Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mjani1172

    addikt

    válasz Tamás9x #55488 üzenetére

    Ez természetes.Hiszen azon is keres, és egyszerűbb pl a garancia is.Ki vállalja ha rossz bármi?
    Én sosem venném meg előre. (bár ha valami fél áron van akkor lehet hajlanék) de 20-30 ezer forintért nem szórakoznék.
    A legtöbb klímás egyébként jó áron dolgozik, sokszor jobb mint a neten van.

    [ Szerkesztve ]

  • herdsman12

    őstag

    válasz Tamás9x #55488 üzenetére

    Kb egy éve figyelem a topikot, de a mai napig nem 100-as, hogy van pontosan a garancia a saját vásárlású klímánál.
    Csak stabil, ismert cégtől (ahol nem egy szerelő van) mertem megrendelni.
    Daikin partnerek vannak az egész országban (vagy nem?).

    [ Szerkesztve ]

  • windy

    tag

    válasz Tamás9x #55488 üzenetére

    Ha megveszed előre egy webáruházban, Emag-on vagy akár Metro-ban vagy más multinál a klímát, akkor mi több okból kifolyólag nem telepítjük szívesen. Egyrészt jelenleg keresleti piac van gyakorlatilag minden építőipari szolgáltató ágazatban, tehát ha választhat egy klímaszerelő, hogy ugyanannyi idő és energiaráfordítással kereshet másfélszer annyit, akkor azt fogja választani. Ha ő viszi a készüléket és telepíti, akkor a gépen lévő árrés az ő bevétele lesz, ha nem ő viszi, akkor más teszi el a hasznot. Ezért lehet szeretni, vagy nem szeretni, de szerintem mindenki hasonlóan csinálná. Vannak időszakok, amikor kevesebb a megrendelés, akkor könnyebb szerelőt találni, aki a máshol vásárolt gépet is feltelepíti, de jelenleg dübörög a szezon, hetekre előre kell időpontot foglalni...ilyenkor nehéz.

    A másik fontos dolog a garancia. Jelenleg Magyarországon a garanciát (jótállást) a végfelhasználó felé annak kell vállalnia, aki értékesíti a terméket. Ha történetesen ez egy webáruház, melynek nincs egyáltalán szerelője, szervíze, és az adott berendezés meghibásodik, akkor az ügyfél - jobb híján - a telepítőt fogja zargatni a javítás miatt. Ez olyan egymásra mutogatásos ügyet eredményezhet, amihez nem sok klímaszerelőnek van kedve. Nekünk volt olyan esetünk, hogy az emagon vásárolt vőrlpúl klíma telepítés után egyszerűen el sem indult. Ebben az esetben igen nehézkes még a telepítés költségét is elkérni az ügyféltől, annak ellenére, hogy a megrendelt munkát maradéktalanul, szakszerűen elvégeztük. Szerencsétlen meg ott áll úgy, hogy kifizetett 200 ezret a klímára, közel százezret a telepítésre, és továbbra is 38 fok van a lakásban. Az emag álláspontja az volt, hogy a hibamegállapítás, és utána az alkatrészcsere a telepítő dolga.....A mi álláspontunk pedig az volt, hogy ehhez semmi közünk, az általunk vállalt feladatot mi elvégeztük. Ez egyébként még az egyszerűbb ügy, mert ott voltunk a helyszínen, gyorsan át tudtuk ellenőrizni, hogy nem hibáztunk-e telepítéskor. De akkor, amikor két hét múlva áll meg a gép, akkor kinek kell kimenni megállapítani a hibát, és ennek ki viseli a költségét?
    Azt hiszem, hogy ezek alapján érthető, hogy miért menekül sok klímaszerelő a másholvásárolt gépek telepítésétől. Az ügyfélnek sem jó a hercehurca, ezért próbálunk mindenkit meggyőzni arról, hogy ott vásároljon klímát, ahol fel is telepítik, és lehetőség szerint nem alvállakozóval.

Új hozzászólás Aktív témák