergében megfigyelhettem, még integettek is a
motorostársak neki. Az az egy, akit lehagytunk. Este kapcsolok tompítottat, bár
ha csak azért, hogy lássanak, arra elég lenne a LED is. Látni már kevésbé.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21413 üzenetére
Akkor nem eg suru szivacs ha olajozni kell. :)
Erdekes, mert 800Lumen korul van a hagyomanyos gazizzo.
Egyik masik ledre meg 2000 folottit irnak.
Az aggalyom, hogy a led nem jo helyen van, es garantalt a rossz vetitett kep.
Akkor maradok egy normal, de novelt fenyereju izzonal.
Meg mindig kell ido, mire rendesen megcsinaljak.
H4 foglalat. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #21415 üzenetére
A projektorba szánt LED nagyjából mérethelyes, így nagyjából fókuszban van...
Nem mondom, hogy tökéletes, mert alapból nem is ment bele... Kicsit kellett
reszelgetni az alu burkolatból. De utána a helyén maradt / nem volt mozgatható:
amikor a H1-es izzót mozgattam, akkor nagyon látszott, mikor nincs fókuszban.
Akkor összevissza világított, értelemszerűen jóval gyengébben a maximumnál...Ja hát ráírni bármit rá lehet, a kicikínai ráírja a 10x-es vagy 100x-os értéket is.
Szerk: légszűrőszivacsot a manuál írja, hogy olajozni kell. Vettem anno MOTUL
légszűrő spray-t, azzal megfújkálom egyenletesen, utána 10 percet várok, kész.
Kifejezetten írja, hogy alaposan be kell olajozni. Csak ne csöpögjön belőle.Szerk2: egyébként ez a szivacs biztos nincs 2 cm vastag. Inkább a fele csak...
Szerk3: megtaláltam a mérési eredményeket is. 6000 vs 12000-re emlékeztem.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21418 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy van egy üveg szűrőolajom, teljesen belenyomom a szivacsot, hogy csapig elázzon. Majd kiszedem és a kezemben teljesen kifacsarom, az utolsó cseppig.
Itt egy videó egy srácról, aki szépen megmutatja a tutit:
https://www.youtube.com/watch?v=NucHRHcROfw
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21420 üzenetére
Ha esetleg még nem lenne meg, töltsd le a szervizmanuált, hasznos cucc.
(Pl. innen.)Amúgy bal oldalon: nem kell hozzá leszedni a deklit, közvetlenül hozzáférhető.
Meghúzási nyomaték értékek a 331. oldalon. Illusztrációként beraktam képen:[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21421 üzenetére
Köszönöm a fényképet!
A könyvet már letöltöttem, mielőtt megvettem a motort, de a fénykép alapján nem ismertem meg, hogy a blokk melyik része lehet, azt hittem a dekni alatt van.
A szűrőket honnan érdemes megvenni? Az oem-parts.hu oldalon nagyon drága, 10ezer forint a két kis olaj szűrő.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Még szerencse, hogy felénk nem csapott havazásba ez a májusi, aranyat érő eső, volt vagy 5 fok, a tucano és az esőruha teszi a dolgát, csont szárazon szálltam le a robiról a mélygarázsban. Azt nem mondom, hogy a sisakban az út vége felé láttam is valamit (főleg, hogy a rendes sisakom a tdm mellett van a szervizben), a végén, az Egér úton felhajtott plexivel kellett menni a sorok között (jó kis dugó volt). Az autópályán a kamionok már-már veszélyes vízfüggönyt csapnak, a tükörben se látok sok mindent, ahogy az autósok sem, ritkán van olyan, hogy az Egér úton nem tudok állandó sebességgel sorolni, most sokan nem vettek észre, álltak a felezőn.
Havi mosás megvolt![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21422 üzenetére
A gyári szűrő vicc árban van, HIFLOFILTRO (HF-972) néven keress rá...
Ez, vagy ennek helyettesítői egy ezresért beszerezhetők. A műanyag szűrőt
nem kell cserélni, ha amúgy nincs baja, ezt meg kell nézni előtte. Nekem az
első ritka ótvarul nézett ki, deformált volt még minden. (A cserélt viszont jó,
hiszen abba tényleg annyi km van csak, meg is tartottam aztán tartalékba.) -
csongi
Topikgazda
Van egy fantartasom ezzel kapcsolatban.
Kerlek velemenyezzetek.
Van egy klattyogos benzin pumpa. Deauvilll. Mas motorokba is bekerult.
Nam mar most, a nagy okossag, hogy egy diodat bekotnek, es akkor milyen jo, mert nem eg be az erintkezo.
Ez meg eddig rendben van. De hogy miert is kell egy klattyogos pumpanak ekkora fordulattal mennie?
Szerintem az igazi kivalto ok, hogy a visszacsapo szelep nem zar el, ezert visszafele is pumpal, es ugye addig amig nincs meg a kello nyomas a nyomo oldalon nem all le a szerencsetlen. Ergo allandoan pumpalnia kell.
Rosszul gondolom?
Ime a video, ami mar a javitott megoldast mutatja.
600ccm /perces szallitas elegendo a manual szerint.
Ehhez nem kell allandoan kalapalni szerintem[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21426 üzenetére
Nem igazán értem a problémát: a teljesen hagyományos vákuumos szivattyú
sem áll le soha, ha jár a motor. Ha túlnyomás van, csökken a szállítása max.
a rugóerő erejéig, adott esetben kisebbeket lök, de megállni nem tud az sem.És ezzel nincs is semmi baj. Visszacsapó szelep sem feltétlen szokott lenni
ezekben, legalábbis én még nem találkoztam vele külön a benzinkörbe építve.
(Addig, amíg én nem építettem be, de aztán azt pont a klattyogás b.xta el.)A 600 ccm/perc nem kevés. (36 lph) Valószínűleg ennyit nyélgázon SE eszik.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21427 üzenetére
Alapjaraton szerintem nincs annyi fogyas, hogy folyamatosan kalttyogjon. Amit veled csereltem, az sem kattogot alapjaraton, csak akkor pumpalt parat mikor a tuszelep nyitott.
Ezek sem zablan 4.5 -5 liternel tobbet.
Ugy gondlom nem kepes a nyomast felepiteni, ezert klattyog folyamatosan. Ha befogod a benzin cso veget, meg kellene alnia. Alapjarat sem egy orult fogyast eredmenyez.
A lenyeg, hogy szerintem az alap gond a nyomas vesztes, es nem az erintkezo gyengesege. -
vendingo
veterán
válasz csongi #21426 üzenetére
Egy jótanács: Szereld ki azt a pumpát és tedd el emlékbe. Nem tudom mikor évjáratú a motorod, de régebben fos pumpákat szereltek be hondánál és a relé ~70k km körül meghal bennük. Újralehet relézni, de sokat nem ér, megint befog halni. Ha tanácsolhatom cseréld le vákuumosra. Én ebay-ről rendeltem 12k körül xtz750 pumpát, flottul megy vele, és feleannyira se kell fosnom mint a honda megoldással. Vehetsz bontottat is, de azok baromi drágák, újról nem is beszélve. A másik ami halálos pont az a fessszab. Sorba halnak meg leginkább túlmelegedés miatt. Enyémben egy CBR1100XX monstrum fesszabja van, de átszereltetem ezt is szellősebb helyre, illetve veszek egy tartalékot, ha elfosná magát külföldön.
Ezek sajnos honda betegségek típustól függetlenül, ami leginkább a régebbi (10+éves) gépeket érinti.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21430 üzenetére
Én a helyedbe behúznék egy vákuumcsövet meg hozzá egy tenere pumpát. Többet gondolnod se kell rá. 15 ezerből megvan az egész.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #21433 üzenetére
Ezeket olvastam, köszi
Ennyit nem kínlódok vele Beteszek egy Hep02-es szivattyút és el van felejtve a cucc.
De 20 dollár alatt van a kínai utángyártott is
Most megtakarítom az érintkezőket és ameddig megy megy. aztán csere. -
Winne
nagyúr
Urak azzal mit tudok tenni, hogy a km óra mellett a plexi alá valahol bejutott a víz valamelyik esőben? Le lehet azt szedni valahogy, vagy ragasztott?
Vettem a Praktikerben egy ponyvát, de teljesen hulladék, csak rá lehet dobni és úgy max a por ellen tudna védeni a garázsban, nekem meg kültérre kell valami.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Felújítanám a szelephimbasort. Az autóimban ezek nyomó felülete kissé ívelt, hiszen gördülve nyomják le a szelepeket. A 4T fűnyíróm himbái viszont sík felületűek a nyomó részen.
A robogók himbái is íveltre vannak köszörülve és kéregedzve, vagy sík felületűek?
(mal.madison 400)Előre is köszi!
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21438 üzenetére
A robogók himbái is íveltre vannak köszörülve és kéregedzve, vagy sík felületűek?
(mal.madison 400)
Alahuztam, azt nem ertem.
A szelephimbakat szakember ujitja fel, ha egyaltalan szukseges.
A himba alakja es meretri meghatarozzak a motor karakterisztikajat. Nyitasi-zarasi periodus idejet sebesseget, nagysagat.
Ehhez ne nyulj.
Felujitani akkor erdemes ha a manual szerinti meret alatt van a butyok magassaga. Gorbe a tengely, vagy eros bemarodasok vannak rajta. -
kcsa
veterán
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
Nézegetem 125-ös Leonardokat. Találtam egyet (gondolom ez is Rotax) hirdetve nagyon jó áron, műszakival, rendszámokkal papírokkal mindennel. A tulaj állítása szerint önindítóhibás, és mivel nincsen berúgókar, még kipróbálni se lehet, hogy egyébként azon kívül van-e más baja is. Hogy a tulaj rámondja hogy nincs, abban nem bízok.
Mennyire macerás ezen egy próba erejéig önindítót cserélni, és hol találok olyan önindítót, amivel meg tudom próbálni?
Vagy be lehet indítani önindító nélkül is valahogy?Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
Burt1793
veterán
A szíjat valamivel meghajtva még akár el is lehetne indítani, rákerestem a youtube-on, mert biztos másnak is eszébe jutott és a 3. találat valami hasonló (a többi a gyújtáskapcsoló hekkelésről szól... ), mondjuk elég durva módszert választottak.
De ha a főtengelyen lévő kúpos tárcsákra rá tud valamivel fogni az ember egy nagyobb felületen, utána már csak egy berúgókar kell.[ Szerkesztve ]
-
CHIPman
nagyúr
válasz csongi #21447 üzenetére
Nem a tulajnak akarok jót, hanem magamnak. A reléhez meg nem feltétlenül kell szerelő. Megszerelni nem akarom helyben, mert azt nem lehet visszacsinálni. A "rossz" önindító megszerelése nélkül akarnám valami biztos megoldással megnézni, hogy motorikusan van-e egyéb baja, de akkor valószínűleg ez nem fog menni önindítócsere nélkül. Annyira közel meg nincsen, hogy csak elugorjak megnézni, hogy a relé romlott-e el.
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
csongi
Topikgazda
válasz CHIPman #21448 üzenetére
Azt nem hiszed el a tulajtól, hogy az önindítón kívül más baja nincs.
Azt elhiszed, hogy az önindító a rossz .
Kicsit nem értem.
Azért vennél egy indítót, hogy kiderüljön jó vagy rossz a blokk?
Ha rossz akkor mit csinálsz az indítóval?Itt láthatod az indítót. Nagyon nincs eldugva, egy kis ügyességgel cserélhető, viszonylag könnyen.
Ha nem lehet indítani akkor meg ott kell hagyni , legalábbis én nem vergődnék vele.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21449 üzenetére
Ez nekem kicsit olyan mint azok a notebook,TV, mobil stb hirdetesek, hogy "nem probaltam, nem tudom bekapcsolni, de 100% hogy mukodik."
De motort is arulnak igy. Jelenleg nem indithato, "csak egy karbitisztitas kell" de "hibatlan, csak nincs kedvem/idom mar vele foglalkozni".Ha minden okes a motorjaval, akkor nem erne meg par ezer forintot raaldozni, hogy inditani lehessen es normalis arban eladni?
Ha meg nem lehet inditani, akkor maximum egy ilyen zsakbamacskara benyognek egy 30-40K-t(kulsotol, allapottol fuggoen), mert full kuka is lehet az egesz.Szerk.: O legalabb leirja oszinten mi a baja. Bar szerintem kicsit buszke is a "munkara"
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Szemüveges topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- 3D nyomtatás
- Notebook hibák
- Ez a mondat angolul?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen