- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz unclefucka #21932 üzenetére
Olyan lámpa nincs, ami 5 percig piros.
Mod: visszaolvastam, te nem állat vagy, csak szimplán hülye a közlekedéshez.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz enerdzsájzer #21998 üzenetére
Felesleges, 80 helyett 100 már beleesik az objektív felelősségbe, semmilyen kibúvó nincs.
-
Khelben
nagyúr
Matekosan:
- 80 megengedett
- 95-től objektív felelősség
- +/- 3 km/h a max tévedése a traffinak
- +1 km/h az egyértelműségérttehát 99-től büntetnek, mert onnantól biztos, hogy 95-nél többel mentél. Tehát 98-nál úsztad volna meg, 99 és afelett mindenképp büntetnek és semmi olyannal nem érvelhetsz, hogy téved a műszer és hasonlók.
Ne idegeskedj, hanem fizesd be és legközelebb menj lassabban. -
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22046 üzenetére
Dumálni könnyű, de megnézném, mit csinálsz a sikításon kívül, amikor váratlanul elmászik a kocsi hátsó része.
-
Khelben
nagyúr
válasz #24889344 #22197 üzenetére
Ezt a legjobb úgy kombinálni, hogy nullára csökkenti a követési távolságot, ahova korábban két autó is befért volna. Utána meg ő van felháborodva, mert én bizony bemegyek, nem érdekel, hogy a padkára kell mennie. Nem tudom, mit gondolnak az ilyenek, hogy miatta nekimegyek a szembejövőnek?
-
Khelben
nagyúr
A hétvége brutális. Ma 10 percig voltam a városban, azalatt:
- 2x2 sávos üres út, robogós a belső sávban...
- 2 sávos, egyirányú út, a jobboldali sávból a bal oldalra parkol a seatos, közben nem zavarja, hogy jövök a belsőben
- A-classe mercis nem fér el kanyarodás közben a saját sávjában (hatalmas az az autó...)
- Parkoló bejárata, 2 sáv, osztrák csávó megáll érdeklődni a járókelőktől úgy, hogy a ki és a behajtó sávot is elfoglalja. Dudálásra nem érti, mi a baj
- Másik seatos (ezeknél front van) megáll a stoptáblánál úgy, hogy a főútból fél sávot elfoglal. Szintén nem érti, mi a baj.
- Biciklis 2x2 sávos úton a belső sávból balra fordul, miközben mindkét oldalon bicikliútEz 10 perc volt. Haza is jöttem gyorsan.
-
Khelben
nagyúr
válasz kételkedem #22286 üzenetére
Ha hitelre vette, akkor akár millió felett is bukhat a dolgon.
-
Khelben
nagyúr
Egyik ismerősömnek is volt ilyen esete, autópályán. Utolsó emléke, hogy kimegy előzni egy kamiont, a többit már csak a kamionos mesélte, elkezdett kacsázni a kocsi, szalagkorlát-kamion-szalagkorlát... Szerencsére ott az autón kívül nem lett baja semminek.
Másik elalvós eset a 3as főúton: furgonos bealudt és ahogy rádőlt a kormányra, pont a szembejövő kollégának vezette a furgont. Itt is csak kisebb sérülések voltak de azért ehhez mekkora pech kell, hogy pont telibe találjon az üres úton egy szembejövőt. -
Khelben
nagyúr
válasz #92415744 #22358 üzenetére
én meg alig tudtam megállni, azt hittem mind a kettőbe belemegyek.
Tényleg nem ártana módosíttatni azt a törvényt, hogy nem elég a csak írni olvasni tudás a jogsi megszerzéséhez.Na igen, akkor talán te is értelmezni tudnád a KRESZ 27. §-át a követési távolságról.
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni. -
Khelben
nagyúr
válasz whitezo88 #22423 üzenetére
Nem szeretem azt a gyalogost, aki megáll és vár... Induljon el, akkor átengedik. De ha áll és néz ki a fejéből, akkor az autósok 90%-a nem fog foglalkozni vele. Gyalogosként én is egyértelműen jelzem, hogy át akarok kelni, elindulok a zebrán. Nyilván nem a kocsi elé lépve, de lelépve. 99%-ban rögtön átengednek, a maradék 1%-ban a második autó enged át.
-
Khelben
nagyúr
Senkit nem érdekel, hogy merre közlekedsz, lesz egy adatbázis, ami tudja, hogy melyik úton mennyi a korlát és a kocsidban lévő cucc lekérdezi mindig az aktuális korlátozást. Ennyi, senki nem tud meg semmi személyes adatot, csak azt, hogy gyorsabban mész a megengedettnél.
-
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22460 üzenetére
1., a biciklis nem mehet az úttesten, ha van párhuzamos kerékpárút. Nem a szabállyal van baj, hanem a betar(ta)tásával.
2., 1990-ben 2millió személygépkocsira 2400 halálos közlekedési baleset jutott, 2009-ben 3millió személygépkocsira 822 halálos áldozat. Ezt nem mondanám romlásnak, sőt.
3., Ennek semmi köze a kreszhez. Forgalomszervezési dolgokkal keresd az önkormányzatot vagy a közútkezelőt.
4., Én nagyon örülök, hogy lámpát kell kapcsolni, sokkal jobban látható a szembejövő, sok balesetet meg lehet előzni.
5., A buszon 50-100 ember utazik, te a kocsiban egyedül vagy, de max 5-en. Ha ebből nem fogod fel, hogy mire kell a buszsáv, akkor nem tudok segíteni.
6., Ezt nem is kommentálnám, már 10 évesen illik felfogni, mire jó a forgalom elől elzárt terület.
7., Ez sem a szabályok hibája, hanem a megvalósításé, Ausztriában villogó zöld van, itt is úgy kéne.
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22476 üzenetére
1., KRESZ 54. §. A kerékpáros a legvégső esetben mehet csak az úttesten, amikor se kerékpárút, se kerékpározásra alkalmas padka nincs.
2., Összes közlekedési baleset száma 1990: 27801 db, 2009: 17864 db. Egyéb kérdés?
4., Egyrészt nincs 1 deci a plusz fogyasztás, másrészt meg aki erre sajnálja, az járjon busszal. Németországban nem tudom, hogy van, de pl a skandináv országokban a 80as évek óta csak olyan autót lehet eladni, ami motorindításkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat.
5., Buszsávot nem magyarázom, még sosem találkoztam olyannal, aki nem értette.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22489 üzenetére
A fénykép is nyugdíjba ment a radarral együtt. Videofelvétel készül, amin az összes autó azonosítható, követhető, még akkor is, ha a traffi mellett már csak 20szal megy.
zoo8800: én meg azt kérem karácsonyra, hogy újra tiltsák be és keményebben büntessék a blokkolókat, mint a gyorshajtást... Akinek kevés a megengedett sebesség (meg az elég nagy ráhagyás, lásd 50 helyett 69), az menjen a Hungaroringre ökörködni, ahol csak magát tudja kinyírni.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz zoo8800 #22498 üzenetére
Pont ezt mondom, ha élvezni akarsz, azt olyan helyen tedd, ahol másokat nem veszélyeztetsz. Főleg, ha a sebesség neked az élvezet.
Nem a sávok száma a lényeg hanem az, hogy a forgalom mennyivel megy. Ha 15 sávban mennek 100-zal az autók, akkor is veszélyes vagy 130-cal. Főleg, hogy a forgalom többi résztvevője arra számít, hogy a többiek is 100-zal mennek.
-
-
Khelben
nagyúr
válasz sasa311 #22508 üzenetére
Későbbi hozzászólásban szerepelt a balesetek száma is. 27ezerről 17ezerre csökkent.
Itt az illetékes táblázat.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz VR6-Fan #22506 üzenetére
1., nem írtam, hogy sosem léptem át. De egyrészt van különbség a 90 helyett 110 és a 90 helyett 180 között, másrészt meg nem bújok blokkolók meg hasonlók mögé, hanem vállalom a következményeket. Bár nem rémlik, hogy valaha is a büntethető kategóriában lett volna a sebességem, max üres autópályán.
2., a nagykönyvben nincs előírva, hogy mekkora sebességkülönbséggel kell előzni.
-
Khelben
nagyúr
válasz zoo8800 #22524 üzenetére
Melóba én is busszal járok, mert kényelmesebb, nem lassabb és parkolóhelyet se kell keresni. Hozzáteszem, hogy nem Pesten, ott én se buszoznék. Felénk a buszozás úgy néz ki, hogy 20 perc a 15 km (90% lakott területen kívül), kényelmes ülés, mindig van hely és rendes légkondi/fűtés van. A BKV ehhez képest kb. a lovaskocsi szintje.
-
Khelben
nagyúr
válasz Winner_hun #22542 üzenetére
Én még nem találkoztam olyannal, akit a mostani "ráhagyások" alatt megbüntettek volna. És te?
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Fizikából hányas voltál? Vagy csak régen volt? Egy zuhanó autó miért bukna orra? Max attól, hogy amikor a kaszkadőr lehajt a szikláról, az eleje alól előbb tűnik el a talaj. De ha tolatva hajt le, akkor meg a hátulja kerül lejjebb. Ha meg leejtik egy daruról, akkor nem bukik semerre, akkor se ha egy elefántot ültetsz az elejére.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
A légellenállás billenti, nem a súly. Az autónak viszont alulról nézve kb mindenhol azonos a légellenállása. A súlyeloszlás meg nem számít, mint említettem. Ejts le 5 méter magasról egy azonos méretű acél és fa golyót. Egyszerre fognak földet érni.
A dízel jaguart meg meghagyom neked, ingyen se kellene, köszi
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22595 üzenetére
a gumik maximális tapadását mindenképp csökkenti, hiszen ugyanaz a felület, aminek a súrlódási együtthatója adott, nagyobb tömeget kellene megállítson.
Ne csináljátok már, tényleg ennyire rég volt az a nyomorult fizikaóra?
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22599 üzenetére
Semmilyen kapcsolat nem szűnik meg a gumi meg az út között attól, mert erősebben nyomod össze őket. A guminak nyilván van egy teherbírása, ami felett szétszakad, de ehhez jópár tonnát kell rápakolni. Amúgy meg ha előkerested a képleteket, ki is számolhatod.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen