Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Elég pontos képet tudok adni az autóimra ilyen szempontból, mert mindent vezetek excelben.
Karbantartás és egyéb költség alatt értendő: szervizek, matricák, biztosítások, autóhifi, felni, polír stb.
1) Honda Civic 7gen családban 2014-től (már az öcsémé)
- 1.4 benzin, 90le
- 13 évesen lett vásárolva 142e km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 19 éves 213 972km-el
- Összes eddig megtett km: 71.745 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 2 215 008 Ft
- Összes benzin költség: 1 785 016 Ft
- Mindent beleszámolva 55,75 Ft/Km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 29.932 Ft
- Átlag fogyi: 6,9L/100km2) Opel Corsa C, feleségemé 2016 óta
- 1.2 benzin twinport, 82(?) le
- 10 évesen lett vásárolva 78 477 km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 14 éves 117 098 km van benne
- Összes eddig megtett km: 38 621 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 776 754 Ft
- Összes benzin költség: 945 521 Ft
- Mindent beleszámolva 44,59 Ft/Km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 15.230 Ft
- Átlag fogyi: 6,71L/100km3) Honda Accord 7gen, az enyém 2019 óta
- 2.0 benzin 155le
- 12 évesen lett megvásárolva 128 208 km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 13 éves 145 184 km van benne
- Összes eddig megtett km: 16 976 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 920 534 Ft
- Összes benzin költség: 602 863 Ft
- Mindent beleszámolva 89,73 Ft/km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 46.026 Ft
- Átlag fogyi: 9,4L/100kmAz Accordnál kicsit torz a kép, mert csak 20 hónapja van meg, az első karbantartások, felni vásárlás stb megdobta a költségeket, várhatóan az idő elteltével kevesebb lesz a Ft/km és a havi költség is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #190150 üzenetére
H astra, Focus II
-
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190151 üzenetére
Az a 20Ft/km is egy vicc, múltkor levezettem a 3 autóm költségeit, még a csóró Opel Corsa C-nek is 45Ft-ra jött ki 1km mindenestül. Illetve az említett távra nem évi 40e km, hanem inkább évi 50-60e km lesz a reális. Én ezt csak úgy vállalnám, ha céges autót kapok teljes üzemanyag térítéssel. (De leginkább akkor sem, túl sok időt visz el az ingázás)
-
nagyúr
válasz Paxker315 #190240 üzenetére
Cégnél van ilyen, elektronikus problémák vannak csak vele. Kormányszervo hülyül meg, ez a legfájóbb (random elmegy a rásegítés). Ezen kívül a fedkomp mutat össze vissza dolgokat, random villogtatja a refit és néha magától dudál (kajak ). Dugóban ülve kicsit vörösödtem csak el, amikor refizett és dudált az előttem lévőre. Néha kicsit Herby-s beütése volt Ezen kívül az ajtó érzékelő rossz (azt jelzi, hogy nyitva pedig nem), illetve az index "túl kattan" és a másik irányba is indexel egyet. Mindezt olyan 150e km-el (új korától a cégnél van).
-
nagyúr
válasz Paxker315 #190276 üzenetére
Nem akartam elvenni a kedved tőle nagyon, ez csak a személyes tapasztalatom vele Volt Fiat panda a családban, az közel nem volt ennyire rossz. Sőt! Meglepően jó autó volt, a váltó nagyon jó volt benne és a 60 pár lóval is kis virgonc volt. Mondjuk a szervo abban is meghalt, az ilyen Fiat betegség.
-
nagyúr
válasz customer114 #190549 üzenetére
Azért nem mindegy hogy egyterű kell vagy hot hatch
-
nagyúr
válasz Coccolino_O #191000 üzenetére
Általánosságban de. Viszont az SDI olyan kőkorszaki technika, hogy szinte nem lehet szétverni.
-
nagyúr
válasz Beus0726 #191219 üzenetére
Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől?
Ja, amiben nincs kettős tömegű lendkerék, turbó, DPF. Általában 20+ éves dízelek tudják ezt, pl SDI Modern dízel nem bírja a sok rövidtávot, nem erre lett kitalálva. -
nagyúr
válasz Beus0726 #191239 üzenetére
Turbo benzinben is lehet gpf, dmf, ugye a turbo, hasonlo koltsegekbe verheti magat az ember mint a turbo dizelnel. Hibrid is attol fugg, hogy milyen motorral van parositva az elektromos resz. Lehet az el. hajtas mellett turbodizel vagy sima szivo benzinmotor is... En utobbival neznek hibridet, pl. TOYOTA Prius. Egy sima szivo benzinmotor elektromos hajtassal kiegészítve egeszen kulturalt menetdinamikaval rendelkezhet, mikozben relative olcson fenntartható. (Opel Ampera sem rossz)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz jozefgucci1 #192147 üzenetére
Nálunk az egyik céges autó ~10 éves és 50e km van benne. Ja és dízel A másik 12 éves volt 80e km-el, szintén dízel, de azt eladtuk nemrég.
-
nagyúr
válasz FireFox1996 #192282 üzenetére
Dízelnél öngyulladás van, ott nem kell szikra mint a benzinesnél.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FireFox1996 #192284 üzenetére
Azt hiszem csak előfűtik a hengert, hogy könnyebben menjen az öngyulladás.
-
nagyúr
válasz laserjet1018 #192495 üzenetére
Az 1.4-re azt hiszem nem jellemző, bár ez már tényleg nem kevés km. Ha gondos gazdától való az autó, aki lelkiismeretesen cserélte az olajat, akkor szerintem a motornak nem kéne baja legyen. Persze ennyi km alatt minden más is kopik. Összességében nem vetném el elsőre, de átnézném rendesen. Illetve az eladás nem lesz egyszerű.
A váltó szerintem elírás.
-
nagyúr
Ha már Lancer a téma, a 7gen CVT váltója milyen?
-
nagyúr
válasz KubanitoS #193055 üzenetére
A Honda is jó, de a hibrid előremutatóbb. A Honda 1.5 motorja azt hiszem a civic motorja turbó nélkül, nincs vele gond. Szerintem egyikkel sem jártok rosszul, évi 5-10e km-en a benzin különbözet sem egetverően sok egy új autó árához képest (only benzin vs. hibrid). Én azt venném a helyében ami igazán tetszik neki.
-
nagyúr
válasz zoner15 #193069 üzenetére
Valami szívó benzin verdát keress. Teljesség igénye nélkül ami ebből a keretből megbízhatónak mondható: Opel Astra G, Suzuki Ignis, Suzuki WagonR, Toyota Yaris, Ford Fiesta MK5.
Focus, Jazz szerintem nem fér a keretbe értelmes állapotban. Sportos autót ne keress ennyiért.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gombinyó #193083 üzenetére
Legdurvább ilyen sztorit szerintem ismerősöm tolta be, vett szalonból 2db Ford Kugát (egyet magának, egyet a gyereknek), hitelre mindkettőt. Jövő héten bement, hogy Ő végtörlesztene. Köpni nyelni nem tudtak, azt mondták nem fog menni, mert még a törzskönyv sem jött meg
-
nagyúr
válasz diegho #193098 üzenetére
Hány cipőt tároltok a lábtérben? Nekem 2 gyerkőcöm van, max azt a cipőt dobjuk le oda ami épp rajta van.
Egyébként szvsz gyerekek bármiben elférnek hátul, feleségem C corsájában is több mint elég a hely nekik gyerekülésestől.
Persze ha már lóbaszó 200cm-es 18 éves kölkökről van szó, az más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Oryctolagus #193105 üzenetére
Érdemes egy megosztható google drive mappát csinálni, oda feltenni és ide csak egy linket rakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest