- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Drágább lett a Pixel 8a
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
ph A kétféle színben készülő, madzagmentes újdonságban az M4 és M8 Wireless vonalai keverednek.
-
Mozgásban a Trench Tales (PC)
gp Elindult a Kickstarter kampány, aki támogatni szeretné a fejlesztőket azoknak érdemes lehet felkersni a projekt oldalát.
-
Példa nélküli kiberfenyegetést hoz a párizsi olimpia
it Nagy a nyomás a szervezőkön, példa nélküli kiberfenyegetettségre készülnek a párizsi olimpia kapcsán.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
FrigoCoder
csendes tag
válasz #71562240 #7563 üzenetére
> az analóg hangrögzítés és -tárolás során konkrétan a hanghullámot képezzük le és tároljuk, a digitális hangrögzítésben pedig csak az eszmei, leképezett hanghullám "koordinátáit" megadó mintavételi pontokat rögzítjük és tároljuk, és ezekből a (sűrűbben vagy ritkábban mintavételezett) "koordinátákból" próbáljuk utána a leképezett, eszmei (tehát nem az eredeti, valóságos) hanghullámot visszaszintetizálni
1) Analóg eszközök sem magát az absztrakt hanghullámot tárolják le, hanem ugyanúgy csak egy leképezését. Azok sem veszteség nélkül tárolják le a hangot, bizony ott is van torzítás, zaj, egyenletlen frekvencia visszaadás, idővel csökkenő minőség, egyebek amik határt szabnak a hanghűségének.
2) Hanglemezeknél konkrétan alkalmaznak egy "RIAA equalization" nevezetű szűrőt lejátszásnál, illetve természetesen felvételnél az inverzét, hogy kiküszöböljék a hanglemezek egy-két technikai limitációját. Ellenben ez további minőségromlást eredményez.
3) Kazettáknál nagyon nyilvánvaló a fizikai médium degradálódása miatti minőségromlás. Aki valaha is hallgatott huzamosabb ideig kazikat, tudja hogy milyen szépen szól a magnó ami húzza a szalagot.
4) Frekvencia limitált hangokat egy az egyben lehet rekonstruálni megfelelő számú mintából (lásd "Nyquist-Shannon sampling theorem"). Élesebb, tranziens hangok esetén egyszerűen lehet növelni a mintavételezési frekvenciát.
5) Tény, vannak mind elméleti és gyakorlati korlátai is a digitális-analóg konverziónak, ez meg is jelenik a DAC eszközök közötti minőségbeli különbségekben. Ellenben hasonló minőségi problémák az analóg berendezéseknél is fennállnak. Sőt, ott még nagyobb a jelveszteség ha valami feldolgozást (EQ, effektek, akármi) is beiktatsz a rendszerbe. A digitális jeleket egyszerűen könnyebb kezeleni.
6) Kétlem hogy hallanál bármi különbséget 44100Hz és 96000Hz-es, vagy 16 bites és 24 bites hang között. Az emberi fül egyszerűen nem olyan precíz, rá is vonatkoznak az említett fizikai korlátok. És ha neked nem felel meg a 96kHz-es, 24 bites hang minőségi DAC, erősítő és fejhallgató társaságában, akkor az analóg hangforrás, analóg eszközökkel sem fog.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen