Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • d3rad

    tag

    Na akkor.A HL2-nek tényleg kisebb gépigénye van a Doom 3-nál v a Far Cry-nál.
    Az egész engine-ből érződik, hogy a Valve számára a lényeg a minél több bevétel, hiszen odáig butitották a Source-öt, hogy a legtöbb gépen menjen, de engem az zavar, hogy akkor senki ne emlitse egy szinten a Cryengine, a doom3engine v a Painkiller engine-jével, mert közelükbe sincs,mára alapvető feature-ök hiányoznak benne. Ugyebár a Valve ,,első saját készitésü motorja'', ez azért nem igaz, mert Quake3-ból kezdték el irni, de még az előző HL-os engine-ből is tartalmaz részeket(!) (ami ugye hibrid Q1+Q2 volt).
    Eloszor itt van a hires mindent tudo fizika, ami ugye megint nem a Valve munkája, mert az egy Havok, borzasztóan van beleépitve, hiszen nem adja azt a szabadságot, amit igértek, továbbá hülyeség, hogy nagy tereket kezel, mert a ha jobban megfigy, akkor csak ügyes pályaszerk megoldás, a nagyobb tereknek pedig ára van itt is, hiszen korlátozza a poligonok számát, textúrák felbontását, nincsenek komolyabb felületi eljárások.
    A belső terek pedig...ezt a szintet az unreal simán hozza, pl nincs a bump mapping, nincsenek valós idejü árnyékok (pl doom v far cry), a belső terek textúráinak felbontása sokszor a Quake2-t idézik, főleg az épületek nagyon rondák, nem részletesek stb.
    Az egész lényege, hogy a fejlesztés nagyon sokba került, vhogy fedezni kellett az egészet, igy jött az ötlet, hogy butitsuk le mindenhol a Source-t, mert voltak bizony olyan E3 prezentációk, ahol székbe kellett kapaszkodnom, de utólag kiderült, hogy nagy átvágás volt az egész.
    Fény-árnyék rendszer sehol, ugyanazt a lightmap-es megoldást használja mint a Q3 v Unreal 1.0, pixel shaderek megint sehol.
    A viz is igen csúnyácska, sehol sincs a Far Cry-hoz, kb olyan alpha csatornás szar, magyarán teljesen átlátszó az egész.
    Ráadásul az M.I. E3-akon bemutatott ,,okossága'' mint utóbb kiderült nagy hazugság volt, ezt maga a Valve vallotta be.
    Ugyanakkor én nem azt mondom, hogy a HL2 szar, sőt kiváló game, de ne emlitsék már egy szinten a fentebb emlitett FPS-ekkel, főleg ami a kinézetet illeti!
    Emlékszem mikor először elinditottam a gépemen, azt hittem rosszul vette fel az általam megadott beállitásokat, azt hittem hogy mindent low-on hagytam 800x600-ban, de komolyan, aztán kellett rádöbbennem, hogy ezt tudja a Source.

Új hozzászólás Aktív témák