- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- BYD Atto 3 menetpróba
- Légiesebb Z Fold6-ot ígér a Samsung
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
The First Descendant - Karakter előzetesek a megjelenésig
gp Alig néhány nap van már csak hátra az indulásig, érdemes közelebbről is megnézni a választható szereplőket.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ha ebben a mellenyben kozlekedem, az sert barmilyen jogszabalyt magyarorszagon?
Solad Valoban nem konnyu az atlag polgar dolga. Most jo ideig kutattam, hogy szukseges-e eu csomag a smkp-ra. Ezt sem talalod meg a kreszben, csak kohem rendelet szol rola, de ott sem ugy, hogy ez kell az smkp-hoz, hanem:
(I)106. §197 (1) A járműveken elsősegélynyújtó felszerelést kell készenlétben tartani, amelynek tartalma a következő:
a) oldalkocsi nélküli motorkerékpár, motoros tricikli és négykerekű segédmotoros kerékpár (mopedautó) esetében/I)Ide miert nem lehet beirni, ha pl kotelezo ra? Kovetkezo kerdesem, mi az a marhasag, hogy oldalkocsi nelkuli motorkerekpar? Annak nem az a neve, hogy motorkerekpar? Akkor a szmelygepkocsit irjuk ugy, hogy utanfuto nelkuli szemelygepkocsi?
Na es itt visszautal a smkp-ra:
114. § A kétkerekű segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra vonatkozó, a három- és négykerekű segédmotoros kerékpárra pedig a motoros triciklire vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételeket kell a következő eltérésekkel alkalmazni
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
válasz Cathfaern #37880 üzenetére
Figyelni kell nagyon. Nalunk is vannak veszelyes helyek. Itt a varkertfurdo forgalma veszelyezteti a kerekparosokat, a legtobb bekanyarodo autos nem figyel rajuk, de sokszor meg a furdobol jovo sem. Itt Pedig a parkoloba behajto, majd kicsivel arrebb a kihajto autosokra kell figyelni, mert azok java resze belekakkant a helyzetbe.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hallottam az esetrol a napokban. Tobb szempontbol vizsgalva is vannak szamomra erthetetlen dolgok benne. A froccsoket kihagynam ebbol, mert allitolag egyet ivott elotte, ez nem hinnem, hogy a balesetben fontos szerepet jatszott volna. Eloszor is ha elore nezek, latom, hogy mi kovetkezik elottem, nem mint az a korabban linkelt kerekparos, aki lehajtott fejjel nekiment az autonak. Termeszetesen ehhez latnom is kell, erre valo a vilagitas. A kerekparon allitolag semmilyen vilagitas nem volt. Kivilagitas nelkul, sotetben hova is akarok menni? Masodsorban pedig,mitol lenne eletveszelyes egy kerekparut attol, mert elkanyarodik? Ezek szerint amelyik kozutunk elkanyarodik, az eletveszelyes? Linkeltem ma egy kerekparutat, ott is van ahol kanyarodik a kerekparut es ha egyenesen mesz tovabb, csattansz a faval. Ezert nezek elore, vilagitom ki magam es kovetem a kerekparutat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mondjuk attól hogy téged látnak, még te nem fogsz látni.
Ez igy van. Es?
Ha a bringa út "elkanyarodik" de szembe ott van egy árok az azért eléggé veszélyes szitu, és ahogy írták a cikkben, nem csak ő szívta meg, viszont ő szenvedett maradantó károsodást.
Ezek szerint amelyik bringa ut nem egyenes, az veszelyes? Mert valami miatt szoktak ezek kanyarodni, fal, fa, arok, patak, villanyoszlop stb stb. Nem ismerem az ottani kerekparos forgalmat, ezert nem tudok kovetkeztetest levonni belole. Ha eddig ott osszesen 10 kerekparos haladt el es abbol 4 megserult, az tenyleg a kerekparut problemajara vezetheto vissza. Ha elhaladt ott eddig 15 ezer es 4 serult meg, akkor valoszinu nem ez a gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
Bocsanat, ezek szerint minden kerekparut egyenes, ezert nem szamitott ra, hogy kanyarodik? Ha meg szamitott ra, akkor miert tok sotetben tekert? Szamomra a ketto uti egymast. En nem bantom szerencsetlent, de ezt maganak csinalta, a biro csak emberseges volt. Az onkormanyzatnak semmi az a 20 milla, annak a beteg embernek viszont sokat jelent.
Cathfaern Ez ezt belatom. Ez nem is egy derekszogu kanyar volt. A gyalog es kerekparuton eleve nincs is olyan tempo (nem is lehetne), hogy ezekre a tablakra szukseg lenne.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Megint kerulgetjuk a kerdest ezzel. Mi az, hogy egy kerekparra villogot raknak? Azzal nem megyek sotetben sehova. Ha sotetben kerekparozom, akkor megfelelo vilagitast teszek ra. En azt a villogos semmit csereltem le megfelelo ledes vilagitasra. Nem szukseges semmi draga cuccot megvenni, a lidl-ben volt akcios (2500 vagy 2900 mar nem emlekszem) ez a lampa, nemet gyartmanyu, olyan fenye van, hogy vak sotetben nyugodtan mehetsz vele akarhova.
htc07 De tortent. Akkor megallok es kiszedem a muslincat a szemembol. Nem megyek vakon elore es utom el mondjuk a gyermekedet aki megy at az uton elottem. Csipett meg darazs menet kozben. Doltem hatra es mintha kest doftek volna a hatamba. Bal kezzel lecsaptam magamrol azt a dogot es mivel nem lattam hova pottyant, felrealtam az ut szelere, megkerestem es kidobtam az autobol.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Teljesen normalis, hogy egy kerekparut a tobbi uthoz hasonloan, kanyarodik. Nem fognak egy kerekparut miatt fakat kivagni, hazakat lebontani es arkokat betemetni, legalabbis nem szokas. A kerekpar egy jarmu, jarmuvet csak arra alkalmas allapotban, megfeleloen kivilagitva szabad vezetni (nyilvan ez fugg a napszaktol kerekpar eseten). Az pedig a jozan paraszti eszbol kovetkezik, hogy arra nezek amerre haladok. Ha mindharom teljesen esszeru es egyertelmu kovetelmeny teljesul, akkor nem fogsz belemenni sehova es nekimenni semminek.
(#37926) fjudors nem udom, hoy közlekedtél-e már nromálisan forgalomban kerékpárral,
Igen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz fjudors #37926 üzenetére
amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok,
Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni. Kerekparuton 30km/h a max, termeszetesen mindig az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel tekerek rajta, hogy be tudjam venni a kanyarokat es ki tudjam kerulni amit ki kell.
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van
Beallitas kerdese. Aki gyorsabban teker, az feljebb allitja, aki lassabban, annak jobban maga ele is verheti a fenyt.
deicide Regebben mar irtam rola, fenyes nappal frontalisan nekem jott volna a marhaja. Az ilyeneknek csinalhatsz akarmit, a hofeher betonfalnak nekimegy fenyes nappal es jonnek utana azzal, hogy veszelyes a kerekparut.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
szalagkorlát is csak azért van a főutak kanyarjaiban, meg azért van fényvisszaverő terelőtáblákkal kirakva.
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy arok/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele. A fenyvisszavero pedig egy plusz figyelemfelkeltes, megerosites a gkvezetonek, hogy az ut milyen ivben kanyarodik. A fenyvisszavero mint tudjuk a fenyt veri vissza, ezert kell magunkat kivilagitani, tok sotetben az sem fog nekunk segiteni.
szintúgy felesleges a vasúti kereszteződésekben a fénysorompó,
A fenysorompo, fel vagy teljes soropoval kiegeszitve biztonsagosabba teszi a vasuti atjarot, hiszen egy gyorsabban es nem kello idoben eszreveheto (kanyarbol erkezo pl) vasuti szerelveny okozhat problemakat az ott athalado jarmuvezetoknek. Egyebkent pedig mindig korul kell nezni, nagy kodben pedig le kell allitani a motort, hogy halljuk, ha kozeledik valami. Fenysoromposnal en sem szoktam, biztositatlan atjaroban mar allitottam le iszonyat nagy kodben a motort, egyszeruen nem lattam az orromig sem.
nem azt mondom, oda lehet (kell) figyelni jobban, de ebből kiindulva igazán nem ártana kirakni oda valami figyelemfelkeltést, főleg ha nehezen észlelhető a baj (ami egy árokba vezető út)
Ebben igazad van, bajt nem okoz, ha egy plusz figyelemfelkelto objektum ki van helyezve. Vak sotetben, kivilagitatlanul persze ezt sem fogja eszrevenni. Talan egy villogo lampa megoldhatna vegervenyesen a dolgot, ennek ellenere szerintem nincs ra szukseg, ha figyelunk, van megfelelo vilagitasunk es beszamithato allapotban kerekparozunk arrafele.
a mindhárom általad ésszerűen teljesülő esemény közül kimaradt a környezeti tényező. Elég egy durrdeffekt vagy bármi egyéb (kiszalad eléd egy macska) egyből nem az van, hogy lehorzsolod magad az aszfalton, elcsúszol a füvön vagy nekimész egy szalagkorlátnak, hanem repülsz lefele a betonteknőbe.
Az altalam felsorolt 3 alapkovetelmeny a biztonsagos kerekparozas alapja. Ezt ne keverjuk ossze muszaki hibaval vagy elenk futo allatokkal. Ha az elso harmat megteremtjuk, azzal sem tudjuk kivedeni, hogy oldalrol nekunk fusson egy vaddiszno, vagy kapjunk egy defektet es emiatt essunk egy nagyot es osszetorjuk magunkat.
remélem így már sikerült elkapni a mondandóm lényegét.
Termeszetesen igen, remelem az is ertheto szamodra, amit en gondolok a tortentekrol.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Jo kerdes amit irtal. Arra gondolok, hogy ha a kerekparuton szabalyosan kozlekedsz, akkor eleve nem erkezhetsz nagy tempoval az akadaly fele, igy nem szukseges azt kulon kiemelni fenyvisszavero tablakkal vagy matricaval es ''vedeni'' szalagkorlattal. Van idod annak termeszetes modjan eszrevenni azt. (de szep lett ez a mondat ) A kozutakon altalaban a veszelyes kanyarokat, visszaforditokat szoktak vedeni szalagkorlattal es adott esetben fenyvisszaverovel is, hogy ejszaka meg jobban lathato legyen. Ebben az esetben amirol beszelgetunk, nincs szo eles/visszafordito kanyarrol, egesz egyszeruen elkanyarodik a kerekparut. Nyilvan azokat a szempontokat en nem tudom es nem latom, amit ilyenkor figyelembe vesznek ott, ahol dontenek a tablak/korlatok stb kihelyezesekor. A sajat velemenyem az, hogy nincs akkora es olyan hirtelen tores abban a kerekparutban, ami egy kivilagitott es figyelmes kerekparosnak problemat okozna.
(#37941) Cathfaern
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ha szabályosan közlekedsz, autóval sem érkezhetsz olyan nagy tempóval akadály elé, hogy ne tudj megállni. Ha nem látod merre megy az út, akkor meg sem tudsz állni, ha látod, merre megy, akkor tudod, milyen sebességgel tudod bevenni az adott kanyart. Szóval, minek a jelzés?
Szerintem ha szabalyosan kozlekedsz, akkor is erhetnek meglepetesek egy kanyarban, ha az esetleg nagyon kis ivu es/vagy az ive a kanyar kozepetol mondjuk nem nagyobb lesz, hanem meg jobban szukul, ezert szoktak kitablazni, hogy pluszban felhivjak ra az arra kozlekedok figyelmet. Nem veletlenul vannak pl a veszelyes utkanyarulat tablak is. Ad egy plusz informaciot a vezetonek, hogy ez a kanyar veszelyesebb, szukebb, mint az atlag es lassitson le/figyeljen jobban.
Ne különböztessük meg a kerékpárutat a "sima" úttól. fogadjuk el, hogy mindkettőn lehetnek veszélyes helyek, és azokat meg kell jelölni.
Igenis kulonboztessuk meg. A kozutak alapjaban veve a gepjarmuforgalomnak epulnek, azok sebessegere es igenybevetelere, ahogy a kerekparutak is a kerekparok igenybevetelere keszulnek es rajtuk a maximalis sebesseg 30km/h. Ezert nem gondolom, hogy egy olyan ivu kanyart amit a kozuton megjelolnek, a kerekparuton is meg kellene jelolni, hiszen sokkal lassabban kozeledsz hozza. Ismet felhivnam a figyelmet nehany dologra, mert ugy latom kezdjuk elfelejteni. A kerekparuton 30km/h a maximalis sebesseg, arra nezunk amerre haladunk es ha szukseges, megfeleloen kivilagitjuk magunkat, beszamithato allapotban ulunk fel a kerekparra. Ha ezt a par egyszeru es egyertelmu dolgot betartjuk, akkor velemenyem szerint nem erhet bennunket baj a kerekparuton.
a konkrét helyszínen rövid idő alatt négyen is árokba mentek,
Ilyet sehol nem irtak, csak hogy zoltanon kivul negyen tortek ossze magukat. Hogy ez mennyi ido alatt jott ossze, azt nem tudjuk. Ezert irtam korabban, szerintem attol fugg a hely veszelyessege, hogy milyen gyakori a baleset. Ha mondjuk allando ott a kerekparos forgalom es van hetente egy baleset, akkor veszelyes valoban, ha evente van baleset, akkor valoszinu nem a hely kialakitasa a gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ezzel azt mondod, hogy ha nincs kitáblázva, hogy veszélyes, akkor nagy sebességgel belemész egy kanyarba, aminek nem látod az ívét, csupán feltételezés alapján. És szerinted ez szabályos.
Nem, semmi ilyet nem mondtam. Olvasd el ujra amit irtam es nem forgasd ki a szavaim legyel szives.
Viszont vannak olyan ívű kanyarok is egy kerékpárúton, amik az autóknak szánt úton elő sem fordulhatnak.
Azokat jeloljuk meg, baj nem lehet belole.
Ez meg legfeljebb akkor lenne igaz, hogy a kerékpárúton senki más nem közlekedne, nem lenne környezete és tökéletes állapotban lennének a kerékpárutak.
Megint a nekunk futo vaddiszno es durrdefekt a tema? Ezt ne keverjuk ide szerintem.
Az autóknak tervezett utakon lakott területen kívül (nem autóút vagy autópálya) 90 km/h a megengedett sebesség. Ha a KRESZ-ben leírtakat betartod, akkor nem érhet baj az úton ... kb. ezt írtad le, csak kerékpárosokra vonatkoztatva.
Ha mindenki betartana a kreszt, akkor a muszaki hibat es rosszulleteket leszamitva nem fog tortenni baleset soha.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Csak annyit, hogy a kerékpáros is ugyanolyan közlekedő az utakon, mint az autós.
Ebben egyet ertunk. Ezert mondom mindig, hogy nekik is kresz vizsga es biztositas.
A kerékpárutakra is ugyanaz az odafigyelés kell (az üzemeltető részéről is), mint az autósokéra, függetlenül attól, hogy ott alacsonyabb a sebesség.
Szerintem ezzel nincs is baj, odafigyelnek rajuk. Azert minden kanyarhoz ne tegyunk fenyvisszaveroket es korlatokat, bizzunk abban, hogy a kerekparosok nagy resze latja, ha elkanyarodik az ut, valamint a szabalyokhoz es eletosztonehez ragaszkodva ki is vilagitja magat.
Szerintem én is Fejezzük is be
-
félisten
Hát, ezt ennyire egyenlően nem biztos, hogy kezelném.
Te irtad az elobb, hogy egyenloek. Akkor most megsem?
Inkább valahogy úgy, hogy 10-12 éves korig nem engedném a gyerekeket felnőtt kíséret nélkül az utakra (semelyikre, nem csak főútra), és általános iskola 4. osztály környékén bevezetném a kreszt tantárgyként. Szerintem megadná azt a tudást, ami a kerékpározáshoz kell.
Szerintem is, regen volt is ilyen az iskolaban. Nekem is volt errol kis papirkam anno. Emellett razziaznam a kerekparosokat is a veszelyesebb helyeken es kemenyen buntetnem a szabalyszegoket.
A biztosítással egyetértenék, de a megvalósítás módját nem nagyon látom.
Szerintem egyszeru. Szemelyre kotik. Ha kerekparral kozvetlenul vagy kozvetetten balesetet okoz, akkor mint a kotelezo felelossegbiztositas, fizeti az okozott karokat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ha bevezetnéd a vizsgakötelezettséget, a gyerekek jelentős részét eltiltanád az utaktól, és ez által a biciklizéstől, és ha kicsi korukban nem tekernek, nagyobbként még annyira sem fognak.
Meghuznek egy korhatart, ameddig csak szulovel, utana pedig mehet egyedul, ha megfelelt a vizsgan.
Ha kötelezővé tennéd, jönnének a hőbörgők, akik életükben nem ültek biciklin, és nem is szándékoznak, hogy velük miért fizetteted meg?
Termeszetesen csak azoknak kellene fizetni, akik kerekparoznak, ugyan ugy, mint mas jarmuveknel. Aki nem vezet semmilyen jarmuvet, annak miert kellene barmit is fizetni, ezt nem is ertem hogy gondoltad.
Lehetne biciklire köttetni, de akkor olyan nyilvántartást kellene bevezetnie az államnak, ami kiadással jár, cserébe nem számíthat bevételre utána. Ha megfizettetnék a biztosítóval, akkor meg olyan biztosítási díjak lennének, hogy az emberek inkább megszabadulnának a biciklijüktől.
Szóval elsőre szépnek tűnik, de lenne vele probléma rendesen.Na ezt megint nem ertem. Az allamnak semmilyen nyilvantartast nem kellene errol vezetnie, ahogy a segedmotoros kerekparnal sem kell. Az allamnak ehhez semmi koze. Megkotod a biztositast es mikor kerekparozol viszed magaddal a kotvenyt, mint egy robogonal pl.
Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az iskolai kresz oktatás bevezetésének szükségességében egyezik a véleményünk, a többi meg utópia
Igen, ebben teljesen egyezik, a tobbit meg jo lenne ha bevezetnek hamarosan.
Orulok neki, hogy ilyen emberekkel is osszefut az ember a forumon, akivel ertelmesen, ervekkel, szemelyeskedes nelkul el lehet beszelgetni. Sajnos egyre ritkabban tortenik ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz philoxenia #37966 üzenetére
Kabitolovedek + boxer.
-
félisten
Koszonom a plusz informaciot! Ez esetben en sem ertem amit a cikkben irnak, valoszinu eliras, vagy fogalomzavar. Tok egyenes az ut es ide csapodtak be. Az a 3 kerekparos ugy fogja a fejet ott, mintha tudnak mi tortent. Meg szerencse nem volt ekkor senki a jardan, mikor jott a funyiro.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
Vonatbaleset Külsővat és Nemesszalók között
a személyvonat második és harmadik kocsijának oldalról hajtott neki a teherautó,
Na ne mar...
Új hozzászólás Aktív témák
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
- Politika
- Crypto Trade
- Fűnyíró topik
- Android szakmai topik
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Xbox Series X|S
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Alaplap,Processzor,RAM egybe vagy külön
- Lenovo Thinkpad T14s Gen3 - i5-1240p/16GB/512GB Nvme SSD
- Vadonatúj iPhone 14 128GB midnight kártyafüggetlen! Apple garancia!
- HP játékra is,core i5 5200u, Nvidia 4!!!/6GB VGA,8GB Ram,240 GB SSD,Új töltő
- PEAQ(MSI)vékony,gyors laptop,core i3 6100 (4X2,3Ghz),8GB DDR4 RAM,240SSD,Új 10 órás!akku,nagyon szép