- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sok mindenben fejlődött a friss Nord CE4 Lite
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Aktív témák
-
Dr. Ernő
tag
Amit multkor linkeltél:
[link]
Nézd meg a váltószoknya felső részét, megvan kopva ez kb 80-100-nál kezdődik az Astráknál a kormány kifényesedve a behúzó fogantyú szintén az ülés is sokat elárul. Egy 42-50-et futott Astrában ilyen jelenségek nincsennek, mindennek szinte makulátlannak kellene lennie. Astra szintű autónál kb 12-15.000 / évvel kell számolni minimum. -
Dr. Ernő
tag
válasz
Stalker-2572 #8392 üzenetére
Hűtőrendszer(de pl hibás lehet a vízhőfokmérő e miatt nagy gatter lehet ha hibás a hűtörendszer is), a gyújtás elektromos hibái jellemzőek, érdemes megemelni és megnézni egyrészt a rohadást másrészt a gömbfejeket ill a féltengely porvédők épségét. A vezérműszíjjat azonnal ki kell cserélni ha megvan az autó.
-
Dr. Ernő
tag
válasz
Stalker-2572 #8395 üzenetére
A szakadás miatt, főleg ha ismeretlen a csere időpontja.
-
Dr. Ernő
tag
Mert a turbó egy olyan jelentős teljesítményfokozó, amelyet nem lehet elhanyagolni és figyelmen kívül hagyni. Olyan mintha 2 vagy 3 tüdőd lenne az egy helyett. Ha erre az ötliteres motorra rákerülne egy turbo akkor nem 340 NMekről beszélgetnénk hanem kb 500-600-ról hasonló fordulatszám mellett. A dieselek ma már csak turbóval mennek, ezért egy szimpla diesel-benzines összehasonlítás fals. A korábbi példádban szereplő 2.2 diesellel egy 2.2 benzines turbó simán partiban van, ami a teljesítményt, nyomatékot illeti. (természetesen a fogyasztást most nem nézve, mert azzal nincs versenyben, viszont az élmény is sokkal intenzívebb). Mégjobban húzva a benzines turbót simán lépi a turbodieselt teljesítményben.
-
Dr. Ernő
tag
…. alkalmi vétel 1990-ben 249200 márkáért lehetett megvenni. akkor pl egy M5ös bimmer 100e márka volt. 5.7 alatt van százon és 291 a vége, ma már egy komolyabb limuzin legyorsulja. (persze ez nem jelent semmi)
Az első gyári gumi méret 225/60! R16 hátsó 255/50 R16 volt, ma meg mindenféle holmira raknak /45 17eseket. -
Dr. Ernő
tag
„Az általam említett közös nyomócsövesek 1200 rpm-től 4500-ig jól húznak”
Legfeljebb csak pszihésen, ha pl megnézzük a VW traktor Passat 170 LE –s nyomatékgörbéjét a következőt látni: a valóságban úgy 2000 körül megjön a nyomatékcsúcs (a gyári adat 1800 fordulat) és kb 2200-as fordulattól folyamatosan esik, 2500- tól meredeken zuhan a csúcsértékről.
Alul 1400-2000 között a nyomaték (600 fordulat alatt) 50%-al nő és ezt a tolást lehet nagyon intenzívnek érezni(hasonlóan minden dieselhez). Természetesen ilyenkor mindenki örül, de aztán ehhez képest nem történik semmi, azt érezni, hogy elfogyott a kraft mert akkora volt a tolás alul. Ez olyan mini orgazmus egy-két másodperces.
Beméréskor amúgy a „1300-on 400NM” szinte sosem megy, sőt van olyan
modern diesel, amelyiknél a nyomatékcsúcs 2500-3000 környékén van csak!Volt alkalmam vezetni 500Nm-es nyomatékkal megáldott (automata) turbodieselt, ami persze ocsmány módon tolt alul de normál használatkor olyan érzés volt mintha állandóan hátbaba….na vki és egy idő után már kellemetlen volt főleg városban. Ez nyilván az automata hatása is, de nyomatékgörbe nem szépen felépül, hanem ahogy fönt írtam egy szűk tartományban nő nagyon, aminek megvannak a mellékhatásai. Kis köbcentis dieselnél pedig csak egy igen szűk fordulatszám-tartomány használható alul halott felül meg nem történik semmi.
-
Dr. Ernő
tag
A következőre szerettem volna utalni az írással és következőt állítom:
A benzines motor húzóereje egyenletesebben felépülő, kiegyensúlyozottabb, sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhető, élvezhető, mint egy diesel esetén.
Továbbá az adott maximális forgatónyomatékkal rendelkező turbodiesel motor és egy ugyanilyen maximális forgatónyomatékkal rendelkező benzines motor esetén a fent leírt érzés még inkább megmutatkozik. -
Dr. Ernő
tag
Ugye az hogy kinek mi az élvezetes az természetesen egy teljesen szubjektív dolog, de az „élvezhető” szóval a klasszikus vezetési élményre gondoltam és ami nagyon fontos, nem úgy gondolom hogy így van, hanem ami sokkal fontosabb az eddigi tapasztalataim alapján meg vagyok erről győződve, azaz arról hogy a klasszikus vezetési élményt egy benzines motor tudja visszaadni. Ez az én meggyőződésem és sokan mások is ezt vallják. Van jónéhány olyan benzines karakterisztika melyek fokozatosan adagolják az élményt, azaz háromezertől mondjuk hétezerig szépen felépül a karakterisztika négyezernél még rátesz egy lapáttal, ötezernél megint, hatezernél megint….és ez fokozatosság hogy így jutunk el a (nyomaték)csúcsra adja meg a klasszikus vezetési élmény élvezetet. (és jónéhány igen nagy „bulit” tud csinálni felül, akusztikáról nem is beszélve) Nem egyből a csúcson kezdjük (mint mondjuk egy dieselnél a hirtelen megérkező nagy nyomaték miatt) hanem fokozatosan jutunk el oda. Persze van aki a fent leírt fokozatosságot rühelli és szarik rá ezt is meg tudom érteni, sokan meg nem is ismerik az érzést, pedig vélhetően megszeretnék.
Pl ha megnézzük a BMW-t azt mondhatjuk hogy a legsportosabb modellek közé tartozik.
Szinte minden modellváltozatát lehet diesellel venni még 6-os kabriót, kupét is, azonban
házon belül az aktuális palettán van egy kivétel egy változat amely „tiszta sport” ideológiát képviseli, ez pedig a Z sorozat. Biztos lenne olyan vásárló, aki megvenné ezt a modellt diesel motorral is, viszont a „tiszta sport” képbe egy diesel karakterisztika nem fér bele, ezért természetesen nem is lehet diesellel venni.
Na ezért mondják sokan, hogy traktor a mai dieselkre is, mert a (jó)benzines karakterisztika pótolhatatlan. Ezt akartam kifejteni korábban. -
Dr. Ernő
tag
Ha a Chevy rendbe van rakva és üzembiztos ill leszarod, hogy régi akkor szerintem fölösleges pénzt beáldozni egy új vmibe, inkább azt lóvét költsd el vmi másra. És van egy nagy előnye
„nem érdekel, hogy rámnyitják a teszkóparkolóban …” ez is szempont lehet azaz nem stresszeli az agyad ha vmi tökéletlen állat összebarmolja a kocsidat, ami egy szép új autónál garantált idegbajt okoz. Ráadásul V6 és nem multijet -
Dr. Ernő
tag
Na ezzel már a felnőtteket is lehet ijesztgetni nem csak gyerekeket.
[link] -
Dr. Ernő
tag
válasz
BlacKSouL #10227 üzenetére
A 4 ajtós változat nagyon jó autó. Az 1.6-os ereje tökéletesen elegendő, még az 1.4-es változat is teljesen korrekt. Ez az autó nem parasztvakításról szól, hanem tisztességes megbízható technikáról (jó váltó, motor, pontos kormányzás...).
(aki azt mindja hogy gyenge csak fényképen látott ilyen autót) Nem feltűnő de ez persze nem feltétlenül hátrány. De melóba járáshoz a Textboy álltal ajánlott 4G-5G tökéletesen megfelel mert nagyon robosztus technika, az 1.6-os(110Le~) változatok pedig a munkatársaid átlag csili-vili plasztik szánalmait simán lenyomja. -
Dr. Ernő
tag
Zsiguli SUV
[link] -
-
Dr. Ernő
tag
A CTR a véres steak a Leon meg jól átsütött, na hasonló a különbség, a CTR sokkal drasztikusabban adja elő magát. A komfortérzet sokkal kisebb, a motor autopályán hosszú távon zavaróan hangos lehet, ha persze ez számít. De a legfontosabb hogy nem kell vele száguldozni, hogy jól érezze magát benne az ember. Autopályán 130-140 körül az alaphangok miatt sincs unalomérzet ez gyorshajtás miatt szerintem mostmár ez különösen előnyös. A váltó helyét hamar meg lehet szokni és makulátlan. A maximumot viszont csak rommá taposva lehet belőle kihozni, de akkor megy mint az állat és motor nem veszi zokon (kiválló olaj és gyakori csere kötelező). „Akcióban” erősen figyelni kell hol van a fordulatszám mert nincs turbó ami alulról megtoljon. A Leon sokkal feltűnőbb szerintem, a turbós megoldás miatt 200 fölé is könnyen felvihető a teljesítmény de CTR simán lépi ráadásul a világörökség része hasonló autó már nem lesz többet ennyiért.
-
Dr. Ernő
tag
Azért a "kész is lenne" nem olyan biztos. Tudod kik használták ezeket a régi CRX-eket. Akiknek alig volt pénzük, de ugyanakkor imádták nyomni neki. Ez azt jelenti, hogy azonkívül hogy összetörték már minden irányból vélhetően le van nullázva már csak a kora miatt is még
ha esetleg nem is látszik elsőre (tisztelet a kivételnek de annak meg is kérik az árát) Vélhetően egy teljes futóműfelújítás szükséges, kipufogó, motor lehet hogy több olajat fogyaszt mint benzint (gyűrűzés szelepbecsiszolás, hajtókarcsapágyazás, tömítések, szíjjak, gyertyák stb stb ) ezenkívül kell rá négy rendes gumi meg egy renberakott fék. Mindez ha nem egy életveszéllyel akarsz járni rengeteg forint még áfa nélkül is a vételáron felül. De amúgy lenullázva is mennek de nem veszélytelen. Volt a szomszédban egy piros egyes cerka, mellette egy 75-ös Alfájuk is. Na ezek úgy használták az autókat mint az állat. Az Alfát egyik nap egy oszlopra felkenték aztán maradt a cekra. A gyereknél kétféle gázpedálállás volt 0 meg a padló, aztán az utca végén satufék. Arra nem volt pénzük hogy a defektes gumit kicseréljék, heteken át pótkerékkel jártak (persze mint az állat). Egy idő után eltűnt az autó (arra gondoltam ezt is összetörték) aztán megint előkerült és mikor megláttam… ez még mindig megy? Ment. -
Dr. Ernő
tag
válasz
(Kolombusz) #12651 üzenetére
Én kerülném a használt dízeleket, a turbó és befecskendezőfejek fincsi ára miatt. Nem tudni hogy a előző tulaj milyen olajat használt és milyen gyakran cserélte ill milyen szarokat tankolt. Mindenesetre utólag sokba lehet egy-két hiba.
-
Dr. Ernő
tag
válasz
(Kolombusz) #12660 üzenetére
Azok 90 lovasok. Ezres turbós 100 ló.
"Majd összeszartam magam benne."
Tök jó 50-el mész és doszt elég.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Call of Duty: Warzone
- Fűnyíró topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Autós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD