Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz Shadowbull #142767 üzenetére

    Mert nagyon kis felületen, nagyon rövid ideig érintkezik vele, a gyakorlatban nulla hőátadás van a szivócsatornákban. Ami egyébként nem is melegszik különösebben, ezért nem is nagyon hűtik.
    De szerintem nem a szívócsatorna az egyetlen érintkezési felület.
    A szelep, a henger a dugó, a hengerfej. Ezek hőmérséklete számít.
    A melegebb alkatrészeknél a gyulladási pont is változik.
    Ezért kevesebb üzemanyagot juttat be a rendszer. Hidegebb motornál több keverék juthat be kisebb öngyulladási hajlammal, ezáltal nagyobb teljesítmény érhető el.
    És itt nem a 8000rpm fordulatoknál lesz nagyobb jelentősége. A motoroknál ez 10-12ezer.
    verseny motornál még több.

    A motor termikus terhelhetősége méretezési probléma, nem üzemeltetési. Ha érdekel valakit kifejtem hosszabban.

    Kifejtheted. :)

    "De egyébként kicsit jobban átgondolva a hidegebb hűtővíznek valóban van hatása a leadott teljesítményre: alacsonyabb lesz.
    Amennyiben több energiát veszek ki a körfolyamatból a hűtővizen keresztül, akkor szükségszerűen kevesebb jut a főtengelyre. Hogy ez a hatás mérhető -e fékpadon, vagy kisebb mint a mérési pontosság, az kérdéses, de fizikailag ez a működési mechanizmus."

    De az az energia mi a fémbe hő formájában van jelen, már nem fog a főtengelyre energiát átadni, az már eleve veszteség amit el hűtünk. Ez egy hozadéka az égetésnek.

    Azért akad ellentmondás. Vagy rosszul gondolom?

Új hozzászólás Aktív témák