- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Yettel topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.zsolti
tag
válasz #48613632 #10164 üzenetére
123-asba találtam abban az árban magyarországon is
http://www.kezikonyvunk.hu/omnirad-bt-szunyog-laszlo-gepjarmu-autohuto-javitas-szekesfehervar/
ami nekem kellene az a 40mm vastag , az megvan 1,5 hét alatt 32500magyar forintért .
látatlanba is több segítséget adott, nem rögtön a hűtőt akarta kicserélni.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #10185 üzenetére
és nem kérdeztél meg.
a polcon van a célszerszán, mivel nekem is tönkrement a csapágy, akkor csináltattam .
kúpgörgős csapágyról lévén szó a könyv indikáror órával történő beállítást ír, aki már nem az elsőt csinálja az meghúzza , hogy nehezen forogjon a kerék és onnan visszalazít 20-25fokot. az ujj csapágynak nem lehet hangja.
nem tudom mi okozott problémát nekik és miért kellett 300-al préselni, és beépítettem prés nélkül, a hátsó tengely kijött , nem kellett szétverni semmit ( meg kell említeni kapható a hátsó tengely ujjonnan vagy 100-150e, ( mercedes-es ár ) ha elbaxták még lehet kapni )
az elsőhöz meg csak szakértelem kell-ett volna, semmi spec szerszám.és könnyen lehet , hogy így kuka lesz az összes ha túlhúzták, megdarálódnak ,a szimeringet nem nagyon lehet kivenni , hogy ne sérüljön , ha ujjra csapágyazzák, ( a mercedesnél 1500-2000/db, de holnap megyek rendelt alkatrészért és megkérdem, meg rendelek hátsót mert hiányzik a javítókészletből ami a polcon van )
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #10202 üzenetére
a hátsónál is állítani kell a csapágyhézagot, csak jobban meg kell húzni mert a ropi gyűrűt nem olyan könnyű összehúzni ( nagykulcs kell )
ha " tökig " behúzza akkor túlságosan meg lesz húzva és előbb utóbb de sokkal hamarabb tönkre megy a csapágy, nem véletlen adnak meg csapágy "hézagot" az nem kétsoros golyóscsapágy mint a mostani kocsik első futóművében ( húzd meg 300Nm-el )
azokat a csapágyakat le lehet rendezni 40-50km alatt meghúzástól függően.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #10208 üzenetére
váltóban a nyelestengely csapágy golyóskosár van műanyagból ( ha nem is műanyag de hasonló, nem fém )
és úgy fér bele tönn golyó , hogy a gyáriban nagyobbak a hézagok a golyók között.
az utángyártottat nem mértem de szemre mintha a külső belső gyűrű vastagabb lenne , a golyók valamivel kisebbek és így lehet sűrűbb, de max 1 el.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #10209 üzenetére
nem variáltak annyit, szerintem egyforma a csapágy a w 107-108-109-114-115-123-126.
csak hogy miből gondolom,, a hátsó féktárcsa megegyezik a fent említett tipusokon.
de lehet , hogy az első is.
ami jó azt nem tervezték ujra évente, mert rengeteg idő lett volna ( az meg pénz )
szerintem az első tengelycsonk a 126-os 5600-as motor súlyához lett kiszámolva ( a kocsi gyenge 1800kg )
a 200d is azt a technikát kapta , ezért megy el a futómű a végtelenségig, nincs alulméretezve.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #10218 üzenetére
egy difi felujjítás , ha mindent kicserélsz kb 100e+munkadijj és nincs gari rá , hogy nem fog zúgni ( ha magadnak csinálod, de nem javaslom )
vannak cégek ahol vállalják de árat nem tudok, de ha rendesen csinálják kb a munkadijj is lehet annyi mint az anyagMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz kacsa21 #10313 üzenetére
na ahhoz a szakihoz ne vidd aki " majd kiforgatom"
mivel a felső felét is fogja egy kb3-4mm-es tüske/szög ami megakadályozza az elfordulást.
ehhez a munkához célszerű kivenni a motort mivel le kell venni a nagy olajteknőt, fel kell lazítani a főtengelyt, és így jobban belegondolva talán a láncfeszítőt is ki kell venni ( de ez csak talán ) kuplung lendkerék ha le van véve jobban hozzáférni, és ugye lemosni a motor alját fényesre kívül belül ( elég szar a fekete motorbelsőben turkálni )
a magamén csináltam szétszedett motornál, batman kocsiján is szét volt szedve a motor akkor ujjra cseréltem.
1 nap alatt ( 8 óra ) nem hiszem , hogy megcsinálják.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz tailor13 #10318 üzenetére
nem kötekedés képpen
de egy régen összerakott motornál a nagykartel leszedése sem egyszerű, ( érdemes felkészülni megfelelő imbusz csavarokkal mert nálam is vágóval jött ki jó pár csavar , és gondolom szétvert fejűt meg nem rak vissza ,de amúgyis szerintem az inbusz egyszer használatos ha jól meghúzzák. )
ah lejött a kartel akkor még csordogál némi olaj a szivattyúból ( minden fekete )aminek a kosarát érdemes kitakarítani ) .
és ha már ezek megvannak akkor az első szimeringet is ki kéne cserélni , az sem ujj már..
kell tömítőmassza összerakni, esetleg ujj olaj, és már ott járunk a 15000-nél ( persze ha nem kell más szerszámot gyártani.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz kacsa21 #10316 üzenetére
akkor váltó le, és ha jól tudom ahhoz meg a kardánt is le kell venni, meg a kipufogót bár erre nem esküdnék.
ha levetted a váltót a motort akkor is meg kell emelni/dűteni előre mert nem fog kiférni a kartel.
a kuplungszerkezetet ínbusz fogja ( célszerű ujj csavarokkal visszarakni ) a lendkereket 12 szögletű külső bordázott csavarok fogják .
ha lelazítod a főtengelyt lehet hogy kifér a régi tömítés, az ujjat meg be kell varázsolni-)))) hatlapfejű a nyugvócsapágy csavar ( 17vagy 19 ) a merci " hálás ebből a szempontból mert kevés szerszámmal is eredményeket lehet elérni.
nyomatékkulcs legyen.
ja ha szétszeded a kardánt a bordás résznél ( van egy szorító kúpos anya ) oda kell egy NAGY villáskulcs ( a 6/4-es csőfogó kicsi ) és jelöld össze .MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Mintcar #10326 üzenetére
én nem kiírtam hanem a márkaszervízben kérdeztem meg és eddig amit adtak/vettem jó volt és azon az áron amit mondtak.
a rúgóra is sokat mondtak , kb 1/2-éve kérdeztem 20 körül volt darabja.
PL most behúzó mágnes kellett ,a gyári 45000 ( többnyire bosch ) és 14000 vettem bosch-t. és vannak olyan alkatrészek amiket inkább gyáriban vennék ( már ha ki tudnám fizetni )
vagy pl résolajcső ami utángyártott " filléres " alkatrész ( 3 méter gates 3-4000, a gyári 1m annyi , csak az utóbbi 10 évig cső )MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10450 üzenetére
AVL 875
autodata szerint a 300d- nek 21 fok a dinamikus előt. a 200d lehet 22.?
a bosch és az avl műszerhez ugyanaz az érték van megadva , a technotest-nek vannak eltérései[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Mintcar #10459 üzenetére
megmunkálás minőssége amit szemmel nem veszünk észre,,
anyagminősség ( a mostaniak vajpuhák ) ( olvasztott vaj)amikor a márkaszervízben kérdeztem mennyit kéne elmennie " 100000km-nél ellenörizzük a porlasztási képet " volt a válasz, és amit náluk vettem húú abban már van vagy 15000km és nem kopog a motor.
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10796 üzenetére
a haynes féle könyvben van tán, ha hazamegyek megnézem, persze turbó dízel, amcsiba nem csak turbóD ment ki?
kell kép?[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10805 üzenetére
úgy néz ki , hogy a könyv az adagolót nem igazán tárgyalja.
ugyan a könyv címe 200Dtől a 300turboD ig 1976-85-ig de sok hiányosság van..
kép ugyan van az elején ahogy lóg a klímás motor a láncon de később már nem szentelnek neki egy rajzot sem.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10811 üzenetére
alváz , motorszám alapján kérhetek ezt azt az itteni szervízből , de kell konkrét dolog ..
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10804 üzenetére
ha már átalakított, abban nem tudnak segíteni a márkaszervízben
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #10796 üzenetére
akkor ez lesz a megfelelő neked?
a 3-as kép
" Gépjármű szerkezetek" régebben megszünt Műszaki könyvkiadó
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz sasa83 #10856 üzenetére
arra gondoltam a méricskélésnél , hogy csak 1 csapágy hogy tud tönkremenni hiszen minden henger között csapágyazott tehát 1 csapágy kimegy akkor a többin is kéne valamit látni mivel a főtengely elég merev ( gondolom én ) ahhoz , hogy hajladozzon .Vagy valamikor előtted valaki kisebb méretű csapágyat rakott bele.
Mérd meg a csapot amiről levetted, vagy ha hozzá tudsz jutni a Plastygage nevű hézagmérő szetthez ( http://www.mrcycles.com/page/bearings ) és lemérni a csapágyhézagot.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
123-as hoz üzemképes indexrellére lenne szükségem????
MB 123 3.0d
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs