Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iPhone topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
2024 - Íme a 39. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között megjelenik a Mortal Kombat 1: Khaos Reigns.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Rendben, egyszerűsítsük le ennyire a példát. Mint tudjuk, F=p×a. Az egyszerűség kedvéért a két vizsgált testet tekintsük úgy, hogy a nyomásváltozás egyforma mértékű.
Legyen a két példa:kisautó: 1,6 m széles, 3,5m hosszú, tehát a padlólemez felülete 5,6 négyzetméter
alsó-középkategóriás: 1,7 m széles, 4,3m hossú, a felület így 7,31 négyzetméter
A kisautó súlya 850kg, a másik autóé mondjuk 1200kg.
Nézzük az arányokat: 7.31/5.6=1.305, 1200/850=1.411. Mint látható, nem jelentős az eltérés.
Ez csak egy nagyon leegyszerűsített számítás, de az látható, hogy a nagyobb autók megnövekedett súlyához nagyobb felhajtóerő is párosul. Nyilván a valóságban ennél sokkal bonyolultabb az egész, a karosszéria, a padlólemez áramlástani kialakítása nagyon sokat jelent.
-
-
Winner_hun
félisten
No ilyen egyszer már velem is volt, elöl megyek, balra kanyarodnék, index ki, 2-en mögöttem, látom a sor végét záró elkezd előzni de amikor észrevette hogy indexelek balra akkor lassított. Ők egymás mellett én meg bekanyarodtam. Folytathatták a gyorsulást
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
nagyúr
igazából teljesen mindegy, hogy le lépe vagy sem, akkor is meg kellet volna állnia.
Olvassátok már el az új KRESZ szabályokat.
Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.
Teljesen mindegy, hogy lelépet-e vagy nem. Elsőbbsége van, ezért át kell engedni.KRESZ 43. § (4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten, (...) a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
sunahunter
senior tag
tj hookeres üldözés
Na pont ez amit utálok, mint amikor a kisgyerek a játékfegyverrel élvezkedik. A többsége ilyen paraszt, múltkor is láttam egyet, M3-on indult a parkolóból kapartatva, rá a padkára, gondolom a távcsővel meglátott egy ilyen reakciót kiváltó index nélküli sávváltást....
Duda, paraszt kiordítás az ablakon, majd nínózás, az "elkövetés" általunk is látott "súlyossága" rohadtul nem indokolta ezeket. Iskolában meg ovodában mindenki átlépett rajta, kissebbségi komplexusát próbálja helyretenni efformán. -
MaciG
addikt
Jah.
A másik amit még nem értek (és nem bántani akarom a mentősöket, mert tudom ,hogy játékpénzért dolgoznak elég keményen), hogy mért van az ,hogy a mentős ha kiér valahova rendszerint úgy áll meg hogy az út közepén... Tegnap este egy motoros kontra személyautó volt a városon kívül, mikor elsőnek mentem arra a busszal még éppen csak elfértem (autó majdnem az út közepén a motor meg az árokban, de a motoros nem sérülhetett meg vészesen mert az út szélén ült és ott voltak már többen akik kezelték, ezért is nem álltam meg) mikor viszont már visszafelé jöttem nem fértem el ,mert odaért a mentő aki az út közepére beparkolt, pedig bőven lett volna hely, még az út mellett is ahonnan a motoros érkezett, de nem, nekik az út közepén kell megállni. De mért? Aztán volt már olyan is ,hogy házhoz mentek ki, ott volt egy halom szabad parkoló, de ők nem; megállnak az úton, pedig a parkol is ott volt a ház bejárata előtt...
(#29953) mezis: Az munka! Alap dolognak kéne lennie, hogy a sofőr tudja milyen magas a járműve, hogy nem egy átlagos személykocsiról van szó, főleg ha az a jármű látszólag nagy és arra megy vele amerre még nem járt.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Möhe
addikt
Én tippelek egy 20litert,a töltőnyomás meg ha jól tudom akkor nem függ a nagyon magas fordulttól.Max értéke van,kb 1 bár amit hétköznapi kocsiban beállítanak. Én így tudom,de javítson ki aki jártasabb a témában.
Más:
Adott egy lámpás kereszteződés ahol egy 2x2 sávos főútra lehet felhajtani.A lámpa a mellékútról a szemben várakozó felhajtókat egy időben engedi el.Így ugye mindkét félnek van 1-1 sávja ahová kanyarodhat a zöld jelzés után.
Az aki balra kanyarodik annak a belső sáv,aki jobbra kis íven annak a külső sáv az adott.Miért nem tud a sok répa annak ellenére bekanyarodni (balra nagy ívben) a belső sávba,hogy az aki kis ívben kanyarodik már indexel (meglepő de sokszor itt időben indexelnek) és kivétel nélkül a külsőbe sorol be?Csak áll bambán a kereszteződésben és vár amíg elfogy a szembejövő. -
neduddki
nagyúr
HI!
Nyilt a bicska a csalad nyitlkaozatatol " és hajlandóak kifizetni érte az óvadékot, de csak akkor, ha az előzetes letartóztatás indítványának egyetlen oka a szökés elkerülése." by index, majd az apatok F... Ti mondagyatok meg mi legyen, mi???:- (((
udv
neduddki
p.s. sok kibaszott pias sofor mi meg patjilgassuk oket, hu de kB! kiakadtam megint:- (
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
mephi666
nagyúr
bucit is csak leültették és ott nem halt meg senki... mondjuk a kapcsolatok miatt más pálya az egész, de akkor is nyugodtabban aludnék, ha tudnám, hogy az ilyenek megkapják, ami jár és nem az utakat járják beszámíthatatlan állapotban csak most tanulok vezetni, de alap dolog, hogy vezetés előtti nap sem iszok meg 1-2 sörnél többet, nemhogy piásan tegyem ezt (nem is tehetném meg később sem fogom, ugyanúgy, ahogy munkahelyre se jövök szeszesen)
#30066: CSAK 5-10 év kettő, vagy több ember haláláért??? ez nevetséges... életenként kellene minimum ennyi
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
szemen kellett volna lőni és akkor meg lett volna oldva az egész, nem lenne ekkora hercehurca szánalmas, hogy így ki akarják forgatni az egészet... (holott szerintem normális helyen ott helyből lelőtték volna, vagy élete végéig bevágják valami fegyházba...) többszörösen nem tett eleget rendőri utasításnak, közveszélyes, megölt egy rendőrt és megkísérelt többet is megsebesíteni... miért vannak itt még kérdések? máshol ilyen esetben nem gázsprét dug be a rendőr az ablakon, hanem pisztolyt és, ha nem markolja rendesen 2kézzel a kormányt, vagy 1 óvatlan mozdulatot tesz, akkor az anyósülésből kaparják ki az agyát (meg persze a rendőrt sem hurcolják meg érte)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ja, 45ös... meg nehezebb napokra egy ilyen... talán nagyobb tiszteletet váltana ki egy ilyennel sétáló rendőr látványa (amúgy ha 9milissel találják fejbe, szerintem azt is megérzi...)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biga
őstag
Pedig de. Ez a lényege. Ezért hívják pl zárófénynek: aki zárja a sort, az használja. Ha utolér valaki nagy ködben (aki cserébe már messziről észrevett) le kell kapcsolni (hogy ne égesd ki a szemét pl), és neki kell(ene) felkapcsolnia (ha ő lett az utolsó).
Egyébként ködben pláne zavaró a mögötted jövőnek a ködtáró, mert a köd még szét is szórja a fényét. Tehát nem csak elvakítja, de ködben a lámpa méreténél jóval nagyobb területen zavarja a látását!Nem nagyobb meló erre figyelni, mint pl arra, hogy a refit lekapcsold, ha jön szembe valaki.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nem tudom milyen kocsiról van szó, de én még olyat nem láttam, hogy hátsó ködzárót csak az első UTÁN tudsz lekapcsolni. Ahol nincs a kettőnek külön kapcsoló, ott is jellemzően a sorrend: fel: első - első+hátsó, le ennek a fordítottja. Természetes egyébként ez a sorrend, mert a hátsót le KELL kapcsolnod, ha valaki utolér, míg az elsőt nem kell, ha utolérsz valakit vagy szembe jön valaki.
Városban (ahol gyakran mennek közel egymás után az autók) meg eleve nem használunk ködzárót, hacsak nem egy tök üres, hosszú kihalt úton nem mész tejködben.A ködzáró lényege országúton illetve autópályán az esetleges nagy sebességkülönbséggel mögötted érkezőnek a jelzés. Ez lehet akár szakadó esőben (mondjuk te lelassítasz, mert alig látsz a pályán, de mögötted jön egy önjelölt Schumacher, aki szakadó esőben vagy tejfehér ködben is úgy lát mint a macska, így ő rongyol tovább 130-al, akkor jól jönne, ha nem az utolsó 50m-en venné észre az előtte 80-al menő autóst). Kifejezetten hasznos eszköz, ha tudják az emberek használni (de nem nagyon tudják sajnos). Otthon talán ha 1-2 autóst láttam, aki rendeltetésszerűen használta, itt azért több ember tudja normálisan használni, de sajnos itt sem a többség. Igaz, itt inkább az a jellemző, hogy nem is használja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Hegyekben lakom, egy szűk völgyben Valóban van az a köd, aminél talán tényleg jobb, ha le sem kapcsolod (vagy nagy eső pl, mikor pályán felverik a vizet - és itt amúgy sem mennek túl közel egymáshoz az emberek), de azért nem ez a mindennapos.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
plömplöm
őstag
"Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság adatai szerint fényvisszaverő anyag nélkül, tompított világítással 30-40 méter, távolsági fényszóróval 100-150 méter az észlelési távolság"
[link]szerintem az általad említett "oszlop" nem kimondottan fényvisszaverő anyag nélküli kivitel. a videoban, ami elindította itt ezt az őrületet, egy meglehetősen sötét alak szerepel, amire a kolléga szerint számítanod kell. érted?
ráadásul az általad említett "oszlop"ok viszonylag ritkán vannak az út közepén, ahol még a hella szerint is kisebb a megvilágítás, mint a szélén: [link]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
biga
őstag
Igen, valószínű. És majdnem 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem az autós lenne a hunyó, mert arra ott az autósnak nem kell számítania! Ez az adott szabály lényege! (És cserébe mindent el is követnek, hogy pályán ilyen lehetőleg ne is forduljon elő).
Egyébként az ADAC-nak volt pár éve egy statisztikája, hogy mennyi a várható túlélési idő autópályán egy a leállósávban álló autónál várakozó ember esetében. Sajnos nem találtam meg az eredeti cikket erről, de emlékeim szerint valami 7-8 perc körül volt az érték! Érdemes ezen elgondolkozni
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
plömplöm
őstag
muszáj vakon vezetned, erről szól a történet, erre próbálunk páran rámutatni. vagy mész annyival, amennyi a tompított által belátható útszakasznyi féktávolságod, ennek az értéke ott van, nézzed meg szemeddel. nem vezethetsz éjjel-nappal úgy, hogy akármire fel kell készülj. vagy pld nem tarthatod folyamatosan az elmélet szerint megkívánt követési távolságot, mert akkor nem fogsz menni egy métert sem, mire elindulnál, már bejönnek eléd. vagy te úgy mész végig pld a váci úton, hogy hiába zöld, lelassítasz, mert hátha kijön valaki?
az átlagos reakcióidőt úgy szokták számolni, hogy van az emberi része, az 0.5-0.7mp, és van a mechanikai része, ami 0.2-0.3mp, azaz nem vagyunk messze az 1mp-től.az meg, hogy "ki is lehet kerülni", naja, az átlag sofőr pont erről szól, hogy nem nyomja a féket, mint süket a csengőt, hanem kikerülő manővert hajt végre, aha
és az még a jobbik eset, ha tapossa a féket, mert ez sem olyan általános, vészfék-asszisztens, nem véletlenül találták fel.roppant életszerű: mész az ótópályán 130-cal, mert a távolságid elvilágít hazáig, de le kell kapcsold mert akármiért, erre satuzol rögtön 60-ra, nehogy megjelenjen az előkerült sötétségben egy pocok. sztán gyá megint 130 mert fel lehet kapcsolni a csillárt. aham...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
mephi666
nagyúr
itt van újra a kikerülős gif hasonló helyzetből, ahol centiken múlott, hogy nem keni el a felbukkanó sötét alakot:
itt mák volt, hogy szemből épp nem jött már senki és a sofőrnek se voltak rosszak a reflexei... meg hozzá a sebesség is épp akkora volt, hogy elhúzhatta mellette a kocsit... ebben az esetben a satufék nem segített volna semmit (mondjuk ez a legnagyobb hülyeség a kreszben, mert arról szól, hogy "úgy kell megválasztani a sebességet, hogy bármilyen hirtelen felbukkanó akadály előtt meg tudj ÁLLNI... holott az esetek 99%-ában kikerüléssel lehet elkerülni a balesetet)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
plömplöm
őstag
"A József körút forgalma a Baross utcánál a villamos megálló miatt csak két szűk forgalmi sávban haladhat, a jobbra kis ívben történő kanyarodás pedig komoly torlódásokat okoz, mivel a kereszteződés Baross utca részén áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adnia a jobbra kanyarodó jármű vezetőjének. A nagy gyalogos forgalom miatt a jobbra kis ívű kanyarodás gyakran lebénítja a Nagykörút külső sávját, és balesetveszélyt is jelent a gyalogosokra nézve."
valóban balesetveszélyes, hidd el nekem. és van még ilyen kereszteződés, pld a király utcai, észak felé, ott is kint van a kötelező haladási irány, és vannak durva meglepetések, amikor valaki satuzik a külső sávban jobbraforduláshoz. keskenyek a sávok, nincs menekülő útvonal. biciklisek a külső sáv szélén. balesetveszélyes, hidd el. az 50ezer talán túlzás, lehetne 30ezer, mondjuk. egyébként, ha módomban állna, ha az én döntésem lenne, érted, végigkameráztam volna már rég az egész nagykörutat.
#31225: akinek kellene még egy tábla a kintlévő mellé, attól a jogsi is ugrik, 'sztán kész. ez a tábla az a tábla IS, amit hiányolsz. sorompó ne legyen?
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
MaciG
addikt
Aki nem ismeri a kötelező haladási irány táblát, ami elég alapvető, az inkább ne közlekedjen...
Vagy akkor sebességkorlátozásnál is mindig duplán kellene kitenni? Egyébként meg benne van a videóba az öreg aki azért is kanyarodott be mert sietett...(#31217) biga: Én sem ismerem a helyet, de a videóban elmondják, hogy évente több tucat baleset van ott, és halálos áldozat is volt. Egyébként az is látszik a videóban, hogy két sáv van.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
félisten
Bocs, de nem tudok elmenni ekkora hulyeseg felett. Az autopalya jelzotabla melle/ala/fole akkor meg tegyuk ki, hogy min sebesseg 60km/h, megallni tilos, megfordulni tilos
ezen kivul irjuk ki nagy betukkel:
Tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel.
A (6) bekezdésben meghatározott előzési tilalom esetén a tilalom hatálya alá tartozó járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy - az abban meghatározott előzési tilalom hatálya alá tartozó - járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.
Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra út menti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
Aki csak a latottakat tudja ertelmezni es a mogotte levo szabalyokat nem, annak reszeltek amugy is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A hulye vagy meg a hulyeseget beszelsz nem ugyanaz.
Az elmeleted szerint akkor ha kiteszik, hogy legnagyobb sebesseg otven, azt benezik sokan. Ha kiteszik, hogy tilos otven felett menni, azt meg nem?
biga
Ebbol a mondatbol:
Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
eleve az kovetkezik, hogy a minimalis sebesseg 60km/h.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen