- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Új belépő a Honornál
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Új belépő a Honornál
ma Az X6b ránézésre ugyanaz, mint a tavalyi X6a, de több ponton is erősít az elődmodellhez képest.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Free Play Days 2024 - 24. hét: Assetto Corsa, Lawn Mowing Simulator
gp Extraként ismét játszható a Rainbow Six: Siege és a The Division 2.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Morgal #16325 üzenetére
A régebbi volt (nem Macros), némi AF problémát leszámítva a 350D-n más gondom nem volt vele. Sőt, igen jól ellenállt a szembefénynek, sokkal jobban, mint pl. a Tamron 17-50/2.8 vagy Canon 17-55/2.8. Persze a szokásos "Sigma" sárgasága meg volt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz *Ropi* #26845 üzenetére
"Az az emberi bőr színénél kifejezetten előny. "
Szerintem a kifejezett előny a neutrális lenne, ami ebben az esetben nem áll fenn..."Szerintem ~1 év múlva megfogjuk tudni, mert ha nem hülyék, akkor nem hagyják ki ezt a ziccert, hogy kihozzanak belőle egy AF-es változatot is"
Nem fognak kihozni, többek közt azért, mert nincs meg a joguk rá (ha meg is lenne a jog, a Sigma/Tamron kb. 30 év alatt nem tudta tökéletesen megoldani a kompatibilitást...). Ráadásul így is nehezebb, mint a 135/2, egy AF rendszer tovább növelné a súlyt + nem lenne egy villámgyors AF az is biztos, mert jelenlegi kialakításában hosszú MF utat adtak neki, nem kis tömegű fókuszáló lencsecsoporttal. Ezt megmozgatni motorral...
+ Én kifejezett hibának tekintem a lamellák kialakítását is. OK, hogy 9 lamellás, de hogy nem bírták lekerekíteni...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz szasza_1 #26961 üzenetére
A most használt képstabit a Pana találta fel 1981-ben, emiatt előnyben vannak... de nem mindegy a képstabinak, hogy mekkora lencséket kell mozgatnia (videokamerákban mini méretűeket, amik pehelykönnyűek, és aránylag nagy mozgástérrel rendelkeznek a kis méretű szenzorok miatt). 3-4FÉ reális bármilyen objektívnél, ami most a piacon kapható dSLR-ben. Ezt gond nélkül hozza a Canon is...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz szasza_1 #26966 üzenetére
Az FZ1000-ben egyrészt kisebbek a lencsetagok, másrészt 5 tengelyes stabilizátort kapott. Ehhez hasonló stabilizátorral felszerelt objektíve egyetlen van a Canonnak: a 100/2.8 L IS (Hybrid IS, ráadásul függ a képessége az aktuális nagyítástól 2FÉ és 4FÉ közt)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz copass #26972 üzenetére
Ezek ISO6400-as képek. FÉNYképezésről beszélünk, nem a fény hiányának képezéséről... Egyébként normál méretben ez a különbség a nullával egyenlő (és talán nem gépből kiesett JPG-vel kellene mutatni a különbséget, mert mindkét gép JPG motorja khm... szóval nem túl acélos, de legalább rossz). Sokkal nagyobb korlát a használt objektív...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Alx.Mercer #26976 üzenetére
Khm az objektív mindkét szenzorra azonosan éles képet vetít
Viszont a nagyobb felbontású szenzornak kisebb a CoC-je (Circle of Confusion), így könnyebben készítünk vele bemozdult képet.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz copass #26982 üzenetére
B*hatod a jó szenzorod, tudok én abból is sz*r kimenetet csinálni, elég egy rosszul megírt zajcsökkentő és JPG motor...
"Elég ha ránézel" - pontosan milyen leméretezési algoritmus alapján (sokat tud rontani a nem megfelelő - böngészőbe építettek közül nem sok van, ami tényleg jó, mert az CPU igényes), milyen utóélesítést használva (még többet, főleg ha hiányzik a kellő beállítás)? (a színeket ne nézzük, mert az még felvethet pár kérdést)Maradjunk abban, hogy tényleg látható különbség normális felhasználásnál nem igazán van a kettő közt. A felbontásban talán jobb lesz a 70D, de a használt üveg már limitálni fog.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz person #26984 üzenetére
A váz tudja a micro AF adjustmentet, azzal, ha konzekvensen elé vagy mögé fókuszál az objektív, akkor pontosítani lehet. Ha összevissza, akkor max. a Camera Kft lesz a segítségedre...
Ha a szenzor alapú AF-t használod (ami miatt az egész dupla-pixeles megoldás van), akkor pedig nem lehet elvileg AF hiba, mivel az élességi síkban történik a fókuszálás.
Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a Canon soha nem mondta, vagy írta le (egyetlen kiadott váznál sem), hogy 1:1-es méretben nézegetve a képet pontos és konzekvens lesz az AF rendszere...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz szasza_1 #26990 üzenetére
A váz szolgáltatásaiban sokkal jobb a 70D, mint a 700D. Képminőség tekintetében nem igazán... Persze egy kompakthoz képest mindkettő nagy ugrás magas ISO-n.
Egy jó üveggel a 700D-ből jobb minőségű képet lehet kihozni, mint a 70D-ből egy gyengébbel Erre mondják, hogy nem vázat kell venni, ha sokkal jobb képminőséget szeretne az ember, hanem megfelelő objektívet...
Erről a karcról tudsz képet csinálni? Egyébként, ha nem látszik a képen, nem nagyon kell vele foglalkozni (ahogy a porszemekkel sem igazán - meglehetősen nagy mennyiség kell hozzá, hogy nyoma legyen a képeken).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz copass #26997 üzenetére
Tudni kell használni a vakut... ennyi. Ha jól vakuzol, nem rontod el a fényeket. Az előadó meg konkrétan semmit nem lát a vakuból, őt tuti nem zavarja (ezt onnan tudom, hogy pár száz koncerten csináltam világítást már... amennyi fényt kap a szemébe a koncertvilágításból, különösen, ha van fejgép is, örül ha egyáltalán a mikrofont látja )
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz copass #27003 üzenetére
Láttam már díjnyertes koncertfotót vakuval. Semmit nem rontott a hangulatán, sőt, igencsak javított. A kérdés csak az, hogy a fotós tudja-e rendesen használni azt a vakut...
Az, hogy nálad ez alap, nem jelenti azt, hogy mindenkinek ez
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz copass #27005 üzenetére
Te nem érted... de nagyon nem. Nem mindegy, hogyan és hova vakuzol. Simán lehet csak egy arcot deríteni, anélkül, hogy mást megvilágítasz. Ha jól csinálod, akkor igen sokat tud hozzátenni a képhez. Ha rosszul, elrontja. Tudni kell mikor kell használni és kész.
Amúgy van "némi" tapasztalatom a színpadi világításról (kicsit több, mint 18 éve világosítok és hangosítok "mellékesként"), tudom mit beszélek , ráadásul nem csak koncerteken, hanem színpadi előadásokon is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gabengocia #39922 üzenetére
Szia! Jó a Sigma, az elődje volt, szerettem használni, de az AF azért tudott meglepetéseket okozni vele (még 350D-n használtam).
A Canon 17-55/2.8 IS USM jobb választás lehet, imádtam amíg megvolt (350D és 40D-n). Aztán Ropi megvette tőlem (5Dmk2-re már nem ment volna fel). Cserébe nem olcsó és nem is könnyű.
A titkos favoritom egyébként a Canon 15-85 3.5-5.6 IS USM. Kölcsönben volt nálam néhány évig egy példány, az átfogása tökéletes APS-C-n. A képminőséggel se volt gondom (40D-n).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz tvamos #39945 üzenetére
Nem kellett megoldaniuk, így van tervezve, felismeri az APS-C obikat, és eleve úgy dolgozik (nem kell manuálisan vagdosni a képet stb). A videó funkció amúgy is Super35--ös, szóval APS-C obikkal ideális...
De azért FF obikkal használom inkább (5DmkII-ről váltva).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Neked 8K felbontású videokamera kell 60p-vel, az a tuti Amint megvan a pillanat, kiexportálod a frame-t
Régebben 1 fps-nél lassabb gépekkel is ment a sportfotózás, viszont ismerni kellett hozzá a sportot. Tudom régimódi vagyok, de soha nem éreztem limitációnak az 5DmkII sebességét (az AF-t igen), de most az RP-n sem.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Miért a géppel kell tartani az obit...? ezt sose értettem. Nekem az egyik kezem mindig az objektívet támasztja alá, a gépvázat csak a kezelés miatt fogom a másikkal, a súlyt az obin keresztül tartom meg (persze nem az 50/1.8 esetében).
Nálam semmi ergonómiai problémával nem járt az 5DmkII + markolat lecserélése RP-re, pedig a kettő közt van "némi" méret és súlybeli különbség (EF24-105/4L IS és 70-200/4L IS obik vannak jórészt használva, most már EOS->RF átalakítóval).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz *Ropi* #40014 üzenetére
...vagy csak szeretne egy jó kis szurit a kéztőalagútba... én már csak tudom, esélyes vagyok rá (mondjuk nem a fényképezés miatt, de elég fájdalmas tud lenni már rövid távon - 1-2 perc - is csak a markolatnál tartani a gépet...)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Én már áztam el RP-vel, hamarabb raktam el amiatt, hogy nem tudtam értelmezhető képeket csinálni már, minthogy bármi gondja lett volna (az objektívről nem tudtam elég gyorsan törölni a vizet). Az időjárásállósága a 6DmkII-vel egy szintű, de az 5DmkII-ménél biztosan nem rosszabb (abból öntöttem ki vizet egy nagyobb kirándulás után, amikor is a táska beázott -az esővédő ellenére-, de túlélte, még 8.5 évig használtam utána, aztán lett eladva).
Az R masszívabb gép, de pont ezért nem azt választottam, amikor az RP-t vettem egy kompakt, könnyű gépet szerettem volna, ami kis helyet foglal és nem kapok hát és nyakfájást egész napos cipelés után. Most egy kis pisztolytáskában benne van a gép, 2 pótakku, usb-s akkutöltő és egy PD-s powerbank és a 24-105/4L IS, meg pár memókártya. A hátizsákban meg benne a 70-200/4L IS, de elég ritkán kerül elő, ahogy a vaku is. A nagy Manfrotto állványom is eladtam, baromi nehéz volt, (4.5kg fejjel együtt) de a MKII alá kellett. Most egy könnyű, de stabil állvány van (1.3kg), mivel az RP nem csapdos tükröt, és könnyű is, simán megtartja.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ettől még nem rossz vétel. Én pl. minden gépem újonnan, boltból vettem (350D kit még bőven 300E Ft-ért - 30E-ért vették meg 5 évvel később, 40D 280E - kb. 110E-ért ment el talán 3 évesen, cserélt zárral -, 5DmkII+24-105 fél misi felett - 350 fontért ment el obi nélkül, 9 évesen -, az RP pedig 865 font volt)... és egyiket sem bántam meg. Persze eleve tudtam mit is akarok, így nem ért meglepetés... Az objektívcserék sokkal jobban fájtak anyagilag, és volt belőlük néhány...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Legfrissebb firmware van rajta? Ha igen, kapjon egy factory resetet és még egyszer nyomd fel rá a legfrissebbet... általában megoldja az ilyen jellegű problémákat. Ha továbbra is jelentkezik ezek után, akkor meg szerviz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A 40D és az 5DmkII nem a modellciklus elején került hozzám (utóbbi majdnem Nikon D700 lett... akkor épp nem volt rendszerem, szabadon választhattam volna, de több Canonos ismerős volt, akiktől tudtam obit kölcsönkérni ), így vehettem volna használtan is. A 350D és az RP nem volt kérdés, frissek voltak.
Viszont a mechanikai zárak erősen véges élettartamúak, így nem akartam kockáztatni, ma se tenném. A 40D-nél így is sikerült belefutnom zárhibába 20E expó környékén - 100E expóra tesztelt zárról van szó -, ráadásul egy esküvőkiállítás közepén (a 350D húzott ki a sz*rból, ami félhivatalosan 50E-t tudott).Objektíveknél is volt már szalagkábel szakadásom többször (Sigma 18-125, 17-70), IS meghibásodás (Canon 17-55/2.8 IS, 40+tréfa javítás, 10 éve, az 1 év 1 hónapos, 300E-es objektíven), AF problémák (pl. imádtam volna a Sigma 50-150/2.8-at, ha tudott volna pontosan fókuszálni). Most épp a 24-105/4L IS modulja kezdte el rázni magát időnként... De vakuhalál is volt már nálam (Metz 58AF).
Szóval jobb az óvatosság, fényképezőgépet, számítógépet csak újat veszek - de a kocsikkal is hasonlóan meg szoktam szívni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Volt IS nélküli 70-200/4L-em... még egyszer nem venném. Nem a megbízhatóságával van gond vagy a képminőségével (mert egyikkel sincs) , hanem sokkal jobban használható az IS-es verzió, ráadásul sok mindenben előrelépés az IS nélkülihez képest (ahogy előttem is leírták).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Plexicushio #40358 üzenetére
A 100-400L külön előnye, hogy a kisebb méretű gépek méretét néhány ki-bezoomolás után duplájára növeli
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem írtad, hogy milyen gépre kerülne... FF vagy APS-C?
APS-C-n a DoF kb. meg fog egyezni a 35-100/2.8-al, de a fényerőben azért alatta fog maradni, szóval helyből lehet ISO-t emelni. Az IS is kiesik, megint ISO emeléssel fogod tudni kompenzálni a hiányát (m43-on jellemzőek a 4-5FÉ-s hatékonyságú stabilizátorok a vázakban, bár nem írtad, min volt használva)... a képminőség azért a 35-100 fele billen az IS nélküli verziónál.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha van egy 70-300 IS, akkor szvsz nincs értelme megvenni. A 70-210-el a legfőbb gond, hogy nem szenzorokhoz tervezték, így elég érdekes (de leginkább nem kívánatos) dolgokat tud művelni (kontrasztvesztés, mindenféle becsillanások stb). Az AF is a csigák sebességével, de kávédarálót megszégyenítő hanggal képes működni (amennyiben nem térdelteti le a modern gépeket egy kellemes ERR99 hibaüzenettel), legalábbis egy USM-es obihoz képest. Hasonlóképpen mint a 50/1.8 mk I-em... a képminősége kontrollált körülmények közt rendben van -de nagyon könnyen zavarba tudom hozni-, a hangja viszont a szomszédot is felébreszti, és megkávézok mire a fókusz a két végpont közt megtalálja a helyét.
Nem írtad melyik 70-300 IS van, mert azokból is van egy raklapnyi, de bármelyikkel jobban jársz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Azért csinálja, mert az automatikus záridőnél (amit az Auto ISO-nál figyelembe vesz) nem állítottad be, hogy milyen prioritásra dolgozzon (min. shutter speed).
Alaphelyzetben a reciprokszabályt veszi figyelembe. Lefele és felfele módosításnál minden egyes lépcső 1FÉ-nek felel meg.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Plexicushio #40462 üzenetére
Nálam az AI Servo igen ritkán van aktiválva... One Shot almost all the time (jóval pontosabb, főleg, ha statikus témáról vagy portré jellegűről van szó, sportban nem ördögtől való az MF sem, kisebb a kioldási késedelem), és persze egy gomb (kioldó), mert a fene vacakoljon két gomb nyomogatásával... de ez egyéni ízlés kérdése.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Plexicushio #40467 üzenetére
Hát, én eleve odarakom az AF pontot ahova szeretnék fókuszálni, így nem kell átkomponálni. Erre pl. kitűnő a hátsó LCD-m tapipadként használva - touch and drag -, miközben nézem a keresőt (vagy ha az LCD-t használom, egyszerűen megérintem azt, ahova fókuszálni akarok, egyet csak eltalálok a 4779 AF pont közül...). A gép orientációjához pedig hozzárendeltem a kedvenc AF pont helyeimet, szóval gyorsan tudok váltani, ha kell.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Plexicushio #40470 üzenetére
Ha a pillanat hevében lősz, az átkomponálásra sincs idő... tudom, mert esküvőztem eleget és ott azért elég sok elkapott pillanatra van szükség. Olyankor egy a lényeg: a téma fókuszban legyen (a többit meg megoldja a crop tool a Lightroomban vagy a tetszőleges képszerkesztőben)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Plexicushio #40469 üzenetére
Nekem kicsit más a tapasztalatom. Az AI servo hajlamos fókuszt téveszteni statikus témánál mivel elkezd vadászni, keresi a mozgást (a fotós mozgása is számít a kalkulációnál sajnos, és épp ez a gond).
A dSLR-eknél ráadásul eléggé függ attól a pontossága, hogy melyik fókuszpont aktív - bár ott a One Shot is tud kellemetlen meglepetést okozni - pl. az 5DmkII-n gyakorlatilag a 9-ből egyetlen AF pont volt használható, az pedig a középső volt, az AI servo találati aránya pedig olyan 15-20% közé esett. Persze sokat fejlődött az AI servo, de azért elég nagy arányú tévesztés van még mindig.
Mondjuk nálam, ha egy adott, kiszámítható pillanatot akartam elkapni (jellemzően sporteseménynél egy adott ponton áthaladó ember/jármű), akkor szinte mindig MF-nél vagy "rögzített" AF-nél maradtam (One Shot-al beállít, majd obi MF-re kapcsol - mivel így nem csak egy kép erejéig marad ott). Ez esetben volt a legnagyobb esély a megörökítésre, mert nem kell megvárni az AF késleltetését.
Az RP-nél is kénytelen voltam már többször is ehhez folyamodni, pedig az AF pontossága, sebessége messzire felülmúlja a korábbi gépeimét - a low light AF pedig bármelyik dSLR-ét, tekintve, hogy -5FÉ-nél még működik és pontos (pl. az 5DmkIV -3FÉ-ig dolgozik - a féligáteresztő tükör egyik hátránya a fényveszteség, hiszen 70/30-asként működik: a bejövő fény 70%-a a keresőbe, 30% a fókuszmodulra megy) - de a tenger vízszintjére a horizonton ne akarjon az ember fókuszt állítani a gép vízszintes állásában, mert az nem fog sikerülni... hiába, a kereszt alakú (főleg a "csillag" alakú, dupla kereszt ami jellemzően a középső) AF pontoknak is van előnye... bár egy pici komponálással megoldható volt a dologwww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A működési tartomány nincs megadva, milyen objektívekkel van mérve. Egyébként egyértelmű, ha beraksz egy olyan anyagot a fókuszrendszer elé, ami a beeső fény 2/3-át eldobja, akkor az csökkenti a működési tartományt. A MILC-eknél a színszűrő teszi ugyanezt, csak sokkal kisebb mértékben (a szenzor működése pedig ugyanaz a két esetben).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Pelican #40474 üzenetére
Ahogy már előttem is írták, a működési elvéből adódóan is pontosabb a oneshot.
Az AI servonál kioldási prioritás van, ami ugye azt jelenti, hogy akkor is ellövi a képet, ha már az adott pillanatban épp nincs fókuszban (pont amiatt, hogy nem végez ellenőrzést). Ennek előnye, hogy bármikor tudsz képet készíteni, max nem lesz éles (open loop).Oneshotnál viszont a fókusz helyességét többször ellenőrzi, mielőtt visszajelzi a találatot (closed loop) . Emiatt azonban a késleltetése nagyobb, és hiába nyomod a kioldó gombot, csak aztán fogja kioldani, ha az ellenőrzés megtörtént, tehát amíg "vadászik" addig nem (bár ez felülbírálható, csak semmi értelme nincs). Kevés fénynél látványos az eltérés a két megközelítés közt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Projektor topic
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Politika
- Hardcore café
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...