- Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
- iPhone topik
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz
V.Stryker #71800 üzenetére
Ami az általad linkelt példányon sem automatikus 35.000 Ft-ért, így gondolom nem olyan nagy probléma ha a tizedannyiba kerülő példány sem tudja ezt... Egy 400 Ft-os csap pedig nem a világ vége...
Idézet a TB cikkből:
"Kormányon a tartály, a tetején kell 90 fokot fordítani, és pár csepp megy a láncra"(#71802) amdk7:
Igen ilyesmi megoldásra (is) gondoltam. És tényleg nem a világ vége. Bár én nem nyitnám rá állandóan, de hát ez már az ízlések és pofonok kategória.(#71803) emre:
Igen az sem egy vészes árú megoldás (szintén kis csappal például). Én például az automatizmust nem erőltetném, mert plusz egy dolog ami elromolhat. Meg aztán (és itt jön a szubjektív rész) szerintem más sűrűséggel kell adagolni esőben, meg 40 fokos melegben. Jobb szeretem az ilyen dolgokat én "irányítani".Én tuti azt csinálnám, hogy vennék egy akármilyen kis tartályt (féktartály, esztergált valami, vagy bármilyen kis tartály). Ezt rákötném egy a kormányra felfogatott "szívató gombára" (ugye ezen csak nyomásra (vákumra) folyik át a cucc, vagy ha megnyomod. Mivel itt csak az utolsó állna fenn, így feleslegesen nem folyna belőle az olaj. Ehhez még jön 1,5 méter vékony cső és készen is van az ember...
Összeraktam egy műszaki szakrajzot:
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Köszi, mintha már olvastam volna ezt. De az én megoldásomban elektronika nélkül sincs olyan gond (csöpögés), mint amivel ő szembesült. Mondjuk én a csapot is a kormányra tenném (felette a kis tartállyal) és akkor nagyon nehéz elfelejteni. Persze ebben az esetben a tartály méretében vagy nagyon korlátozott, hogy ne legyen útban, ne takarjon ki semmit (ezért is gondolkodom "gyári" fékolaj tartályokban, mert azok elég kicsik, viszont még egy hosszabb túrát is kihúznak (simán) egy feltöltéssel)....
Amúgy az alap elgondolás nagyon hasonlatos azokhoz, amiket én felvázoltam. Gondolom nem véletlenül, mivel egy szög-egyszerű dologról van szó.
-
imibogyo
veterán
Az általam linkelt "gyári" alkatrészekből például szerintem nagyon nehéz nem minőségit alkotni, mivel lényegében plug&play. Ahogy a Festo-s megoldás is ugyanez a kategória...
(#71809) amdk7: igazad van amúgy a cseppszámmal. Én csak szimplán tényleg nem szeretem ha valami "automatikusan" folyik. De ez az én nyavalyám...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
Bogyó bá' #72367 üzenetére
Én a Honda XR650R-el vagyok így. De sajnos most nem arra kell a pénz. A család az első (építkezés)... Ha egyszer oda is jutok, hogy tudnék egyet venni, valószínűleg én sem fogok tudni már felszállni rá.
Egyszer mentem egy gyári enduro változattal azóta szerelmes vagyok belé. Bár nekem SM szettel lenne a legideálisabb.
-
imibogyo
veterán
Nekem az AfricaTwin most a legnagyobb álommotor. Ígéretet kaptam a feleségemtől, hogy ha túl vagyunk az építkezésen (és mind a két gyerek legalább ovis), akkor a következő nagy projekt egy "új" motor lehet majd. Egyelőre szinte biztos, hogy vagy (túra)enduró, vagy nagyköbcentis SM kategóriából kerül ki a következő gépem. Amikor ráültem az Africa-ra is egy dolog biztossá vált (ismét) számomra, mindenképp a széles kormány és a magas(abb) üléspozíció, egyenesebb derék az én világom és nem a csutkakormányos (részben) hasalós motorozás, annyira kézre állt minden, sokkal jobb volt a karjaimnak/csuklómnak/derekamnak, természetesebb volt az irányítás (anno 690 SM-en is ugyanezt éreztem). Röviden ez lesz az irány...
MÁS: 1000F
Mostanra már biztos, hogy ez a példány nem fog eljutni közútra. Egyszerűen nem éri meg közúti használat miatt közel gyári állapotra visszaállítani (jelenleg fék- és kuplungkarok, gázmarkolat, kapcsolótömb, légszűrőház és csatlakozásai, nyereg és komplett első fékek cseréjére lenne szükség (alsó hangon is ~100.000 Ft bontókból vadászgatva is)). Ehhez még jönne a nagyon durván 150.000 Ft-os átíratás és forgalomba helyezés költsége. Na meg ugye a hátralévő, mintegy 100.000 Ft-nyi javítás is ott van még. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az ergonómiája sem fekszik nekem túlságosan a motornak a fentebb már leírt okokból kifolyólag, akkor egyértelmű, hogy nem éri ez meg nekem... Ezt a durván 350-400.000 Ft-os összeget inkább beletolom majd az új motorba (vagyis egy részét, ~300 körül).DE:
Mivel "csak úgy" kaptam a motort, hogy kezdjek vele amit akarok, nem került külön pénzbe és elég sok nem gyári alkatrészem is van, amik amúgy tökéletesen passzolnak a motorra csak a forgalomba helyezésnél lennének rizikósak, ezért úgy döntöttem, hogy a blokk sikeres felújítása után (szerelővel egyeztetve a hátralévő és általam nem elvégezhető munkákat őrá bízva, durván 100.000-ben megállhat a dolog a fékek felújításával együtt) ráteszek egy széles kormányt a motorra és lesz belőle "pályamotor", aztán bírja amíg bírja. Addig azért biztosan elleszek vele, amíg meglesz az utcai gép... Az Euroring is 3 perc, Kakucs meg 15 perc, szóval amikor épp ráérek, akkor majd motorozok pályán (a szállítást meg "valahogy" megoldom)... "Ingyen" mókázásra így is több mint jó lesz, nem a "fő" motoromat kockáztatom ha nem adja ki. Ennyit még megéri belefektetem, de sokkal többet nem... -
imibogyo
veterán
válasz
dellfanboy #72763 üzenetére
+ úgy mindenkinek....
biztos vagy te benne?
NEM! Egyáltalán.... De mentem már átalakított 1000F-el és az nekem sokkal kényelmesebb és jobban vezethető volt úgy, mint amit két hónapja vezettem szinte gyári 94-est. De én utcán vezettem, nem pályán. Hogy pályán milyen lesz, majd kiderül...Pályatapasztalatom nincs, és úgy általánosságban véve sincs túl sok tapasztalatom, de ami van az javarészt széles kormányos típusokkal van, kivéve a gyári 1000F-et (KTM 690 SM (400-500 Km), Yamaha 660XT (~1200 Km), DRZ400 SM (~200 Km), GS500 (~800 Km), Kawasaki Versys 650 (~100 Km), 2 x CBR1000F (~300 Km) és AfricaTwin (~100 Km), ja és Simson + MZ egymás mellett (4-5000 Km
)) így lehet nektek van/lesz igazatok..... És akkor mi van?
30-40 perc alatt visszarakom a csutkákat és kész (van tartalék villahidam is, az egyiket kifúrom a másik marad gyári). Mivel alapvetően kanyargósabb pályák vannak a közelemben ezért az eddigi "tapasztalatom" azt mondatja velem, hogy jobb lesz így, mert az 1000F egy bitang nehéz vas, ráadásul szerintem orrnehéz is, így az, hogy valamennyit könnyül az eleje szerintem nem lesz gond, főleg mivel nem a gixxerek köridejének letaposása a cél, hanem csak motorozni, de tempósan. Majd elválik. Simán lehet, hogy tévedek. Akkor sem történt semmi...
ha mar egy low budget palyagep a cel
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én nem "pályagépet" építek, csak egy olyan vasam lesz/marad, amit máshol nem tudok majd használni és ezért ott fogok "motorozni". Tehát nem a köridővadászat lesz a célom (persze azért szeretnék tempósan menni), csak az, hogy egyáltalán tudjak motorozni. A kormányra pedig nem kell költenem. A kötelezően cserélendő hibás gyári alkatrészeken és javításukon kívül eddig lényegében ingyenben volt a motor.mert van akinek a "képes rá" = "alkalmas rá"
Szerintem ilyet senki sem írt és én sem akartam háborút indítani. Ki fogom próbálni mind a kettőt és amelyik jobb lesz majd az marad. Én csak annyit írtam, hogy motorozás szempontjából nekem a széles kormány eddig mindig jobban bejött. Sem többet, sem kevesebbet. Ha pályán is élhető, akkor marad, ha meg nem, akkor megy a levesbe. Pont. Nem kell ezt annyira túlmisztifikálni.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
Lomha 8V #72781 üzenetére
Vagy épp neki. Bár az is igaz, hogy ez egy könnyű motor... De mielőtt félreértitek továbbra sem vitatkozom. Lövésem sincs mi sül ki pályán a széles kormányból, de azért látok jópár ilyen kormányos gépet pályán jól szerepelni, szóval annyira nem aggódom. Ha meg a vége egy SM gép lesz akkor meg pláne nem.
(#72784) Lomha 8V:
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát végülis lesz majd utcai, csak nem ez és nem most. A pályák miatt meg ne irigyelj. Lehet közel vagyok még sem jutottam ki még eddig soha. Utcán is az elmúlt pár évben csak kölcsön motorral ad-hoc jellegű nagyon rövid gurulásokra volt lehetőségem. Tehát ha "A" motorozásra úgy tekintünk, hogy évi legalább 1-2000 Km, akkor már lassan 6 éve nem "motoroztam" igazán.
Szóval inkább én irigyellek titeket mindnyájatokat, mert ti ma is, holnap is, meg bármikor motorozhattok. Én meg ha így haladunk a családi célokra gyűjtésekkel és ez az elkövetkező 1-2 évben még továbbra is ekkora pénzeket visz el a családtól (valószínűleg igen), akkor örülök ha jövőre egyáltalán működőképes lesz a gépem.
Az bánt egyébként csak ebben a dologban, hogy nem a pénz nem áll rendelkezésre, hanem hogy ezeket az összegeket mindig másba dobjuk bele, mert hát "most az a fontosabb". Ha nem a családom lenne az első mindig az ilyen döntéseknél (be adom a derekam természetesen, mert nagyon szeretem őket), akkor lényegében most simán egy 3-4 milliós új motort tudhatnék a lábaim között. De persze ehelyett inkább pár éve lakást vettünk Pesten (15m), idén telket vettünk vidéken (3 m), hogy építkezzünk, nyáron jön az alapozás (2m) és így tovább... Nem tudom mikorra lesz kész az 1000F (bármikor felhozom otthon kitörik az X-edik világháború mert most "vannak fontosabb projektjeink is, minden Ft számít", pedig a fenti összegekhez képes ez aprópénz lenne még akár egy másik működő 1000F megvétele is), nem hogy mikorra tudja feleségem betartani majd az ígéretét az új(abb) motorra...
Szóval sok mindenkit irigyelhetsz, de szerintem ne engem. Legalábbis ne motorozás/pályázás és egyéb ilyen szempontból. Más kérdés, hogy amúgy szerintem nagyon jól haladunk az életben (30 éves múltam), tehát ilyen értelemben messze-messze nem sír a szám, csak a motorozás lett ilyen mostohagyerek és nem tudom meggyőzni a feleségem, hogy ez megváltozzon, azért elválni meg persze egy motor miatt nem fogok tőle, annál sokkal jobban szeretem...
Azt már meg sem említem, hogy a műhely is kezd szűkössé válni, pedig az eszterga és még jó pár kézi és asztali gépem át sem került a másik műhelyből...
#szegenykisgyermekpanaszai; #szarazelet; #adjatokegymotort
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #72812 üzenetére
Na látod, igazságtalan az élet.
Amúgy érdekelne egy rövidke összefoglalód az SM610-ről.... Vagy ha már volt/van akkor belinkelhetnéd. Szívesen olvasok SM motorokról (690 SMC-vel már mentem is), de a kereső nem sok mindent dobott ki a nevedre...
(#72813) mm89: hát mindegy ez van. Majd lesz valahogy. Az elmúlt időszakban is volt, hogy előbb összejött valami, mint vártam, ki tudja hátha most is így járok és idén még egy gyorsat tudok gurulni.
Ja amúgy az előző válaszomból lemaradt, hogy nincs blog, vagy ilyesmi. Mások is kérték már, de most másra megy el az időm. Végre összeraktam a lézer-gravírozó gépet, és nagy sokára a CNC maró is végre ismét működőképes lett a költözést követően (már csak konfigolni kellene).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #72916 üzenetére
Hát úgy igazából mindenre. Érdekel ez az SM világ...
Mennyire vagy elégedett összességében a motorral? Jó vétel volt, vagy ma már másik SM gépet vennél? Ha másikat vennél, akkor hasonló teljesítményű gépet néznél, vagy ennyi idő alatt mióta használod már kinőtted és most már feljebb váltanál (ezt az időtállóság miatt kérdezem, 660 XTX-et kevésnek éreztem például, azzal biztosan nem lennék el egy évnél tovább)? Ezt a gépet milyennek érzed ilyen szemszögből? Elég élménymotorként a teljesítménye (azért ez egy jóval könnyebb és más felépítésű/célú motor, mint az XTX)? Vagy felesleges is ekkora teljesítmény körül nézelődni ha hosszútávra keresek SM/(túra)enduró vasat és inkább a 800-1000 cm3 körüli gépek tájékán nézelődjek? Röviden kinőtted-e a gépet és ha igen mennyi idő alatt?
Utcára bevált-e, vagy sem? Már írtam, hogy kevés tapasztalatom van, de azért mentem már pár ""hasonló"" géppel és volt ami bejött szigorúan utcai ergonómia/kényelem szempontjából (660 XTX) és volt ami nagyon nem (KTM 640 LC4 - rázott, mint az állat, 10 Km után zsibbadtak a végtagjaim (hogy hibás volt-e a motor nem tudom)). Ilyen szemszögből mi a tapasztalatod? Mindennapi használatra megfelel a motorod, vagy felejtős (túrát nem tervezek maximum 2-500 Km-es távval, inkább az "átlagos utcai/melóba járós/nagyon kevés pálya" felállásban érdekel))?
Ha lecseréled a gépet a közeljövőben ismét SM gép felé kacsingatsz, vagy "ennyi elég volt belőle" és inkább "normál" utcai gépet veszel majd? Tehát mennyire tudott hosszútávon beszippantani az SM világ, mennyire vált be neked? Ez csak úgy tisztán kíváncsiságból érdekel...
Sajnos tudom, hogy ezek között rengeteg a szubjektív megítélés alá tartozó kérdéskör (a legtöbb az), de mégis csak jobban látod/érzed mint tulajdonos ezeket a használhatósági dolgokat a saját motorod kapcsán és természetesen a saját szemszögedből a mindennapi használat miatt.
-
imibogyo
veterán
Ráadásul azt vettem észre, hogy supermotos videókat nézek amikor csak lehet.
Dettó...Azt tuti, hogy túrázni nem jó vele. Amikor elkezdtünk motorozni, az egyik kollégámnak pont DRZ400sm volt. 110 felett már szenvedett a széltől, így a szerpentinekig eljutni elég kemény volt vele, ott viszont nagyon elemében volt.
Ez szerintem nagyon motor (nyereg, szélvédelem és "ergonómiai háromszög") függő, ezért is kérdeztem Fireblade-től, hogy ő mit gondol a sajátjáról. 660 XTX-el nem volt gond 300 Km sem egyhuzamban, akár 140-el sem, viszont összességében "nem ment jól". 690 SMC meg ment mint a barom (vagy legalábbis sokkal agresszívebbnek érződött) az XTX után és ugye sokkal könnyebb is, olyan volt mintha motorról biciklire ültem volna át. Viszont (számomra) kényelmetlen volt már 10-20 Km után is. A két gép természetesen más céllal épült, tiszta sor. De ilyen jellegű véleményekre lennék kíváncsi a kollégától, hogy mit gondol a Husky-ról. Hátha ennek más a tömése, vagy jobb az ergonómiája ezért nem fárad rajta, meg ilyesmik...(#72926) runner 125:
2-500km-es táv egy 1 hengeres, 10 cm széles, abból 2 cm vastag szivaccsal rendelkező supermotoval?
Nem feltétlenül csak a kis SM gépeket nézegetem, de Fireblade kollégának azzal van saját, hosszútávú tapasztalata. Akár egy 950 SM/Multistrada/Hypermotard/Dorsoduro kategória is szóba jöhet, ha pedig nyerek a lottón, akkor egy KTM 1290R lesz a befutó (óhhh az a motor...). De őt itt most logikusan a Husky-val kapcsolatban kérdezem.Jól átgondoltad?
Szokás szerint, nem....Első számú motornak én biztosan nem vennék endurot / supermotot, max. utcai mellé.
Mondjuk egy jobban az utcai használatra hangolt géppel én ki tudnék békülni, mint például amilyen a 660 XTX és ha lenne belőle csak egy 20-30 Le-vel erősebb verzió (maximum ugyanekkora tömeggel) akkor nekem az megfelelne "mindenes"-nek. De sajnos nincs.(#72933) Kroni1:
Abszolút egyet értek. 660 XTX-el és XR650R-el van egy kevés tapasztalatom és nem tartottam egyiket sem kibírhatatlannak. És mondom én alapvetően csak belföld és csakis rövidebb "motorozások"-ra keresek gépet, nem is igazán nevezhetők ezek túráknak. -
imibogyo
veterán
válasz
imibogyo #72954 üzenetére
Az lemaradt, hogy nekem ezek a videók szokták meghozni nagyon a kedvemet. Vagy épp a múltkor már linkelt Kakucsi videó...
MÁS:
Szombaton trélerre kerül az 1000F... Megy szerelőhöz. Két pici és állandó meló mellett úgy döntöttem nem húzom tovább az időt. Majd meglátjuk mit mond a szaki, hogy érdemes-e vele tovább foglalkozni, vagy sem.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
yodamastah #72990 üzenetére
Már csak vennem kell egyet.
De most előbb még adok egy esélyt az 1000F-nek hátha életet tudnak belé lehelni. Én amit lehetett és képes voltam rá már megnéztem kicseréltem rajta, de 5-8 másodpercnél tovább nem bírtam beindítani. Majd kiderül.
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #73011 üzenetére
Köszönöm, ilyesmi beszámolóra gondoltam!
Én 176 cm vagyok és 105 Kg. Szóval nem vagyok magas, de épp annyira összeült alattam eddig minden motor, hogy ha egyszer fel tudtam rá szállni, utána már nem volt gond.
-
imibogyo
veterán
Úgy mindenkinek.... Miért fogyjak én le?
Egyrészt így a magasabb motorok sem okoznak problémát.
Másrészt nem vagyok én kövér, csak erős a csontozatom.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #73039 üzenetére
Az 1000F-nek 8-10 az átlag, ha valaki nem nagypapisan közlekedik vele.
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #73050 üzenetére
Hülye vagyok a témához, de azért biztos jól nézne ki. Bár magánvéleményem az, hogy mindenképp "mártatnám" az elemeket sima matrica helyett...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
FIREBLADE78 #73076 üzenetére
Igen tudják, de hogy milyen áron azt nem tudom...
-
imibogyo
veterán
válasz
-Mike- #73182 üzenetére
Nekem ma viszi el a motort a szerelő, szóval szerintem ebből idén már nem lesz gurulás.
Persze én is mondtam neki hogy nem sürgős (mert hát végülis valójában tényleg nem az), meg aztán ő is csak úgy vállalta el, ha nem időre kell, mert rengeteg motor van nála...
A legtöbb dolgot már megoldottam a motoron magam. A törött vízpumpa fedelet és légszűrőházat megforrasztottam, kitakarítottam a karburátort, az első kerék tengelyrúdját ami ütött újra esztergáltam, az elöregedett vezetékezést kicseréltem (szakadásvizsgálat volt) az összes benzincsővel együtt, a nem világító lámpák és indexek is javítva (vezetékezés és foglalathiba is volt), még azt a nyamvadt dudát is sikerült megcsinálnom (teli volt dzsuvával és "beállt"... De arra már nem tudok rájönni, hogy mi lehet még a baja, amitől nem indul be, itt már elfogy a műszaki tudásom. Látszólag minden rendben van, néha el-el kapja a motor az indítást, úgy 5 másodpercig forog is, majd leáll.
Lényegében amivel szerintem még gond lehet az maga a blokk belső lelkivilága, aminek az ellenőrzéséhez nincsenek meg az eszközeim. Úgy mint a kompresszió, szelephézag és karburátor finom beállítása, valamint az "egybeöntött" elektronikai dolgok közül is elszállhatott valami (fesz. szabályzó, gyújtáselosztó stb.). A blokk belső" tömítések is lehetnek valahol hibásak persze, de ezt megint kompresszióméréssel lenne a legegyszerűbb kizárni (persze logikusan nem az olajdekni, vagy vízpumpa tömítésére gondolok), lutrira pedig nem veszek egy 40.000 Ft-os tömítéskészletet...
-
imibogyo
veterán
válasz
Tarill #73326 üzenetére
Annyira néz ki hülyén mint amire számítottam.
Egyrészt szerintem semennyire sem néz ki hülyén.Másrészt ha rajtam múlik és megoldható lesz majd a motoromra, akkor én egy ilyen komplett rendszert rakok majd a motoromra. Nem az esztétikum csúcsa, de megvédi azt amiért olyan sokat küzdöttem (érdemes megnézni a videóban, hogy mit kap a gép). Főleg ha komolyabb pályázás is lesz a vége, akkor főleg hasznos lesz...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Először is mindenkinek:
Úgy látom félreérthető voltam.Nem mondtam, hogy pont ilyen vaddisznó megoldást szeretnék, csak azt, hogy hasonlóan komplett rendszert tervezek ellentétben az egy-két pontra felszerelt példányokkal, mert az akár ilyen ütéseket is kibír (egyszer - kétszer - párszor nem kell ezt életvitel szerűen művelni
).
Elsőre ezt találtam ezt linkeltem, de ami nekem tetszik az inkább valami ilyesmi komplett bukó-keret rendszer, mármint a CBR1000F-et feltételezve, ami nem lóg ki durván. DE mint már mondtam ha marad is ez a motor, akkor 100% hogy NEM LESZ utcán használva, tehát az utcai használati része irreleváns számomra. De pályán is normális tervezést feltételezve nem érhet le sehova, ha mégis, akkor az el van cseszve. Ez a képen látható is mire leér már régen rossz...
Ha pedig új motor lesz véve (és a múltkor már mondtam, hogy csakis enduró, szupermoto (bár ezekre inkább gomba), vagy túraendúró jöhet számításba), akkor annak olyan magasan lesz az egész felépítmény és annyira más a felhasználási köre is, hogy ha az már akárhova is leér, ott már régen gond van, vagyis akkor van az a helyzet, amiért egyáltalán fel lett rá téve az egész hóbelevanc...
(#73329) Horvi: Nem is azért van, hogy borogasd. Ő is csak tesztelte direkt, hogy mit bír...
(#73330) Tarill: ő is csak direkt használja így a videó kedvéért. A többire válaszoltam fenn...
(#73332) runner 125: Pályázásnál simán fennakadhat a rázókőben, földben, amitől könnyen átfordul a motor.
Szerintem ez csak szarul megtervezett példánynál fordulhat elő, mármint a rázóköves dolog. Azt pedig kétlem, hogy én az elkövetkező 20 évben Rossi szintű dölésszöget érnék el akárhol is, hogy a felhúzott bukókeret problémát jelentsen. De igazából még ilyen extrém dölésszögnél is van hely egy a hűtő magasságába felhúzott 8-10 centis gombának és 2-3 centis csőnek...Emellett a fickó által prezentált eldőléseket a kb. 10 mm-es rugóutak szinte alig tompítják. Óriási terhelést kap a keret össze felfogatási pontja és a motor váza is. Megkockáztatom, h ennyi eldöntés után bármikor megrepedhet bizonyos pontokon a váz.
Na de nehogy már ehhez tervezzem a bukókeretet, hogy állandóan esni fogok majd a géppel. Másrészt a srác DIREKT tesztelte a keretet és én is azért linkeltem, mert elég sokat elárul egy keret bírásáról. Lehet amúgy neki is 5 évnyi stunt alatt kap ennyit a motor, mint most egy videó alatt (én meg nem stuntolok)... Na meg aztán szerinted ha egy 4-5 ponton felfogatott keret ennyire megterheli a vázat, akkor mit vársz az egy ponton felfogatottaktól? Én pont azt látom, hogy ha kerettel és nem csak gombával esel, akkor sokkal nagyobb eséllyel úszol meg egy vázdeformációt, mert nem csak egy pontra összpontosulnak az erőhatások.Ha ilyen ambícióid vannak, össze kell spórolni egy papír nélküli pályagépre.
De hát erről van szó az én esetemben. Itt van a CBR1000F, ami nem lesz lepapírozva, de azért nem is akarom ripityára törni a pályán, ha bénázok. Na itt jöttek képbe az ilyen-olyan védelmi eszközök, ezért indult be az agyam. A kormány, karok, kapcsolók, még esetleg az első futómű is még így is 90%, hogy kuka, de ha legalább a motor többi része nem így fog kinézni mondjuk egy "egyszerű" csúszás után, akkor az már nagy segítség, nem?[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
Bogyó bá' #73419 üzenetére
Csatlakozom bogyo-hoz! Nekem hasonló érintkező okozott elég sok bosszúságot az autóban (bár egészen más szereppel - főtengely pozíció érzékelő a szentem). Már sokszor anyázásba fulladt az autó indítása, volt hogy 10-15 indítózás is kellett, mire be tudtam indítani. Kilogikáztam, hogy érdemes lehet ezt a kis érzékelőt is megnézni (sokkal-sokkal előbb is eszembejuthatott volna
), mert ha koszos, akkor az tud ilyet produkálni. Annak is ilyen réz érzékelője van, de ez nem látszódott kiszereléskor, tiszta fekete volt. Mondanom sem kell, hogy tényleg ez volt a baja. Kiszedtem ezt a vackot, mindössze két csavar fogta és tiszta olajos dzsuva volt. Megtakarítottam, visszaraktam, azóta még a leghidegebb időben is 1-3 másodperc alatt indul az autó.
Egyszóval érdemes egy tisztítást megpróbálni neked is. Lehet nem oldja meg a problémádat, de ártani nem árt. Én csak simán WD40-el kezeltem le és már 1,5 éve jól szuperál. De talán érdemesebb a bogyo által említett anyagokkal kezdened és én is végigmennék a "láncon", hogy mindenhol ellenőrizve legyenek a kapcsolódások.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #73531 üzenetére
Tudod vannak az öszinte emberek és vannak akiknek vannak barátai...
Persze csak vicc, mielött.....
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem volt ma valaki Euroringen? Vagy Kakucsról visszafelé Örkényen? Mintha láttam volna pár ismerős motort innen a fórumról (vagy persze legalábbis ugyanolyan típusúakat)...
-
imibogyo
veterán
válasz
Something_ #73807 üzenetére
+ (#73811) yodamastah
Csak mert kinéztem jó párszor a teraszról épp "dolgoztam" és mintha láttam volna pár ismerős motort. Gondoltam megkérdezem. De akkor ezek szerint nem jöttetek "felém"...
Nekem sajnos még semmi infóm nincs a sajátomról. Félek még egy rövid próbára sem lesz már lehetőségem idén.
EZT meg csak úgy... Elég laza a srác (bocs ha volt már)...
-
imibogyo
veterán
válasz
D1Rect #73844 üzenetére
GS500-al vizsgáztam (Simsonozás után), de én már a forgalmi vizsgára meguntam. Az első pár gyorsítás még "hú, meg ha" aztán a 30. már csak olyan "jól van megy ez azért, ha forgatom"...
Hasonló élményem volt a 650-es Versys-el is. Én biztos nem vennék magamnak utcára 70-80 LE alatti gépet. És nem azért mert annyira hú de kemény vagyok, sőt... Pusztán csak ez alatt nem tudott huzamosabb ideig megmaradni a "fun factor" mondjuk kigyorsításoknál, még a kezdőségem ellenére sem... Ez alól számomra csak a speciálisabb felhasználású (SM, enduro, quad) gépek a kivételek, mert azoknál más okoz örömet.
Múlt héten mentem egy Hayabusával (rövid kör volt (~20 Km)), lényegében a már régebben is tárgyalt "újrakezdő" státuszomban. Szerintem ez is mint oly sok minden fejben dől el. Ha van önuralom akkor lehet venni a nagyobbat erősebbet. Mondom ezt annak ellenére, hogy valamilyen szinten én is tartottam attól, hogy egy ~130 LE-s géppel kezdek újra motorozni (itt is volt már róla szó), de mióta mentem egy másik CBR1000F-el, azóta ez a "félsz" elmúlt, eléggé nyugodt, sima, kezesbárány működésű gép, gondolom a sor4-esség áldásos hatásának is köszönhetően.
(#73845) yodamastah:
Én sajnos még pálya közelében sem voltam, nemhogy motorozni. De itt a ház előtt rengeteg motorost látok, ahogy mennek akár az Euroringre, akár Kakucsra. Tegnap egy KTM 950 lényegében átrepülte a vasúti átjárót, vicces volt, ő is meglepődött. Ez az egy előnye van a főút melletti életnek (szeretem a forgalmat nézni, de azért remélem jövő nyáron már az új házban leszünk). -
imibogyo
veterán
Maximálisan egyetértek.
Meséltem, hogy kipróbáltam egy Hayabusát a minap. A végére én voltam a társaságban az ügyeletes "puhapöcs", mert "csak" 240-ig gyorsultam fel. Mit nem lehet azon megérteni, hogy nekem addig volt "élvezet" húzni neki (itt is volt már zabszem), ráadásul egy kölcsön motorról beszélünk, tehát a sebességen és gyorsuláson kívül még amiatt is fostam, nehogy összetörjem.
Én szeretem az erős motort. Írtam is, hogy utcai motorból nekem a 70-80 LE az a szint amit minimum vennék/használnék. DE nem azért mert állandóan 200+-al akarnék száguldozni. Nekem az a nem mindegy, hogy abban a mondjuk 0-160-on belül, ahogy használni fogom közúton milyen a motor dinamikája. Az ennél nagyobb sebességeket (ha lesz) meghagyom pályára.
-
imibogyo
veterán
válasz
Chrys_ #73925 üzenetére
Ahhoz nem elég neked egy V2?
Nem tudom még nem mentem V2-vel. De lehet bejönne. Eddig főként csak 1 és 4 hengeres gépekkel mentem, kivéve az új Africa Twin-t. Na azért viszont a fél karodat odaadnám.Egyébként "elégnek" utcára NEKEM például még egy egyhengeres KTM 690 Duke R is "elég" lenne. Nagyon bejövős a motor. Pár hete mentem vele egy rövid karikát (40 Km), mind viselkedésileg, mind stílusilag, mind teljesítményben tökéletes volt (74 LE - 147 Kg), az üléshelyzet is nagyon jó volt a derekamnak-hátamnak és az SMC-vel ellentétben ezen nem akartam meghalni 20 Km után, rázni is alig rázott egyhengeres létére. De egyelőre abból főzök ami van (CBR1000F). Motorvásárlás legkorábban a ház befejezése után várható (2017 vége - 2018 eleje) addig ezt próbálom majd kalapálgatni, pályán használni.
ha már úgysem forgatod leszabályzásig
Ilyet hol írtam? Épp ellenkezőjéről volt szó, hogy lehet, hogy "csak" mondjuk 160-ig megyek fel közúton, de addig nagyon is dinamikusan (ergo forgatom a gépet ha kell). És akkor még hol van a pályázás, amibe idővel szeretnék jobban belemerülni.Pályázásra mondjuk lehet megmarad majd az 1000F. Feszegetni a határaimat és esetlegesen összetörni jó lesz az is a maga ~130 LE-jével. Bár még mindig nem tudok semmit vele kapcsolatban, hogy egyáltalán menthető-e? Én elakadtam a javítással egy bizonyos szinten (már pár másodpercre beindult), de innen tovább nem jutottam (főként idő hiányában, mert hónapok óta hétvégente is dolgozom). Úgy döntöttem odaadom egy szerelőnek aztán kezdjen vele valamit. Remélem nem lesz túl durva kiadás, még egy esetleges blokk bontással (szimeringek, gyűrűk stb.) együtt sem, mert most a komolyabb családi kiadások mellett sokat nem szánok rá.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Tudnál mutatni egy távolabbi képet a motorodról az új felfogatással?
Csak kíváncsiságból, mert ebből a szögből "érdekesen" néz ki oldalt a relatíve nagy rendszámtábla és szerintem ez csak a fénykép miatt lehet. Mert egyébként nem néz ki rosszul, főleg olyan országokban ahol engedik a kisebb méretű rendszámtáblát... Bár én inkább a középre helyezés pártján vagyok...
-
imibogyo
veterán
Na így azért már sokkal jobban mutat.
Középre azért nem tudom felfogatni mert nincs hova felcsavarozni a tartót.
Valami hasonlóban nem gondolkodtál még, ha már van háttámlád?Ezt ami kicsi lett meg a hátsó tengellyel kell rögzíteni. Ahhoz el kell mennem szerelőhöz, hogy ki tudjuk venni.
Az azért elég kemény, hogy egy rendszámtáblatartó cseréjéhez szerelő kell. Csókoltatom a "mérnököt" aki tervezte. Egyébként ezen csavarok közül válogatva nem tudnál alkotni egy új tartót. Jóval egyszerűbb lenne, az esetleges csere is a jövőben.Vagy alternatívaként mindig viszel magaddal utast...
Amúgy nem kötözködésből írom ezeket, csak az ilyen jellegű "problémákon" szeretek agyalni. Imádok jó értelemben véve barkácsolni (nem gányolni....), alkotni.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát ha úgy alakul és pont felém jársz én szívesen segítek ilyenekben. Mondjuk hegeszteni nem tudok jól, de a többiben (vágás, csiszolás, festés, felszerelés) tudok segíteni. Egy igazi művész vagyok például a sarokcsiszolóval, vagyis szar ránézni a munkámra, de nagyon egyedi lesz a végeredmény...
Egyébként nincs sok helyem nekem sem a mostani átmeneti műhelyemben, de már összejött kb. az új műhelyre való összeg fele (számításaim szerint kb. 3-4 milla lesz mire befejezem), utána már semmi sem állhat az utamba és már csak egy új motort kell vennem a teljes boldogságomhoz (már ami a hobbijaimat illeti).
Jelenleg sajnos pont a műhely mérete szab gátat rengeteg munka/munkálat elvégzésének. Többek között pont a saját motorom kormány felfogatásának átalakítása is ezért csúszik már több hónapja... Na de majd jövőre, vagy azután, vagy azután megváltom a világot...
(#73946) StoneBridge:
Szép hely. Szép motorok. Szép domborulatok........pedig nincsenek is nők a képen...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
Kolondrum #74105 üzenetére
"hogy valakinek a rossz is "jó"."
Tudod mint a mazochistának.... A mazochista ugyanis a legszerencsésebb ember a világon. Mert ha rossz, akkor jó. Ha meg jó, akkor rossz, tehát jó...(#74120) Doki16:
Ilyenkor olyan irigy vagyok, de örülök, hogy jó gurulás volt.(#74124) V.Stryker:
"Jól látom ,hogy baloldalt autós kíséret?"
Inkább csak autós kísértet az... Bele van bukva a műszerfalba, mint az állat... Ez soha nem jelent jót. Mondjuk nekem is francia autóm van, de az izzócserén kívül még sok mindent nem igényelt a kötelező dolgokon kívül. -
-
imibogyo
veterán
válasz
Kolondrum #74570 üzenetére
Végülis nem rossz, bár én 11.000 Ft-ért ezt vettem egy nagy leárazáskor... Elég sokat használtam az utóbbi időben és szerintem nagyon strapabíró (van ugyanez kék kofferrel is, nagyon picit más elrendezéssel).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz
Kolondrum #74576 üzenetére
Persze ez is tökéletes, csak eszembe jutott, hogy anno a sajátom sem volt sokkal drágább. Bár én webshopból vettem, nem ALDI/LIDL, vagy ilyesmi helyről.
(#74577) runner 125: igen én is néztem ezt, csak hát ebben az időben kicsit híján voltam a "motivációnak" (értsd ennyi volt az összes spórolt pénzem, egyetem mellett).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó