Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 80hun

    addikt

    válasz Formaster #37040 üzenetére

    A full frame obik az FE jelölésüek. Ezek kifejezetten az A7 sorozathoz vannak de ha akarod rá tudod tenni az aps-c szenzoros vázakra is.

    A 18-105/4 G egy kifejezetten videós obi. Manuális zoom helyett powerzoom van benne tehát motoros zoom.
    A PZ mindig jobb videóra mert egyenletesen tudsz zoomolni a sima zoom-al ellentétben.
    Plusz még zoomoláskor a hossza sem változik ennek az obinak. :)
    Fényerőben is jobb mert ez végig produkálja az F4-es fényerőt.

    Ez az érintőkijelző kinek hogy jön be én speciál semmi hasznát nem veszem de ez egyénenként változik :)

    A panának is vannak PZ obijai.

    [ Szerkesztve ]

  • Victoryus94

    őstag

    válasz Formaster #37040 üzenetére

    Szia. A Full Frame-es szenzor nagyobb, mint az APSC-s. (1.5 -1.6 szorosa)
    Általában drágábbak is az ilyen szenzorú gépek (a szenzor a képérzékelő mérete)
    A te géped APS-C -s szóval ilyen szempontból csak akkor számít az objektív, ha később feljebb váltanál.

    Na most objektív téren is, ha általánosítunk, akkor a Fullframe lencsék jobb minőségűek (de ez APSC-s vázon egyébként nem feltétlen észlelhető, APS-C obik között is van jobb, FF-esből is gyengébb)

    Viszont a 18-105-ös fix rekesz értékű!
    A másik nem. Ez azt jelenti, hogy ha beállítod az F éréket F4-re, és közben zoomolsz, az egyik objektíved automatikusan szűkíti a rekeszt, és csökkenti a fényerőt. (értsd: 18mm-nél lehet, hogy a rekesz F3.5, de mire kitolod 105mm-re, már a rekeszérték f6.3)
    Persze ha van elég fény, állíthatsz fix f6.5-ös rekeszt, és akkor nincs ilyen gond a zoommal, de ilyenkor is lehet előnyösebb a jobb háttérmosás, ahhoz pedig tágabb rekesz kell.
    Ez videó közben idegesítő (mármint az, hogy zoomolás közben sötétül a kép)
    Ez a 18-105-nél nem jelentkezik, ott megtartja fixen a rekeszt, amire állítottad.

    Ezen felül nem tudom, milyen eltérések vannak a két objektív között, nem használtam őket.

    Ui.: 80Hun beelőzött. Amit a zoomról ír, az teljesen igaz, és videós szempontból fontos megfontolni. (ha viszont fotózom, engem idegesít a motoros zoom, de ez saját vélemény -lehet, csak én próbáltam rossz lencsével, és a Sony megoldása jobb)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Formaster #37040 üzenetére

    többiek leírták: azért jó a motoros zoom, mert videóban egyenletesen tudsz zoomolni, ami baromi nagy előny. a fix fényerő pedig egyszerűen kötelező: baromi ostobán néz ki, ha zoom közben sötétedik a kép, pontosabban utánaállít a váz, és emeli az iso-t, vagy csökkenti a záridőt, és nem lesz folyamatos a felvétel.

    az érintős fókusz remek dolog, a 70D-men, ami megvolt 2.5 évig, talán ha 10x használtam. hasznos, bizonyos kompozícióknál, ha állványtól csinálsz mondjuk átmenetes felvételeket, vagy ha mást szeretnél fókuszba állítani, mint amire a gép ráfókuszál helyetted, de az arc/szem automatikus fókusz - szerintem - százszor hasznosabb.

    egyébként kezdem úgy érezni, hogy most, mindenféle ismeret nélkül akarsz előre bevásárolni magadnak mindent, hogy aztán később már semmi gondod ne legyen: ez nem fog működni. előbb meg kell nézned, mi is az, amire kell neked a gép, mire fogod használni, és aztán kialakítani hozzá azt, amire szükséged van, szépen, lépésenként.

    ha komolyabban videózni akarsz, vegyél hozzá egy rendes videokamerát, ne egy fényképezőgépet. nem camcorderre gondolok, hanem rendes profi kamerára, amire ugyanúgy rakhatsz obikat, csak éppen pont azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amivel egy videokamerának kell.

    ha meg családi videókat akarsz, akkor bőven elég az a6000 + 18-105, vagy a megfelelő alternatívája mft vonalon, mert kb ugyanazt éred el vele, csak az egyiknek ez, a másiknak az lesz kicsit a hátránya. na és...

    a 4K meg jó dolog, csak nem fogod tárhellyel bírni, és nem fogod az összes videódat órákig konvertálgatni full hd-ba.

Új hozzászólás Aktív témák