Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz 2rok #1019 üzenetére

    Olympus ilyen kitben is kapható, azonban az összes gép közül amit néztem, sorozatban a 40D messze a legjobb /6,5/s a többi 3-3,5/s -os sorozatával szemben/ persze a legdrágább is. Attól is függ, milyen célra fotózol, mert ha publikálni akarod, akkor nyilván más kell, mint családi felhasználás esetében.

    Figyelembe kell venni a szorzókat is, ami az Olynál kettő a Nikonnál 1,5 a Canonnál 1,6 .
    A 40D és a 450D között a tartósság a méret /ebből adódóan a fogás/ a kategóriakülönbség is ott van még a sorozatfelvétel mellett.

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • rumos14

    nagyúr

    válasz 2rok #1019 üzenetére

    bár gyakorlati tapasztalatom nincs a témában, de sportfotózáshoz fényerős teléket szoktak használni. mondjuk te azt írod, hogy csak alig "zoomolnál be", kérdés persze hogy milyen messziről készíted a képeket, ha nézőtérről, akkor igenis kell a tele. egy fényerős tele leginkább egy 70-200-as f2.8-as obit takar, amiből egy késtabi nélküli Tamron/Sigma váltotat már közel van a 200k-hoz, Canon és főleg Nikon bőven felette, képstabival pedig már 400k.
    ha mégsem kell a zoom (ezt jó lenne tisztázni) akkor egy fix-szel olcsóbban megúszod, egy 50/1.8-as az említett márkákhoz 30k, Canon 85/1.8 is 100k alatt van. a telére visszatérve, azért jó az f2.8, mert az olcsóbb teelobik 200-on jellemzően csak f5.6-ot tudnak, az f2.8-hoz kéepst ez négyszer hosszabb záridőt eredményez, tehát pl. 1/200s helyett 1/50, ami bőven vezethet elmosódott képhez.
    amúgy a képstabi itt nem felététlenül szükséges sztem, mert nem a kezed beremegése miatt lesz elmosott a kép (látod, ezért is kell nagy fényerő, hogy 1/200s-nél hoszabb záridők felé ne nagyon kelljen menned), hanem a gyors mozgás miatt lesz bemozdult, homályos.

Új hozzászólás Aktív témák