Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • windy

    tag

    válasz Motion_Blur #38496 üzenetére

    Véleményem szerint a te klímás barátod butaságokat beszél, ha az LG-t a Daikinnal "egy polcra" teszi. Az Lg minősége az utóbbi években jelentőset zuhant, bár szerintem soha nem a minősége miatt vették az emberek. 15-16 évvel ezelőtt, amikor indult Mo-on a lakossági piac, talán az egyetlen ismert márkanév volt, ami még elérhető árú volt. Akkor még a Hitachi, Daikin, Sanyo,Toshiba, Fuitsu megfizethetetlen volt, így a kínai Midea alternatívája volt az LG. Aztán behozták az ArtCool-okat, akkor azzal kaszáltak, mert másnak nem nagyon volt design klímája. Aztán szépen elkezdődött az LG mélyrepülése. A japán, lényegesen jobb minőségű klímák ára elkezdett csökkenni, megjelent a Samsung, mely szintén koreaiként óriási tért hódított el az LG-től, aztán a kínaiak minősége kezdett feljavulni az LG szintjére, sőt fölé, aztán a kétségbeesett forgalmazó elkövetett egy-két piaci hibát, úgyhogy szépen a legjelentősebb márkából szépen visszacsúszott valahova a futottak még kategóriába. Lecsökkent a termékválasztékuk is, a népszerű modelleik már nem voltak elérhetők. A szerelők nagy része is elpártolt a gyenge minőség, és számos meghibásodás miatt. Míg régebben minden cég forgalmazta az LG-t, addigra mostanra a webáruházakon kívül (amelyek mindent is forgalmaznak) már szinte kuriózum az, aki ténylegesen LG-vel foglalkozik.

    A Daikinnal való összehasonlítás messze nem állja meg a helyét, nem egy ligában szerepelnek. A Daikin gyártó továbbra is a legfelsőbb osztály, gyakorlatilag csak a Mitsubishi számít ellenfelének. A Toshiba, Fujitsu, Panasonic, Hitachi kisebb jelentőségűek bár minőségre és szolgáltatást tekintve közel vannak a két piacvezetőhöz. Magyarországon egy kicsit torzult a kép, mert nagyon kicsi piac, és egy-egy erősebb marketingkampány vagy ügyesebb üzletpolitika, ami miatt a szerelők, viszonteladók számára előnyösebb lehet egy-egy márka termékeinek forgalmazása, keltheti azt a látszatot, hogy az adott márka jobb, jelentősebb, előnyösebb vétel. Egy-egy szerelőnek éppen mi az érdeke, miért propagál egy adott terméket, annak sokszor köze nincs az ügyfél valós érdekéhez. Egy szerencsétlen bevásárlás, ami nyomja a raktárkészletet például kimondottan ilyen lehet, tudok olyan cégről, ami a kétezer darabos Samsung készletét már három-négy éve árulja, már csak náluk lehet kapni olyan modelleket, amik évek óta nincsenek a Samsung listájában.

Új hozzászólás Aktív témák