- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
Hirdetés
-
Mozgásban a Trench Tales (PC)
gp Elindult a Kickstarter kampány, aki támogatni szeretné a fejlesztőket azoknak érdemes lehet felkersni a projekt oldalát.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
ph A friss rendszerchip azért a processzormagok tekintetében is újít egy nagyot.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4552 üzenetére
Igen, van pl. Francia országban és talán a Németek, vagy Osztrákoknél is egyenáramú rendszer, egyiknél 3000V-on, máiknál pedig talán még 1500V-on is.
Illetve van a 15 és a 25KV-os rendszer váltóáramban.
És van olyan mozdony, mely mind a 4 áramnemet tudja kezelni, mindegyikkel megy, legfeljebb kisebb teljesítménnyel és sebességgel.
Sok mozdony van, ami EC szerelvényeket továbbít és 3 áramnemű, megy 25 és 15KV váltóáramról és megy 3000V egyenáramról (pl. Taurusok, vagy Traxxok s tudják).A TGV is megy 3000V, egyenáramról is, mert a Párizsba a belsőbb részekre vezető vonalak már csak ennyivel vannak villamosítva, ez ezért sokkal kevésbé veszélyes, legalábbis átütési szempontból, kisebb szigetelések kellenek hozzá (viszont dupla és vastagabb munka vezeték).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4570 üzenetére
A hétvégén láttam a régiség piacon, Miskolcon Marklin alapkészletet, rögtön Rád gondoltam !
Egy valamilyen, két-három tengelyes gőzös mozdony és két rövid személykocsi volt benne, meg sín anyag és egy szabályozó.
Nem néztem meg tüzetesenb, de távolabbról nem láttam a sín anyagon középső vezető sávot, vagy fogakat.
Lehet az alapkészletnél ezt is egyszerűbben oldották meg, egyik és másik sín szál a két pólus és kész.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4572 üzenetére
Ebben biztosan nem kék volt a táp, hanem világos szürke.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Sarakrael #4573 üzenetére
Köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket rá !
Sajnos ilyen viselkedéssel egészen biztosan a zavarsoban járt az illető és lophatta a modellt.
Inkább valószínúnek tartom, hogy valami boltból emelhette el, mint valakitől, ha csak valahol ki nem rámoltak egy lakást, ahol voltak modellek is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4584 üzenetére
Analóg pályám van, de szerintem nem problémázik a digitális rendszer sem egy kis érintkezési hibától, mivel a kerekek esetében is ugyanúgy előfordulnak kontakhibák a sínnel, mégis hibétlanul megy a rendszer.
Szép a felsővezeték rendszered, ügyes megoldás ez a kettős rendszer !
Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4588 üzenetére
Lesz még akkor munkád a felsővezetékkel rendesen !
Jó tempósan megy a forgalom az asztalon !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4590 üzenetére
Mikor, hol lesz kiállítás ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4592 üzenetére
Hú, ehhez aztán sok idő kell !
Én január vége óta nem tudtam hozzá nyúlni az asztalhoz, pedig elő vannak szedve a lapok, de egyszerűen munka és gyerek mellett semmi időm sem marad, márciustól pedig már a kertészkedés is beindult, ez a hétvégi maradék időmet is elviszi, persze szeretem csinálni, azért teszem.
Ehhez még hozzá jön, hogy az autómat is magam szerelem, és mivel állandóan járnom kell vele, így arra is kell időt szakítanom.Mindössze a jelző rendszert terveztem meg és egy próbaáramkört építettem, de be nem építettem a pályába.
A próba áramkör megy, a tervezett vágányoknak megfelelően változik a jelzés.
Még kicsit alakítani kell a kapcsoláson, hogy az állomási vágányok mindkét végén, menetiránynak megfelelően működjenek a jelzések.
Nálam nincsen a pályában térköz biztosítás, egyetlen jelző van csak beépítve, de már gondolkodtam korábban is, hogy több szakaszra kellene bontani, hogy több szerelvény egyszerre, biztonsággal, egymást be nem érve tudjon haladni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4594 üzenetére
Magyarok, vagy Angolok, vagy vegyesen ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nekem TT terepasztalom van hasonló régi NDK-s járműparkkal, szívesem veszem a mozdonyt, az árat privátban megbeszélhetjük !
Minden modellt, az agész terepasztalt őrzöm, fejlsztem, Édesanyám és Nagybátyjám kedzték el fiatal korukban, én pedig átvettem, vagy mondhatjuk úgy is, hogy megörököltem, de még szerencsére élnek mindketten !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4615 üzenetére
Öröm látni, ahogy szépen alakulnak a dolgok !
Csak így tovább !!!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4618 üzenetére
Cekasszal, vagy fűrésszel/késsel vágjátok ?
A cekasz esetében sokkal szebb a vágási felület és nem szemetel.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4621 üzenetére
Jó akár egy rézdrót is, csak megfelelő hosszúság és megfelelő feszültség kell hozzá, hogy csak melegdjen, de ne ízzon fel és ne is jelentsen zárlatot.
De ha van egy kiszolgált hősugárzó, vagy hajszárító, vagy főzőlap, amiben van fűtőszál, az sokkal jobb, jóval nagyobb az ellenállása, rövidebb darab is mehet magasabb feszültséggel.Ha építesz egy Lm317-es tápot, az 1,25V-tól szabályozható 37V-ig a kimeneten, a bemenet kb. 2-3V-tal kell magasabb legyen feszültségben és kell rá egy jókora borda, akkor szépen be tudod állítani, hogy a kiszabott drót darab éppen megfelelő mértékben melegedjen csak.
Forrás lehet egy méretes 6-12V-os táp, vagy 6-12V-os ólom akksi.
Magasabb feszültségről is mehet elvileg, de minél magasabb a bemenet és minél alacsonyabb a kimenet, annál többet kell ledolgoznia a tápnak hő formájában, egyre nagyobb bordát igényel.De így lehet igazán szépen, és szemét mentesen vágni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4623 üzenetére
Szevasz
Persze, használható nagyon sokmindenre, pl. vasútmodell tápegységként is.
A 16V váltakozó áram, tartozék tápot egyenirányítva és rákötve simán biztosítható a 12V max. fesz az egyenáramú masináknak.Nem kell ennyore bonyolult kapcsolűst építeni egy vágóhozm, elég csak az alap kapcsolás, ami csak az IC és két ellenállásból áll, legfeljebb még egy kb. 10 mikrós puffer kondit lehet tenni a kimenetre.
A feszültséggel tudod szabályozni a drót által felvett áramot, nyilván úgy kell a drótot megválasztani, hogy több mint 1,25V legyen az a feszültség aminél éppen megfelelő mértékben melegszik és nem haladhatja meg az áramfelvétele az 1,5A-t.
Az LM317-T verziót használd, az jól hűthető és az bírja 1,5A-ig.
Adatlap: [link]Van még az LM338-es, ami 5A-t bír, de ahhoz már erőditmány borda kell, plusz ventilátor is, hogy ki tudd használni.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #4626 üzenetére
Szép kis gyüjtemény !!
Egy részét vadi újnak látom, jól látom ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nagy a csend !
A Temofeszt volt már ?
Ha igen, akkor jöhetnek a fotók hangulat adónak !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
1 vagy 2 hete járt itt a keleti végen (Eperjeske átrakó állomás, Nyíregyháza-Záhony vonal) a 17-es NOHAB a mérőkocsijával együtt !!!
Le akartam videózni, de természetesen nem jött össze.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4651 üzenetére
Alig várom az újabb ötletek megvalósulását látni !
3 hete itt is valami légúti nyavaja tarolt, én is elkaptam, tartott két hétig, sokakon átment.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4653 üzenetére
Csak nem CAN buszos megoldást találtál ki, hogy azzal csökkentsd a vezérlő vezetékek számát ?
Én is már nagyon belefognék, de még mindig sok a munka, bár már a roham végén járunk és a 3. hónapban. Most már nagyon hiányzik egy kis szabadság !
A lapok átdolgozását kellene már elkezdjem a régi kartonról stabilabb alapra.
De még előtte nehány újítást, új pályaszakaszokat, jelzőket még fixálni kellene, hogyan legyenek, mert a kartont könnyebb luggatni, mint majd egy keményebb alapot.
Az elektronikáját már részben megcsináltam a szakasz vezérelt jelző rendszernek, asztalon, próba kapcsolásban már kipróbáltam, az alapok mennek, de még további ötletek jutottak eszembe, amivel még komplexebbé lehetne tenni a jelzés rendszert !Igaz, hogy ennek semmi köze a nagy vasúti jelzés rendszerhez, de szerintem ez még nem nagy probléma, az élvezhetőség szempontjából semmi képpen sem, ez kifejezetten a modell vasúti környezethez alkalmas és hasznos rendszer lehet.
Jó munkát hozzá !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4660 üzenetére
Szevasz
Nagyon szépen alakul az asztal !
A hungarocell daraboláshoz használj 150-200 fokra felfűtött cekasz szálat, az szemét nélkül darabol.
(régi vasalóból, vagy főzőlapból, vagy még inkább hajszárítóból preparálható)
Persze, ha direkt morzsolt darabos felületet kíván meg a terep, az más.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #4669 üzenetére
Hűha, Te aztán jól bespájzoltál védőitallal !!
Vagy egy hétig ki sem kell mozdulnod a lakásból !Jó munkát !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quakelord88 #4672 üzenetére
Ha bonyolultabban akarod, akkor savval megtisztítod a síneket a rozsdától, majd ónozó készlettel újra ónozod.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4675 üzenetére
Nagyon szépen alakul !!
A macskaköves út mintát Te nyomtatod, vagy régről maradt még Neked ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4679 üzenetére
Nekem is van egy kis darab ebből a macskakő mintából, én is oda jutottam, hogy beszkennelem és akkor annyit nyomok, amennyi kell.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4683 üzenetére
...És mnég IT-k is vannak !!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4689 üzenetére
Akkor télen majd fogadhatjátok a törött lábú, kezű embereket !
Igaz, arrafelé nem igen van sok hó.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4691 üzenetére
Nagyon szépen alakul, gratulálok !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4695 üzenetére
Jó látni, ahogyan alakul, épül az asztal !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4702 üzenetére
"előbb készen lesz mint a 2-es vonala a MÁV-nak!"
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4714 üzenetére
Miért, a Fuggerth megszünt ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4718 üzenetére
Szevasz
Nagyon jól sikerült a kocsi, gratulálok hozzá !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hova való vagy, jársz e Debrecenben, vagy Nyíregyen néha ?
Milyen sínanyagod van, régi vagy új ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4724 üzenetére
Ó, micsoda jó kis autók,pont mint az igaziak !!
Gratula a beszerzéshez!Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #4730 üzenetére
No,erről is lemaradtam sajnos, külföldön vagyok.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4747 üzenetére
Szevasz
Akkor ez három szintes lesz ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4763 üzenetére
Érdekes elgondolás,
bár nem látom, hol lenne a híd !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4775 üzenetére
Micsoda gyönyörű esti fényár, gratulálok a munkához !!!
Nem is kell karácsonyfa, a vasút fog Nálatok világítani este !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Apropo, volt most Debrecenben december elején a szokásos modellvasút kiállítás?
Teljesen lemaradtam.
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #4793 üzenetére
Honnan ez a sok szép cucc ?
Különösen a nohab-ért vagyok oda, rajongója vagyok!
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz OceanStorm #4795 üzenetére
Természetesen érdekel minket, hiszen azért van ez a topic!
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A mi terepasztalunkon is több mint 5% lehet az emelkedő, mivel egy teljes emeletet mászik fel, alig több mint 1m-en.
A szóló mozdonyok mindegyik felmegy, mondjuk a kicsi 3 tengelyes tolatók picit érzik, de még egy-két kocsival is felmennek. Az emelkedő csak egyenes szakasz, így minimális a súrlódás, kanyart már nem bírna el.
Nagyobb mozdonyok 2-3 személy kocsival még felmennek, de egy 5-6-os szerelvénnyel már csak a NOHAB megy fel, amelyik a legsúlyosabb és a legjobb a tapadókereke.
Ha teszünk ívet az emelkedőbe, akkor lehet növelni a hosszát és csökkenteni az meredekségét, de akkor sem lennénk sokkal előrébb, mert akkor meg megnő a súrlódás az ívekben, eleve csak kisebb meredekséget bír.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Eszméletlen, 85ezer forint egy mozdony fordító, az egyik modelles oldalon !!!
Meg kell csinálni házilag.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Milyen okostelefont vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Diabetes - Cukorbetegség
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Politika
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen