Hirdetés
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Csokornyi S25 Ultra renderkép érkezett
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
A baj az ellenőrzéssel, bizalmatlansággal, hogy eleve azt feltételezi a szerelőről, hogy simlis. Gondolj csak bele, hogy az ügyfél odajönne és a hátunk mögött akarna állni mindvégig, miközben javítjuk a számítógépét, majd a legvégén közölné, hogy lemérte, nettó 5 percet kattogtál a 2 nap alatt, a többi időben ott ment csak a gép és tette a dolgát, azt nem fizeti ki , mert én lehúztam őt. Egyébként is mi a fenébe kerülhet 5 perc kattintgatás? Látta, még élveztem is, szóval adjak neki 3e forintot és rendben vagyunk.
Sajnos ez nem vicc, 90%-ban távsegítséggel belépek, megoldom az ügyfeleim problémáját, nem kettő volt, aki úgy kért segítséget, hogy "maga úgy is ott ül, segítsen már, de ingyen!"
Egyébként én is szeretek ott lenni a jármű mellett mikor szerelik, már csak azért is mert ilyenkor tanulok, úgy, hogy én nem leszek koszos De el kell fogadni, hogy ez Önmagában zavarja némelyik szerelőt, hátha még kérdezek is.. (és én kérdezek )
Az autóimnál megtaláltam azt a szerelőt aki 95%-ban meg tudja javítani az autóm (5% átviszik egy szakműhelybe, pl futómű állításra), és megbízom bennük, mert annyit álltam már ott mellettük, hogy ismernek !
Motornál szerencsém, hogy a barátom szerelő volt, most oktató, az oktató műhelyben van minden szerszám, illetve eddig típus azonos motorkerékpárok lévén sok alkatrész is volt, beszerezte vagy mondta, hova menjek megvenni, mit, stb.Nyár végén motort cseréltem, ennek a jó világnak vége, a mostani motorom még garanciális, még 4 évig meghosszabbíthatom, a műhelybe nem lehetek ott, a műhely üveg fala fóliázva, nem látni be De a szerviz vezető nagyon normális, kifejezetten szimpatikus, eddig csak jó véleményeket hallottam róla. A motor amíg garanciális, addig a fő alkatrészek árának nagy részét NEM, csak töredékét kell fizetnem, nem hiszem, hogy maguk alatt vágnák a fát, hisz tudják, hogy 4 év múlva is oda fogom vinni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #123095 üzenetére
1:3 arány körül van a lánc áttétel. Ha hátul 1 fogat változtatsz az olyan mintha elöl 1-t.
Ami miatt mégis úgy gondolom (de majd kijavít valaki), hogy a hátsót jobb növelni, szemben az első csökkentésével, hogy kevésbé fog kopni a lánc kerék, illetve ha hosszabb a lánc és mégse jön be, akkor abból még ki lehet venni egy szemet és visszatenni egy gyári áttételt.
De szerintem tetszeni fog, viszont itt is lesznek olyan sebességek amivel nem jó menni, mert a nagyobb fokozatot nem szereti, a kicsinél meg pörög.. , erre csak a nagyobb ccm a jó megoldás , az 1000 ccm feletti blokknál nem hallottam ilyen gondról.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #123122 üzenetére
De ezek szerint még fiatal is vagy (98as születésű), előtted az élet. Mikor most másfél év türelemre intenek, az k. soknak tűnik, mert előtted van..., de utólag majd pics@füstne fog tünni. Inkább motorozz sokat addig, gyűjts km-ket, mert annál jobb tanulás nincs.A 1,5 év az a legrosszabb esetben is kettő motorozható szezon...
Egyébként a papír érdekel mindenkit, lemérni senki nem fogja, meg 2 kw simán benne van a hiba tűrésben.Ha nem vezetheted az adott motort A2-vel, akkor egyébként nem érdekli majd a kutyát sem, hogy VAN A2-t, tulajdonképpen nincs jogsid
- biztosító nem fizet, legalábbis casco-t tuti nem, de a kgfb -re kifizetett kárért is perelni fog!
- rendőr megbüntet és egy úttal begyűjtheted a 18 hiba pontot
(elég ellentétes az info a bírság összegekről, itt pl https://alapjarat.hu/autougyved/mi-kovetkezmenye-ha-jogositvany-nelkul-vezetek)Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #123133 üzenetére
22 évesen mindent IS akarsz? Autó, motor, barátnő..., ezek a következő években MIND cserélődnek
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #123141 üzenetére
"Vigyél magaddal valakit, nehezebben fog elfogni a birtoklási vágy"
Vagy nem , mert van mikor az beszél rá. Tudod, amikor elviszed az asszonyt ellensúlynak, hogy na majd ő marad a higgadtság, a józan ész, de már mikor meglátja messziről rávágja, na ezt vegyük meg
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz csongi #123158 üzenetére
És persze nem is lenne baj, elsőre nem venné meg a 100+ LE álom motorját, amivel rendesen kisemmizi magát (szervizelni is kell azt a motort), meg életben is maradna.
Aki motorozik mind tudja, hogy két féle motoros van, az egyik aki már esett motorral, a másik, aki nemsokára el fog esni Itt viszont számít, hogy mekkorát, mivel, és hol fog.
Nem véletlenek ezek a kategóriák, a mérsékletesség fontos itt (is). Ha jól értettem az A2 kategória sincs még meg. Mire meg lesz neki a korlátlan A lesz a fenekében 30e km rutin, vehet bármilyen erős motort, túléli
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Én tegnap voltam Dobogókőn (is), Esztergom felől nem volt igazán forgalom, mivel kezdtem éhes lenni, azon gondolkoztam, hogy lesz e, lehet e egyáltalán valami nyitva fent..., de annyi autó volt és csak úgy hömpölyögtek a népek, hogy majd le estem a motorról az ámulatomban.
A kajálók nyitva, 3 helyen is főttek a kaják a hatalmas bográcsokban, de akkora sor volt, hogy mondom előbb haza érek, mint itt sorra kerülök.
Kicsit fázott a lábam, nem volt kedvem nagyon sétálgatni, egy ismerős megállt mellettünk autóval, 10 percet beszélgettünk, mondta, hogy még a zsíros kenyérért is kilométeres sor áll.
Egyébként 6 fok volt fent tegnap is, míg Pilisvörösváron már 11 (előtte Dorogon is kb 11 fok), az utak nedvesek, de nem csúszott sehol, kicsit sem, igaz, nem is nagyon álltam neki a kocsisort előzgetni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Nekem interphone van, előtte kínai volt. A boltokban (több boltban is), próbálkoztam a kínai összekapcsolásával, teljes sikertelenséggel, így végül AVANT twin pack -t vettem. (akcióban, de még így is 100e ft volt a kettő).
Napi használatra telefonáláshoz, gps-hez a kínai pont ugyanezt tudta. A v-stromosoknál az interphone van többségben, könnyű egymáshoz kapcsolódni, de a legtöbb (nem avant) csak 4 résztvevőig tud összekapcsolni, az avant 8 embert tud (de csak ha mind avant).
A motorozzvelunk.hu idén tavasszal hozott egy döntést, hogy a bevált interphone.kat Sena-ra cseréli (mert erre kaptak jobb ajánlatot), de már az elején jött a probléma az R1250 GS-ekkel, ott jelentkezik egy zavaró sípolás. Nem tudom, hogy ezt megoldották e.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz FeniX- #123237 üzenetére
"A hátsólámpa izzóm 2 izzószálas, hagyományos, 1 izzós volt, ezt lecseréltem egy led-esre (ami ugye nagyobb áramot ad, a féklámpa felvillanásakor)"
Mit cseréltél le? Magát az izzót egy ledesre? Vagy kompletten az egészet?
Mi ad nagyobb áramot?????
Az áram az egy kiadódó adat, nem ad ott semmi semmit. A hagyományos izzószál bekötése egy test, egy helyzetjelző állandó 12V gyujtáson az 5W-os szálra, meg a féklámpára egy kapcsolt 12V a 21W-os szálra.Szóval mit cseréltél, illetve hogy kötötted be?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Azért ezzel így biztosan problémád lesz a vizsgán is.., tudtommal a fék nem villoghat.
Első körben tedd vissza a bilux izzót, mert az is lehet, hogy a led világítás kavar be.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz FeniX- #123242 üzenetére
Igen, de ez függ attól is, hogy milyen gyorsan villog.
Konkrétan 10 Hz- már sok az izzónak.., de azért a 2 Hz -t még kell tudja, ami még szabályos irányjelzés. A nagyobb frekvenciát pedig csökkentett fényerőnek fogod érzékelni, tehát ellenőrzéshez tökéletes.
Ezt a villogást állandóra bekötni, szerintem nem jó, de sok motornál van (pláne utólag beszerelhető) kütyü, amiben van gyorsulás (lassulás) érzékelő, és akkor villogtatja a féklámpát, ha 50 km/h-nál motor fékezel és nagyobb a lassulás egy bizonyos szintnél.
De ha ráfékezel, akkor már nem villog, hanem folyamatosan világít.
Autókba egyre gyakoribb a vészfékezéskor automatikusan bekapcsoló vészvillogó.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #123272 üzenetére
Csak csinálják sokat, előbb utóbb elérik, hogy össze mossák az összes motorost velük, nem elég a Mátrában ordibátorokkal száguldozó farok, akik miatt majd egy motoros se mehet arra, most hozzájön a közveszélyes egykerekező jelző is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Valamit mégis jól csinál, mert 61e + még pár száz feliratkozót nem könnyű összeszedni (5 év alatt), aki csinál videókat az tudja. Persze egy idő után önerősítő a dolog, hiszen a yt is ajánlgatja a videóit, meg fiatal nagyon, egy tizen éves inkább egy huszonéves videóit nézi, mint egy 40+ osét.
Engem nem igen érdekelnek a termékbemutatói, meg az élete sem, így nem is vagyok feliratkozva rá.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Vityaa #123271 üzenetére
Az Aldi-s nyomaték kulcsnak nem ismerem a minőségét, de csak a durva nyomatékokra jó (40-210 Nm). E mellé azért kell még legalább 2 nyomaték kulcs. Ha az ALDI-s 4-40 nm közötti tartományt fedné, már vettem volna belőle
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #123286 üzenetére
Én vettem bt adaptert, a rendes motoros fülesben is hallottam, illetve tudtam beszélni.
Azóta sem használom, a kábelei kicsit kidörzsölődtek, a ptt gomb sehol nem volt jó helyen, és max 1 hülyét találtam aki még rádiózott. 16 szabad pmr csati, elvileg senki nem használta, de mégis egy csomó zajos volt.
Az interphone kommunikációval teljesen más világ, a ptt leáldozott.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Vityaa #123289 üzenetére
Igen, meg a bukócsövek csavarjaihoz, stb, de egy féknyeregnél a 27 Nm, meg egy csomó helyen 21 Nm, ilyesmihez, meg nagyon nem. Nekem ez tűnik a legkevésbé hasznos tartománynak. Oda ahova 90Nm kell és 100-al húzod meg, az nem okoz akkora problémát, mint a 15 helyet a 30 De ez az én véleményem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz vlevi #123319 üzenetére
Bármilyen nagy endurora ül sport motor után, így lesz vele Egyenes hát, kényelmes lábtartás, szarabb úton még jobban érződik az előny, alacsony fogyasztás, jól dobozolható..
A DL után egyszer rá ültem egy sv650-re, gondoltam csak egy kör erejéig, de 100 m -t se mentem vele, visszafordultam, hogy ennyi bőven elég volt
A DL talán a legolcsóbb ebben a kategóriában, én is ajánlom.
2 millió inkább a reális, 1 millió környékén csak ABS nélküli verziót kap, ilyen volt nekem is, tulajdonképpen teljesen jó, de azért a használati nyomok egyre több lesz rajta.Első motornak nem is biztos, hogy meg kell venni az álommotort, mert lesz pár borulás vele, ha esés nem is, de a 220-240 kg -t nem lehet megtartani, ha már elérte a kritikus dőlés szöget. Első motornál fontos, hogy teli talppal leérjen a lába a delikvensnek.
(Feltételezem, hogy ha ez az első motor, akkor nincs előtte x év A2-es motorral motorozás.)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz vlevi #123329 üzenetére
15 évig? És nem vagy a v-strom klub tagja? vagy mégis?
Nekem 3 év 3 hónap 3 napig volt DL-em, egy 2004-es, 650. Jó volt, de pont azt éreztem mint az informotoros srác, mindent cserélgettünk, javítgattam, de sosem lesz olyan mint amit eleve extrákkal hoztak ki a gyárból. A dl650 baja manapság, hogy gyakorlatilag ugyan ott tart mint 2004-ben, persze jobb lett a fék, rájöttek, hogy az olajhűtő felesleges, a dupla gyertyástól jobb a fogyasztás is, 2x változtattak a kinézeten, de mégis ugyan az. Pl a hátsó rugó ugyanaz a "fos", ami hamar kilágyul.. A DL1000 2014 utáni, az jó lett, remek fék, fordított teleszkóp, erő, de drága.
A 1050xt nagyon tetszett, tényleg remek, már sok mindent tud, amit a 6-8 éves egyéb márkák is , árban is felzárkózott, 4,6 milla dobozok nélkül, dobozokkal elérte az 5-t, ezért viszont már elég széles a választék. Nem tudom mi lesz a jövő, de ezért az árért már egy F850GS is belefér jó pár extrával.----
A lánc tisztító ha megmarja a gumit, akkor a láncban lévő O gyűrűket is, ez elég szarul hangzik.
Egy rendes (akár saját készítésű) láncolajozó kell, és többé nem kell tisztítani sem.., max mindent általánosan, mert azért ott jut mindenfele olaj, egy kicsit mindig túl olajozza az ember.. (de az még mindig jobb, mint amikor kevés az olaj)
Egyébként, meg a kardános a tuti
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123337 üzenetére
Szerintem ez erősen szubjektív, az az érzésre mondják. A gyár által kiadott nyomaték/teljesítmény görbe ezt nem igazolja.
Az ezresek 4000-es fordulatnál tudtak 101 Nm-t, ahol a 1050 alul marad, mert ott az "csak" 95 Nm körül van. Tehát 5-6 Nm kevesebb, cserébe 5000 felett már mindenhol nagyobb a nyomaték 2-5 Nm-el. Véleményem szerint ehhez igen jó segg kell, hogy ezt érezze valaki !
A teljesítmény görbe szinte fedi egymást, 6500-as fordulattól jobb a 1050, de ember legyen a talpán aki ezt így érzi
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #123339 üzenetére
Igazad van, de tudtommal az nem változott, de aki biztosat tud, az majd megírja.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz csongi #123344 üzenetére
Mind ilyen, sok próbálkozás volt, fém fékcső, más fékbetét, meg a felső munka hengernél módosítás, stb, jobb lett, pl konkrétan azt mondta klubtárs, hogy 1 ill. max 2 ujjas lett a fék, de nem az igazi. Én azt mondtam mindig, hogy a 650-en nincs fék, helyette raktak egy lassító berendezést rá, de a fék, no az nem ilyen.
Az 1000-en azon jó a fék.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #123374 üzenetére
"Cserebe valoszinuleg 30 ezret elmesz egy betettel"
Én 50e km-el vettem, az első fékbetétekre akkor azt mondták, hogy úgy 70%, a hátsó 50% volt, azt hamar legyilkoltam, akkor mondta haver, hogy minek használod annyit? Azt csak szerpentinen kell, normál közlekedésnél szinte sose. Utána átszoktam erre.
82e km volt a motorban mikor eladtam, az első fék kb 70% volt , a hátsó 95%-n.Igaz, nem pályáztam vele sosem. A DL motorfékje mellé tényleg nem kell a hátsó féket használni, az első fékek meg amúgy sem fognak daliásan, ott időben kell fékezni
Egyébként ez csak akkor érződik, mikor ráülsz egy másik típusra és érzed, hogy kellene működni a féknek.A 2017-es 650 -ek közül többről is mondták, hogy egyszer csak nem volt fék elöl, valószínűleg az eső - sár és ABS körül lehetett a probléma, mert "megjavult" magától, amit én nem igen tartok lehetségesnek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #14787072 #123379 üzenetére
Pont így jártam én is A 2008-as GS fényévekkel volt jobb, kezelhetőbb, pedig ott még nem volt se ESA, pláne nem D-ESA2 , ABS pro, meg ilyenek.
Mondták pedig, hogy ne próbáljam ki, ne üljek rá, de nem hallgattam rájuk
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123384 üzenetére
"csak sajnálom rá a pénzt."
Nyugi, más is van így ezzel, de mikor már túl vagy rajta, akkor rájössz, hogy nem lett volna szabad sajnálni, sőt már sokkal korábban meg kellett volna vedd.Nem mindegyikünk van ugyan abban az életciklusban, az elmúlt x év minden nagyobb kiadásánál - amit galád módon magamra költöttem - bűntudatom volt, hogy ezt a gyerekeimtől veszem el.
De elengedtem , nekem is csak egy életem van.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123396 üzenetére
miért fapadosban? Ha csak nem akarsz még egyszer annyit rákölteni, mert "ohlins cuccok kellenek a motor alá" hozzáállás, akkor a fapados nem jó választás. Tavaly egy 2016-os 1200GS már 3,6 ért se kelt el hónapokig, mert annyira fapad volt. Kérdeztem a kereskedőt, hogy legalább az ESA mennyi lenne, de azt mondta, hogy amire az belekerül, vehetek egy 3 csomagos 2017-est.
Az a baj, hogy mikor belemész a konfigurátorba, akkor minden csomagban van valami amit nem lehet nem kérni.
- kulcs nélküli indítás, világbajnok (komfort csomag)
- D ESA 2 - szintén
- LED lámpák (lighting csomag)
- tempomat (túra csomag)
- kanyar ABS
- pro váltóaszisztens (dynamic csomag)Ne mondj le ezekről
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123404 üzenetére
Keyless cucc, értem, hogy Londonban, meg autóknál, de motorokat és Bp-en? Amíg nem volt, addig nem érdekelt, mert minek, de mióta van... soha ilyen jó dolgom nem volt.
pro váltóasszisztens: nézd, én fel le váltogattam kuplung nélkül a DL 650-el is, de azért ez mégis jó, mehet kanyarban is, gyorsításkor kifejezetten előny. Ráadásnak a bmw váltója kifejezetten férfias kezelésű, semmi japán finomkodás, jobb így váltani, mint kuplunggal.
Led: látni és látszani. Tényleg jó, nincs mit hozzátenni, meg nem is lesz ez már opció, csak ez lesz és kész
kanyar ABS: ez lehet csak egyszer használod, de akkor életet ment
De egyébként pont így voltam vele, mint te, de a jóhoz könnyű hozzá szokni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #123420 üzenetére
Végig nézted Kmenyus videóit az amerikai túrájáról? Menyus pont ilyen hozzáállással vett egy suzuki intrudert, mert oda chopper kell, végül alig 3-4x volt vele szervíz problémája a 6 hét alatt. (de ebből 2 hétig autóztak is).
A chopperrel én pont úgy vagyok mint az elefánttal. Szép, szép de azért otthonra nem kéne
Johanson, Djeperto: nem akarom védeni a bmw-t, miért is tenném, de rengeteg embernek nincs ilyen rossz tapasztalata. Az új típusoknál meg mindig lehetnek hibák, amiket általában a gyárak hamar észrevesznek és visszahívják a típusokat. A bmw abban különleges (a többi gyártóhoz képest), hogy nehezen ismeri el ezeket a hibákat... (lásd a kigyulladós autó motorokat, vagy a teleszkóp problémáikat)
Ezért ajánlott a légolajosból a 2011-12-es évjárat, mert az már kiforrott, de a vizesből is a 2015 utániakat érdemes keresni (vagy legalábbis megnézni a 13-14 eseket, hogy visszavitték e a visszahívásra).[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #123428 üzenetére
De melyik 66-oson? Mert van a régi, ami már nem karbantartott, hepe hupás, gyakorlatilag szar, de hát az az authentikus, tele technikás egyenesekkel , vagy rögtön mellette ott az új, a 2x3 sáv autópálya, amin közlekednek a helyiek..
"végig fogok menni" - ritka hosszú és unalmas lesz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123433 üzenetére
Lehet, végül is 1 millióval volt alatta a nem fapadosok árának, a km futása is kb a fele (azaz 20e km végig Bogláron szervizelt), de maga a kereskedő is azt mondta, hogy nem jó vétel.
6 db iPhone 12 áráért mégis mit várjon az ember?
(persze nem vagyok napra kész telefon árak ügyében, lehet csak 5 db, lehet 7db)
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz dellfanboy #123441 üzenetére
"raadasul aki 4-5-6 millioert egy uj motort, kotve hinnem, hogy a csaladi autoja is 4-5-6 milla. sztem3x annyi vagy nincs"
miért is? Én motorozni szeretek az autóm fogyasztása évi 1-2 tank benzin. (1 tank kb 65 liter gázolaj) Miért kéne benne tartanom a pénzem, ha egyszer nem használom? A szomszédom kérdezi állandóan, mikor cseréled le a 20 éves autódat?! A válasz, nem mindegy neki, hogy mi rohad ott az utcán?! Újabb kérdés, hogy mit szólnak az ügyfelek?! Erre meg csak azt tudom válaszolni, hogy 1. nem megyek autóval, 2. ha mégis autóval kell mennem és az autóm alapján ítél meg, nem is baj, ha elválnak az útjaink.
Évi 100e forintba van az autóm kgfb, teljesítményadó, üzemanyag, erre a vizsga és szervizelés még évi 50e átlagosan, amint ez alá tudnám vinni a bér autózást/közösségi autózást, már gyújtom is fel
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123476 üzenetére
Ez nem tempomat ! Ez ugyanis rögzíti a gázmarkolatot egy adott állásban, de a terheléstől és a motor teljesítményétől függően a motor sebessége változik.
Nem agitállak tovább, tégy belátásod szerint, de sztem neked lehet egy 1000-es BÁRMILYEN motor megfelel.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123485 üzenetére
Köszi, de ne nagyon fáradozz a kereséssel, talán már írtam, hogy augusztusban cseréltem motort. Ebben egyébként is D-ESA1 van (itt még neked kellett beállítani, 1 bukó, 2 bukó, 1 bukó csomag, stb), szóval ez lehet visszalépés lenne a garázsban lévőhöz
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz hugi0 #123494 üzenetére
pedig egyszerű lenne sztem a megoldás, nem engedné berögzíteni a kevesebb km-t, mondjuk ahhoz csatolni kell egy írásbeli kérelmet, hogy óracsere volt, vagy egyéb nyomós ok, ezt valaki jóváhagyja és akkor rögzülhet. A felületen pedig kellene látszódni még két adatnak, cserélt óra km állása(i), össz futás km (ami az előző órák összesenje plusz a mostani óra..
Persze ha szándékosan csinálták meg így, akkor rendben van.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #123498 üzenetére
Azért ez csak pár típust érint, azok közül sem mind éri el ezt. De pont ez az amit lehetne ilyenkor rögzíteni, ismert a típus, vizsgán 278e km, következő vizsgán 6 km. Simán nem rögzíthető, bekerül a rendszerbe, hogy átfordult az óra, aki jóváhagyja, oda irja, hogy előző óra állása 300e, máris látszik, hogy mennyi az autóban a valós km.
Pont ezeket az eseteket IS le lehetne kezelni egy központi rendszerben.
Természetesen akit nem zavar, hogy eltört a km óra spirál/túlcsordult/elromlott és se számláló, sőt talán még a sebességet se mutatja, azzal eddig se lehetett mit kezdeni, de 99%-ra megoldás lenne.
Egyébként a 60-as években ha jól emlékszem a dánoknál kötelező volt a "fekete doboz" az autóba, ami után adót fizettek !!, és még az akkori mechanikus világban is megoldható volt ez. Ne mondja már nekem senki, hogy egy kis akarattal ezt ne lehetne megoldani.
Az eu egy pillanat alatt hoz egy szabályt, hogy többé euro 4-es motor sem forgalmazható, miért nem csapja hozzá, hogy ezek után csak olyan autó, amiben van ilyen "fekete doboz" rsz.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Somatom #123516 üzenetére
Igen, lehet ez lesz a jövő, de ha ettől csökken az esély, hogy én vagy bármely ismerőst, családtagot megölje egy ámokfutó az úton, akkor nem tudom nem támogatni.
Mi a baj azzal, hogy be kell tartani a szabályokat? Ráadásnak kis hazánkban annyi rátartás van, hogy gyakorlatilag folyamatos szabály szegéssel közlekedhetsz. Mert 100 km/h alatt 15 km/h felette 20km/h sebességtúllépés után büntetnek meg.
Ez 50 helyet 65 km/h !! 110 helyett pedig 130 km/h. Azért ez vicc, és valljuk be, ki is használjuk. A Mátrában 90 helyett szabályosan mehetsz 105 km/h-val, nem elég?
A nyáron vittek egy kört egy AMG mercivel, 740 LE kb 1070 Nm, szerintem nem volt normális, hogy Füreden a véda látókörét elhagyva 160-al repesztettünk. Persze nem érezni annyira benne, Alsóörsön 0-100 a központi zebrától 3,6 mp-4mp, de a legszebb Tihany és Aszófő között átlépte a 250 km/h-t (pedig az ott nem egyenes szakasz), és meg lettem nyugtatva, hogy pont így gyorsul még 310 km/h sebességig. Soha többet nem ülök be ilyen autóba...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #123521 üzenetére
Nem hiszem, mármint, hogy én lennék a leghangosabb, általában a normális - az én érdekeimet is védő dolgokat - elfogadom, akkor is, ha nem értek vele egyet. Itt van pl a maszk viselés, szerintem nem normális, hogy kint a szabadban, pl kutyát sétáltatva egy parkban viselni kell..., sőt lehet, nem is mindig tartom be, vállalom a kockázatot, hogy megbüntetnek, de közösségbe menve természetesen hordom.
A drón tv. csak az ellehetetlenítésről szól. Nem értek vele egyet, mert nem értem, hogy miért kell Európában nekünk a legszigorúbb tv. Én a személyiségi jogokat erősen !! megnyirbálnám, pl, ezt a nem lehet rajta a rendszám a felvételen, mert lebukhatsz a család előtt.. milyen indok ez? Ha ott voltam és meglát valaki is lebukok! Persze nem értenék vele egyet, ha kifejezetten engem fotózhatnának, de azért ha már 2 másik ember is rajta van a képen ÉS nem kifejezetten arra mennek, hogy engem hátrányba helyezzenek, akkor igenis ne kelljen már engedély... A házakat se lehet felvenni drónnal ?! Na ez mindennek a teteje, ha nem szégyellte magát az összelopott közpénzből egy darabból kifaragott márvány lépcsőt csináltatni a házához, akkor viselje a következményeit, ha ez kitudódik !!!
A sebesség ily módon történő mérését egyébként nem támogatom, hiszen minden előzés veszélyes lenne vagy lehetetlen !!, de az átlag sebesség mérését viszont NAGYON ! Szerintem az igenis lehetne megoldás, hogy adott szakaszokon - ez egyébként évek óta működik Ausztriában - mérik az átlagsebességet és ha az meghaladja az egyébként az útszakaszra érvényes maximális sebességgel való haladással mért átlagsebességet, akkor igenis büntessenek érte !
Általában véve azt a szabályt szeretem követni, hogy ami mást nem zavar (itt nem az érzésre gondolok, hanem egy objektív adatra, pl zaj, vagy fény, vagy sebesség, stb) azt legyen szabad !! A jogalkotóknak is ezt kellene kövessék.
- tarthat e lánctalpas járművet a saját telkén Lölö? --> igen, mert nem zavar, mit érdekel ez engem
- drónozhatsz e a nyílt téren --> igen, mert sem zaj terhelést nem jelent, sem a távoli felvételek nem kompromittálóak senkire nézve, meg egyébként sem teszed közzé, stb
- motorozhatsz e a Mátrában sokkal hangosabb kipuffal? --> nem, mert a zajterhelés meghaladja az adott megállapított szintet
- mehetsz e sokkal gyorsabban (pl 20%) adott útszakaszon --> nem, mert veszélyezteted a környezetedés így tovább., logikusan, észszerűen megállapítva az értékeket. Ez az ami most nincs meg.
Szerintem a hozzám hasonló - általában véve szabálykövető embereket az ilyen szabályok nem zavarják, sőt saját maguk is betartják, akkor is ha nem létezik rá szabályozás...
Pl ha feloldanák a sebességkorlátozást az autópályáinkon, akkor sem mennék 130-140 él gyorsabban, pont úgy, mint ahogy most sem megyek."facebook csoportokban hisztiztek"
na ilyenem nincs, de sokat hallottam, hogy ott is mennek a parázsviták, egymást hülyézik, leprázzák vad idegenek, no meg azt hiszik ha van 400 kontaktja, akkor abból többsége a barátja is.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz fattyu #123525 üzenetére
Nem igen számítottam semmire, dolgunk volt, az ő autójával mentünk. A tököm se tudta, hogy így vezet, mert ez neki az átlagos.
Fattyu: mire ez a nagy kirohanás? Idegesítelek? Prémium előfizu és már meg se jelennek neked a hsz-eim.
"méltó se vagyok az életre." - nem én írtam Nomen est omen.
"melletted kutyát sétáltatót zavar" - 20 m-re nem zavarhatja, erről beszélek, hogy objektív számok alapján zavarhatja, pl az egy szám, hogy 1,5 m távolságon belül..., akkor pedig fel kell venni a maszkot, ennyi.
"leírod hogy az 55" - ilyet nem írtam. Azt írtam, hogy itt ez megengedett. Én is kihasználom, ezt is írtam. De körülöttünk lévő országokban az 51 -ért is büntetnek 50-nél. Végül is miért van ez az engedmény? Az órák mindegyike felfele csal így is. Kinek jó, hogy na itt ugyan 70es tábla van, de mehetsz 85-el, az óra ilyenkor kb 90-et mutat..
"amíg a te véleményedhez igazodik" - ezzel mindenki így van, ha nem igazodik, akkor vállalja a büntetés és nem tartja be vagy betartja a véleménye ellenére is. Mond, hogy te tudsz más alternatívát.
persuader: nem volt az vita , és nem a sport motorral volt a baj, hanem a száguldozással talán? Nem is emlékeztem, hogy neked írtam, nem volt fontos a személy, közúton senki ne száguldozzon.
Nézzétek, én legalább ötletelek a megoldásra, még ha rossz irányba is. De mindenre azt mondani, hogy szar, az nem kihívás.. ráadásul van amikor a sok rossz közül kell választani, lehetőleg a legkevésbé rosszat.
"hogy nem hallottal a fb csoportokrol" - mondom, hogy hallottam
"kioktatasi mintaja " - nem oktattam ki senkit, valamit félre értettél, ebben az egyben biztos vagyok.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #123540 üzenetére
Eddig is 30 nappal előtte kellett megkérni a légtér engedélyt, biztosítás is kellett, ami hiába ha nem volt érvényes légtérhasználati. A kilátásba tett 1000000000ft büntetés se változott 4 éve. ( a légtérengedélyt viszont 3 hétre is kérhetted !, szóval aki kifejezetten munkára, - ide nem értve az esküvői fotózást - használta, az a 3 hét alatt csak talált egy kedvező időjárást.
A változás sokkal inkább az, hogy nem csak repülni nem lehet belterületen, de még bűncselekmény is lehet belőle.., ez a gáz szerintem. Ahelyett, hogy lehetővé tették volna a jogkövetőknek a szabályos repülést, még inkább elzárnak tőle.
Én nyugodtan szeretnék drónozni, hogy minden papír (is) rendben van, de nem lehet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Én nem rajongok a hd-kért (úgy általában véve, tudom, hogy sok féle van), de nincs az az elektromos csoda (egyelőre), amiért azt választanám.
Az az érzés, amikor beröffentesz magad alatt egy benzines motort, az utolérhetetlen.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
https://magyarnarancs.hu/belpol/hogy-kerul-a-motoros-az-erdobe-234630
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Lomha 8V #123659 üzenetére
"Az új munkahelyemre 36 km-re járok és mivel úgy tűnik, hogy hosszútávú dolog lesz"
Én tuti hülye vagyok, de 2x 36 km-hez, azaz napi 72 km-hez nekem csak olyan motor kellene amit hosszabb távon élvezek is, ami élményt nyújt. Ez a része lehetne a legjobbja a napnak, amikor kicsit lehet élvezkedni, döntögetni, kerülő úton haza menni (mert talán +5-10 km nem számít).
Amit erre költenél, az mehet benzinre, szervizre, stb.
(én 4,5 km-re lakom az irodámtól, nekem is előjött már a gondolat, hogy erre kellene valami robesz, de az a gond ami a plusz motor tárolásával, karbantartásával, stb jár, illetve az, mikor az ember egyszer csak rádöbben, hogy 3 kor be lehet fejezni a napot, irány Dobogókő, de akkor ilyenkor még hazamenni, átcserélni a motort, esetleg a ruházatot is..., szóval elvetettem.)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Az új (2017 utáni) DL650-ek is ilyen tempónál 4l alatt fogyasztanak 100 km-en, de drágák. Az élvezeti faktor viszont messze jobb, mint egy robogón, vagy egy kis ccm-esen, szerviz ktg alacsony, láncolajozó esetén csak olajcsere és gumival kell számolj a kötelezőn kívül.
Cserébe egy vagyon..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #123717 üzenetére
"Khardung La"
Oda inkább a 21"-os első kerék kell, illetve olyan motor amit minden sarkon meg tudnak javítani. (Royal Enfield) Kmenyus barátom videóit azért nézd meg (youtube.com/kmenyus) volt ott teljes vízbeborulás, a másik motort 6x hegesztették..., ami jó hír, hogy nem kell lóerő, alig lehet felváltani kettesbe bizonyos szakaszokonAz indiai beszámoló (Crac cafés 3 rész), szintén ajánlott, mert ott szó van róla, hogy nem is mindenkit engednek fel, de legalábbis a bérmotoroknál nem mindegy, hogy hol bérelsz.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #123724 üzenetére
"de a legtöbb tulaj többet sem tud, mint hogy hol kell tankolni"
Minek többet tudni? Ez a jó motor ismérve, elvinni a km előírás szerinti szervizre , ott megcsinálják, kicserélik, stb, és annak ki kell bírja a következő előírt szervizig. Az út széli - általános- bütykölésnek vége, meg a nem lehet kapni alkatrészt, hogyan kerüljük meg, gányoljuk meg, stb is lejárt.
Régen volt, hogy a velencei tóig lemenni egy trabanttal kihívás volt pót alkatrész, bowdenek nélkül..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #123729 üzenetére
Ok, ez kimaradt. Bár én úgy érzem, hogy az üzemeltetés ktg (legalábbis nálam) nagyobb szokott lenni hosszabb távon a motor áránál, amennyiben a ktg-be bele értjük az üzemanyag árát is. (és itt mindegy, hogy milyen motort veszel, mert ez még a 3-4 millás motorokra is igaz lehet)
A 650dl 13 évesen közepesen szutyok állapotban 940e forintért vettem, szeptemberben majdnem ennyiért adtam el, közben 30e km motoroztam vele, az üzemeltetési költsége bőven 1 millió felett volt.
A legnagyobb tétel a gumi volt, egy akku, egy kormánycsapágy és a kilágyult hátsó rugó cseréje, ami a normál szervizeken kívül volt. Egy hátsó fékbetét volt ami váratlanul fogyott el, pár száz km alatt.
A teleszkóp olaj csere, motor olaj cserék, légszűrő, kerékcsapágyak, egy láncszett tulajdonképpen benne voltak a normál szervizekben.Tamás9x: már a dl-el is csak álltam volna az út szélén, ha nem valami egyszerűbb pl kuplung bowden szakadás van, vagy az indítás gátló kapcsolókkal, ha leáll a motor, egész biztosan tréler a vége.. , ismertem a rendszert , de mit tudsz vele az út szélén csinálni? Komolyan kérdezem. Az akku problémánál vettem egy jump startert, öreg vagyok én már a tologatáshoz.
Motorral még sosem robbantam le, autóval igen, ott is max azt tudtam eldönteni, hogy az ékszíj elszakadásakor az hajtotta e a vízpumpát és akkor nem igen lehet tovább haladni, vagy az én esetemben pl az másik ékszíjon volt, el tudtam menni a legközelebbi szervizig. Kuplung beesésem volt pár, az kevésbé zavart, azzal pl hazamentem 200 km-ről, sőt egyszer még úgy is, hogy mögöttem volt egy tréleren két motor.. ott is csak elindulásnál volt gáz."Iszonyatosan sokba fog kerülni a túra, és jobb készülni mindenre. "
Lemaradtam, milyen túrára készülsz? Kardung La? 28 nap bérelt motor repülővel, kb 500e forint volt mindenestül. Persze az oda út is érdekes, de azért érdemes elgondolkodni a bérelt motor előnyeiről...Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen