- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
Bizony. De sokszor még a tesztkör sem feltétlen ad megbízható képet a hosszú távú használhatóságról
Döntések és következményeik. Felelősségvállalás a hibák után?
Tavaly nyáron intenz autókeresésben voltam a yaris után, szerettem volna 5.5M alatt tartani a keretet, & gondolva arra, hogy vannak „Mustdo” dolgok (zajszigetelés pl.). Sikerült is megvenni egy Jetta MkVI-ot, DSG-2.0tdi kombinációval.
Eleinte jól indult a kapcsolatunk. Már a közös hazaút Nemesvámosból egész kellemes meglepetés volt, majd a további hosszabb utak is menedzselhetőek voltak. De, szeptember körül valami megváltozott. Egyre érzékenyebb voltam a belső tér zajaira, gumizajra, szélzajra, sistergésre. Nosza, göngyölítsük fel, ki vállalna be 4ajtó& első 2 kerékjárati ív & tetőkárpit utolagos zajszigetelést. Sajnos utóbbit jelen állás szerint senki! (vagyis közvetve talán). A 4 ajtó-2 kerékjárati ív ~182 ezer ft-ba megállt, és jobb lett, de, autópályázni továbbra is alkalmatlan számomra. Füldugóban vezetve nem rossz, de, nem szeretek mindenhol füldugót hordani, főleg, hogy füldugóban bántóan erősnek érzed a saját hangod, így kompenzatorikusan nagyonhalkan beszélsz. Legutóbbi hosszabb pályázások után (1-1.5 óra sztrádán) rendszerint úgy szálltam ki az autóból, mint valami „Shell-shocked” előd, zsibbadtan-„disszociálva a valóságról”, csengő fülekkel, erős fejfájással-hányingerrel-szédüléssel, és teljes bizonytalanságérzettel.
Járás ilyenkor nem olyan egyszerű, mert minden lépés aprólékos tervezést-bonyolult kivitelezést igényel, ugyanis spontán félre-félre lép az ember, összeakadnak a lábai, képtelen egyenes vonalon járni. És a szenzórium „összeomlik”, gyakorlatilag nem érzed a végtagjaid, nem érzed a távolságokat, térbeli elhelyezkedést, szó szerint beszámíthatatlan vagy , szerintem ez rendkívül balesetveszélyes! Nem véletlen sikerült odacsapnom az első lökhárítót az ereszcsatornámhoz, s muszáj lesz újrafényeztetni, ha eladás mellett döntenék.Ez olyan téren kompromittáló, hogy, hazaérve sokszor már szorongok, hogy fogok beállni a garázsba, ha egyszerűen nem érzem a végtagokat, nem látom a távolságokat és nem bírom meghatározni a vonalakat sem.
Kompromittáló, mert a koncentráció-odafigyelés a zéróhoz konvergál, aminek a vége baleset, rosszabb KGFB besorolás lehet. És, nem jó olyan megközelítésben sem, hogy, anyagilag sehogy sem járok jól. Vagy mégis?
Kiszemelt lenne a Lexus IS300H, mint fenntartható, megbízható, gondmentes, kockázatkerülő utazóautó. És, ez még pont befér a garázsba, bár lehet, hogy fáradtan már nem fogom erőltetni a garázsba állást. Tudom, IS300-ast akkor kellett volna vennem, amíg 5.5 millió körül voltak a 222ezer km-t futott, 2013-2014-es évjáratú példányok, nem most szívni a fogam, hogy 8M alatt esélytelen normálisát kifogni. De, nem gondoltam volna, hogy ennyire érzékeny vagyok a menetzajra, szélre, gördülési zajra (~29 éves koromig nem autóztam, így nem volt róla különösebb benyomásom).
Egyéb megfontolandó ajánlat? A lényeg, hogy csendes legyen és olcsón fenntartható, kis szervízigényű, gondmentes. Márpedig, az utóbbi három feltételnek a Toyota hibridjei tökéletesen megfelelnek, a Lexik meg középkategóriától felfelé már az elsőnek is… És maximum 4.66 méter hosszú, lehetőleg hétszámjegyű vételárral.
Vagy, adjam el a Jettát, gyűjtögessek pár évig, élvezzem a szabadságot -gondmentességet, a megspórolt KGFB-t, teljesítményadót, pályahasználati díj mentességet, egyetemi behajtási engedély „bypasst”, és ~ 2025-2026 táján térjek vissza a kérdésre? Vagy, ejtsem az egészet, kapjon a jetta még a tetőkárpit alá& hátsó kerékdobokhoz, csomagtartópadlóhoz extra szigetelést (becsült költség ~ 160-180 ezer ft) és hátha jobb lesz? Ugye az oldalüvegek nem laminált-többrétegű „akusztikus” üvegek, így, a szűk keresztmetszet mindenképp az ablakok felől lesz majjd.. Leveleztem több céggel, van-é akusztikus oldalablak-üveg a MkVI Jettához, és sajnos senki nem gyárt ilyet. Ahogy a tetőkárpitot kibontani is kevés ember meri "bevállalni" a fém-patentek miatt.
Anyagilag mindenképp azzal járok legjobban, ha eladom, és egyelőre nem veszek autót pár évig még.Nagyon bánt, hogy így alakult ez, de úgy látszik, kénytelen vagyok középkategóriában nézelődni... Vagy füldugó-kikapcsolt zene. Vagy még rálocsolni szigetelésre nagyobb összeget (tető-csomagtartó, hátsó kerekek? padlókárpit? tűzfal?)
IS300H? csendes ez pályán is? Vagy kelleni fog szigetelés IS300H-ba is utólag? Rohadtul nem így terveztem, és jelenleg inkább a pénzügyi tudatosság, hosszútávú megtakarítások lennének pr1oritás, így, lehet inkább tényleg 4-5 autómentes évre lenne szükségem. Bitang szorongok a döntéshozástól és félek, megint rosszul választok, nagyon nem szeretem ezt az érzést...
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )