- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Mobil flották
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Switch-re is befut a Darkest Dungeon 2
gp A PlayStation kiadások mellett a Nintendo konzoljára is elérhető lesz jövő hónapban az új kiadás.
-
Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
ma A OnePlus Ace3 Pro lesz az első készülék a megnövelt kapacitású, de vékonyabb profilú teleppel.
Aktív témák
-
ABE
őstag
válasz
fekeandras #21185 üzenetére
Ezt az autót akkor el kéne vinni a VW-nek, a mérnökök könnyeznének a boldogságtól, ha igaz lenne.
Vagy netán 30-35km/h-t csal ennek az autónak a mérője?
Futottam meg Twingóval óra szerint 190-et síkon, de jó, ha 175 volt az valójában.
-
ABE
őstag
válasz
fekeandras #21188 üzenetére
Pont erről van szó, hogy ezek a videók kb. semmit nem bizonyítanak. Ki tudja, hogy milyen körülmények között mentek pontosan, mennyit csalt a sebességmérőjük. Az egy dolog, hogy van valamennyi ráhagyás a gyári adatoknál is, tehát nem lehetetlen azokat felülmúlni. Viszont visszaolvasva a korábbi HSZ-ig, én is azt mondom, hogy az ilyen túlzásoknak nem szabad bedőlni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
Versus82 #21209 üzenetére
Én úgy gondolkodtam, hogy ha nehezebb hitelhez jutni, akkor abból a pénzből kell gazdálkodni, ami rendelkezésre áll. Tehát megnő a kereslet az olcsóbb autók iránt, ami miatt felmegy az áruk. Egyébként mostanában láttam valahol, hogy a "prémium" autók kereslete nem csökkent egyáltalán, s várhatóan az a piac nem is fogja megérezni a válságot. Az még egy érdekes kérdés szerintem, hogy mennyi ember fog belebukni a hitelbe, s így mennyi eladhatatlan hitelezett autó lesz. Mondjuk az lenyomhatná az árakat kicsit a 2-3 milliós szegmensben.
Geli
Egyre gondoltunk.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
fekeandras #21391 üzenetére
Egy gyári GTi-nek asszem 8,5 körüli a 0-100-as sprintje. Egye fene, elhinném még a 8 mp-et is.
Na de 6 mp egy alap Swiftnek?
Szerk:
Lehet, hogy a fazon kicserélte a sebességmérő számlapját, és elszúrta a skálázást.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
_seth_ #21530 üzenetére
Édesapámnak tavaly cserélték le a céges Focust, 3,5 év alatt 180e km ment bele, 50%-ban autópályán, 30%-ban országúton jött össze a km. Műszakilag tökéletes állapotban volt az autó, egyedül a kormány fényesedésén lehetett látni, hogy sokat futott. Valószínűleg 99e km-es óraállással kerülhetett ki egy kereskedésbe.
-
ABE
őstag
válasz
_seth_ #21538 üzenetére
Céges és céges autó között is nyilván van különbség. Apum nem munkaeszközként használta, hanem munkába járásra. Nyilván más a helyzet pl. egy területi képviselős autónál, ahol gyakran ütik-vágják az autót. Én dolgoztam olyan munkakörben (havi 7e km), és a kollegák nem kímélték a gépet, mert ugye nem ők fizetik. Na, azok az autók 100e km után sokkal rosszabbul néztek ki, mint a mi 180e km-t futott Focusunk. A Focust meg mertük volna venni ilyen futásteljesítménnyel is, mert nem volt széthajtva. De igazad van, ilyenkor már óhatatlanul is csereérett lesz pár alkatrész, de legalább kiszámítható, hogy mi megy tönkre. Sajnos a használtautó piacon vonzóbb egy gyanús 100e km-es futás, mint a bevallott 200.000-es.
Integra
Jó áron lett volna az autó, de 1,5 millát kiadni csak azért, mert jó vétel? Nem lett volna kihasználva egy darabig, seftelni meg necces lett volna vele.
-
ABE
őstag
Én még annyival egészíteném ki, hogy a szíjhajtásnál:
- pontosabb vezérlés valósítható meg
- nagyobb fordulatszámot képes elviselni
- kiszámíthatóbb az elhasználódása
- a hirtelen lökéseket a szíj el tudja nyelniA lánc ellenben nagyobb teljesítményt (nyomatékot) tud átvinni, a hajlítási vesztesége kisebb, viszont nem megfelelő kenés esetén a hatásfok és az élettartam lecsökken.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Láncos hajtásnál nem tudod úgy megfeszíteni a láncot, mint a szíjat, ezért lehet pontosabb a szíjhajtás. A láncos hajtásnál is van nyúlás, igaz, elszakadni nem fog (nem is állítottam ilyet).
Azzal sajnos nem tudok mit kezdeni, hogy a VW valamit elb@szott valahol.
"Kiegészítem még azzal, hogy az audi féle új TFSI motorok is láncosak, biztos azért tértek át rá, mert egy csomó általad is felsorolt rossz tulajdonsága van a szíjas vezérléshez képest..."
Erre csak annyit mondanék, hogy nyilván a gonosz autógyárak azért alkalmaznak szíjhajtást, hogy a felhasználónak rossz legyen, minél gyakrabban kelljen szervizbe menni, s az egésznek semmi műszaki megfontolása nincsen.
lsc
Nem mondtam, hogy nem kalkulálható a lánc élettartama.
A fordulatszámról annyit, hogy a tanárunk ezt kiemelte, hogy lánchajtásnál alacsonyabb fordulatszám valósítható meg (sajnos nem emlékszem a konkrét adatra, talán 5000rpm-ben határozta meg, ami nyilván idejétmúlt). Az is nyilvánvaló, hogy a szíjat el lehet szakítani, de alapvetően bizonyos határok között rugalmasan viselkedik, a lökéseket elnyeli.
Egyébként a további vitákat elkerülendő kihangsúlyoznám, hogy általánosságban leírtam gyorsan azokat a tulajdonságokat, amik tanulmányaimból felrémlettek, és nem kívántam egyik hajtásmódot sem preferálni (hiszen adott körülmények közé választják a megfelelő hajtásmódot).
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Amiket írtam, nem magamtól találtam ki, de természetesen lehetséges, hogy amiket tanultam, azok elavultak, vagy én emlékszem rosszul, és emiatt téveset mondtam. Nem magamtól találtam ki, hogy a lánccal nagyobb nyomaték vihető át, viszont abban teljesen igazad van, hogy ehhez a kérdéshez totálisan feleslegesen soroltam fel ezt a tulajdonságot, hiszen nem ehhez a kérdéshez kapcsolódik. Mentségemre szolgáljon, hogy egész napos tanulás után lankad a koncentrációm, és figyelmetlen voltam, mikor leírtam. Remélem, hogy ezen a hibámon sikerült kiélnetek magatokat, és szereztem pár vidám percet. Nem szeretnék belemenni a feltett kérdésekbe, nincs erőm most utánanézni, hogy mely jegyzetekből voltak ezek az infóim. Elfogadom, hogy nektek van igazatok, és ezeket rosszul tudtam valamiért. Bocsánat. Egy ismerősöm eléggé otthon van a témában, majd nála pótlom a hiányosságokat.
-
ABE
őstag
Nem szaladok el, de most már utánajárok a dolognak rendesen.
Ha lesz időm rá, akkor felkutatom, hogy honnan és miért származtak téves infóim, vagy mire emlékeztem rosszul.
Viszont akkor már felmerül bennem a kérdés: vajon mitől függ, hogy szíjas vagy éppen láncos vezérlést alkalmaznak egy adott motornál?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ha valakit esetleg érdekel, megkérdeztem egy autógépész mérnök ismerősömet, hogy melyik vezérlésnek mi az előnye/hátránya, miért preferálják egyiket a másik helyett, tényleg ”gázos-e” a szíjhajtás. Az alábbi választ kaptam:
"Ha túl nagy a vezérlés teljesítményigénye, akkor láncosat alkalmaznak inkább, de nem feltétlenül. A helyszükséglet is befolyásoló tényező lehet. Mindkettőnek van előnye, hátránya:
Fogasszíj: legnagyobb előnye, hogy halkabb, könnyebb, mint a lánchajtás és olcsóbb is. Nem nyúlik annyit, mint a lánc, utánfeszíteni nem vagy csak alig kell, gondozásmentesebb, a blokk oldalán a helyigénye is kisebb (nincs olyan sok vezető/feszítő elem). A szíj is nyúlik, de ha megfelelő időben van kicserélve, akkor nem vészesen. Cserélni is könnyebb. Ha az előírt csereperiódust betartják, akkor a szíj a kismértékű nyúlása miatt a vezérlési idők "nem másznak el". Szakadás oka lehet a túl hosszú üzemidő. Elég érzékenyen reagál a rezonanciára, ez eléggé lecsökkentheti a várható élettartamát. "Girbegurbább" úton lehet vezetni, mint a láncot és könnyebben megoldható a hosszú szíj alkalmazása. Munkatársam dízel Kadettjében a szíj több, mint 300 E km-t bírt ki! Akkor is csak ezért lett cserélve, mert több, egymás utáni fog teljesen elkopott! Az autószerelő mester műhelyében ki is került a falra, mint elrettentő példa!
Lánc: feszíteni kell vagy kerékkel vagy vezetősínnel azért, hogy a megnyúló lánc ne rezonáljon be, így halkabb is lesz. Sok elemből áll, drága, nehéz a hosszú láncot vezetni, (sok vezető/feszítőelem kell). A láncnak a feszítőelemek/vezetőelemek miatt nagyobb lehet a helyigénye, mint a szíjnak. Konstrukciós korlát lehet a láncnál a hossz a nyúlás-feszítés-rezonancia miatt. Esetleg ok lehet még az alkalmazott szelepvezérlés állítás kivitele, pl. Porsche Variocam. Ha vezérlési időt a mozgató elem feszítésével állítják, akkor láncot alkalmaznak a kész vezérműkerék között. Ha lánchajtást alkalmaznak pl. DOHC vezérlésű motornál, akkor inkább osztott lánchajtást alkalmaznak: vagy csak az egyik vezérműkereket hajtják meg közvetlenül lánccal a főtengelyről és a másik kereket a meghajtott kerékre csatlakozó másik lánc hajtja, vagy a főtengelyről meghajtanak egy külön fogaskereket, amihez a két vezérműkereket forgató lánc csatlakozik. Így mindkét lánc rövid lehet."
Félreértések elkerülése végett: nem vitaindítónak másoltam be a választ, ezért is került OFF-ba.
-
ABE
őstag
válasz
CriticalHit #21647 üzenetére
Melyik Fordban van 1.6-os 120 lovas motor? Nem a 115 lóerősre gondoltál?
-
ABE
őstag
válasz
CriticalHit #21650 üzenetére
Értem, köszi, nem tudtam erről a motorról Fordban.
A Ford nem tagja a PSA konszernnek, de úgy tudom, hogy a dízelek közös fejlesztések: [link]
-
ABE
őstag
válasz
Lejszi #22027 üzenetére
Pont ezeket néztem tegnap este, szerintem sem rossz, hogy 3,5-4 millió között 3-4 éves Priust kapni. Én inkább vennék egy ilyet nyugis autózásra, mint hasonló áron egy dízelt.
Esetleg az akksikkal kapcsolatban lenne fenntartásom sokat futott autónál, de ahogy nézem, nem lehetetlen keveset futott példányt kifogni.
-
ABE
őstag
válasz
(Kolombusz) #22031 üzenetére
Én úgy tudom, hogy csak a magyar importőr kedvezménye volt az 5 év garancia (99-ben vezették be), tehát lehet "akciónak" mondani.
-
ABE
őstag
válasz
(Kolombusz) #22035 üzenetére
Itt a leírás, csak a garancia érvényesíthetősége miatt: [link]
Szerintem sem lehetett nekik ráfizetéses, bár nem tudom, hogy miért szüntették be.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nekünk nagyon bevált a Focus sorozat, igaz, csak benzinessel volt dolgunk.
Kombi nem jöhet szóba? Amúgy az 1.6-os benzinest is be lehet vállalni nyugodtan, korrekt a fogyasztása, és azért menni is tud, ha kell.
Amúgy Octavián kívül nem nagyon van olyan a kategóriában, ami lépcsősnek néz ki, mégis tényleg jó lehet pakolni. Sajnos ez a 4 ajtósok hátránya.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ha 4 ajtósat akarnak, akkor kénytelenek lesznek megbarátkozni azzal, hogy kicsi a rakodónyílás. Nekünk egy 2007-es kombi Focusunk van, szerintem ez a legpraktikusabb forma, bár kétségtelenül elég nagy. Egyébként van valami különösebb oka, hogy dízelt akarnak? Mi a 3. Focusunkat használjuk már, az első kettőben a 100 lovas motor volt, most a 115-ös benzinest használjuk. 1,5 év alatt kb. 80e km ment az autóba, és igazából nem tudok rá olyat mondani, ami miatt nem merném ajánlani valakinek.
Oké, unalmas a formája, viszont szinte hibátlan (ha nem a Ghia változatot veszed).
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
2 régi és egy új Focussal összesen 340e km tapasztalat gyűlt össze nálunk, ennyi után azt mondom, hogy egy próbát azért megérdemel a típus.
A két régebbi 4 ajtós volt, és való igaz, nem lehet vele nagy cuccot elhozni, de ilyen ritka szállítós esetben lehet tetőcsomagtartót felrakni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
hobizoli #23683 üzenetére
Kimondottan városi adatot nem tudok mondani, mert mindig a Székesfehérvár-Vác távon megy az autó, tehát van benne autópálya, országút, és pesti forgalom is. A 7.5 normális stílussal jön ki, néha picit megy ezalá is, de volt, hogy 8-ra jött ki, amikor sok dugó volt. Mondjuk kb. 10e km kellett a motornak, hogy "összeérjen", addig 9-10 liter körül fogyasztott.
Ez egyébként a 2-es Focus a 115 lovas benzinessel. Az első generációs a 100 lovassal átlagban fél lityóval kevesebbet kért, de mondjuk az nem kombi volt, és keskenyebb gumijai is voltak.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Tök aranyos a cívódásotok, felnőtt emberek...
De hogy ON is legyek: a Renault a legjobb!
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
JasonD #25712 üzenetére
Nem kérdés, Focus... Tőlünk úgy ment el az előző Focusunk 180e km után, hogy igazából csak a kormány bőrözésén látszott, hogy sokat futott. Amúgy meg élvezet vezetni, nincsenek említésre méltó típushibái, megbízhatóan teszi a dolgát. Volt már "szerencsém" Astra G-hez néhány ezer km-en át, és meg kell mondjam, a Focushoz képest számomra egy nagyon lehangoló autó.
-
ABE
őstag
válasz
fekeandras #29653 üzenetére
Csak én vagyok lemaradva, hogy egy alsó-középkategóriás autóban kevés a 150 ló?
-
ABE
őstag
válasz
diegho #31729 üzenetére
A Focus nagyon jó autó, ha nem egy lestrapált példányt fogsz ki, nem nagyon lehet benne csalódni.
Az 1.8-as és a 2 literesől azt hallottam, hogy elég sokat esznek, bár saját tapasztalattal alátámasztani nem tudom. Mondjuk a linkelt példány futásteljesítménye kicsi gyanús, elég jól tartják ezek magukat, hogy simán vissza lehessen pörgetni a számlálót.
-
ABE
őstag
válasz
diegho #31793 üzenetére
Az 1.6-os menetteljesítménye 1-2 személlyel rendben van, épeszű stílusban vezetve pedig a fogyasztása is okés (átlag 7 liter, stílustól és körülményektől függően olyan +/- 1 liter). Az 1.4-es mondjuk már átgondolandó, hogy biztos elég-e az a 75 lóerő ekkora kasztnihoz. Ha jól emlékszem, a korai évjáratoknál a 4 ajtós karosszériához az 1.6-os motor és a Ghia szint volt a legolcsóbb kombináció, alacsonyab felszereltséggel és kisebb motorral csak később lehetett megvenni (talán 2001-től).
-
ABE
őstag
válasz
diegho #31825 üzenetére
Mi a második (2003-as) Focusunkat 3,5 évesen 180e km-rel adtuk le, így saját tapasztalatból némi tippet tudok adni, hogy mikre érdemes figyelni, ha laikus szemmel akarod csekkolni a futásteljesítményt (Ghia szintről tudok nyilatkozni). Amik ekkora futásteljesítmény után kijöttek nálunk (vegyes használat, napi átlag 3 ki-be szállás):
- az ajtók fogantyúja valami gumírozott cuccos, ez elkezd kicsit hámlani, ha sokat fogdozzák
- a bőr kormány felső küllője 100e km körül már látványosan elkezd fényesedni, esetleg meg is gyűrődik az anyag
- a kuplungpedál bal alsó sarkán a gumi letaposódik
- a vezetőoldali biztonsági öv érezhetően gyengébben csévélődik vissza
- a váltóbot felső pereme kifényesedik, de a szoknya csak a legalsó illesztésnél kopik kicsitA többi burkolat és kárpit, illetve az ülések jól tartják magukat. Kívülről még a motorháztető első élét és a lökhárító fényezését érdemes figyelni festéklepattogzások után. A motor, futómű, váltó, stb. nálunk ennyi km után is rendben volt.
Na, hirtelen ennyit tudok segíteni.
-
ABE
őstag
válasz
diegho #31832 üzenetére
Igen, amelyiknek a fényszóróban van az index, az az újabb.
Az a bordó egy kereskedésben áll, haverom is Focust keres éppen, nézegette ott a gépeket, asszem egymás mellett sok hasonló rendszámú volt. Talán flottásak lehettek?
Nekünk egymás után 2 darab 4 ajtós volt, a mostani kombi, de az már Focus II. Én speciel a 4 ajtósat azért nem komáztam, mert elég bénán rakodható, egy nagyobb tárgyat nem tudsz vele elvinni. Formára az 5 ajtós jön be nekem leginkább, de nyilván a kombi a legpraktikusabb.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
_seth_ #31848 üzenetére
Ez arra emlékeztet, amikor volt valami megyei hírlap honlapján szépségverseny, és hát a nevezők között volt egy külső gyönyörűségét tekintve kihívásokkal küszködő leányzó is. Na, a Subba meg felkarolta az ügyet, poénból annyian szavaztak rá, hogy a kiscsaj meg is nyerte a versenyt.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
_Voyage_ #32171 üzenetére
A 4 ajtós és kombi Focus között súlyban nincs különbség gyakorlatilag, és az 5 ajtós és 4 ajtós között is nagyon kicsi különbség van, simán elviszi az 1.6-os. A sedan csomagterénél a Ghia változat típushibája, hogy a rendszámtábla keret fölötti műanyagot bevonták valami krómmal, így az ott megülő víz miatt a fémek között korrózió indul meg. Nem Ghia változaton én még nem láttam ilyen rohadást, pedig figyeltem direkt.
-
ABE
őstag
válasz
_Voyage_ #32177 üzenetére
Nézd, ha 4 ajtóst elviszi rendben az 1.6-os, akkor az 5 kilóval nehezebb kombit is.
Ja, ha valaki agyon akarja pakolni, akkor persze nem igazán. 1.8-as motorra hallottam panaszokat, hogy nem igazán megy jobban vele az autó, mint a kisebbik benzinessel, ellenben simán bekajál 1-2 literrel többet.
A rohadásra rákérdeztem szervizben én is, más verziókra nem mondták, hogy jelentkezne a hiba, csak a sedanra. Nekünk kettő is volt egymás után a 4 ajtósból Ghia felszereltséggel, mindkettőnél előjött az említett helyen a rohadás, de alacsonyabb felszereltségűnél nem láttam ilyen problémát. Egyébként némi odafigyeléssel megelőzhető a probléma.
Cégautó szerintem mindegyik fajtából van, apám cégénél gyakorlatilag csak 4 ajtósok voltak, de láttam már forgalomban rengeteg 5 ajtós meg kombi verziót is.
Az új Focus valamivel minőségibb, masszívabb autó az elsőhöz képest, de ez igazából csak érzet, az első is teljesen rendben van. Sőt, az első generáció több vezetési élményt ad, bár ez nem mindenkinek szempont. Én speciel a modellfrissített első generációt szerettem a legjobban, de ez szubjektív.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
_Voyage_ #32181 üzenetére
Nem próbáltam az 1.8-ast, cserekor apám néhány munkatársa olyat kapott az 1.6-os után, és visszasírták a kisebb motort. De pl. az új Focusban az 1.6-os 115 lovas motor kellemetlenebb karakter, mint ahogy az első generációsban viselkedett a 100 lovas, szóval nem mindig a papírforma érvényesül...
-
ABE
őstag
válasz
_Voyage_ #34540 üzenetére
Már ne is haragudj, de ha te a gázpedállal konstans tartod a sebességet, akkor miért fogyasztana többet, mint tempomattal? A tempomat nem látja előre a forgalmi viszonyokat, nem használ magától motorféket, nem fékez, ezeket mind a vezetőnek kell megtennie. Ha rossz ütemben kezelik a tempomatot, akkor még kedvezőtlenebb is lehet a fogyasztás. Ráadásul az se igaz, hogy a tempomat egy esetleges gyorsításnál vagy emelkedőnél feltétlenül kedvezőbben adagolná a gázt. Tapasztalat, mert tempomatos autónk van, tudom, hogy milyen a karakterisztikája és a viselkedése, épp ezért írtam, amit. Inkább neked kéne kipróbálni az autónkat, és akkor talán megértenéd, hogy miről beszélek.
Aktív témák
- ÚJ Bontatlan APPLE MACBOOK AIR 13 - M2 (MLY33MG/A) ÉJFEKETE - 8GB/256GB SSD- Magyar - 1 év Garancia
- Corsair RM850x Gold Moduláris Tápegység 850W
- ELADÓ Quansheng UV-K5(8) kézi amatőr rádió
- Acer Aspire 5 - 15.6" IPS, I7-1165G7, 16 DD4 / 1024 GB NVMe +szla! +GARANCIA!
- Latitude 7420 27% 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 500GB NVMe ujjlolv IR kam gar