Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch
- Mobil flották
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
A Lian Li Strimmer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimmer...
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz fattyu #41190 üzenetére
Azért volt abban is valami, amiket mondott, a saját logikáján. (Inkább a stílus volt az, ami)
Pályára igenis kell kondi, fizikai és mentális is.
A nagyon tudni motorozni sosem árt. A rutin és biztos motorkezelésre utcán is nagy szükség van, ahányszor fordultak már ki elém.
S a "magabiztosság"... talán nem ez a legjobb szó rá. Néha egyeseken messziről látszik, ahogy ül a motoron, ahogy a motor és ahogy ő rajta mozog, hogy ott valami nagyon nem stimmel... Tavasszal láttam egy srácot Simoval. Bartókon ment, Gárdonyi tér Pest felé, olyan enyhe kanyar, hogy szinte egyenes. Már messziről is fura volt. Nagyon bizonytalan volt minden: ahogy ült, ahogy mozgott, ahogy a motor mozgott. S abban a szinte-egyenesben 30-40-nel elcsúszott. Csak pislogtam, hogy hogyan sikerült ezt összehoznia. Hűvös volt, talán 5-8 fok, de száraz. Gondolom a gumi is hótfos volt. Rosszul terhelt, rosszul döntötte, meg befékezett a kanyarba? Mire kapcsoltam, hogy odamenjek segíteni, már felállította és ment tovább; lehet, hogy gyakori és már rutinja van benne...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41199 üzenetére
Általában nem az idomzat bonyolítja meg a dolgot, és azért a hátsó sem olyan egyszerű. Hátsó kerék ki, kerékről lánckereket lehervasztani, első lánckerék deklije le, és a fő attrakció, az első lánckerék kirobbantása... majd az egész vissza. Simán bő egy, inkább másfél óra, de kettő is meglehet. A mennyi meg... nekem ismerősi kezdvezményes áron ment az előző kettő csere, a normált nem tudom. 6-8, nagyonmax 10?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #41211 üzenetére
"Na akkor most melyikőtökre hallgassak? "
Szerinted melyik tudja jobban az adott gumi optimális beállításait: a gumi fejlesztője és gyártója, vagy a motorgyár, ami x évvel ezelőtt és egy teljesen másik gumira vonatkozóan adott meg egy értéket?
"Szóval gyárilag asszem valami Dunlop volt a gépen, előre 2.25 hátra 2.5 szerepel a matricán"
Legalább ezek az értékek nem olyan elborultak, mint a 2.6 és 2.9, ami az enyémnél van.
Az első okés, a hátsó szerintem egy kicsit lehetne alacsonyabb."Mindjárt el is vittem arra a kanyarra ahol feltűnt a beesés és csodálkozva konstatáltam hogy ezúttal nem tapasztaltam; azt hittem csak azért nem mert 2-3 hete nem ültem a gépen és biztos nem mertem annyira hozzányúlni, de a tegnapi karika után visszafele direkt még valamivel gyorsabban is jöttem rajta a megszokottnál és most sem tapasztaltam. Akkor ezt hogy? "
Naná. Feszesebbre fújtad, kevésbé lapult le, gömbölyűbb maradt a kopott közepe is.
A magasabb nyomás miatt gyorsabban és tovább melegszik, viszont a tapadási felület is kisebb. Amit linkeltél cikket, abban is ezt írják (csodálkoztam is, hogy ki tudja ennyire kiterhelni, de utána láttam, hogy Ágó írta... RIP)."ráadásul hátul kisebb mint elől, ezt tényleg így kell? "
Igen, pályára így szokás: elől "magasabb" (pontosabban kevésbé alacsony) nyomás, hogy a gumi keskeny maradjon, könnyen forduljon; hátul alacsonyabb, hogy a kigyorsításnál legyen elég tapadó felület. Nézd meg pl. ezeket a slickeket, pályára hidegen első 2.1, hátsó mindössze 1.0-1.1 bar
Persze utcára ez túl alacsony. Ott nem kap ekkora terhelést, nem melegszik annyira fel, hogy az üzemi nyomást és hőmérsékletet elérje.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz polimorf #41223 üzenetére
"Ezért kell legalább 250-350kg-os képet venni, Ilyen súlyú gépen alig észrevehető az oldalszél. "
Bikaszar. Nem csak a tömeg, a felület is számít.
Larax, figyi, a legjobb tanács, amit adni tudok: menj el valami vezetéstechnikai oktatásra (akár ingyenes, akár fizetős; tavasszal pl. a Safety-s képzésekből az OBB 10k-s kedvezményt ad), majd menj sokat számodra kényelmes és biztonságos körülmények között, nem elfelejtve, néha finoman gyakorolgatva azt, amit a képzésen tanultál; ha teheted, valamikor egy kisebb pályára is nézz ki olyankor, amikor kevesen vannak. Az első 1000, majd 5000 km után visszaemlékezve, hogy hogyan vezettem a legelején, azon csodálkoztam, hogy hogyan úsztam addig meg nagyobb baleset nélkül. Helyes elmélet, rutin, gyakorlás.
Szélhez: a legrosszabb az, amikor impulzus-szerűen ér alacsony sebességnél. Pl. hídon. Ahogy Feree is írta, sebességgel nő a stabilitás (persze ésszerű mértékig). Kis rádőléssel lehet korrigálni. Arra vigyázz, hogy szeles napon mindig nagy oldaltávolságot tarts, meg amikor szeles részről szélvédett helyre mész és megszűnik a nyomás oldalról (pl. kamion, híd, stb.)
Bogyo: ismerem az érzést... nekem egyszer kanyarban volt ilyen, én hegyre fel baloson, nyerges vontató hoszú pótkocsival lejtőn le. A kanyart olyan sebességgel és ívvel vette, hogy az én sávom felét is elfoglalta. Amikor megláttuk egymást, akkor én korrigáltam sáv szélére ki, ő meg húzta beljebb az elejét a saját sávja felé. Igenám, de ettől a manővertől a pótkocsi elkezdett felém dőlni... elég hosszúnak érződött az az 1-2 másodperc...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41240 üzenetére
Ne idegeskedd túl. Minden motornak van valamennyi mechanikus zaja, teljesen normális is lehet. Ha kerékcsapágy lenne, nehezen forogna az első kerék, nehezen tudnád tolni, a szerelőnek ez egyből feltűnt volna.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41244 üzenetére
Ez így már jobb ár.
Olaj: ahogy a többiek is írták, kézikönyv ellenőriz, motort megérkezés után hagyni egy fél órát hűlni, alá tál, motort középtámaszra vagy hátsó emelőre, alul leeresztő csavar ki, várni, amíg már csak csöpög, szűrő le láncos bizbasszal, új szűrő száján tömítésre pár csepp az új olajból, új szűrő felteker és meghúz (de ne túl erősen!), kicsit megdöntögetni, még kicsit várni, amíg alig csöpög; ekkor leeresztő csavar vissza, meghúz, feltöltő csavar leszed, olajat betölt, amíg max állást el nem éri, feltöltő kupak vissza, motort beindít és pár másodpercig járat, leállít, vár pár másodpercet, olajszintet megint megnéz és utánatölt, amíg megint min-max között van, majd feltöltő kupakot jól meghúzod. Done.
Szívató: ahány ház... én amíg sisakot és kesztyűt veszek fel, addig egyhelyben járatom, szívatót csak 5-10 mp-ig hagyom rajta, utána alapjáraton ketyeg; s csak akkor indulok el, ha már legalább a 40°C-ot kiírja. De az enyém picit hepciás erre, hidegen és szívatóval nagyon érezni, hogy nincs ereje és nem jár jól, amint 50-60 fok, onnantól már jó. Másoknál lehet, hogy 40 fokon is már sima.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #41272 üzenetére
A Hringesen Ali volt pár éve, de a dirt és enduro azóta jött.
A Safetynél meg 110-eseken... és még azzal is bőven csúszkálsz meg elfáradsz. Nem siratófalat kell mászni vele.
Hívd fel, idehaza az a biztosabb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41301 üzenetére
Még szinte el se kezdtél motorozni, ne akard egyből a pofonosládát feszegetni.
Ismétlem, az első ezren még csak ismerkedjél a motorral. Szard le, ha mások szerint lassú vagy, majd kikerülnek (hagyj hozzá helyet, lehetőséget). Őszi esőben duplán könnyű elesni, a nedves falevelek elég csúszósak. Az aszfalt hideg, a gumikat az eső is hűti, tehát a tapadás alacsony. Esőben a fékút is sokkal hosszabb, mert a gumi mellett a fék is jobban csúszik. Ez az időszak a pofonosláda feszegetéséhez a lehető legrosszabb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz pakriksz #41326 üzenetére
"Injektorost vennék, ha már a 21. században vagyunk(meg a fogyasztás miatt is)"
Karbis ZX6R 2001-ből
Szóval sportmotor
38k km, amiben van párszáz km ringezés, párezer autópálya, a többi normál út és autóút döntően lakott területen kívül (azaz kb. 60% alsóbbrendű út lakott területen kívül, 25% lakott, 10% autópálya, 5% egyéb: földút és ring). Van benne városi dugóban állás és pirostól pirosig gáz-fék ökörködés is.
Erre a teljes nagyátlag: 5.5 lSzóval egyáltalán nincs az a nagy különbség.
Továbbá: a fogyasztás leginkább a vezetési stílustól és csuklótól függ. Volt már nekem 4.7 és 6.5 is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz KoVee84 #41421 üzenetére
Mennyire nagy veszély ez? Városban büntetési határ alatt járok, városon kívül viszont... és 5 év alatt eddig csak 1x kaptam gyorshajtásit, az is városon belül volt.
Egyre több ismerősöm, amint asszony van a háznál, sorra nem jönnek el, egyre kevesebbet motoroznak, majd nemsokára abba is hagyják. Ha még gyerek lenne, megérteném, de ált. gyerek sincs. Csak a zasszony úgy akarja. Papucsok
HGabor: grat, vigyázzatok egymásra
Kár, hogy már csak ennyire a szezon végén... A hétvégén gyönyörű idő volt, de úgy tűnik holnaptól már megint rossz idő jönFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #41434 üzenetére
Touché.
De nem neked válaszoltam, nem is említettelek meg név szerint, szóval akinek nem inge
Nem csak innen beszélek, hanem más ismerősi körökből is. Asszony jött, motor ment.
De annak örülök, hogy nem tervezed abbahagyni.HGabor: márpedig veszélyesebb, mint az autó, hiábavaló tagadni.
Kovee: sokat jártam fel éjszaka Dobogókőre fotózni, meg mivel ált. este 6-ig dolgozok, ezért csak este és hétvégén tudok motorozni menni. Az idén eddig megtett ~11.5k-nak a negyedét vagy többet sötétedés után tettem meg. Bőven elég négylábúval találkoztam már az úton. Eddigi rekordom egy éjfél körüli Egom - Dobogókő - Budapest út alatt 6 róka, 1 szarvas, 1 vaddisznó, 1-2 nyest/menyét, 1-2 egér vagy cickány vagy kitudjami és bónuszként egy bagoly a szalagkorláton. De volt már olyan is (2x is), hogy egyetlen Dkő - Bp út alatt 4 szarvas. Egyik beláthatatlan kanyar kijáratától pár méterre az út közepén állt. Mégsem fosok. Este óvatosan kell menni az olyan szakaszokon, ahol előfordulhatnak, ennyi a titka. Dénes túlságosan sietett haza, úgy hallottam elég nagy sebességgel találkoztak.
Sokkal inkább félek attól, hogy más közlekedő hibázik, vagy én hibázok.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #41460 üzenetére
Abba a csomagtartónak csúfolt résbe? Inkább combtáska, övtáska vagy tanktáska.
Zin: hádde hogynézazmáki?
Az ilyen dobozrendszerekhez konzol-rendszer és platni is kell. Azt márpedig egyszer szokták felrakni, és utána ott is marad. Egy túra vagy sporttúra-motoron még csak-csak, de egy sportmotoron... A postod alapján csak dísznek lesz sportmotor, mert ugyan ennek a kinézete tetszik jobban, de nem pályára, hanem túrázni mész vele; de ha dísznek, akkor miért pont az esztétikumába rondítasz bele? Ferrari után sem kötünk trabant-felnis utánfutót.
Ha túrázni megyek, akkor tanktáska és nyeregtáska (odakötözve, pókozva). Többször voltam így már kempingezni is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz polimorf #41487 üzenetére
Anyám születésnapi kívánsága, szóval vagy lerakom most, amikor már úgyis esős meg hideg, vagy lőttek a téli garázsnak...
Amúgy igen, már hideg van. Érezhetően gyengébb a tapadás, lassan száradnak fel az erdőkben az utak. Hamarosan már a talajmenti fagyok is jönnek, amire ráfutni főleg nem poén. Meg már kicsit vacogós is néha az egyre korábbi sötétedés után hazafelé menet (vagy akár már közben is), hiába öltözök alá. Ha tartósan napi 10 fok alatt marad, olyankor már nem móka. Az előrejelzés szerint márpedig ez várható; meg sok esőFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #41554 üzenetére
Hja. Sőt, elmész egy kört, és még több hely lesz, mert megolvad és elfolyik
Tanktáska, hátizsák.Olyan torokfájásom van, hogy azannya, tegnap beszélni sem tudtam. Meg kint elég szürke is, így fotózni sem olyan érdekes. Pedig végre hétvége lenne, és végre nem esik...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #41556 üzenetére
Nekem is befért 110 cm-es 4 kilós lánc + ökölnyi lakat, szerszámkészlet, eü-csomag.
De ezekbe a modern darabokba már a lapos eü-csomag is nehezen.Aztán még ott vannak a nagyrobogók, két bukó, 3 napnyi hideg élelem, ..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #41585 üzenetére
- Emberes torokfájás, tegnap és előtte beszélni is alig tudtam
- Sportmotor
- Vágott slick
- Börzsöny eldugott útjai, mai táv 180-200 km
- Nedves fehéraszfalt
- 5-8 °C
Ha bárkinek kétsége merült volna fel a normalitásommal kapcsolatbanPersze ez már csak kirándulós idő volt, óvatos gurulással, nem rendesen motorozós. Bőrruha alatt jägeralsó, technikai aláöltöző felső, póló; csak a kesztyű alá a cérnakesztyűt hiányoltam, nem találtam meg. Ha a nap is sütött, meg állva, egész kellemes volt.
Ellenben az idő igazán lehetett volna szebb. Alig kandikált ki a nap a felhők közül; a pára miatt a látótáv se volt túl jó. Meg jól megszívtam egy-két lezárt úttal is. Végül a Julianus-kilátóhoz sem értem fel (meg mint kiderült, elég sokat kellett volna gyalogolni hozzá), de ilyen látási viszonyok és ilyen gyenge eresztés naplemente mellett úgyis mindegy lett volna (onnan / arról a környékről gondoltam egy-két Dunakanyar / Visegrád fotót csinálni)De jó most ez a forró leves.....
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #41591 üzenetére
Nem tudom, hogy a motorozás része jól esett-e... Kirándulni, tájat nézni szép utakon jártam (Királyrét, át Kóspallagra, majd Törökmezőn át mentem volna Nagymaros felett a hegyekben Köves-rét úticéllal), kellemes kanyargós részeken (Kóspallagtól Nagymaros felé vezető út, ha valaki ismeri; ha nem, érdemes lecsekkolni) húztam volna kicsit jobban, de vissza kellett fognom magam. Az óraátállítással duplán korán lement a nap. A visszaút az M2-n elég didergős lett. Hosszabb nappal, s főleg, több napsütés és pár fokkal magasabb hőmérséklet, valamint száraz utak, úgy már motorozni is jobban esett volna.
Hidegbe ennyire szoktam beöltözni.
Nem megfázás volt, hanem elkaptam[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"még így is utálatos az indulás, amikor kb 10 m-t süllyedek egy kilcsin. Jobb lenne fordítva."
Egy kilcsit süllyedni 10 m-en? Gyorsulás szempontjából tényleg egész hatásos lenne, csak akkor a hozzá szükséges lelkierőt összegyűjteni, és a mélységbe bámulni lenne utálatos... meg persze a leérkezés
Gábor, 16 kiló cucc? Iron man versenyre készülsz, vagy minden nap becipelsz magaddal egy súlyzókészletet, hogy kávészünetben gyúrhass? Mi van abban a táskában 16 kiló, amit minden nap szükséges becipelni?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41613 üzenetére
Én ki szoktam az út mellé tolni, harmadállásba felnyomom a szívatót és indítózok. Amint beindul és a fordulat eléri a 3000-t, úgy kezdem visszatolni, majd pár másodperc után teljesen elzárom és befejezem a felöltözést. A szívató csak arra kell, hogy hidegben is be tudjon a motor indulni. Amint már jár és nem fullad le, tolom is vissza.
Azért a folyamatosan 4000.... örülj, hogy csak szóltak.Elindulva nem a fordulat alatt gyenge, hanem mert még nem érte el az üzemi hőmérsékletét. Enyém is össze-vissza jár, köhög, dadog, nem húz ha még csak 40-50 fokot mutat.
Fogyasztás, már megint...
1. motorblokk függő is, de 2000-3000 alatt nem biztos, hogy lesz megfelelő olajnyomásod és kenésed, tehát ez alá ne menj. Motor se szereti, dadog-köhög-rángat.
2. normál esetben alacsonyabb fordulaton alacsonyabb a fogyasztásod, de nem ilyen egyszerű
3. néhány motor (valószínűleg a motorok motorjai is jellemzően ilyenek) akkor a leghatékonyabb, ha éppen gyorsít, tehát sprintekben mész vele
4. függ időjárástól, hőmérséklettől, légnyomástól, páratartalomtól
5. függ motor állapotától (megfelelő kenés, olajozottság, finom járás), lánc nyúlásától, áttételezéstől
6. gumi külön kisesszé... nyomás, méret, kopás, minta, tapadás, stb
De ezek mind csak apró részletek, mert a leges-legfontosabb: hogy hogyan vezeted. Ha nagygáz-nagyfék, akkor a fentiek mind hiába. Ha a kigyorsítások nyugisak, középfordulaton elváltani, kevés lassítás és megállás, pirosak ahol lehet kigurulni, stabil 60-110 tempó, lejtőn le akár kikuplungolni, aerodinamikát javítani -- ne legyenek nagy vitorla kilógó dolgok, bebújni áramvonalasabb formába, stb.
Hányszor eljátszottam már ezeket, amikor este vidéken bezárnak a benzinkutak, és fogyóban van a naftaFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz DigitXT #41785 üzenetére
Én meg most értem haza, eddig vártam, hogy tisztuljon, mert amikor 9 körül mentem, eddigi ~40k km-em egyik legrosszabb fajta időjárása volt. Hideg köd. Az olyan fajta, hogy egyszer csak azt veszed észre, hogy alig látsz. Utána a felgyülemlő cseppekből rájössz, hogy az csak a plexire kívülről kiült hideg pára. Felnyitod, látsz 2 helyett 25 méterre, örülsz. Egy percig. Mert addigra a szemüvegre is kiül ugyanez a pára, látótáv ismét békasegge. Mentem már ködben eleget, de ez nagyon durva volt, nemteccős.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #41797 üzenetére
Neki nem vörös van?
Voltam ma még egy utolsót gurulni, mert hiába jön a jó idő jövő hét elején (meg ma is már sokkal jobb volt, mint tegnap este és éjszaka), de ezen a hétvégén tudtam csak szüleimhez betenni a motort, jövő hétvége már nem jó.
Össz. 11700 km (+ 300 külföldön robesszel), szabi nélkül. Remélem jövőre jobb lesz, el szeretnék már végre Erdélybe is jutni.Mikorleszmártavasz
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #41802 üzenetére
Akkor ezt benéztem
Ehhez képest én tegnap délután és este sűrű köddel, hideggel, és plexit és szemüveget kívülről beborító páralecsapódással találkoztam, ma meg csak felhős volt (eddig). De tény, egyik sem az a szívetmelengető jó idő.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ugyan már, itt vannak a szezon végi leértékelések.
Pl. most nemrég rendeltem egy Louis SRX5-öt: azon ritka darabok egyike, ami üvegszálas (és teszt szerint elég jó is a védelme), dupla-Ds és napszemüvege is van; és most az utolsó darabokat 80 EUR-ért akciózzák ki
(de persze hátrányai is vannak: szemüveghez kicsit szűk, a plexi könnyebben karcolódik és az átlagosnál valamivel hangosabb...hosszú fejem miatt a szemüveg remélem kevésbé probléma, füldugót úgyis szoktam használni, csak a plexi... lehet szerintetek fóliázni?)
Ha napszemüveg nem kell, akkor csak simán üvegszálast még talán ennél is olcsóbban találni. De ha nincs is, ez is durván jó ár egy korrekt bukóért.Mosquito: irigykedek
Feree: mennék én is ennyit, csak idén február óta egy nap szabin sem voltam
A rutin igen sokat számít, de messze nem minden. Megyek nagynéha csoportosan túrázni is, és néhány tapasztalt túrázó is úgy ül a motoron, hogy rossz nézni. Vagy karót nyelve, vagy akár még rosszabb, a motort dönti jobban, a teste marad egyenesben... A tapasztalat önmagában nem elég, ha nem a jó elméletre épül. Helyes elmélet, pályás határfeszegetés, közúti tapasztalat, és talán még az off-road tapadás-hiányos közege is, szerintem mindegyik kellene mindenkinek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #41823 üzenetére
Kis sebességű manőverezésnél -- igen ám, de ők ezt lendületes nagy kanyarban tették, és a kettő teljesen más.
Ha jobban bedőlsz a kanyarba, akkor a tömegközéppont beljebb lesz; ezért a motort kevésbé kell döntened, egyenesebb marad, ezáltal stabilabb, és kisebb lesz a gumira tangenciálisan ható oldalirányú erő is. Egy lapra döntött motorhoz képest több lehetőséged marad korrigálni, ha van valami a kanyarban vagy benézted az ívet. Könnyebben egyenesbe állítod a motort, ha fékezni kell. Stb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Még ha lenne is, akkor se biztos, hogy merném a km-eket pakolni belé.
Nem tudom, hogy azt a másik videót láttátok-e a feltöltőről. Amikor a motor 14000-rel pörög, a turbina, kapaszkodjatok meg, 130000-rel. Nem írtam el egy nullát, százharmincezer
Ez már olyan, iszonyú terhelésnek kitett hihetetlen precíziós dolgok, hogy gondolom a karbantartása, alkatrészei is az eddig megszokott költségszintnél egy kategóriával magasabb lesz. Besza-behu durva gép, de már egy mostani ezres is bőven sok közútra.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Röviden: mindkettő feltöltős (szemben a hagyományos naturally aspirated), a különbség annyi, hogy míg a supercharger közvetlen a motorról van hajtva, addig a turbó a kipufogógázokkal. A supercharger emiatt nagyobb teljesítmény-veszteséggel jár, cserébe a teljesítményleadása folyamatos, egyenletes, jól adagolható; a turbó hatékonyabb, de mire a gázadásból nagyobb kipufogógáz-nyomás, majd abból nagyobb turbó-feltöltés lesz, van egy turbo-lag, késleltetéssel "rúg", s emiatt a nem egyenletes erőleadás miatt nem vált be motoron.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Archer #41864 üzenetére
Csak a Desmo RR egy MotoGP vas volt, amire raktak lámpákat és tükröket, csak és kizárólag a homologizálás miatt gyártották belőle azt a pár darabot, még ennél is sokkal elborultabb árazással.
A 197 LE-t nem tudom, honnan vetted, még nem láttam hivatalos adatokat a H2 teljesítményére. Annyit már a sima ZX10R (2011-től) is tud (200).
Meg a másik, várjuk ki az első hosszabb teszteket. Az S1000RR is kijött először 200 feletti mért teljesítménnyel, aztán visszavonták az összeset és 20 pacit lefaragtak, mert különben szétesett a blokk... Ilyen szempontból meg szerintem egyenesen pozitív, hogy ennyire visszafogták, legalább tartósabb lesz, rengeteg tartalékkal, nem lesz annyira agyonhegyezve, mint az "izomból" társai.
Szerintem várjuk meg szépen a teszteket, aztán majd meglátjuk.Az új R1 feje nem tetszik. Igaz, már az előző gülüszemű sem tetszett. A 2004-06 és 2007-08 szériák szépek voltak, de ezek...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
-
.mf
veterán
válasz Something_ #41883 üzenetére
Nem fehérre kell festeni, te hanem csak vékonyan befújni.
Ha túl sokat fújsz rá,
1.) ledobja a felesleget, csupa ragacs-pötty lesz a motorod
2.) csak több ragacs lesz rajta, több por és kosz gyűlik beleFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Az elején gyorsan töltődik, majd a végefelé átvált csepptöltésre, az lesz a hosszú.
Ennyire lemerülve / lemerítve sajnos esélyes, hogy hamarosan cserés lesz.Archer: "Nem teljesen mindegy, hogy milyen vas volt? A lényeg, hogy 7 évvel ezelőtt az utcai technika már ott tartott."
De, éppen ez az, hogy nem utcai technika volt, hanem MotoGP technika minimálisan visszafogva, utcára kiadva. A Ghost Rider turbo Busája meg 350 lóerős volt, és ő is utcán ment vele!!4négy!
Ha kihoztak volna csak egyetlen kompresszoros gépet 238 kilóval és 20x-2xx lóval (a 200 PS nem pontos érték, a kiállításon a H2R-re 310 LE / ram-airrel 326 LE-t mondtak, míg a honlap csak 300 PS-t ír), akkor még megérteném, hogy miért vagy fennakadva. Na de ez csak a visszafogott változat utcára, ott van pályára a fullos 216 kg és 310 LE H2R is; de még a 200 kilós és 200 lovas ZX10R is kapható, ha neked "izomból" kell a 200 LE kihozása. Viszont az az izomból 200 LE rendkívül hegyezett és akkora nyomatéka se lesz, mint egy feltöltősnek.
Aztán majd ki tudja, lehet, hogy utólag még a rengeteg szunnyadó teljesítmény-többletből valamennyit elektronikusan vissza lehet csalogatni. Ninja H2 OC EditionFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #41940 üzenetére
"mindenki más akit vittem csak egyszer ült fel."
Valamiért nem lepődök meg
"Spótos" -- szerintem megvan az kámikáze kategóriának isA múlt szombat éjszakai hideg ködben motorozással egy olyan frankó arcüregre megfázást szedtem össze, hogy még most is azzal szívok; erre most meg milyen szép idő lett volna a héten
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Dehogy érdekes. Ahogy hűl a motor, a hőtágulás után zsugorodik vissza, azért kattog. Még a bútorok is csinálják.
Nos, megjött az új bukóm. Üvegszálas (teszt szerint is jó védelemmel) ÉS napszemüveges sityak, végre; és csak 80 EUR (+száll) volt
A kérdés viszont az, hogy az állítólag könnyen karcolódó plexijével lehet-e valamit megelőzésnek csinálni. Arra gondoltam, hogy a versenyeken bevett letéphetős fóliákhoz hasonlóan -- csak nem egy féltucat lehelet-vékony letéphetőst, hanem egy erősen karcállót nem-letépősen?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Archer #42002 üzenetére
/off
"(legalább is a sima mezei usereknek, ha valami "csókos" tölt fel, ott nem)"
Nyilván. Előtte odatelefonálnak Eric Schmidtnek, ő meg mondja, hogy persze, simán átprogramozzuk az algoritmust, ötven fejlesztőnek és húsz tesztelőnek két heti meló, de a két szép szemetekért mindent.
Arra gondoltál már, hogy aki ezzel komolyan / munka-szinten foglalkozik, az talán már kitapasztalta, hogy milyen bemeneti formátummal, milyen kódolással és annak milyen finomhangolásaival, milyen bitrátával és milyen felbontással lehet adott képminőségi szinteket elérni? Meg hogy a különféle promo-videók mögött mennyi, hivatásosok által végzett utómunka van? Hiába látszólag ugyanaz az eszköz, teljesen más is lehet a feldolgozott eredmény.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A gugli és az internet korában ilyet kérdezni
Röviden: üvegszálas ÉS napszemüveges (nagyon ritka kombináció, sajnos)
Gugli második és első találatai: ADAC-teszt, magyarul Totalbike-on
Hátrányának mondják, hogy szemüvegeseknek nyom; de én nem tapasztaltam, igaz a fejem hosszú-keskeny, tehát valószínűleg fejforma-függő is; azt, hogy zajos (a tesztben a többi is); és hogy bár van rajta karcálló réteg, a plexi könnyebben karcolódik; valamint hogy a szellőzés csak enyhe.
Előnye: jó a védelem, üvegszál + napszemüveg, két nyitható szellőző, pinlock-hely, dupla-d, stb; és ez az ÁR, majd' harmada, mint amikor az ADAC teszt készült, míg a többi ellenfele nem csökkent ennyit; szóval ez most már a <25k árkategóriában nyújt ~60k árkategóriás védelmet és funkciókat.Gondolkozom, hogy rendeljek-e még egyet... A fejformámra hosszban és mélységben jó az L, de szélességben nem, kicsit tudom oldalra a fejemen mozgatni. Aztán ha puhulna a szivacs, lehet, hogy mégjobban. Sajnos mindenféle sisakkal így vagyok, nem egy konfekcióméret a fejem sem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Mivel már a motor elrakása után érkezett meg, így sajnos sokat nem tudok mondani...
Viszonyítási alap egy HJC ZF9 amit még 2009-be vettem, szintén üvegszálas, azok közül az egyik olcsóbb darab (akkor volt asszem 32k).
Összerakás, anyagok, illesztés nem mindenütt tökéletes, de bőven korrekt ezért az árért. Nekem leginkább a szíj nem tetszik: széles és merev (még?), így nehezebb átbújtatni, és nyelésnél kényelmetlen a nyaknak. A HJC-n 1-2 centivel előrébb volt és szögben is előrébb állt, kényelmesebb.
Látótér széltében u.a., de vertikálisan a ZF9 kicsivel többet tudott. A különbség a napszemüveg rése.
Napszemcsi nagyon hasznos, de ilyen hűvösben könnyen párásodik; viszont mivel nem csak on-off, ezért lehet köztes állásba is rakni, akkor kevesebb lehelet és pára jut rá.
Apropó pára: ez mintha kicsit könnyebben párásodna (mindkettő párásodott, de ez hangyányival gyorsabban, talán a gyengébb szellőzés miatt - ld köv); de legalább van rajta pinlock-előkészítés (igaz a fóliát nem adják hozzá)
A ZF9-nél az áll kicsit levegősebb, mindkét értelemben: távolabb volt az állrész, és az állnál a légterelő is sokkal szellősebb volt: az hálós, ez meg lyukas. Továbbá ott van kétoldalt egy-egy külön nyitható beömlő a száj-térhez, míg itt a beömlők hátrébb vannak és a fejhez vezetnek; de ebben is bőven kaptam levegőt zárt rostéllyal és szellőzőkkel.
Motor nélkül kb. ennyit tudok róla mondani.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Mégvalami: az RSX párnája körbe nyaknál nagyobb de puhább (szűkebbnek néz ki, de nem nehezebb belebújni), és a többi párnája is kicsivel kényelmesebb anyag.
Meg ami meglepő: mintha könnyebb lenne, mint a napszemüveg nélküli ZF9
Pedig az ADACtól magas védelmi pontokat kapott, tehát nem azon spóroltak...HGabor: nehéz kérdés... A fejtetőnél jól fog. Erősen rázva a fejem mozdul csak kicsit meg. Ha nem lapulnak ki a párnái, akkor pont jól fog ez is. Jobban passzol, mint a régi, igaz az már 5 évet és 40k km-t kiszolgált. Ha vennék még egyet, akkor az egyiket el kéne adnom, ami a magyar aprók újként eladott használt és esett bukói mellett macera meg bukó.
De ha lesztek rá ketten (Xaels ismerősével), tudok segíteni, úgyis sok pénz áll a paypalomon amit másképp felvenni elég veszteséges.Xaels: az akció csak 16-ig tart, és valszeg már csak az utolsó darabok vannak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #42031 üzenetére
"Agyament őrültek, de big respect, nempicit tudnak motorozni... "
Ezek?? Ugyanazt a videót néztük? Ezek full gyökerek, és nem tudnak motorozni, csak a gázt húzni. Nincsenek rendesen beöltözve. Össze-vissza váltogatnak (pl. amikor kanyar elején már eleve magas fordulatról levált tiltásba, nem tud jó ívet választani, aztán balról előzi a belső sávban haladót, centikkel, miközben a szélső sáv üres volt). Szarul előznek. Sodródnak az ívről. Leszorítják egymást, centikre előznek, amikor üresen áll a sáv mellettük. Kanyarban végig leállósávban. Full gyökerek. Ezek fikarcnyi respectet nem érdemelnek. Hozzájuk képest a Ghost Rider is egy úri vezető volt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #42038 üzenetére
Lol? Látom nagyon nem vágod Ghost Ridert, Turboridert és társaikat, ajánlom gugli barátunkat... Ők ennél sokkal durvábban tolták (igen, forgalomban), de legalább ex-versenyzők voltak, tudtak is motorozni, nem pedig csak a gázt húzni miközben egy ívet nem bírnak tartani, mint a videóban. Turborider mégis meghalt egy balesetben.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #42048 üzenetére
Az illető kezdő és béna is volt (meg hülye, ezt már feljebb kitárgyalták). Nekem sincs kormánygátlóm, de ilyen még nem fordult velem elő, pedig mentem már köves földúton, volt már bedöntött íven pár nagyobb darab murva, vagy szintén erős kanyarban kikerülhetetlen kátyú, valamint mentem már át 70-90-nel az úton heverő kétöklömnyi kövön is. Első szezonom óta, *kop-kop* nem estem. Biztos jó dolog a gátló, de nélküle is van (és volt) élet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen