Hirdetés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- VoLTE/VoWiFi
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
Hirdetés
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
Meghökkentő méretű adatközpontot építenek Nagy-Britanniában
it Igazolást nyert, hogy a szigetországi beruházásba 13 milliárd dollárt fektetnek.
-
Szivárvány
lo ...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz doddencs #109270 üzenetére
Immár új motorban gondolkodsz? A múltkor még 1 millió volt a keret, ezért kérdezem. Én is hasonlóan jártam, először nem feltétlenül akartam újat venni, de annyira drága volt a megkímélt példányokból álló használtpiaci felhozatal, hogy új lett belőle...
A helyedben a V-Strom 650-et venném, a most futó modell szerintem a legjobb vétel ár-érték arányban a kategóriáján belül. Nagyon kiforrott típus, kényelmes, magas emberek számára utassal is jó a helykínálata.
A Honda NC750X-et a gyártó is ingázómotorként tartja nyilván, erre érdemes odafigyelni. Lehet vele túrázni is, de nem arra való elsősorban. 190-es magassággal nagy szélzaj rajta és az idomzata gyakorlatilag egyáltalán nem véd. Előnye, hogy közel egy literrel kevesebbet eszik a Suzukinál és hogy kapható automatával is.
A Honda CB650R-en valóban gyönyörű, de 190-es magassággal nem lesz kényelmes, ahhoz túl magasan vannak a lábtartói. Egy nakeddel autópályázni amúgy sem kellemes, én 100-110-ig tartom jónak, utána a tempó növekedésével egyre kellemetlenebb.
A Versys 650 tengelytávja akkora, mint a városi robogómé (SH300), nincs olyan jó helyknálata, mint a V-Stromnak. Önmagában jó motor az is, de a Suzuki mellett nincs mivel mellette érvelni.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #109303 üzenetére
(#109303) geresics
Köszönöm és örülök, hogy helytállónak tartod.
(#109312) doddencs
Érdemes megkérdezni, van-e esetleg árengedménnyel járó finanszírozási kedvezmény. Én tavaly egy Mondeót vettem így (összesen 30 százalékos kedvezménnyel) és semmilyen szerződéses feltétel nem akadályozta, hogy röviddel később végtörlesszek.
-
#31733248
törölt tag
válasz zsolti_20 #109352 üzenetére
A Duke 390 gyakorlatilag egy "125-ös méretű" motor (a váza és a futóműve meg is egyezik a kistesóéval), ehhez képest kell nézni. Ha autós hasonlattal akarnék élni, ez a Twingo RS (Fiesta ST, Swift Sport), ami rövid távra, kisebb sebességű csapatásra, élményszerzésre való. El lehet velemenni bármeddig, a motornak nem lesz baja, de a motorosnak sokkal kényelmetlenebb lesz, mint egy jó szélvédelmű, hosszabb tengelytávú, kevésbé meredek villaszögű, puhább ülésű motor.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #109474 üzenetére
Köszi, hasznos volt.
-
#31733248
törölt tag
válasz takacsbotond #109487 üzenetére
Javaslom, nézd meg a Kymco Agilty 125-ös, nem erős, de olcsó és megbízható, könnyen javítható, jó alkatrész ellátottsággal. Ha lehet, hazai forgalomba helyezésűt keress belőle.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #109567 üzenetére
Én azért jobban bízom a saját Forcefield Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben, számomra meggyőzőbb ütésvédelem szempontjából a habprotektor.
KTM 1290 Super Adventure R. NÜRBURGRING Nordschleife. CRASH!! - a végén a lényeg.
-
#31733248
törölt tag
válasz z123456789 #109570 üzenetére
(#109570) z123456789
Az egész érdekes azzal a mocival. Ez egy profin megépített versenypálya, itt nyilván "rendes" szalagkorlát van, máskülönben szegény srác simán otthagythatta volna a fogát.
(#109577) csongi
"Sajnalom a sracot, de az a motor nem erre a motorozasra valo. Plusz maga a palya is korrol korre valtozik."
Pontosan és még esett is az eső...
(#109580) runner 125
Egyértelmű, hogy nem szabad törnie! Viszont láttam már olyan protektoringeket, amelyeknek a kemény része lágy PVC-szerű anyag volt, belül sima szivaccsal. Nem volt valami meggyőző...
-
#31733248
törölt tag
válasz CsodaPOK #109594 üzenetére
Nálam kb. így alakult a ruházati költségvetés (ezer forintban):
Három noname cordura kabát (hálós, rövid és hosszú cordura): 100
Forcefield Level 2 protektoring: 90
Forcefield Isolator és Asesso Level 2 csípő és térd protektorok: 35
Icon láthatósági mellény: 10
Modeka Glenn motoros farmer: 50
Cordura (noname) nadrág: 30
Decathlonos esőruha és Portwest láthatósági kabát: 25
Nolan N44 bukósisak: 100
Sötét plexi + pinlock: 30
TCX nyári és időjárásálló cipők: 80
Alpinestars, Shox és Seventy Degrees nyári, átmeneti és téli kesztyűk: 50
Givi hengertáska, háló, pókok: 25Szerintem kalkulálj Te is legalább 500 ezer körüli összeggel, átlagosan vásárolgatva kb. ennyi kell ahhoz, hogy melegben és hűvösebb időben is normálisan felöltözz. Az aláöltözetet és hasonló univerzális darabokat nem beleszámolva.
-
#31733248
törölt tag
válasz CsodaPOK #109598 üzenetére
(#109598) CsodaPOK
"Köszi!!
Alapvetően nálam első körben csak a nyári időszak fog játszani (mostani elgondolásom szerint). Minden más időszakra ott az autó."
Én is így álltam neki, aztán már az első télen a földutakat róttam hétvégenként.
(#109624) zgospel
"Amikor ilyen és ehhez hasonló bukások után pár órával hazasétálhat valaki a kórházból mert semmi baja, az azért nem olyan rossz."
Ebben igazad van, de én is inkább a füvet fejelném le az aszfalt helyett. Látványos jelenet amúgy.
(#109626) bekiss
Ha megrongálódik a motoros ruhám, de megvéd, az nem igazán érdekel. Veszek majd újat az elszakadt dzseki helyett.
(#109628) tboldi
Milyen protektor volt a kabátban, hogy ilyen sérülést tudott okozni? Azt lehet tudni, hogy a csizmád mitől sérült? Jó nagyon kellett kapnia...
(#109637) BlackPriest
Mentem ma én is egy kört a Pilisben, a motorosok felénél póló, sokaknál rövid gatya volt a viselet. Pedig a hálós dzsekimben egyáltalán nem izzadtam és a lábam sem rohadt bele a nyári cipőbe.
-
#31733248
törölt tag
válasz tboldi #109639 üzenetére
Nekem is van olyan, kemény(ebb) műanyag, amiből kinézem, hogy rosszul fordulva elvágná a bőröm. El is kéne adni ezeket, úgysem hordom, csak a Forcefield Isolatorokat.
Az azért elgondolkodtató, mekkora ütést kaphatott az a TCX csizma, hogy így néz ki... Nincs előttem a konkrét típus, de elég sok lábbelijüket megnéztem már az Euromotornál és nagyon megyőzőek voltak. Ezért is van ma két TCX cipőm.
-
#31733248
törölt tag
Volna tippetek egy magas szárú, vízálló átmeneti kesztyűre? A nyári hónapokban egy Alpinestars Boostert használok, amit nagyon megszerettem. Jó volna valami hasonlóan igényes darab, de az SP-8 V2-éhez hasonló védelemmel.
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #109581 üzenetére
"Idén a Dainese új, drágább ruhái már komplett level 2 protektorokkal vannak szerelve, ami azért újdonság, mert eddig a gerincprotektorok kivételével csak a level 1 térd, könyök és váll protik voltak az elterjedtek. Ha a Dainese meglépte ezt, akkor rövid időn belül a többi márka is kénytelen lesz követni ezt a trendet, és az végül nekünk vásárlóknak lesz jó."
Jelezni szeretném, hogy a Mugenrace is meglépte ezt, Level 2-esek a váll- és könyökprotektorai. 40 ezer forintért adnak egy dzsekit egy rakás nagy méretű szellőző nyílással, esőmembránnal, thermobéléssel és L2-es protektorokkal. Azért ez nem rossz.
-
#31733248
törölt tag
Lassan kihalnak a sportmotorok
Érdemes megnézni: a piaci részesedésük mindössze 1,6 százalékos és több olyan típus is van, amiből konrétan egyetlen darabot nem adnak el. Ilyen például az R6 és úgy, ahogy van, a Kawa is.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #109863 üzenetére
(#109863) persuader
"A cbr 650, a ducati supersport es a tuono mit keres ezen a listan?"
Kissé hunyorítva ugyan, de felőlem bármelyik rajta maradhat a listán, itt a darabszám a lényeg. Régebben nem gondoltam volna, hogy a Kawa egyetlen darabot nem tud majd eladni.
(#109865) Bogyó bá'
Attól tartok, inkább arról lehet szó, hogy öregszik a motoros társadalom. Jól jellemzi a helyzetet, hogy a metroszexuális hímek kedvence, a Vespa GTS 300 vezet a nagyrobogók piacán (a saját hazájában a fasorban nincs, tarol a Honda SH), pedig annál rosszabb nagyrobogó a budapesti utakra egyszerűen nincs.
(#109866) csongi
Tudom, hogy sokan baleknak néznek, de számomra a márkaszervíz a legjobb választás. Garantáltan nem fogok magam alkatrészeket keresgélni, tegyék bele a gyárit (akkor is, ha többe kerül), általában úgyis az a legmegbízhatóbb választás.
(#109867) zgospel
De nem csak az R6, hanem az összes többi. Gyakorlatilag kihalt a sportmotorok piaca, mutatóba adnak el egyet-egyet. Akinek manapság gyors motor kell, az vesz egy erős nakedet.
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #109869 üzenetére
(#109869) zgospel
"Az ezres sportmotorok már elég régóta kimondottan pályára készülnek (...) Amikor 130-140ig forog az első fokozat, és 180nál rakod harmadikba, akkor azzal a GP pályákon kívül nem sok mindent tudsz csinálni egyszerű motorosként."
Ebben bizony nagyon igazad lehet! Az említett motorok formaterve nekem is bejön, a Triumph-okét leszámítva.
(#109870) csongi
Rászoktam már, hogy vagy dolgozom, vagy minőségi szabadidőre törekszem. Nem értek a szereléshez és nem is érdekel, következésképp inkább megfizetem a biztosabb megoldást, még ha drágább is.
(#109880) persuader
Még bennem él, mekkora fogalom volt sportmotorosok között a Kawa, vagy az R1-R6 páros. Ehhez képest...
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #109952 üzenetére
A kategorizálás mindig nehéz kérdés, de szerintem nem is ez a lényeg. Inkább a tanulság, miszerint alig adnak el új sportmotort. Azt meg nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy az importőrök ne tiltakoznának, ha a lista negatívan érintené a piaci szerepüket. A Kawa importőrének vajon mennyire eshet jól, hogy nem is szerepel itt a nevük, mert egyetlen sportmotort nem adtak el?
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #109998 üzenetére
A tanulság: ne használj oldaldobozokat. Nem történt súlyos sérülés szerencsére, pedig nagyon csúnya vége lehetett volna.
-
#31733248
törölt tag
Emlékszem, Neked van a Forcefield Pro Sub4 hátprotektorod, hasonló, mint ami az én Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben van. Csak bőrben gondolkodsz, cordura nem felelne meg? Sokoldalúbb, kényelmesebb választás lehet.
(#110030) Daywalker
Nekem a szalonban meg sem tudták mondani, hogy van-e a kocsimban részecskeszűrő... Benzines Euro 6.2. Azért remélem, a szervizes tud róla.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #110154 üzenetére
Lehet, de amikor ott van a Honda CB300R Neo Sports Café 1,449 millióért, akkor már a most futó Benelli 302 S is versenyképtelen 50 ezer forinttal drágábban, közel másfélszer olyan nagy tömeggel. Az ilyeneket maximum azoknak lehet eladni, akik nem hallottak még a Hondáról.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #110160 üzenetére
(#110160) persuader
Mindig kategórián belül érdemes nézni. Könnyű városi-elővárosi motor olcsón. A 60 kiló súlytöbblet azért ebben a kategóriában nem számít bocsánatos bűnnek. Ahonnan Te nézed őket, ezek nyilván szarok, ezt is megértem. Kérdés, hogy adott költségvetésből az adott kategórián belül ki ad jobbat...
(#110162) zgospel
Az ezres gépeket sajnos csak távolról nézem (nem is tudnám kimotorozni), de azt látom, hogy minden kategóriában vannak jó és kevésbé jó vételek. Ezeket felülírhatja egyebek mellett az ízlés, a márkahűség, a megbízhatóságról alkotott kép, a motoros fizikai adottságai vagy egyszerűen csak az információhiány.
Én például kategóriáján belül a legjobb vételnek tartom a Honda CB300R-t 1,45 millióért, a CB500F-et kereken 2 millióért, a CMX500 Rebelt 2,09 millióért, a Suzukitól az SV650X-et 2,2 millióért, a V-Strom 650XT-t 2,75 millióért. Ezek a motorok talán fölé nőttek ár-érték arányban a konkurenciának annyira, hogy ki lehessen róluk jelenteni: a legjobb vételnek számítanak.
A saját SH300-amra (1.85 millióért) már nem merném azt mondani hogy a legjobb vétel - nekem éppen az volt, de egy csoffadék 25 lóerős robogóért azért ez elég sok pénz... Az 1 millióért kínált 125-ös PCX-re ez talán még kijelenthető a feltűnően jó értéktartása miatt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #110166 üzenetére
Nyilván minden gyártó foglalkozik STP marketinggel (szegmentálás-targetálás-pozicionálás) és nincsenek különösebb illúzióik arról, hogy az említett tulajdonságokkal a Honda hasonló modelljének ismeretében mennyire könnyen adható el. A nagyoknak eleve adott a platform-stratégia lehetősége (több modell közös alkatrészekkel), amely még gazdaságosabbá teszi a gyártást. Ha a kevésbé neves gyártó olcsó modellje 60 kilóval nehezebb, akkor ki kell találni valamit, amivel érvelni lehet mellette. Ha más nem, legyen radikálisan eltérő a design. A Vespákat is a trendi retro design adja el, nem más.
(#110172) Daywalker
" No persze ízlésen kár vitatkozni."
Ezért nem is mennék bele, de megértem és részben osztom is a kritikádat.
"ebben az "olcsó motor" kategóriában a KTM Duke 390 szerintem verhetetlen"
Nekem is az tetszene a legjobban, de mégsem azt venném a magasságom miatt. Meg a futóműve miatt. Meg azért, mert nem sportos motort keresnék alapvetően.
"A Honda tipikus "észre sem veszem, elmegyek mellette"."
Ez azért modellfüggő, szerintem a Neo Sports Café modellek formaterve rendben van, a két nagyobbé különösen. A 300-as kicsi és kicsit nyomi, de ez sajnos normálisnak mondható ebben az árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #110174 üzenetére
(#110174) geresics
Félre ne érts, nem keresek motort, csak feltételes módban írtam róla. Fizikailag teljesen megegyezem az onroados Mackoval és elsősorban a budapesti forgalomban motorozok. Ha nem SH300-am lenne, azonos áron valószínűleg Versys X-et, vagy valami hasonlót vennék.
(#110175) Daywalker
Nem az a bajom a Duke 390 futóművével, hogy nem jó, hanem a keménysége, amivel Budapesten úthibától úthibáig pattognék vele. Szinte biztos, hogy a kis Hondánál sportosabb minden téren. Ültem már rajta(a teremgarázsunkban tárolja egy srác), röhögnétek, ha látnátok: 191 centis, 105 kilós pasas vagyok, 4 XL-es a dzsekim. Na most képzeljetek el a kis Duke-on.
(#110176) persuader
"De nem csak az eltero design van itt, amivel ervelhetsz."
Tudom, de ettől még elég nehéz eladni a Honda mellett. Elég kevesen keresnek ilyen motort azok közül, akiknek számít, hogy mennyi a végsebessége.
"Motoroknal nem beszelhetunk platformokrol, ez nem autogyartas, itt nincsenek ilyenek."
A különböző modellek sok közös összetevőjéről van szó, így állnak elő méretgazdaságossági előnyök a legnagyobb gyártóknál. Ismered a jelenséget Te is.
"Es ertem, hogy ha ezt csinalja egy motorgyar, abba ehenhal, de ha mar egyszer megcsinaltak, es megtapasztaltam, onnantol nekem ezek szar motorok lesznek."
Megértem, sajnos ilyen a világ manapság.
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110178 üzenetére
Az igények különbözőek, akár egyetlen tulajnál is. Más elvárásaim vannak a hétköznap használt kocsimmal és más az hobbiautómmal" szemben. Annál nem zavar, hogy kemény a futómű és hangos a motor. De amikor az ember naponta megjár olyan utcákat, mint a Margit utca, Ankara utca és az éppen felújítás alatt álló Rómer Flóris, akkor nem egy kézenállós, kemény üléses sportmotor lesz az első, amire vágyik. Amúgy sem a kemény futómű miatt fogja jól kezelni az úthibákat, sőt, még az is lehet, hogy kanyarban hamarabb elpattog rajtuk.
A robogóknál sajnos sokszor tényleg olcsó és himbi-limbi a futómű (meg a váz sem elég merev), de hasonló nagyságú probléma a kis kerék is. Annyit tudtam tenni, hogy igényesebb futóművel készült típust választottam 16-os kerekekkel, tisztességes fékekkel. Nyilván nem lesz ettől sportmotor, de lehet, hogy az elvárásaidhoz képest meglepődnél azon, mennyit tud.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110185 üzenetére
Akkor Te jó sokat motorozol egy évben, ha jól sejtem. :) Mennyit kb?
"Azt nem mondtam, hogy a keményebb futómű jobb, valamit félreértettél, ez csak velejárója a sportmotornak, ellenben ha jól be van állítva a húzó és nyomofokozat is, akkor nem pattog el sehova"
Ez igaz, kérdés, hogy milyen útviszonyokhoz és használathoz van állítva. Nyilván máshogy optimalizálsz pályára és ennél lágyabb beállítás optimális a gidres-gödrös utakra. A robogók és a városi motorok futóművei az utóbbira vannak optimalizálva, a maguk nyilvánvaló korlátaival. Ha a legrosszabb futóművet keresed, nyilván a robogók világában fogod megtalálni, valahol a kínai 50-esek között. A másik véglet a barátom 1250 GS-e, de annál a futómű önmagában annyiba fájhat, amennyibe az SH300-am került.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #110189 üzenetére
Készséggel elhiszem, amit írsz, hiszen sokkal komolyabb egy sportmotor futóműve és jobb a súlyelosztása is. Abból indultam ki, amit Daywalker írt:
"a mostanival egy 10 forintos is érezhető, na meg az ülése sem puhább, mint egy deszka"
Na most ennél a saját robogóm a kátyús utakra azért jobb. De nyilvánvaló az is, hogy ha a sportmotor futóműve a kátyús utakhoz van beállítva, akkor többet fog nyújtani, ezt eszem ágában sincs vitatni. De úgy általában a kemény ülés, az előre dőlő, csuklóra terhelő üléspozíció, a magasra húzott láb azért elég kényelmetlen tud lenni, különösen egy hozzám hasonló magasságú pasasnak.
-
#31733248
törölt tag
válasz Shin Chen #110211 üzenetére
"Miért lenne 60 kiló plusz nem bocsánatos bűn?"
Mert rohadtul érzed azt a súlytöbbletet, főleg kis tempónál.
(#110216) Bogyó bá'
"Kiforgatod a kapott válaszokat - pont az ellenkezőjét sugallták a topiktársak.... (majdnem ugyanannyiért nem kínai xart kéne venni, hanem Hondát....)"
Pontosan. De az Ő pénze, költse kínai motorra, ha ahhoz van kedve. -
#31733248
törölt tag
válasz Shin Chen #110268 üzenetére
A legjobban tényleg akkor jársz ha Suzukit veszed, műszakilag tartós, jó konstrukció, könnyű lesz eladni a keresettsége miatt és nagyon szépen tartja az árát. A Benelli pedig jó eséllyel annyival lesz olcsóbb pár évesen, mint amennyivel jelenleg a Suzuki drágább. Nem utolsósorban egy jobb motorral töltöd el azt a pár évet.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #110303 üzenetére
"Idei szezon kb. 2000km volt. Lassan el is teszem télire. "
Én most tartok 6 ezer felett, de ha száraz lesz az idő, decemberben is nyomni fogom.
"Szerintetek 3 milla körül van a 790 Duke-nak alternatívája?"
Az MT-09 nem jönne be? 3 hengeres, jól kidolgozott motor, igazi telitalálat...
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110410 üzenetére
Nekem most egy éves a kocsim és már 47 ezer van benne. Dolgozom is vele, járunk ide-oda, hamar gyűlnek a kilométerek. 25 éves korom óta így megy (vállalkozó vagyok).
Nálam a tömegközlekedés már a puszta bejárásom szempontjából sem túl vonzó opció: a II. kerületből a belvárosi munkahelyemig BKV-val pár perc híján 1 óra az út, robogóval negyedannyi, kocsival pedig jellemzően 30-45 perc. A BKV-záson veszítenék napi másfél órát a robogóhoz képest, kizárólag a bejárást nézve. Az nekem nagyon sokba kerülne, akár pénzben, akár minőségi szabadidőben mérve, márpedig a tömegközlekedés luxusát nem engedhetem meg magamnak.
-
#31733248
törölt tag
válasz BlackPriest #110413 üzenetére
"nekem a 7-8km-en is bkv 50 perc"
Nagyon durva...
"Elkeserítő egyébként, hogy a budapesti meg az elővárosi tömegközlekedés mennyire nem fejlődik semerre"
Teljesen igaz. Győzködik az embert, hogy járjon BKV-val, de az esetemben ennek 12 km/h az átlagsebességge, ráadásul három különböző járattal... Ha jól meggondolom, ennyi idő alatt még be is tudnék futni. Pedig minden közlekedési főirányból mehetne egy-egy kötöttpályás útvonal a Belváros felé, a város szélétől 15-20 perc alatt elérve azt. Akkor tényleg valós alternatíváról beszélhetnénk.
"Most viszont sokkal nagyobb a táv, autóval nem éri meg, mert ami reggel van az M7-es bevezetőn, az kriminális"
Megértem.
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110419 üzenetére
Kevés a szóba jöhető vonal (a mi környékünkön még vasút sincs) és nem működik jól a ráhordó rendszer, ezért a legtöbb ismerősömnek egyáltalán nem jó a MÁV. Ezt egyébként a számok is bizonyítják, hiszen a 3-as metró a fizető utasok tekintetében önmagában is konkurál az országos lefedettségű MÁV-val ( a HÉV-et nem ideértve). A Nyugati jó helyen van, tényleg a Belvárosban, de a Keletiből és a Déliből még további átszállások kellenek, ami hosszúvá teszi a legtöbb ember számára az utazást. A vonatozás inkább csak a vidékiek szempontjából jelent életképes opciót, városon belül sajnos nem.
-
#31733248
törölt tag
válasz MCs88 #110422 üzenetére
Azért elég sokan kis távolságra járnak dolgozni, sokszor kerületen belül. De még többen vannak, akik 30-60 percet utaznak a munkahelyükig. Mivel Budapest az egyetlen igazi, nyugati értelemben vett nagyvárosa az országnak, sokak számára nincs más alternatíva, mint élvezni a város előnyeit, megpróbálván csökkenti a hátrányokat, például a munkába járás idejét. Emiatt meg is szaporodhat a motorok, de még inkább a robogók száma. Az elektromos rollerek száma is szinte robbanásszerűen nőtt. Sokan nem csak "utolsó mérföldes" használatban tolják velük, pedig eredetileg erre találták ki őket.
Én is így vagyok vele, sem időm, sem kedvem a gyengén működő tömegközlekedésre.
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110428 üzenetére
"Ok, néha sokan vannak, főleg Érd és BP között, de az csak 19 perc (ennyit arról, hogy a város széléről nem lehet beérni 20 perc alatt)."
Ja, beérsz a pályaudvarról a Déli Pályaudvarra, ahonnan utazhatsz átszállásokkal tovább. Csak a kíváncsiság kedvéért találomra néztem egy Fehérvár melletti települést (Pátka), a Szabadság térig történő tömegközlekedéses megoldással reggel 7.30-as érkezést feltételezve pont 3 órával korábban el kell indulnod otthonról. Kocsival ráérsz másfél órával később indulni. Egy átlagos, szintén találomra kiválasztott érdi címről is kb. 1 órás menetidőd lesz, ami gyakorlatilag az összes, közvetlenül Budapest mellett található településre igaz, még a váci vasúti vonalon található Dunakeszire is, hiába van onnan is vonatközlekedésre lehetőség. Így lesz a 20 percekből a végén egy óra, hiába sakkozol a menetrenddel akárhogy. Ha a külső városrészbe jársz dolgozni, spórolhatsz 15-20 percet, ha a Belvárosnál távolabb, akkor nyugodtan hozzátehetsz ugyanannyit. Az már egyéni tűréshatár kérdése, hogy 2-szer 1 órát valaki soknak érzi-e - én igen.
Tesóm is rollerezik a munkahelyére, háztól házig 8 perc, BKV-val 10-15 perccel több. Mióta ezt a kis gyöszt megvette, még bérlete sincs.
"A jelenleginél sokkal de sokkal jobban szervezett és minőségibb tömegközlekedésre és bringás infrastruktúrára lenne szükség."
Ott a pont. De amíg majdnem egy óra tömegközlekedéssel bejutnom a Belvárosba, addig ez nem lesz számomra életképes opció.
A rossz levegő azért nem egész Budapestre igaz, nálunk például madárcsicsergés és jó levegő van, igaz a kerületi átlagos reálárak meghaladják a 800 ezer forintot négyzetméterenként.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #110436 üzenetére
Az a helyzet, hogy Los Angeles autós közlekedése maximum Vitézy Dávid szerint ugyanolyan, mint a budapesti, a valóságban össze sem hasonlítható a kettő, semmilyen szempontból. Ott pont az látható, hogy a sok sáv igenis hasznos. De az csak akkor igaz, ha van hova elvezetni a forgalmat.
-
#31733248
törölt tag
válasz HarleyCustom #110439 üzenetére
Teljesen különböző stílusú motorok és erre így nem lehet válaszolni. Milyen magas vagy, mire használnád és melyik stílus jön be?
-
#31733248
törölt tag
válasz Daywalker #110444 üzenetére
"Azért ne legyenek már irreális elvárásaid, hogy BP szintű közlekedés legyen a sokkal kisebb nepsurusegu területeken, mert ez sehol nincs így."
Olyan dologgal szállsz vitába, amit senki nem írt.
"A tömegközlekedést időben összehasonlítani az autóval demagóg"
Üdv a mai világban, kb. 1 millió ember teszi ugyanezt Budapesten és az agglomerációban. Vannak, akiknek nem reális opció az autózás, sokaknak viszont anyagilag és időben is az és ha gyorsabb a tömegközlekedéshez képest, akkor a kocsi mellett döntenek, mert mondjuk nem szeretnének napi 1 órával kevesebbet lenni a családjukkal.
A kötöttpálya és a P+R fejlesztések szükségessége egyértelmű.
Elég sokszor láttam már Budapest szmogtérképét ahhoz, hogy tudjam, mennyire jó itt a levegő. Télen jobb, mint nagyon sok faluban, mert nem szilárd tüzeléssel fűtenek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen monitort vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Fűnyíró topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Politika
- Videó stream letöltése
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen