Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Studi

    addikt

    válasz Bici #81739 üzenetére

    Nem lassú az objektív. :)

    Egész más rendszert használ a régi DSLR vonal, ami más típusú mozgást vár az objektívtől, és ehhez más vezérlőutasításokat ad. Ez a fázisdetektálás alapú élességállítás, röviden PDAF. Ilyenkor a tükörrön átjut valamennyi fény, amit kisebb segédtükrök jellemzően a tükörakna alján levő érzékelőkre juttatnak, és ott történik az AF vezérlése.

    Az élőképes DSLR vázak megjelenésével vált szükségessé, hogy ettől eltérően is tudjanak élességet állítani. Ugyanis amikor élőkép van, akkor a tükör fel van csapva, nem tud fény jutni az AF pontokra. (kivétel persze a Sony SLT rendszer, ami más ötleten alapul). Ekkor kezdett dolgozni az Oly és a Pana az addig kompaktoknál használt kontrasztérzékeléses AF (CDAF) adaptálásán. Ennek a támogatása néhány objektívben meg is jelent, egész konkrétan 3 Panasonic (25/1.4, 14-50/3.8-5.6, 14-150), és 6 Olympus (25/2.8, 9-18, 14-42, 14-54/II, 40-150/4-5.6, 70-300) üvegekkel érdemes próbálkozni, ezek tudnak jobb sebességet produkálni.

    Igazából látszik, hogy mindegyiknek van elég jól használható mikrós alternatívája manapság. Amire azt mondom, hogy talán érdemes, az a 9-18, mert a régit most 60 körül lehet használtan fogni, az új majdnem a duplája. És a 14-54 második verziója. Ez utóbbi 50-55 körül szokott felbukkanni, és egy csodálatos objektív. Méretét tekintve sajnos elég nagy a mikrós vázra, de a legjobb alternatívája fényerőben a 12-40, ami árban háromszorosa kb. Fontos, hogy csak az obi második (kék csíkos) verziója jó CDAF használatához.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák