Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Oly #12832 üzenetére

    Ez esetben ügyfelünk 6400 Ft-os számlát kap. A szolgáltató a hálón kívüli hívásokra kifizet 2826 Ft hívásvégződtetési díjat (14,13 Ft/perc), így marad neki 3574 Ft

    Valamit kihagytál! Ugyanis az ügyfél hálózaton kívülről fogad (!) is hívásokat, ebből a szolgáltató beszed 2826 ft-ot (és nem adja oda az ügyfélnek) :DD , tehát a szolgáltatónak marad 6400 Ft.
    A végződtetési díjnál szinte senki sem veszi figyelembe, hogy ez oda-vissza van, azaz egy sim-kártya után a szolgáltató nemcsak fizet végződtetési díjat, hanem be is szed.
    A kettő egyenlege pedig szolgáltatói szinten gyakorlatilag 0-ra jön ki!!!

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz club1 #15300 üzenetére

    Vagy pl. a Vodafone hitelvisszafizetései 2010-ben pörögtek fel. Vagy bármi más...
    A hitel visszafizetés nem költség, nem csökkenti az eredményt.
    Inkább az a bármi más ... lenne az érdekes. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz berbatov2 #19341 üzenetére

    Gyakorlatilag elfogadták, már csak a szavazógépeknek meg kell nyomniuk az igent.
    És utána ha ez megtörtént mi az Ászf módosításának a folyamata?

    Ez egy jó kérdés! :)
    Több eljárás képzelhető el, de az a legnehezebb, hogy valóban júli 1-ével érvényesítse a kedvezőbb adómaximumot.

    1.) Visszavonja a mostani Ászf-t és kiad egy újat, "kedvezőbb" emeléssel. Ebben az esetben viszont nem júli 1-ével lesz hatályos az emelés.

    2.) Megtartja a mostanit és a törvény elfogadása után - mondjuk 1-2 hét múlva - kiad egy újat. Ez az új pedig csökkenti a tarifát a most kiadott, emelthez képest. Ennek nem kell 30 nappal korábban megjelennie, sőt az előfizetőt értesíteni sem kell, hisz számára előnyös a változás. Tehát a hatálya lehet akár júli 2. Itt tehát fontos, hogy a most kihirdetett legalább 1 napig hatályos legyen, mert ahhoz képest lenne kedvezőbb az újabb. Az elsejére eső emelés különbözetet pedig egyszeri jóváírással visszaadhatja az postpaid előfizetőknek. A prepaid kártyásoknál meg adhat valamennyi ingyen percet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #19346 üzenetére

    889ft al emelték a flotta előfizetést...
    Milyen formában?
    Az előfizetési díjat növelték? Lebeszélhetően vagy nem lebeszélhetően?
    Vagy a flottán belüli ingyenhívás díját?
    Vagy egy új tarifatételt emeltek be?

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #19354 üzenetére

    Kár. mert egyszerűen nem értem az emelés jogcímét.

    Minden cég nagyon sokféle adót fizet. Társasági adó, iparűzési és egyéb helyi adók, ÁFA, de ezek mind a cégeket terheli. Ők az alanyai. A különadónak is, az újnak is.
    Ezek a szolgáltatóknak is lényegében a költség kategóriához tartoznak.
    Na már most.
    A publikus lakossági tarifák bruttóban vannak meghatározva. Ha a bruttót változtatják, akkor az egyoldalú módosítás. Az előfizető ha tud bontatni, bonthat. Az ÁFA emeléskor sem pont azt a 2 %-kal változtatták a szolgáltatók a tarifát. Eltérően még a csomagok között is. Az ÁFA emelés csak hivatkozási alap volt - költségnövekedés.

    A flottáknál viszont a szerződés a nettó tarifára vonatkozik és határozott időre. Ezért az ÁFA emelés automatikusan érvényesíthető volt. De az adó? Ez a szolgáltató kockázata volt. Mint ahogy egy esetleges társasági adó emelés is az lenne. Vagy az iparűzésié, stb.
    A flottaszerződések tarifahűség szerződések. Ott nem lehet egyoldalúan változtatni. Ahogy a flottatulaj sem mondhatja lejárat előtt, hogy kaptam egy jobb ajánlatot, tehát bontok. Ilyen esetekre ott a kötbér. Vagy az, hogy a tarifa engedményt visszamenőleg kiszámlázhatja a szolgáltató.

    Nem tudom, milyen flottánál vagy, de ezt - szerintem - csak akkor teheti meg ilyen könnyen a szolgáltató, ha a flotta is sáros valamiben. Pl. fizetési elmaradásai vannak, vagy nem teljesítette a vállalt előfizetői számot, vagy hasonlók.
    Nem hiszem, hogy a voda ezt a nagy céges, többezres flottáival is meg merné tenni.
    Szóval nem értem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz haligábor #19441 üzenetére

    Telenornál lesz valami ilyesmi???
    Biztosat senki sem tud. Lehet, hogy a főnökök sem. :B

    Ami biztos, hogy a telenor ma tette fel a júli 1-től hatályos tarifákat. Ahogy néztem, abban nincs adó miatti változás. A trénél hasonló a helyzet.
    Úgy tűnik, a voda 2-4 hétig egyedül marad az emeléssel.
    Utána kiderül a többi emel-e és mennyit, vagy sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #19446 üzenetére

    És te mindent elhiszel, amit bármely szolgáltató (nem csak mobil) ígér, hogy úgy is lesz? :N
    Ha bármilyen érdek úgy kívánja, akkor mindegy mi volt tegnap. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #19446 üzenetére

    persze, a telenornak már hónapok óta olyan jól megy, hogy ezt is be tudja nyelni :)
    nyereséges a telenor.
    Meg egyébként is biztos ismered a viccet:

    Felteszik a kérdést 3 embernek, hogy mennyi 2 +2?
    Mérnök: természetesen 4.
    Könyvelő: mennyi legyen?
    Multi vezetőközgazdásza: És melyik leányvállalatnál mutassam ki?

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #19450 üzenetére

    ... ha akarod megcsinálom a számhordozásod ;]
    Jó! :K
    Nekem ugyan nincs egyetlen vodás előfizetésem sem. De még most sincs semmi averzióm a voda ellen. :N
    A szűk családban van 10 előfizetésünk, vegyesen a másik 2 szolgáltatónál.
    Ha tudsz egy jó, nekünk megfelelő kis flottát ajánlani kis családunknak, nyitott vagyok a számhordozásra. :K
    Csak különadó tétel ne legyen benne.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #19489 üzenetére

    Nem tudom, hogy át lehet-e vinni a T hez, úgy hogy ott pl csak kártyás kellene.
    Lehet.
    Számhordozásnál akár kártyás, akár számlás előfizetést is választhatsz, függetlenül attól, hogy az előző szolgáltatónál milyen voltál. Ez mindháromnál így van.

    Egyébként érdekes: megnéztem a tesco mobile honlapját. Nem találtam utalást tarifaváltozásra. Tudom, külön cég. De a fele mégis csak voda.
    Furcsa.

  • sifarr

    senior tag

    válasz janes1976 #19496 üzenetére

    Nem számít nekik az ügyfél. :F
    De, számít. Csak hosszabb távban gondolkoznak.
    Most igyekeznek rugalmasnak, engedékenynek lenni.
    Ha kemények lennének, esetleg rávernek a bontókra egy jó kis kötbért, akkor az az előfizető legfeljebb kivárja a hűség lejártát, de mindenképp elmegy,
    Viszont keménykedés esetében garantáltan sohasem jönne vissza a vodához.
    Pedig az új szolgáltatónál is járhat pórul, amikor ismét elgondolkozhat egy váltáson.

    Amúgy a csaj nekem azt mondta hogy mindenki bontani akar... :Y
    Nem lesz olyan sok az a "mindenki". Legfeljebb 1-2 tízezer a publikusak közül. Flottásokra nincs becslésem.
    Vitamaxosok 90 %-a észre sem veszi a változást. Később se.
    A számlások többsége most nem tudja, hogy emelés lesz. Nem néz híradót, nem olvas újságot, stb. Majd az augusztusi számlában veszi észre. De addig már rég lejárt a felbontási lehetőség.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Tacsika #19553 üzenetére

    Mentségemre legyen szólva hogy tolókocsba vagyok kényszerülve, így igencsak körülményes az ügyintézésem,
    Semmi közöm a vodához és ezért semmi garanciát nem tudok vállalni a következőkre, mégis azt tanácsolom, hogy tedd ezt.

    Hívd fel az ügyfélszolgálatot. Mondd el neki a problémád és az igényed. Azt is, hogy mozgáskorlátozott vagy. Kérd az ügyfélszolgálattól, hogy a hozzád legközelebbi ügyfélszolgálattal egyeztessen az ügyedben. Kérj visszahívást a legközelebbi ügyfélszolgálattól, hogy az ügyintézés megbeszélhessétek, beleértve azt is, hogy mikor menjél és kit keressél.
    Szerintem ebben a helyzetben különösen is meg fogják csinálni.

    Ha mégsem ... De szerintem ez nem valószínű.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Oly #19572 üzenetére

    Segítek!
    Megemeled a a zsömle és a kenyér árát! :U
    Vagy nem?

    Valóban vagy nem. Mert ez nem pusztán számtan.
    Ugyanis egy boltosnak több lehetősége van.

    1. lenyelem az adót, mert belefér a profitomba.
    2. még veszteséget is vállalok, mert a szomszédboltból átjöhetnek a vevők.
    Főképp megtehetem ezt, ha tudom, hogy a +adó csak félévre szól.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dave1984 #19593 üzenetére

    Most komolyan elhiszitek,h. A másik két szolgáltató nem fog emelni?!
    Fog,csak szépen behálózza azokat,akik most lelépnek a Vodától,aztán majd késöbb áratemelnek ők is,de most a nyakam teszem rá,azt már nem fogjátok tudni felmondani!

    Azon nem gondolkoztál el, hogy a jelenlegi 4. szolgáltató sem jelentett be emelést.
    Tudod, a Tesco Mobile. Pedig az egyik tulaja a Voda, és nekik is fizetni kell az adót.
    Akkor ő is ármánykodik a Voda ellen?
    Nem. A legbiztosabb, hogy tesco mobile tarifája nem változik. És nem csak azért, mert nem jelentős az előfizetői szám. Piár okokból: a Tesco nem szereti, ha a nevéhez kapcsolódik az áremelés szó. Tehát ha másik tulaj szeretné, akkor se engedne emelni. Főleg nem fél év miatt.
    Az fel sem merül benned, hogy a két T-nél hasonló szempontok megjelenhetnek, ami miatt nem cél az átcsábítás és utána az új ügyfelek megszívatása?
    Egyébként is 1 hónap alatt a 2 T legfeljebb 1-2 tízezret csábíthat el. Ha utána emelnek, akkor többet később sem. Ez pedig önmagában nem tétel. Ezért nincs értelme taktikázniuk a hallgatással.

  • sifarr

    senior tag

    válasz hackeeeee #19612 üzenetére

    Vagy a Tesco fizeti a vodának az adó mértékét, és az ügyfelek nem, tehát a tesco benyeli, ezért, mert kevés az ügyfél. Ezt pontosan nem lehet tudni.
    Pontosan lehet tudni, hogy így nem működhet, ahogy írod. :N
    A tesco Mobile egy társaság két tulajjal. A saját nevében gazdálkodik és kell adóznia.
    Egyébként is milyen címen utalná át a Tesco Mibilenak a Tesco a 2 forintokat? Ajándékként? Támogatásként? Hogy utána fizetni kelljen iparűzésit meg társasági adót is? Másképp működik ez. Egyik tulaj sem vállalja át az adót.

    Remélem, azt sem hiszed, hogy a feltöltési bónuszt a tesco fizeti a kenyér árából? :)

  • sifarr

    senior tag

    Orgi barátnője az ékes példa, hogy miért nem biztos, hogy racionális döntés az adó "áthárítása".
    Ő a tarifaváltással négyezerrel csökkentette az előfizetési díját. Valószínű, hogy csökkenti a fogyasztását is, hogy ne lépje át az új keretet. A 4 ezres csökkenéssel a szolgáltató sokkal többet bukik, mintha magára vállalta volna az adót.
    Ráadásul, januártól valószínű nem fog visszaváltani 10 ezres előfizetésre, még akkor se, ha a kieső adó miatt a szolgáltató visszacsökkenti a most felemelt árat.

    Nem kell szolgáltatót váltani. A fogyasztáscsökkentés legalább akkora bukta. Ráadásul, ha sokan beállnak egy tartós, alacsonyabb fogyasztásra, akkor ez egy hosszútávú bukta.

    Szóval nem olyan egyszerű kérdés az emelni, nem emelni dilemma. Sok szempont van, nemcsak egy. Nem véletlen hogy ketten még gondolkoznak.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz hackeeeee #19914 üzenetére

    Ideje lenne lassacskán Nekik is felvilágosítani a népet, hogy mi is lesz, vagy mi nem.

    Vagy, szépen megvárják, míg lecseng a Vodafone bejelentésétől számított 15 nap, aztán majd utána. :D
    Miért várná ki a két T, hogy lecsengjen a 15 nap? Már írtam, hogy ezalatt csak pár tízezer bontás lehet a vodánál. Ennyi "átcsábítandó" ügyfélért nem érdemes várniuk az emeléssel.
    Ha a 2 T hallgat és minél tovább hallgat, az azt jelenti, hogy a nem emelést fontolgatja.

    (#19924) hackeeeee: De mi az, hogy lenyelik? Nem nyelik le bakker...
    Már leírtuk többször.. Nem tesznek szivességet azzal, hogy esetlegesen nem hárítják rá az ügyfélre...
    Nem gondolod át alaposabban ezt a kérdést.
    Ugye a vodának van 2,65 millió előfizetője. A fele kártyás, nincs hűség, bármikor elmehet. A másik fele számlás, ez 1,3 millió előfizetés.
    A számlások mondjuk átlag 2 évente vesznek hűségre telefont. Ha átlagosan ritkábban, akkor ez csak jobban igazolja a levezetésemet. A telefonvásárlás, a 2 éves hűségek lejárta viszonylag egyenletes. Ez azt jelenti, hogy 2012. júli. 1-dec. 31-ig kb. 300 ezer hűségidő egyébként is lejár a vodánál.
    A számlások nagy része csak augusztusban veszi észre az emelést. Ők sem lesznek boldogok. Na, ettől kezdődően sokan elgondolkozhatnak augusztustól decemberig, hogy lejárt a hűségem, kétéves a telefonom, úgyis vennék egyet, és ott vehetek, ahol akarok.
    Akár olyan szolgáltatónál, amelyik nem emelt.

    A két T-ét a most bontó pár (1-2) tízezer nem érdekli, az aprópénz. Az a háromszázezer viszont már elgondolkodtató szám. Esetleg értük érdemes még benyelni is az adót.
    És akkor az 1,3 millió kártyásról nem is beszéltünk.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz engusz #20336 üzenetére

    (Közben ugyanezt a problémát kell orvosolnom T-Mobile hálózaton is, de eddig ott is csak próbálkozni tudtam a különböző számokkal, értesítő SMS-t nem sikerült kicsalni.)
    A Trénél a +36 30 987 6543-as számra kell átirányítani a különböző esetekben (foglalt, nem elérhető, nem válaszol) és jön az érsítő sms.

  • sifarr

    senior tag

    válasz engusz #20338 üzenetére

    Próbáld ki azt, hogy minden hívást feltétel nélkül irányítsd át a hangpostára. Erről kell sms-t kapnod.
    A foglalt, nem elérhető, nem válaszol esetek maradhatnak a 987...-ra átirányítással. Bár a feltétel nélküli átirányítás miatt erre valójában nincs is szükség.
    Ha így se működik, akkor 1430.

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #20963 üzenetére

    (azt már csak halkan írom, hogy a másik kettő b4szik megcsinálni engedély nélkül)
    Ez nem igaz.
    Folyamatban van egy számhordozásom a Telenortól (prepaid) a Tréhez.
    Egykapus, azaz a Telenortól engedélyt nem vittem. Viszont vittem a Telenor szerződést a pontos adatok miatt.
    A Tré egykapusan is elvállalta. Ez tény.

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #20969 üzenetére

    szerencséd volt,
    Nem szerencse kérdése! :N
    Nálam is próbálkozott, hogy hozzak papírt.
    De ragaszkodtam az egykapushoz!
    Prepaid esetében mindenkinek ragaszkodnia kellene - ha pontosak az adatok -, mert megcsinálják. Muszáj nekik és ezt tudják is.
    Tájékozottabb vevő esetében az ügyfélszolgálatos is rugalmasabb! :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz mukibuci #21045 üzenetére

    Hmmm.
    Szóval ez a növekedés a Vodafonnál a következőképpen igaz.

    A három szolgáltató össz előfizetőszáma 24 ezerrel csökkent.
    A csökkenés a következő tételek egyenlege:
    T Mobile kb. 6 ezres növekedés.
    Telenor kb. 28 ezres csökkenés.
    Vodafone kb. 2 ezres csökkenés.
    (Azért kb., mert a gyorsjelentés grafikont közöl.)

    Tehát Voda részesedése %-osan valóban nőtt, az előfizetői száma viszont csökkent.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #21056 üzenetére

    Neked igazad van, de nekem is. :K

    Mukibuci a teljes előfizetői számra vonatkozó százalékokra hivatkozott. Az pedig azzal a korrekcióval teljes, amit én írtam.
    Te pedig a forgalmazásban részt vevő előfizetésekről beszélsz. Ott valóban a Voda növelte, abszolút számokban is, a részesedését.

    Viszont a tisztánlátáshoz azért neked is el kell ismerned valamit.
    Forgalmazásban részt vevőnek minősül az a prepaid kártya is, amire pl. 8 hónapja semmit se töltöttek, de 3 hónapon belül volt 1 db hálózaton belüli fogadott hívása. Tehát 1 fillér bevételt sem termelt a szolgáltatónak.
    Így viszont az aktív/nem aktív előfizetések száma közötti számbeli különbség nem sokat jelent.

    Bármelyik gráciára igaz, hogy boldogan lemondana az előfizetői 20 %-áról, ha a többin az ARPU 6 ezer forint lenne. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #21073 üzenetére

    Előrebocsátom, hogy a kérdés nem vodafüggő. Ezt a kérdést mindhárom szolgáltató egyformán kezeli.

    Idézet az Eht 132 § 5.bekezdés:
    (5) Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét.

    A díjváltozások kapcsán a szolgáltatók és az előfizetők véleménykülönbségének az alapja az, hogy ezt a jogszabályi helyet hogyan értelmezzük.
    Az egyértelmű, hogy ez a bekezdés az előfizetőket akarja védeni a szolgáltatókkal szemben! Ez az első mondat alapján vitathatatlan. Tehát a következő 2 mondat értelmezésében abból kell kiindulni, hogy az előfizetők védelme a törvényalkotói szándék.
    A vita tárgya, hogy mi a kedvezmény, és a díjváltozás érinti-e a kedvezményt.
    A szolgáltatók kedvezmény alatt azt az összeget értik, amellyel olcsóbban adták a készüléket a saját listaárukhoz képest.
    Alapvetően kétféle hűségszerződés van.
    Az egyikben azt vállalja az előfizető, hogy 1-2 évig a szolgáltató havidíjas előfizetője marad. Tarifahűséget nem vállal. Ezekben az esetekben a készülékkedvezmény nem szokott túl magas lenni. Viszont az előfizető szabadon válthat az tarifák között. A díjváltozás az előfizetőt hátrányosan nem érinti, mert a díjváltozástól függetlenül is szabadon válthat pl. alacsonyabb tarifacsomagba. Tehát, ha a díjváltozás miatt mégis bontani akarna, akkor jogos a szankció.
    A másik esetben tarifahűséget is vállal az előfizető. Ezekben az esetekben a készülékkedvezmény nagyobb, a tarifacsomag díjától függően eltérő mértékben. Itt a szolgáltató azért adja a nagyobb kedvezményt, mert itt az előfizető vállalja, hogy 1-2 évig havonta minimálisan a díjcsomag alapdíjáig igénybe veszi a szolgáltatást. Azaz a szolgáltató előre tervezhető bevételhez jut. A kedvezmény összege viszont ezekben az esetekben függ egy feltételtől, a díjcsomag nagyságától.
    Viszont mivel a kedvezmény összege függ a választott tarifától, ezért a kedvezmény nem választható el az előfizető által vállalt szerződéskori tarifától, illetve a változásától.
    Könnyen belátható, hogy ha nem így értelmezzük, akkor a szolgáltató valóban tetszőlegesen is emelhetné a vállalt tarifát a hűségszerződés ideje alatt, minden következmény nélkül az előfizető kárára. Tehát az előfizető kiszolgáltatottá válik. Viszont ahogy az elején írtam, ez a jogszabályi hely az előfizetők védelmében született!!
    Ami az szolgáltató oldaláról valóban jogos emelés lehet. Mivel az előfizető a hűségszerződés alatt az infláció miatt folyamatosan egyre alacsonyabb reálértékű forinttal fizeti a díjakat, az inflációnak megfelelő emelés. Ebből következően a hűségszerződés ideje alatt - szerintem - az inflációs emelés - sem tekinthető olyan módosításnak, ami az előfizető oldalán szerződésbontásra alapot szolgáltatna.

    A törvény persze védi a szolgáltatót is. Ha az előfizető életkörülményeiben változás áll be (pl. munkanélküliség), nem mondhatja, hogy felmondja a szerződést erre hivatkozva. Az ő kockázata, hogy minden körülmények között fizetnie kell.
    A gazdasági körülményekben való változás (pl. adóemelés) viszont a szolgáltató kockázata. Mert a szerződési felek jogainak arányossága (egyenrangú felekről van szó!) miatt neki is kell kockázatot vállalnia.

  • sifarr

    senior tag

    válasz club1 #21082 üzenetére

    132. § (1) Az egyedi előfizetői szerződés módosítására az előfizetői szerződés megkötésének szabályai vonatkoznak. Az általános szerződési feltételek lehetővé tehetik az egyedi előfizetői szerződés (2) bekezdés szerinti módosítását.
    (2)A szolgáltató az előfizetői szerződést az egyedi előfizetői szerződésre is kiterjedően csak az alábbi esetekben jogosult egyoldalúan módosítani:
    a) az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását;
    b) jogszabályváltozás vagy hatósági döntés,
    c) a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás,

    Te a c) pontra gondolhatsz.
    Viszont az infláció nem tekinthető előre nem látható körülménynek és az is vitatható, hogy mikortól tekinthető lényegesnek. Viszont a tarifaemelés a szerződés lényeges módosításának minősül. Az a) bekezdést (lényeges módosulás) értelmezi a (3) bekezdés.

    (3)Lényeges módosításnak minősül különösen a szolgáltatás igénybevételének feltételeire (így különösen a szolgáltatásra vonatkozó alapvető díjszabásra, a szerződés időtartamára és megszüntetésének jogkövetkezményeire, illetve minőségi célértékeire) vonatkozó változtatás.

    Az újabb adó valóban tekinthető a c) pont szerint a körülmények lényeges változásának. Tehát a szolgáltatóknak valóban joguk egyoldalúan módosítani az AFSZ-t és benne a díjtáblát. Viszont az (1) bekezdés az egyedi előfizetői szerződésre vonatkozik, aminek része a szerződéskötés idején hatályos ÁSZF. Az egyedi előfizetői szerződésnek viszont akkor lesz része a megváltozott ÁSZF, ha a másik szerződő fél (előfizető) ezt elfogadja. Ha nem, akkor az előfizető bonthat. Persze esetünkben az (5) bekezdés figyelembevételével.

    Ha a jogszabály az előfizetőkre vetette volna ki az új adót, és ezért változott volna a fizetendő díj, akkor egyetlen előfizető sem mondhatott volna fel. Lásd ÁFA-emelés. A jogszabály azonban a szolgáltatót tette az adó alanyává. Ezt a szolgáltatók csak díjváltozással tudják továbbterhelni, s ezért kell nekik végigcsinálni az egész "értesítem az előfizetőket, közzéteszem az ÁSZF módosulás" procedúráját.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dave1984 #21130 üzenetére

    Daffni2 korábban világosan leírta, de nem nagyon akarod megérteni, hogy nem a telefonadót fizetsz. Jogi értelemben nem.
    Közgazdasági értelemben viszont minden adót a véghasználó fizet. Egyes adókat direktben, pl. ÁFA. Másokat (pl. iparűzési, építményadó, stb.) viszont az árban, a szolgáltatási díjban. Még a társasági adót is, pedig az aztán végképp a cég adója. De ezek az adók a szolgáltatónál a költségoldalon jelentkeznek és válnak a díj részévé.
    Az más kérdés, hogy egy adóemelést hogyan érvényesít a díjban a szolgáltató és ezt hogyan kommunikálja.
    Az új telefonadót mindhárom szolgáltató áthárítja a díjváltozásokban, bár eltérő formában.
    A Voda módozata a flották esetében a legkorrektebb, hiszen világosan nyomon követhető, hogy pontosan az aktuális adóval növelte a díjat (persze ÁFA-val növelve, mert díjemelésről van szó). Ez sokkal korrektebb, mint pl. ha valaki a flottásoknál a flottán belüli ingyenes beszélgetés idejét (is) korlátozza vagy hasonlók.
    Az már más kérdés, hogy a díjemelést hogyan kommunikálja a szolgáltató.
    A Voda kommunikációja ebben a flottás változásban egy kissé dodonai.
    Minden igaz, ahogy közzétette, de az is igaz, hogy az előfizetők azért azt hallották ki az ígértekből és olvassák ki most is a közleményből, hogy a 400-ból (+ÁFA) lesz a kedvezmény.
    Két oka lehet, hogy ezt az utat választhatta.
    Egyrészt a "kedvezmény" szó megjelenítése marketing szempontból fontosnak tűnhetett számára.
    A másik ennél sokkal konkrétabb és biztosabb.
    Ha egy cég kedvezményt ad, akár határozatlan idejűt visszavonásig, akár határozott idejűt, akkor ez nem lesz az ÁFSZ része! A kedvezmény megszűnése sem jelent ÁFSZ változást.
    A Voda tehát egy lépésben a januártól érvényes adót építette bele az ÁFSZ-be, viszont adott kedvezményt. Januártól megszűnik a kedvezmény, azaz nőnek a fizetendő díjak, de ez jogilag nem lesz díjváltozás. Tehát így az előfizetőknek egyszer nyílt lehetősége a szerződésbontásra, míg, ha két lépésben emel, akkor kétszer.
    Hogy ezt a másik 2 szolgáltató januárban hogyan oldja meg, azt még nem lehet tudni.
    Úgy tűnik, a Telenor már most az egész (!) adót áthárítja különböző tételeken és változtatásokon keresztül. A TMobil később kezd áthárítani, hogy az emelések hatása összegszerűen csak az adó összegét érik-e el vagy többet, csak ő fogja látni.
    A többit januárban (decemberben) meglátjuk.

  • sifarr

    senior tag

    válasz alba-regia #22243 üzenetére

    Ha valaki nem flottás és sokat beszél, jó választás lehet a RED.
    Teljesen egyetértek. A standard red a sokat beszélőknek ma a legjobb ajánlat a többi szolgáltató kínálatához képest. Bár szerintem is 10 körül lenne a reálisabb ára. De miért adná kevesebbért a Voda, ha így is a legjobb?

    A készülékbiztosítás hasznos, főleg egy iPhone5 esetében. Egyébként úgy számoltam, hogy ha leosztom 24 hónapra a készülékre kapott kedvezményt, hozzáadom a havi előfizetési díjakat, még így is 10e Ft/hó környékén vagyok.
    iPhone5 esetében talán igazad van, de más esetben közel sem biztos.
    Pl. Sony Xperia P. Standard csomaggal 45 ezer. Viszont 48 ezerrel többet fizetsz 2 év alatt, mintha készülék nélküli RED-et fizetsz elő. 45 + 48 = 96. Kicsit többért már nem sufnis, jó garis, független készüléket is vehetsz. Igaz, biztosítás "rongálódásra" nincs. Viszont a gyári függetlent jobb áron adhatod el cserénél.
    Arról nem beszélve, hogy kisebb a kockázata egy rongálódásnak, mint egy ÁSZF, azaz tarifaváltozásnak (emelés, más hátrányos változtatás). Ha csak tarifára vállalsz 2 évre hűséget, akkor bármit változtatnak a tarifán, akár a bennefoglalt szolgáltatásokon is, azonnal és ingyen élhetsz a felmondás jogával, tarifa- vagy szolgáltatóváltással.

    Manapság alapszabály, hogy készülékért hűséget vállalni nem érdemes.
    Legfeljebb 1-2 (nem több!) csúcskészülék esetében.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz szab.tam #22350 üzenetére

    Nem értelek a morogásod miatt. 2012-ben minden szolgáltató minden kritikát megérdemel.
    De a red miatt a voda az üdítő kivétel. :K Persze csak a red miatt. :(((

    A red sim ma okostelóhoz sokat beszélőknek a legjobb publikus tarifa. 3 ezerrel olcsóbban ideális lenne.
    A standard, ha a készülékkedvezmény nagyobb 50 ezernél akkor elgondolkoztató.

    Minden határozott idejű szerződés határozatlanná válik lejárat esetén.
    A red alaptarifái, a 30 valahányezresek csak + marketing okokból vannak, hogy minél nagyobb kedvezményt lásson a tarifahűséget vállaló ügyfél. A voda se gondolta komolyan, hogy bárki erre hűség nélkül előfizet.

    A szerződő pedig nyugodtan beírhat egy naptárbejegyzést magának, hogy mikor jár le a hűsége. Elvégre ez a tarifa okostelkóhoz van, tehát naptára van. És lejáratkor tarifát válthat, vagy új hűséget írhat alá.

    Nem ismerem gyakorlatból a voda ügyfél megtartási eljárásait. De a vodának se lehet érdeke az az eset, amitől te tartasz, hogy egy red-es számlája sunyiban átmenjen a tizenX ezerről harmincX-re.
    Érdeke, hogy megtartson egy olyan ügyfelet, aki havonta 14-22 ezer forintot becsenget a kasszájukba. Márpedig ha 2 év múlva egy red-es váratlanul kapna egy 30 ezres számlát, akkor biztos anyázna. És mivel nincs már hűsége, már csak dühében is otthagyná a vodát és átmenne máshoz.
    Tehát feltételezésem szerint a voda lejárat előtt a red-eseket időben meg fogja keresni és tesz valamilyen ajánlatot. Készülékre, hűség meghosszabbítására, hasonlóra.

    Összefoglalva: sem félelmed, sem kritikád nem megalapozott.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zoli133 #22354 üzenetére

    Még gyorsan hozzá tenném (kiegészítésként), hogy ugye ez az eset leghamarabb 2 év múlva lép fel, addigra módosulhat az ÁSZF és a RED csomagok hűség nélküli ára.
    Ez teljesen így van! Két év múlva akár teljesen más tarifák lehetnek a vodánál és a többinél is. Az is lehet, hogy a voda addig a red-et pl. lezárja.
    És addig lesz 4-eske is. Akár állami, akár más.

    Viszont éppen a 2 év alatti esetleges ÁSZF változások miatt meggondolandó készülékkel venni red-et (vagy bárhol bármi mást). 2012-nek ez a legnagyobb tanulsága.
    Ha csak tarifahűség van, akkor a tarifában bármilyen változás lenne, pl. új külön díj, vagy hívásirány megosztás lásd Telenyomor, akkor az előfizetőnek szabad a pálya a bontásra, váltásra.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Blyan #22887 üzenetére

    Mindkettőtöknek igaza van a maga kiindulási pontjából nézve.

    Te joggal várod el, ha már havonta egy magas előfizetési díjú csomagot használsz, akkor a 2 évért cserébe adjanak jelentős készülékkedvezményt. Mint boldogabb helyeken, ahol havi 15-20 ezres előfizetésért prémium kategóriás készüléket adnak ingyen.

    De Rick4-nek is igaza van. Ő hasonlóan gondolkozik, mint én.
    A szolgáltatók azért változtatják könnyen a tarifákat, mert túl magas a készülékhűséges előfizetések aránya. Ráadásul a készülékkedvezményben az előfizetők nem kapnak előfizetésükhöz arányosan engedményt (amit te is elvárnál).
    Ha szolgáltatóknak külön kellene versenyezni a tarifákkal és külön a készülékárakkal, akkor egy sok előfizetőknek hátrányos lépést nem tettek volna meg az elmúlt hónapokban.

    Gondolj a kötelező biztosításra, mint jó példára. Mivel mindenkinek egy időben járt le a "hűségideje", egy időben válthatott, ezért a biztosítók valóban versenyeztek a tarifákkal.
    Ha a törvény csak független készüléket és hűségszerződés nélkül engedne forgalmazni a szolgáltatóknak, akkor igazi verseny lenne a készülékárakban és a tarifákban is.
    Tudom, hogy ez nem lenne egészen konform egy piacgazdasághoz. De a hallgatólagos kartell sem az.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pepe1150 #23164 üzenetére

    Ha a folux.hu smtp-je nem megy vagy nincs, akkor állítsd be kimenőnek a gmail-t.
    Tehát bejövő folux.hu, kimenő gmail.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 1430 #23494 üzenetére

    Bocs 1430, de már másodszor írsz ilyeneket:
    ...hogy ne csődöljön be a szolgáltató a Te bruttó 3,7 Ft-os percdíjaidtól...

    Te is tudod, hogy ez a becsődölés így nem igaz.
    Bármelyik szolgáltató a fenekét verné a falba örömében, ha minden előfizetője havi 14 ropiért telefonálna. Akár 3,70-re kijövő átlag percdíjjal. És nagyon nem fizetne rá!!! Sőt, a nyeresége többszörösére nőne.
    A szolgáltatót csak az ARPU érdekli.
    A tarifarendszer a fogyasztóknak szól. A célja csak az, hogy a különböző igényű és pénztárcájú fogyasztókat kiszolgálja (meggyőzze: itt a helyed). A tarifaváltoztatások célja is az, hogy megőrizzék az előfizetőket, ha lehet átcsábítsanak a többitől, de közben az ARPU-t növeljék - ha lehet.
    Azt már inkább mondhatnánk, hogy mindenki ráfizetéses a szolgáltatónak, aki pl. 3 ropinál kevesebbet fizet havonta 50 forintos percdíj ellenére is. De még ez sem egészen igaz. Mert a kisfogyasztók fillérei is hozzájárulnak az általános működési költségekhez (nélkülük se lenne ez kevesebb, csak a bevétel). És még mindig jobb megtartani őket, mint ha a konkurens céghez mennének, ráadásul így nő a hálón belüli hívások aránya is.
    Szóval a red egy nagyon publikus jó csomag. A kisvállalkozói verziója verhetetlen a többiéhez képest a publikus tarifákat nézve. Ha sokan váltanának rá (százezres nagyságrendben), akkor még jelentősen csökkenhetne is az ára és még vonzóbb lehetne a ma 8-12 ezret fizetők között a konkurenciánál is. És a voda se fizetne rá. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz szab.tam #23498 üzenetére

    Fenn van a honlapon. [Itt] Lényegében ugyanaz, mint a lakossági.
    Egy 2-3 fős vállalkozásnál, ahol mondjuk a főnök beszél csak sokat, ott főnöknek red, többinek fogyasztásnak megfelelő fix tarifa.
    Viszont a red-hez kérhető 750-es opcióért a többi ingyen hívhatja a red-es előfizetést.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 1430 #23507 üzenetére

    Nézd sifarr, én nagyra becsülöm az írásaidat, ...
    Köszönöm az elismerést. :B Részed legyen benne!
    Értékelem a korrekt, tényszerű véleményformálásod - a konkurenciáról is. Példád jótékonyan hatott más félhivatalosakra is. ;)

    Ja és szerintem az EBIDTA-t és ...
    Persze, igazad van. Lehet a kérdést sokkal cizelláltabban is tárgyalni.
    De ez egy fórum, ahol mások is olvassák a véleményeket. És olykor még a legegyszerűbb kérdés (készülékárak összehasonlítása a tarifacsomag függvényében) is nehézségekbe ütközik.
    Szóval ez egy fórum és nem egy (voda) igazgatótanácsi ülés. Ott komplexebben közelíthetnénk meg a kérdést. Mondjuk én tagként (munkám mellett beleférne), te meg elnök-vezérigazgatóként. Bár ehhez neked fel kéne adnod a jelenlegi Trés állásod, de szerintem ez meg neked férne bele. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Atti0925 #23715 üzenetére

    Na,ez nem túl jó hír! :(Köszi :R
    Akkor én mondok jobbat. :K
    Bár ez is csak feltételezés, mint a rossz hír volt.

    Szóval nálam 2 hónapja 1 fillért se kértek.
    Pedig az induló helyzetem rosszabb volt, mint a tiéd.
    Nulla vodás múlt, új, flottás előfizetés, számhordozással, csak sim készülék nélkül, 2 év csak tarifahűség.
    Tkomos számlát vittem és átmentem a hitelvizsgálaton mint kés a vajon. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz tomcsa44 #29786 üzenetére

    A Max M már jobb (3000/100), viszont aki havonta 3000 forintot (vagy többet) tölt rá, az már régen előfizus. (Tudom MAX-nincs rablánc. Viszont a legkisebb előfizuhoz, a 2690 forintoshoz van 100 egység és 150 mega net!)
    Biztos? Biztos, hogy jobban megéri az előfizetés?

    Ne egy hónapot nézz, hanem hosszabb időszakot.
    MaxM kontra Go és Go+
    Havi átlag 150 perc beszélgetés.
    A MaxM szükség szerint újrarendelhető.
    2 hónapot vizsgálva: 300 perc beszélgetés.

    MaxM esetében ez 9 ezer és van hozzá ingyen 200 MB net.

    Go 5380. két havi előfizetési díj, + 4000 a többlet hívások után = 9380. A net kerete 300 MB
    Go+ két hónapra az előfizetés 9980. A net kerete 1 GB.

    Az előfizetés mellett szól a magasabb net keret. Akinek 200 elég, annak ez nem szempont.
    De minél jobban nő a havi átlag beszélgetési idő, annál jobban megéri
    - a MaxM a kevesebb beszélgetési költség miatt, és
    - MaxL-re váltani és nő a net kerete is.

    Ha az átlag beszélgetési idő nagy havi szórás (pl. 50-250) eredménye, akkor is a MaxM a kedvezőbb, mert a Go-ban elvesznek a le nem beszélt percek.

    Nem értem a Max leszólását. Ezt a tarifát a két T jelenleg elérhető prepaid tarifáihoz kell hasonlítani. (A Blu-t és a Molt pedig a Tescohoz.)
    A két T prepaid tarifáihoz képest pedig a Max jobb. 30 forintos percdíj le nem beszélhető opciós díj nélkül. Net keret külön díj nélkül.
    Ha nem rendeled újra, akkor a 30 napon 40 a percdíj. Prepaidben ez nem magas (sajnos).
    Ha kifutsz a 30 napból és nem rendeled újra, akkor 49 a percdíj. Kis hazánkban prepaidnél ez átlagos percdíjnak tekinthető.

    Szóval kevesebb elfogultsággal kellene nézni ezt a csomagot.
    Mondom ezt annak ellenére, hogy épp haragszom a Vodára a tavalyi flottás emelése miatt. :(((
    Ott is fogom őket hagyni, ha letelt a hűség. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz krystman #29790 üzenetére

    Még a MAX-al csak MAX-at lehet hívni (ingyen) , még a GO+ al minden vodásat. És azért ez nem mindegy! Egyértelmű, hogy a GO+ éri meg!
    Részben igazat adok neked.
    A Go+ előnyös lehet bizonyos felhasználóknak, de közel sem mindenkinek.

    Ha valakinek az átlag kimenő hívásperceinek vodás aránya eléri a 30 %-ot, akkor a Go+ valóban jobb lehet. Tehát, ha a rendszeresen (!) hívott családtagjai, rokonai, barátai körében magas a Vodások száma.
    Persze ez is csak akkor, ha kihasználja a többi hívására a 150 percet.

    A Max igazából a két T családi opciójának (2-4 ember ingyen beszél egymással) teremt konkurenciát. Míg azoknál havonta ki kell fizetni sim-enként egy ezrest az ingyenes beszélgetését, addig a Max esetében ez ingyen van. S emellett az általános hívás percdíjai jók + ingyen net.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Bogyi007 #29793 üzenetére

    Ennek tükrében is a Go+ csomagot összevetni a Max csomaggal értelmetlen...
    Annak tükrében, amit írtál, értelmetlen összevetni a Red csomagot a Go+ csomaggal.
    Merthogy sokkal drágább. Lenne neked. :K

    A te hívás szokásaid szerint a Go+ valóban jobb a Maxnál.
    De azt ugye nem állítod, hogy te, aki feltehetőleg havi minimum 500 percet beszélsz, s ennek több mint 70 %-át Voda irányban, tipikus felhasználó lennél?
    Messze nem! :K

    Egyébként pedig nézd vissza, hogy először mire reagáltam!
    Tomcsa44 a sima Go-t hozta példának.
    A Go+ csak további összehasonlításként tettem hozzá. Ami a te esetedben jobb, de a nagy átlagnak közel sem biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    Csak úgy általánosságban írom a következőket, mielőtt még többen leharapnák a fejemet. :B

    Mindhárom szolgáltató azért vezet be új csomagokat (és zárja le a régieket), hogy növelje a bevételeit.
    És nem akar többet adni kevesebbért. :N

    Valamint mindhárom:
    1.) Szeretné, ha a prepaid előfizetők havonta többet töltsenek a kártyájukra.
    2.) Arra is törekszenek, hogy a postpaid előfizetők is havonta többet költsenek.
    3.) A kedvezőbb nem publikus tarifák kedvezményeit a publikusokon szedik be.

    Mindhárom most pályázik frekikért. 20 évre kapják. De az egyszeri frekidíjat 3-5 év alatt be akarják szedni.
    Mindháromnál minden idei emelés már a frekidíjak beszedése miatt van. Más oka nincs.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Diák66 #50898 üzenetére

    Szerintem:
    Hűségidős szerződésed volt, azaz határozott idejű szerződésed. Amikor a hűségidő lejárt, akkor a szerződés átalakult határozatlan idejű szerződéssé.
    Ezt a folyamatot a hírközlési törvény (2003. évi C. tv.) jól szabályozza.
    Egyrészt a határozatlan idejű szerződésre ezt írja a rövény: 127. § (6)
    "A határozott időtartamú előfizetői szerződés helyébe lépő új, határozatlan idejű szerződésben meghatározott, az előfizetői szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél."
    Magyarul a régi tarifád nem módosulhat, bizonyos esetek kivételével.

    Másrészt a hűségidő lejártát megelőző (!) 90 nap alatt a szolgáltató köteles háromszor értesítenie az előfizetőt a lejárat idejéről és a határozatlan szerződéssé alakulásról, valamint az elérhető tarifákról. 134. § (14)

    Kaptál érteítést 3 esetben, pl a havi számládban? Volt benne ajánlat új tarifára? Ha nem, akkor a Voda nagyot hibázott. Ha igen, akkor el kellene olvasni, hogy mit ajánlott.

    A Go Start már lezárt csomag, ezt írtad. Ez az info önmagában kevés. Ha a Voda lezárta a csomag értékesítését, de nem vezette ki (nem ugyanaz a kettő!), akkor jogosult vagy a Go Start feltételei szerinti csomagra. Ha lezárta és egyben kivezette, akkor korábban ajánlania kellett volna hasonlót. Ha nem ajánlott semmit, akkor megemlíted, hogy panaszt teszel a hírközlési felügyeletnél többszörös törvényszegésre hivatkozva. Erre biztos kapsz egy jó egyedi ajánlatot.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #58998 üzenetére

    Március óta van azonnali teljesítés. Ha üzent a Voda, akkor beérkezett a pénz.
    Ez nem így van. A bankkártyás vásárlás nem az azonnali utalás rendszerében megy.
    Ha bankkártyával fizetsz, akkor a bankod csak zárolja az összeget, erről értsül a Voda, de ténylegesen csak 2-3 nap múlva kapja meg a pénzt. Ahogy írta is, akkor fogja jóváírni.
    Elvileg bankkártyás vásárlás esetén megteheted, hogy a teljesülésig jelzed a bankodnak, hogy "nem te vásároltál", akkor a bank felfüggeszti a kifizetést a kivizsgálásig. Tehát a Vodának nincs 100 %-os garanciája, hogy a zárolás és a teljesülés közötti 2-3 napban, hogy meg is kapja a pénzt. Ezért van függőben a számlakiegyenlítés.
    Ha utalsz, akkor azt valóban megkapja a Voda pár másodpercen belül. Hogy azonnal, automatikusan lekönyveli-e, azt nem tudom.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #59009 üzenetére

    Ha ők ennyire bizalmatlanok, akkor mit várhatnak az ügyfeleiktől?
    Ez nem bizalmatlanság.
    Ha kártyával vásárolsz terméket (üzlet), akár interneten (Netpicér), kifizetsz szolgáltatást (myTV, prepaid feltöltés), akkor azonnal viheted vagy érvénybe lép. Kvázi "hiteleznek" neked. (Pedig pl. a netpincéres vásárlást is letilthatnád utólag.)
    Egy havi számla kifizetése más. Azt a pénz beérkezésekor beérkezésekor könyvelik, tekintik rendezettnek. De ennek nincs jelentősége a szolgáltatás használata szempontjából. Neked ez semmi hátránnyal nem jár, tehát felesleges rugózni miatta.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #59012 üzenetére

    Ők nem bíznak bennem, én meg nem bízok bennük. Egálban vagyunk.
    Nehéz eset vagy. :)
    Bíznak benned!! Akár elhiszed, akár nem. :K
    Az egész számlás konkstrukció (postpaid) a szolgáltató bizalmára épül. Használod a szolgáltatást és utólag fizeted meg. Ráadásul kb. egy hét, mire elkészül a számla. Kapsz utána kb. 2 hét türelmi időt, hogy ki is fizesd. És bíznak abban, hogy ki is fizeted.

  • sifarr

    senior tag

    válasz DevKiller #59603 üzenetére

    miért van az előfizetők több mint 50%-a magentáéknál...
    Inkább 45 % az az 50 %. Tehát így helyesebb a fogalmazás: majdnem 50 %-a ...

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #60952 üzenetére

    Ha nem tartják be az ÁSZF-et, akkor akár fel is mondhatom a szerződésem? Vagy?
    Felmondhattál volna. Talán még most is.
    A Voda feldobott egy magas labdát. :)
    Olvasd el figyelmesen a decemberi számládat ... :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #60964 üzenetére

    "Jelen egyoldalú módosítások Előfizető részére felmondási jogot nem keletkeztetnek"
    Nem a 4. oldalt kell nézni. :N
    Az első oldal alja. Apró betűs rész. :K
    Arra készülj fel, hogy nem fogja elismerni, hogy ez a részedre felmondási ok. Tapasztalat.
    Én ennek ellenére felmondtam. Meglátjuk, lesz-e kötbér. Ha lesz, akkor újra reklamálok. Aztán NMHH.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #60968 üzenetére

    Nincs ott, hogy a hangposta szolgáltatást felmondja? :F
    Meg lennék lepve. Nekem ott van.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #60970 üzenetére

    Jaj, az nálam az előző számlán van rajta.
    Bocs, elfelejtettem, hogy több számlázási ciklusban vannak az előfizetők.

    Teljesen megszűnik a hangposta?
    Igen, kivezetik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz #44932096 #60972 üzenetére

    Most arra bíztatod, hogy mondja fel a hűséget 02.20-szal, hogy nyerjen 2 napot
    Nem. Nem biztatok semmire senkit. :N
    Az első reagálásomban írtam is, hogy "talán még most is" felmondhat, de ez nem biztos.
    Viszont a felmondás sem kötődik a február 20-hoz.
    Nekem közel fél évem volt hátra.
    Másrészt nem biztos, hogy neki megéri foglalkozni a dologgal. Jeleztem, hogy a cég vitatja, tehát nekem valószínű lesz egy hosszabb menetem velük a kötbér miatt. Majd meglátjuk, mi lesz az eredmény.

Új hozzászólás Aktív témák