Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz qdak #30751 üzenetére

    Végül is lehet benne valami, mert a tompított fényét nagyon szétszórja a köd, így egy nagy fehér "fényfal" lesz előtted, ami nem feltétlenül segít. A ködlámpa meg nem szórt fényt ad, hanem átvilágít a ködön (illetve sok esetben gyk a "köd alatt), és így világítja meg az autó előtti úttestet. Viszont így meg lemondasz az előre látás egy részéről, hisz a ködlámpa az utat világítja meg, míg a tompított nem csak azt. Mondjuk ez 10m-es látótávolságnál (vagy alatta) lehet nem túl nagy áldozat :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • Möhe

    addikt

    válasz qdak #30751 üzenetére

    Az a baj hogy az első ködlámpát akkor van értelme használni,ha nagyon sűrű a köd.Mert ha az jól van beállítva akkor a köd alá és széltében világítja meg a teret,nem előre és egyenesen. A köd valahol 30-40cm magasan a talajtól kezdődik,és ez alá kellene bevilágítania hogy lássál,nem pedig magát a ködöt megvilágítani hogy visszaverődjön a fény (ezért szar a ködben refit használni). Ha pedig ilyen nagy köd van,akkor max 40-el ha tudsz menni a látási viszonyok miatt.A legtöbb kocsin pedig eleve magasabban vannak gyárilag a ködlámpák :W SUV és hasonló telekjárók. Ezért nem értem mi a f@szé kell egyből ködlámpázni ha a fák tetejét veri a köd.
    Az új kocsiknál meg igen gyárilag van a ködlámpa mellett a nappali menetfény ami messziről ködlámpának lehet nézni.De itthon lehet rosszul tudom,kötelező a tompított fényszóró használata,nem?
    Pláne ebben a szürke taknyos időben lenne érdemes minél egyértelműbben jelezni hogy része vagy a forgalomnak. Vagy csak én vagyok fordítva bekötve?

Új hozzászólás Aktív témák