- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Több Redmi, mint kolbász
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Egy titkos - eSIM-es - favorit, Moto G34 5G ( ~ 100 EUR)
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Poco X5 Pro - ránézésre jó
- Google Pixel topik
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
ph A Vision Pro még többet tudó, még drágább Pro 2 utóda helyett inkább valami olcsóbb variánst tervez piacra dobni az Apple.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
Engem nem érdekel(ne), hogy mégis mitől megy az autóm vagy a motorom, de... rettenetesen rossz látni, ahogy drasztikusan csökken a megtehető távolság. Én tologattam eleget 18-20 évesen a dacia-mat, hol azért mert rossz volt, hol azért mert kifogyott a benzin, ezért most ha 100 km alá csökken a megtehető távolság, már megyek és tele töltöm. A bérelt MOL -os autókba beleülve már ugrik is a gyomrom görcsbe, hogy még 38 km. (pedig csak 6-t akarok menni..), aztán az első lámpánál már csak 22km, mire oda érek 18km. Mindezt 6 km alatt.
Ezt nem fogom tudni megszokni!Ugyanakkor azt is el kell mondani, hogy elektromos autót sokkal természetesebb vezetni mint bármilyen benzines v. dieselt. Legalábbis nekem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Szerintem nem csak ducati-nál KELL szak szervizbe vinni, a bmw nálam szólt, hogy már aktuális, 10000 km vagy 1 év, amit hamarabb elérsz. Az, hogy a motor "nem szól" ettől még lehet szépen "beírja" a log fájlba, hogy nem volt meg a szerviz, az olajcseréről nyilván nem értesül.
Persze lehet kapni olyan kütyüt amivel ezt a figyelmeztetést ki lehet ütni, átírni az időpontot, vagy épp csak beleírni, hogy megvolt a szerviz, sőt van olyan szerelő aki meg is veszi (150e ft -tól és már diagnosztikát is kapsz mikor rádugod), de azért egy garanciális motornál, ami 30e km-nél gyanítom még az, csak nem olyan baj, ha ezt egy normális szerviz csinálja.
A következő "nagy" szerviz nálam 2 év múlva 80e km környékén lesz esedékes, de akkor már nem lesz garanciális a motor. Lehet nem viszem be Wallishoz, bár nekem kifejezetten jók a tapasztalataim a váci úti wallissal. (most volt a 60e szervizem júniusban)
A 20 (más típusnál 30e) km-ként ráköltött 200e forintot magam részéről normálisnak vélem egy 4-5 millió forint értékű motornál. Mást a fogyasztás nem érdekli, én meg szeretem azt hinni, hogy pl a következő 20e km alatt egy picit odafigyelve az üzemanyagon simán bejön a következő szerviz ára ! Ez nem azt jelenti, hogy nem élvezetesen kell motorozni, de pl nálam (ha csak nem időre kell mennem, de ilyen szinte sosem volt), nem hajtom 170-el a pályán, jó nekem a 100-140 közötti tempó.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz fattyu #130210 üzenetére
A következő évek gondtalansága szerintem megér ennyit. Gondolom azért a vételár talán olcsóbb volt egy teljesen rendben lévő motornál.
Én nem szeretem halogatni - a motornál meg pláne nem - a szerviz látogatást. Ha menni kell, mert hallok valamit, akkor menni kell, olcsóbb a kis dolgot rendbe rakatni, mint egy teljesen széthullottat megint biztonságos, üzemképes járművé tenni.Engem érdekel a fogyasztás, de csak minimális dolgot tudok érte tenni, mert nyilván eszik amennyit eszik. Az 1200-as boxer mindenre is jó , de azért érezhetően a túrázást szereti, ahhoz tervezték. Ezzel a 90-130 közötti tempókkal lemegy a térképről hiba nélkül, miközben a fogyasztása 5 liter/100 km alatt marad. (egy 4-5 főnél több fős túrán már nehéz 4,7 l fölé vinni a fogyasztást) A városban megtett rövid utak, pláne hidegben, ott azért el tud szabadulni - 6,3 litert is mértem 100 km-en. Ebben lehet egy kis hiba is, mert az előző tankolás nem sikerült annyira tele, máris átvertem magam.
Amit én hozzá tudok tenni a jó fogyasztáshoz, hogy nem állok meg minden lámpánál, mint a kezdők , tartom az optimális 70-90-t városban is még álló kocsisor között is.De ilyen messzire nem merészkedem, csak az autópályán nem engedem el a ménest.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Johnny_vT #130167 üzenetére
A C választ eldobnám, a 125 ccm szerintem nem alkalmas sok mindenre, kb az az új 50 ccm 2T, csak már rendszámosban és vihetsz utast.
Ha van annyi időd, hogy itthon megcsináld, én azt választanám...
[link]Nyilván ha pénz nem számítana és időd sincs haza jönni emiatt, akkor az A is lehet opció.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Kérdés az ár mellett, hogy hány ember akar egyidejűleg kommunikálni. Ha kerítőnél több, akkor a kínai olcsók felejtősek.
A következő nekem a sena kompatibilis interphone lesz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #130233 üzenetére
Ez nem nyerő, engem állandóan hívnak, motorozom is (főleg ha az munka időben van), szóval nekem ez nem lenne jó opció. Korlátlan csomagom van.
Nekem megéri a jobb bt beszélő, 15e vs 90e sok pénz amikor ki kell fizetni, de ha utána 5-8 év használatra visszaosztom, akkor azért a havi pár száz forintért szopok 8 éven át?! Én inkább megveszem a legjobbat.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #130241 üzenetére
Azért az nem mérvadó, hogy most egy ilyen motorom van, interphone -t még az előző v-strom alatt vettem. MINDEN irreálisan drága volt a motor árához képest !!!
A motort 840e Ft-ért adtam el 1 éve (2004-es volt), az interphone avant duo pack-t 127e Ft-ért vettem akciósan, teljes ára 160e Ft volt. Vettem rá alu doboz szettet (ez van most is, mert ezt tudtam tovább vinni), csak a hátsó doboz 120e, két oldalsó doboz 150e. Ezek a főbb elemek önmagukban 530e Ft. Igen, már a vásárlásnál tudtam, hogy ezek nem motorspecifikusak, fogom tudni tovább vinni őket. Garmint 175e forintért csak azért nem sorolom ide, mert azt sejtettem, hogy nem fogom tovább vinni, mikor a garmin gyárt kifejezetten a bmw-nek.
Egyébként 2,5 évesen a Garmint nem oly régen adtam el 125e forintért, tehát amikor jobb cuccot veszel, az még érték marad valamelyest használtan is.A sisakbeszélőt gondolom ti se cserélgetitek évente..
Xero: én sosem mondtam, hogy valaki proli, mert nem költ erre vagy mert telefonnal navigál. Ha neki jó, nekem is. De ha valaki még nem ült mercédeszben, ne állítsa már, hogy a hyundai pont ugyanazt tudja. Ettől még lehet vele elégedett.
Madwe: nekem az volt a jobb, amit a társak használnak akikekkel többségében gurulok.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz vlevi #130251 üzenetére
Én vettem ilyen kabátot ! Imádom, szerintem jó minőség, minden kivehető.
Ami nekem fontos volt, hogy pl én azt szerettem volna, hogy a zsebek is fehérek, legyen 15 cm-el hosszabb, sőt legyen a bal hajtókáján a bacus felirat.
70e forintot fizettem és 6 hét múlva pont olyan lett, mint amilyennek elképzeltem !! Teljesen lehajtható hálósra a háta, meg elöl a két zseb felett, felállok a motoron még 30 fokban is tudok fázni
Egy hibája van, a csuklónál egy picit rövid az a tépőzár, éppen csak rá tudom hajtani, de ezt majd kis feleségem orvosolja.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #130282 üzenetére
Van akinek ez a stílus bejön, oda megy és élvezi hogy fikázzák a cuccát. Őket ez meggyőzi, hogy ez egy jó szakember.
Én azt nem értem minek, kinek csinál videókat.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Majd a következő barátnőt úgy válaszd, hogy arra végig legyen térerő. Olcsóbb mint kicserélni az intercomot ;) .
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zsolti_20 #130370 üzenetére
Ha csak a vizsga miatt kell, akkor ne aggódj, az oktatód fog adni felszerelést, vagy kérj kölcsön és ne költs el egy felesleges fillért se.
Ha azért kell, mert utána is szeretnél motorozni, akkor egy részét meg tudod oldani ebből a pénzből, de amit most megspórolsz, azt később megint meg kell vedd..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zsolti_20 #130376 üzenetére
hol vizsgázol, mik a méreteid? Nem is értem, hogy nem tudnak adni felszerelést?!
20e forint körül van kabát a shoxban, tiszta fekete, mikor megveszed már tudod, hogy cseréled , sisakok vannak 30e -től, és vállalható motoros magas szárú pl plus racingnál.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #130378 üzenetére
Spurinál sok minden volt, talán még kabát is. Sisak tuti volt, kesztyű, rengeteg térd védő.
Ami biztos nem volt, az a cipő/csizma.A legtöbb ember azért akar a vizsga után is motorozni, végül is lehet a többsége a vizsgahelyeknek, oktatóknak nem ad semmit, minek tartson ilyen felszereléseket. A vizsgáig szinte mindenki beszerezte a megfelelő ruházatot.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #130427 üzenetére
lol. Mondjuk ez feltételezi, hogy minden rider egyformán 50 kg
A valóság az, hogy minden teljesítményhez hozzá lehet szokni, illetve ami az elején sok, az később elég, majd átcsap kevésbe.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zgospel #130439 üzenetére
Azért a v2-nek megvan a maga varázsa, el kell ismerni. Lehet nem véletlen, hogy a sor kettőnél (legalábbis ezt olvastam) mesterségesen próbálják a v2 érzést imitálni.
A lényeg, hogy ki mit szeret, én pl elvagyok 2-6e fordulat tartományban, talán még nem is pörgettem 7e fölé sosem a boxert és nekem ez így jó. (egy sor négy épp ezért nem lenne alternatíva, hacsak nem valami 1600-as )
A HD-k hangja is mindig alapjáraton tetszett , ahogy szinte érezted és láttad a rezonancián, hogy melyik dugattyú merre jár épp. , de ahhoz, hogy ezek menjenek ilyen alacsony fordulaton, oda ccm kell !800 ccm alatt nem igen tudnék elképzelni motort magamnak már, pedig egész elégedett voltam a v-strom 650-el is.
Autócserénél is most elég gondban vagyok, mert nekem a 3 hengeres nem autó, az 1400 ccm alatt szintén nem az, nem tudom mi lenne megfelelő, ami bele is férne a büdzsébe. Az újakat már elengedtem, már 2017-eseket nézegetek, ott még volt 1,6 -2 literes szivó benzin..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Mentolka #130561 üzenetére
Ez komoly, hogy hazafelé nem érvényes még a biztosítás? Én úgy tudtam, hogy aznap éjfélig még van biztosítás, a vevő csak másnaptól tud kötni !
Én pl. Haza vittem, és elutaztam 1 napra, majd másnap - egy nappal később kötöttem a kgfb-t és 1 napra már fizettem is a fedezetlenségi díjat.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Nem életszerű az sem, hogy még ott a megvételnél kell legyen neted, notebook,stb.
Persze, már nem akkora probléma, de 3 5 éve se trélerrel mentünk járművet venni.Ezek szerint én kockáztattam, aki tőlem vette meg a régit, az is, sőt szerintem az emberek 99%-a.
A vétel után még szürke zóna ez nagyon.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz JoinR #130568 üzenetére
Értem.. Ennek ellenére nekem nem hagyta a netrisk csak másnaptól megkötni.
Nekem az lenne a tiszta, ha ilyenkor egy fix összegért lehetne kötni egy napi biztosítást adott rendszámra, mint kgfb, és normál körülmények között tudnál dönteni, hogy hol melyik biztosítónál kötöm meg a véglegest.Nekem az is normálisnak tűnik, ha aznapra még érvényes lenne az előző tulaj biztosítása (ilyenkor úgy is a mabisz fizet első körben) , ha egyébként haza úton törném, biztos ott kötöttem volna meg az út szélén a kgfb-t, elvégre az nem óra perc hanem adott naptól indul.
Így egyébként az adásvétel napján 2x van kifizetve a járművekre a dij.A kölcsönkért autónál is az üzembentartó biztosítására intéződik minden, hiába vétlen, a soförnek nyoma sincs a felelősségnél!
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz dellfanboy #130574 üzenetére
Annnyira nem hibás a gondolat menet, mert én veszek egy bkv jegyet a teljes vonalira, de leszállok 2 megálló után, szerintem ki van fizetve végig a jegy, az én tulajdonon, miért ne adhatnám át a jegyem egy éppen felszállónak?
De ugyanez mozi jegyemre is érvényes, söt vehetek jegyet neked is.
De végül igaz, én akkor hajtok gyorsan, ha mindenki körülöttem, mert az a kevésbé veszélyes, csak mi köze ennek a duplán fizetett kgfb-hez?
Debilion:
Az ajánlat amit ott kalkulálsz az rád nézve nem kötelező? Nem fizeted ki és ennyi? Tehát akkor ez egy opciós szerződés a vásárló részéről, ha nem törte össze, akkor köt máshol és nem fizet? Biztos így van? Ha igen, akkor ez a rendszer még nagyobb Szar, mint hittem. ;(A.lényeg, hogy vásárlás pillanatától az új tulajnak KELL legyen a nevén kgfb. Ez nekem új volt, de majd ezentúl így csinálom.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Még van itt egy zavaró dolog, sok motor vásárlás előtt kipróbálnak, leteszik a vétel árat, majd próba. Ha nincs kár, akkor a vevő dönt, ha kár van, akkor megvette a motort.
Na most, mi a vétel időpontja? Mert ha a próba előtt, akkor ott gáz van, ha a próba után, akkor mégis csak az eladó kgfb terhére megy a kárrendezés, ami ezek szerint biztosítási csalás ?
Minden próba előtt csak nem köt az ember kgfbt egy motorra amit aztán meg se vesz, viszont igy minden probának a tétje nem a kipróbált motor ára csupán, hanem MINDEN kár amit a próba alatt okozott.
Nekem ez még mindig szürke zóna, rosszul szabályozott szar, nem életszerü. :(
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Egy ilyen esemény nem a motorozásról szól, hanem a társaságról, új emberek megismeréséről, a beszélgetésről a megállókban, közös kaja, kávé, fagyi.
Aki ezt nem élvezi, az ne menjen ilyen eseményre.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Itt a gáz nem a tedd le az autód, hanem hogy már tárolni sem tudod.
22 éves a fiam, miért ne lehetne önálló autója? Azért mert önálló lakása még nincs? A 13. Kerületben 1 lakás egy autó, a 3. Kerületben még 1 lakás 2 autó volt (idén).Azért mert évek óta nem fejlesztettek mély garázsokat, most a helyi lakosokat korlátozzák ?
Ez a miért ott lakom kérdés nem egyértelmű, mert sosem volt lehetőségem elköltözni..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Mi baj van a 125-ösökkel? Nekem a nyomaték ennyi (125Nm), meg a lóerő is 125, teljesen elégedett vagyok vele
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
A szüleim, testvérem, az irodám is 13. kerületben van, mind panel ház, sehol nincs lehetőség bérelni sem, nem hogy venni garázst. A rakparton kb 500m-re van egy murvás elkerített parkoló, ahol állandó helyet is lehet bérelni, de még nem néztem, hogy az mibe kerülne. Az én megoldásom 5 éve az lett a parkolás helyzetre, hogy visszaültem motorra.
A 3. kerületben ahol lakom, ott 1 db "garázs" van a kb. 120 lakásra, azt sikerült kibérelnem (ezzel összeszednem 40 haragost ). A garázsba egyébként nem fér be max egy kis autó, de nekem kényelmes a motoromnak.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #131307 üzenetére
1992-ben voltam Párizsban, emlékeim szerint tele van mélygarázzsal, mindenhol meg tudtam állni !
Az, hogy ezek a garázsok forgalmat generálnak, ezzel nem tudok egyet érteni, mert ha az a helyi lakosoknak ingyenes, akkor nem az utcán tartanák az autóikat, hanem levinnék oda, mert fedett, mert meleg van, nem lopják el, nem rongálják meg, stb.
Ebben a pillanatban a felszínen is lenne rengeteg hely, azaz máris lehetne parkolni a nem helyieknek, ami csökkentené a most parkoló helyért keringők számát !Akinek pénze van vagy autóval akar menni, vagy csak muszáj neki, az mindegy mibe kerül autóval fog menni. A helyi lakosok jogainak meg igenis nagy mértékű csorbítása ez, hogy NEM lehet ugyanolyan feltételekkel autójuk. Elköltözni nem tudnak, így ez elég fura mikor megkapom, hogy menj lakj Gárdonyba, onnan is sokan feljárnak, és ott már kapsz a lakásodért akár házat is. Én se javasoltam még senkinek, hogy adja el a házát, mert azért már kap egy belvárosi lakást és akkor akár gyalog is tud színházba menni.
Az is szerintem egy teljesen jogos igény, hogy az ember a lakhelyéhez relatíve közel szeretné tárolni az autóját, mégis csak egy használati tárgyról beszélünk, a menj el valahova ne úgy kezdődjön, hogy először vonatra szállsz a csomagokkal kimész Budaörsre és onnan tudsz tovább menni saját autóval.Sok esetben lehetne megoldás fedett autó telepek létesítése is, mert pl nem lehet veterán autóm sem, sem egyéb hobbi autóm, lakó autóm, stb, amit évente 2x vennék elő, mert gondot jelent a tárolása. Erre is láttam megoldást pl olasz tengerpartok közelében vannak lakó kocsi telepek, ahol ott hagyhatod egy napi díjazású telepen a lakó kocsid, nem kell minden évben pl. Svédországból lehúznod a lakókocsit. Ennek a tárolási díja kb megegyezett azzal, mintha hazahúztad volna meg vissza.
Én 88 óta vezetek, nem az enyém a legrégebbi jogosítvány, de már én is sokszorosan kifizettem a benzin árában az autópálya fejlesztéseket, most mégis megint kifizetem matrica formájában. Ugyanez van a parkolással is, mióta bevezették a helyzet nem javult, csak már fizetünk érte, rengeteg helyet megszüntettek (felfestéssel, táblával, oszlopokkal/korlátokkal), csak a 3. kerületben a lakásom közvetlen környezetében kb 200 db parkoló helyet számoltak fel, az irodámnál a ház előtti parkolás megszűnt, kiszélesítették a járdát, majd felfestettek egy kerékpár sávot annak a 3 bringásnak, aki évente ott elkerékpározik, korlátokat szereltek fel a másik oldalon, így az addig ferdén a járdára álló autókat már csak fél kerékkel párhuzamosan engedik fel a járdára (a járda itt vagy 4 m széles volt !!), ezzel itt is elvettek több száz parkoló helyet.
Szerintem az egész parkolási hozzá állás nem normális, ahol lehetőség van, ott parkoló helyeket kell teremteni, ahol nincs ott a 30 éve beígért föld alatti mélygarázsokat kellett volna megépíteni. (metrót is tudtak építeni, mélygarázst is meg tudták volna oldani.) Lehet a belvárosban is némely lakó ház elbontásával, illetve az ottani üres (régen parkolónak használt) telkeket is kifejezetten egy emeletes parkoló háznak kellett volna építeni, nem pedig további lakásokat tovább rontva a parkolási helyzetet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz vlevi #131327 üzenetére
Tehát akkor a hollandoknál mélypont van az autó és motorkerékpár eladásoknál? Azt mondod, hogy ott csak minden 30-40. családnak van egyáltalán autója? Vagy van szinte minden családnak, de nem használja (minden nap) közlekedésre?
Még mindig azt mondom, hogy a TÁROLÁSSAL van a gond, nem a használattal. Szerintem ha egy családban 4 autó van, nem jelenti azt, hogy mind a 4 autó mindig minden nap használatban is van, sőt.
De mindegy, hogy én mit gondolok, ha ezt látja a kormány, önkormányzat, stb jónak, hogy kihasználatlan kerékpárutak kellenek, el kell lehetetleníteni a helyi (kis pénzű) lakosokat a több gépjármű birtoklásától, mert ez a jó út, ez a járható, akkor úgy is ez lesz. Kíváncsi leszek mit mondanak majd akkor, mikor már alig lesz autója a helyi lakosságnak, azért is egy vagyont fognak fizetni és még mindig pont ugyan olyan káosz lesz a parkolási helyzet, illetve még nagyobb a dugó?
Az új építésű lakásokhoz már mind építenek mélygarázst, sőt lakásonként többet is vásárolhatsz akár, csak a pénzed szab határt. Végül is ha megveszel egy 40 nm-es kecót egy 70 nm-es panel lakás árának 5x- éért, ne sajnáld már azt a kis plusz pénzt még a garázsra is..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131335 üzenetére
"nem tudná a jó átviteli sebességeket, mert 5 éves a router"
Pedig bizony néha routert is kell cserélni, mert az 5 évvel ezelőttiek nem tudják azt a sebességet.Az elektromos autó majdnem minden szempontból jobb mint a belső égésű, kivéve, hogy nem fedi le az emberek nagy részének használati módját. Tökéletes a városi közlekedésben, de nem alkalmas az alkalmankénti nagyobb utakra. Pl nekünk a család egy része 270 km-re van, havonta 1x meg szoktuk látogatni őket, lemenni reggel, egy közös ebéd, kávé, majd haza.
Ezt jelen pillanatban lehet hogy a tesla pár modellje már tudja (feltéve, hogy kibírod 90-el az autópályán egy teherautó mögött), de a legtöbb még sokáig nem fogja tudni.Ráadásként az elektromos autózás még nagyon a kezdetén van, hol van még itt a tervezett avulás? Egyelőre azt szeretnék, hogy elterjedjen, nem lehet még olyat csinálni, hogy a vezérlés feladja a szolgálatot 50e km-nél, és kiírja, hogy azonnal keress fel egy márka szervizt ahol 2 mp alatt a számítógépre dugva átírják, hogy ok, voltál itt, kicsengetted a díjat, mehetsz tovább.
Az autó gyártásban a márkaszervizek jelentős hasznot hoznak, pont erről fognak lemondani?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #131339 üzenetére
Igen, ezt jelentené az élhető várós tervezés, amikor nem csak kimaxolni akarják a beépíthető területeket.
Neked lehet az a normális, mivel sok pénzt jelent, hogy mindenhova lakást kell építeni, szerintem meg sokkal szellősebben kellene, esetleg kifele terjeszkedve.Ennek én nem látom a jó végét, nincs megoldás, illetve minden újabb beépített terület újabb dugót teremt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131345 üzenetére
Nem tudom mit nevezünk fejlődésnek, mert valóban nőtt az akkuk tárolási energiasűrűsége, azaz egységnyi térfogaton több energia tárolható, de én nem látom a mindent megváltó hatalmas áttörést.
1 liter benzin energia sűrűsége kb 10 KWh (1 kg-nak 12KWh, de én mindig litert tankolok )
1 perc alatt szerintem bele lehet tankolni 15 litert alsó hangon az autóba, azaz 150KWh energiát.
Egy kúton akár 10 autó is tankolhat egyszerre, egy kis faluban vagy akár a pusztaságban is, azaz bármikor rendelkezésre áll 1500 KWh, ez ugye 1,5 MWh energia. (Paks teljesítménye 1900 MWh, azaz egy paks 1400 ilyen töltőállomást lát el biztosan bármikor, nyilván 50% kihasználtság mellett 2800-t stb., de hazánkban kb 3000000 / 3 millió/ benzinkút van)
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a belső égésüek hatásfoka 30% alatti, legyen 20% a többi veszteség - az elektromos járművekét meg 100% nak, még akkor is 600000 gyors töltő állomás szükséges, amit bárhogy játszunk a számokkal, de még minimum 30+ db paksnak kellene kiszolgáljon. (soha nem engedve 10% felé a töltések számát)Ha mindent elhanyagolunk, minden veszteséget, nem nézzük, hogy a töltő rendszerek milyen feszültségen üzemelnek, ehhez mekkora áramerősség kell, az milyen vastag kábeleket igényelne, akkor sem jön ki a matek. Azaz szerintem - és lehet hülyének nézni - de szerintem soha nem lesz a töltési rendszer "hasonlóan" gyors, mint amit az üzemanyagokkal elérhetünk, hiába építünk még 30 paksot, tesszük lehetővé a töltést minden áruház parkolójában, stb.
Persze a lassú töltés más tészta, az elektromos járműveknek helye van az életünkben, sőt egyre nagyobb helye, de kiváltani ez az akkus technológia nem tudja a belső égésűt. Egy üzemanyagcellás (pl a hidrogén tartályos) már esélyesebb lenne, ha nem lennének ott más jellegű problémák.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz JoinR #131350 üzenetére
Igazad van, ezért Szar telefonon írni, félre olvastam az oszlopot, 2000 benzinkút van, soknak tűnt, de elfogadtam a 3 milliót. :(.
Egyébként nem mondtam, hogy minden kúton folyamatosan tankolnak, ez a rendelkezésre állás.
Viszont elektromosnál jelenleg 10x ennyi kút oszlop kellene, mert a töltés ideje is 10-20x.Ami még kimaradt, hogy az elektromos autózás is még ront a parkolási helyzeten, mert jelenleg (aki utazik is) kell tartson még egy belső égésű motoros járművet is. Ha minden családban kicserélnénk az összes autót elektromosra, akkor is minimum 25% jármű park növekedést generálna ez az utazáshoz is kell egy autó.
A jelenlegi zöld rendszámos ingyen parkolás miatt ráadásul többen mennének nem tömeg közlekedve, azaz a dugó sem lesz kisebb.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #131383 üzenetére
Nálam mindig van jump starter. A legkisebb einhell. Amikor haldoklott az akkum, akkor 3 napig úgy jártam, hogy ülés le, indít, ülés fel..
Az elmúlt 3 évben beindítottam vele kb 15 autót 3-4 motort, a legjobban kihasznált "szerszám".
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Mintha a 2020-as BMW 1200 RT -kbe már lenne adaptív tempomat. (de lehet csak a 2021-es modellben). Azaz ez nemsokára minden új motorban benne lesz, amin van tempomat, nem csak a bajorokéban.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz csongi #131408 üzenetére
A régi DL1000 -es v-stromok még 110-nél is rángattak hatodikban, ehhez képest sokat fejlődött.
A bmw boxer motorjai teljesen mások, 50-nél egyenletes tempóban haladva villog egy felfele nyíl a műszerfalon, hogy kéri a 6. fokozatot, mert ott jobb a fogyasztás, még 1500-as fordulatnál sem rángat, de 2000-es fordulattól már kifejezetten jól érzi magát.
A DL1000 és az 1050-es nyomaték görbéjét a gyár 4000-es fordulat környékén indítja, (nekem a 650-el, ami régen simább járású volt) 3000 fordulat alatt érdemes volt lejjebb váltani.A bmw-n 30 km/h felett lehet tempomatot bekapcsolni, ami egyébként kikapcsol
-gyorsváltó használatakor
-kuplung érintésre (még a fogási pontig sem kell behúzni)
-fék használatakor
-gáz markolat 0 (nyugalmi) pozíciójától visszatekerve picitKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Szerinted.
(Az enyémben 60e van, majd szólok ha kuplungot kell cserélni vagy a többit amit írtál.)
Igaz ritkán használom 50-el 6.-ban, tempomattal pláne.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #131487 üzenetére
Minden gyösszel is el lehet esni
A boxereknek nagyon alacsonyan van a súlypontjuk, hiába nehezek a motorok, mikor ráülsz egy filigrán 180kg-osnak érzed.
Én ha lebeszélnélek, az sokkal inkább pénztárca miatt lenne. Egy 2010-13 közötti 1200GS tartható talán most fent a legolcsóbban, de mikor gond van velük, az sokba kerül, illetve ezeknek az áráért más márkánál szalonból választasz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Az enyém még garis, 10%-t fizetem 4 éves motorhoz az alkatrészeknek maximum, wallishoz viszem (még), eddig elégedett vagyok.
A 60e km-es "nagy" szerviz, ahol minden folyadékot cseréltek 200e felett volt egy picivel. A 70e km-es megáll 30-40e ft -nál.
Évente átlagosan 10e km megyek, ehhez kb 100e ft szerviz tapad, nekem ez elfogadható. Ha a gumi kopást is hozzá veszed ez km-re vetítve 15-20 ft költség.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #131678 üzenetére
Arra most nem jártam. Egy mekinél viszont leálltunk, gondoltam ott hagyok mindent, kabát bukó, stb, mert 30m -re volt és ráláttam, de ezt a "helyiek" nem javasolták, így mindent bevittünk. Ezt esetleg érdemes megfogadni, hogy ha ott is hagyod a motort, láncolj rá mindent vagy vidd magaddal.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Már csak ezt a sok szar felesleges igazolványt kellene kiirtani, elég egy darab fényképes chippes plasztik, amit bárki lekérdezhet és jogosultság függvényében látja az adataim.
Pl. orvos a tb számom, a közlekedési rendőr a jogosítványaim, vízi rendőr a vízi jogsim, stb.Láthatná a legutolsó fényképet amit a rendszer rögzített, nem lenne lejárata sem.., na jó, felébredtem, kivettem a biliből a kezem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #131931 üzenetére
És miért nem hagytad, hogy menjen akkor egyedül? Össze vagytok láncolva?
Én kint voltam a lengyeleknél 3 MZ-s haverral, 4,2 liter / 100km beérte mögöttük az 1200GS, viszont hazafele már nem együtt jöttünk, nem bírtam azt a tötymörgést. 7h alatt hazaértem ami oda fele 13h tartott, igaz nem teljesen ugyanaz volt az útvonal, mert lengyeleknél felmentem én is az autópályára..
Ott egyébként 140 km/h a limit, és nem láttam egy motorost sem, aki 110 felett ment volna. Nem is értettem miért.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #131935 üzenetére
Naná, mondjuk amikor a motor limitál, arról nem tehetnek.. , de a habitus is más hozzá, az egyik srác távolsági buszsofőr, neki tök normál volt, hogy 70-80-al ment az MZ-vel is.
200-al talán még sosem mentem, de én öreg vagyok már.., vagy mi is, ja boomer
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Schubert felnyitható annyira lezár ahogy lecsukod, hogy alig jut be zaj. Előtte 5 évig egy "olcsó" Givi sisakom volt, 2x cseréltem benne párnát, de sokkal nyitottabb alulról még az új párnával is. A zárt sisakot fel is kell tudni venni, nem lehet olyan szoros, körül ölelő a nyaknál. A Schubert C betüje a "concert" rövidítése, tényleg nagyon halk.
Egyéb előny, hátrány nem merül fel, ez nem a nolan dupla homologizációja, itt menet közben nem lehet felnyitva (elvileg), de nekem ez nem hátrány.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
"stabil 120-130 utazó bőven elég"
Az nem kevés, ez már autóút vagy autópálya, ahol ha csak nem az a cél, hogy nagyon gyorsan oda érj, nem fogsz menni.
Nálam sokkal tapasztaltabb motorosok (pl Ispán, sokan ismerhetitek a nevét, több mint 600e km motoron !) 100-110 utazót mennek, ez az a sebesség, ahol néha meg kell állni pihenni, de lemész a térképről. Többször mentünk 600 km felett, ez a tempó nekem is bevált.Azért nem árt, ha a max sebesség 150-t is eléri
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ez a min 25-ös robogó azt hittem 25 LE-t jelent. Ezek szerint csak egy új robogós szleng..
Mondjuk a 00-ás robogó lehet 300-as, meg 400-as is?!
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Az, hogy egy motoron akár többször is idomzatot (szint) cserélnek, nem jelenti azt, hogy kuka. Sajnos nem kell túl nagy esés ahhoz (sokszor elég egy ártatlan eldőlés vagy pont hogy a te motorodra dől rá egy másik), hogy az oldal idomokat olcsóbb legyen cserélni, mint javíttatni.
Az én DL 650-em, kék színűként kezdte, majd egyszer csak a következő tulaj teljesen feketét csinált belőle, majd az előttem lévő pedig sötét szürkét. Akkor még nem volt ez a lekérdezés, csak mielőtt árulni kezdtem lepődtem meg én is lekérdezve, hogy épp csak piros és sárga nem volt a motor. Közben látszott, hogy jöttek mentek rajta a kézvédők, bukócsövek, oldal doboz konzolok is, mert valamiért könnyebb "csupaszon" eladni a motort és külön minden tartozékot, mint fullosan felszerelve, ahol az extrák jó esetben rajta maradhatnak ingyen...
A dl-en konkrétan 4 db műanyag elem cserével illetve a tank cserével/fényezésével más színt kapsz, nem nagy cucc.Mikor megvettem bevittem a barátomhoz a MAMI-ba, minden csapágyat cseréltünk, mert 500 Ft /db volt és valamelyiknek már volt hangja, szóval volt teljesen levetkőztetve, a motoron komoly sérülés nem volt. (pl váz, blokk eredeti, nem javított volt)
Egyébként aki értett hozzá, mikor meglátta a motorom, rögtön mondta, hogy nem eredeti a szín, mert 2004-ben még nem volt ez a szín.. akkor azt gondoltam, na persze, így megy ez a suzukinál, de azóta sem volt érdemi fejlesztés a kis dl háza táján, az elmúlt 3 évben tényleg csak a színek változtak.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Én még nem tettem el motort télre , igaz mindig csak 1 van, amíg lehet azzal járok, azaz kb 2-3 hét amíg nem tudom használni. Mackó január 1.én már szezont nyit
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz mobal #132610 üzenetére
Szerintem meg ne paramétereket és képeket nézegess, rá kell ülni (és ha lehet, akkor menni is vele). SV 650-et vett egy barátom, mondta próbáljam ki, mert ua. a blokk mint a DL 650-be kíváncsi, mit érzek. Felültem rá (egy kempingben), de még csak ki se mentem a közútra, már éreztem, hogy még csak ki sem szeretném próbálni. Mindenem fájt, az a szűk kormány.., nem tudom az ezres mennyire más ülés pozíció.
A hornet szerintem jobb ülés pozíciót ad, ilyesmin fogsz vizsgázni, meglátod, hogy tetszik e, szerintem is első a jogsi megszerzése.
Nem írtad, hogy hány éves vagy, 30 körül ezek még érthetetlen problémák
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Kaposvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen egeret válasszak?
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Sorozatok
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA