Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VirsLee

    Topikgazda

    válasz Grave_444 #92909 üzenetére

    Nézd végig legalább a tesztet, amit linkeltél, aztán mesélj róla, hogy 130-as átlag fps-nél milyen lehet 40-re droppolni az 1% min fps-t. Vagy arra, hogy a 18-as min fps az nálad miért egyenlő a 32-vel. Esetleg az, hogy miért ajánlanál olyan procit, ami 98%-ra van terhelve játék alatt már most valakinek, ha van pénze jobbra. A szokásos plusz adalék, igaz, hogy olcsó a 9400f, de Z-s lapban húzták mellé a RAM-ot. Az pedig drága...

  • 2xar

    tag

    válasz Grave_444 #92909 üzenetére

    Nem tudom hogy mit nem értesz. Kihasználva a CPU-k összes szálát a 3600-as gyorsabb, nem is kicsit. Ennek több oka is van, pl. hogy 1-2 szálig a 10400F magasabbra, vagy minimum annyira boostol mint a 3600-as, míg 3-4 vagy több szál felett már a 3600-as tart magasabb órajeleket. A 3600-ast a 32MB vs 12MB cache is segíti sok szálas alkalmazásokban.

    Ennek eredménye, hogy amint azt a szintetikus tesztek és egyre több jól párhuzamosított alkalmazás, illetve néhány játék is mutatja már, 1-2 szálon fej-fej mellet vannak. Az összes szálat kihasználva, teljes teljesítményben azonban jóval többet tud a 3600. De a ma használt játékokban (amiknek sokszor 2-4-6 éves grafikus motorja van) sokszor csak 2-4 szál van terhelve a 12-ből, így még nem jön ki a 3600 igazi ereje.

    Idővel viszont biztosan fordulni fog a kocka, ahogyan az R5 1600 vs 7600K esetében már megtörtént, vagy az R7 1700 vs 7700k esetében épp történik. Annál a generációnál a Ryzenek az alacsonyabb IPC és órajel, de magasabb c/t-szám miatt voltak lassabbak az akkori játékokban, de lettek gyorsabbak a 2-3 évvel későbbiekben.

    A Zen3 vs Comet Lake generációnál gyakorlatilag egálban vannak már IPC-ben és c/t-számban is. Viszont már most is fej-fej mellett vannak teljesítményben, az órajel és architekturális előny pedig sokszálas alkalmazásoknál a Zen mellé billenti a mérleg nyelvét.

    #92914 kolopele:
    18 vagy 32 az konkrétan ég és föld. A konzolosok kis túlzással 20 éve 30-40FPS-sel játszanak. Vajon hogy sikerült nekik ha az olyan játszhatatlan mint a 18FPS? De azt is mondhatnám, a 18 és a 32 között csak annyi különbség van, mint hogy az egyik kezedet amputálják vagy mind a kettőt...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák