- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Google Pixel topik
- Mobilhasználat külföldön
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz yvsmad #50953 üzenetére
Nem ez az oldal, ahol az exif adatok néha elég durván különböznek? Amúgy meg ennek tényleg inkább csak kompaktoknál van értelme, ahol nem cserélhető az objektív, cse. obis vázaknál a képminőség nagyon obifüggő is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
scarabaeus
őstag
válasz yvsmad #50953 üzenetére
"Jó kis képminőséget összehasonlító oldal: dkamera.de"
Mivel a dpreview képösszehasonlítójának új változata is lett, a régiben csak a régebbi gépek, az újban csak az újabb gépeket lehet összehasonlítani, az Imaging Resource comparometere pedig eléggé nehézkes abból a szempontból, hogy azonos ISO-s és körülmények közti képeket nem automatikusan rak egymás mellé, először bélyegképből közepesre méretezettre vált, és csak utána mutat teljes felbontású képet, amelyeket aztán nem húzgál párhuzamosan a két ablakában, nekünk kell, szóval ezután érdeklődve néztem meg ezt a német oldalt is.
Szép nagy választékuk van gépekből, ez tetszik, a kirakott képrészletek viszont már nem a gépből kapott kép részletei, minden gép képét általam olyan 10 MP körülinek saccolt méretűre méretezik át, hogy az egymás melletti részleteken azonos képrészlet területet mutassanak a kivágások. Egy 36 MP-es D800 is egy 10 MP-ből kivágott részlettel indul ott. Nem 1:1 összehasonlítás. Jó viszont, hogy az eredeti képek megnyithatók eredetiben, így a különböző érzékenységen és fényviszonyok közt készült képekből kapunk egy-egy példányt a gépekből.
[ Szerkesztve ]
Quoth the Raven "Nevermore."
-
sanzi89
addikt
válasz yvsmad #50992 üzenetére
Lehet, hogy mindegyik gép tudja, csak nem mindegyikben működik jól. Például a saját Samsung WB750-esemben kifejezetten szar az automata üzemmód, kis állítgatással, manuál üzemmódban sokkal szebb képeket lehet vele készíteni. Na, ilyen ne legyen.
Nem kell, hogy zsebre lehessen vágni, mindig külön táskában/tokban lenne, de nem feltétel a bridge felépítés. Ha esetleg a gombok nagyobbak rajta, vagy maga a készülékház nagyobb, az nem hátrány.
A telefonja USB-s. Ha elmegy valahova, nem kell két kütyüt magával vinnie a töltéshez. Nem lesz amatőr fotós, nem fog egész nap kattintgatni, főleg nem kiszedegetni az aksit a gépből, elég lesz neki annyi kraft, amennyit egy aksi tud.
Nézők nem kell, LCD bőven elég, de ne legyen érintős! Táska/kártya még másodlagos, majd végiggondoljuk, hogy milyen és mekkora kell, ha megvan a gép."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
válasz yvsmad #50999 üzenetére
Igen, de azok téma módok
Kb. a manuális beállítások megfelelői, ha tudod, hogy melyik esetben mit csinál a gép Pl. van, amelyikben ez ellenfény üzemmódban nem tudod kikapcsolni a vakut, sportban nincs vaku, de gyors záridőket használ magas ISO-val, stb.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
sanzi89
addikt
válasz yvsmad #51000 üzenetére
"Olyan csati egyik készüléken sincs, mint a telefonon. Külön kütyü nem kell, de saját kábel mindenképpen."
Például a Samsung WB750-esemen microUSB csati van, használható hozzá a telefon kábele, telefon töltője. Ilyet keresnénk. Ha elmegy valahova telefont viszi, telefontöltőt is viszi, most már fogja vinni a fényképezőgépet is, de ne kelljen külön töltőt vinni a fényképezőgéphez, ha megoldható a telefontöltővel való töltés USB-n keresztül.
"Nagy zoom (20-30x) kell, vagy jobb fényerejű obi inkább?"
Fényerős obi.
Kinézek pár típust a 90-100k-s árkategóriában, aztán belinkelem őket.
@Digger
Egy szóval nem mondtam, hogy nem tud megtanulni új dolgokat, csak jelenleg úgy néz ki, hogy nem akar. Persze ez idővel változhat természetesen, de az utóbbi pár év tapasztalatai azt mutatják, hogy nem fog ennyire rákapni, igaz a plafon gép a fent is említett Samsung volt eddig a családban."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
válasz yvsmad #51031 üzenetére
Ezeket pont tudni kell tehát. A gép használatát megtanulni, magával hozza, hogy pl. az ellenfényes helyzetet tudja az ember kezelni. Máris tanul fotózni.
Manapság az ember életében vannak olyan eszközök, amiknek már a használata sem egyszerű, főleg, ha okostelefon, számítógép... Ezeket sem hajlandóak megtanulni a legtöbben, aztán csodálkoznak, ha nem úgy működnek, ahogy akarja...Mutogatni való hater díszpinty
-
Vyndree
őstag
válasz yvsmad #51034 üzenetére
A kollégád mennyivel jobban járt volna, ha akkoriban vesz egy Sony A200-ast (ha 2007 akkor A100-at) 90-ért. Nem sokkal nagyobb, mondjuk nehezebb, de most klasszisokkal szebb képei lennének, ha nem állítja el a fényképezőjét. Egyszer egy eseményt én is ISO1600-on toltam végig, előző este a holdat fotóztuk és úgy maradt. Topaz denoise (vagy DxO Optics)a barátom, de az már nem olyan. Kréta nem az a hely ahova nehéz lenne eljutni, szerencséje van hogy nem Japánba, vagy Új-zélandra mentek.
[ Szerkesztve ]
-
Z_Kati
csendes tag
válasz yvsmad #51040 üzenetére
Bár a válasz nem nekem szól, de rólam van szó,ezért annyit hozzátennék, hogy a bajom nem kültérben volt, hanem beltérben és a gyerekek arca volt homályosabb és nyilván sokszor be is mozdultak, ilyenkor egy-egy gyerek szellemképes lett. Ez legalább vicces volt. Nyilván ez simán lehet beállítási hiba. Viszont szerintem akkor is jócskán lassúbb egy tükröshöz képest, eleinte nehéz volt megszokni, hogy a gomb megnyomása és a kép elkészülte között bizony eltelik egy kis idö, a gyerek addigra már félrenéz, mozdul vagy épp becsukja a szemét. A gyorsaság nagyon nagy elönye a tükrösnek és hátránya az LX7-nek.
Viszont így visszagondolva valóban a régi kis gépem mindig vakuzott, nem tudott hátteret mosni, vagyis kissé erös azt állítani, hogy majd olyan jó volt, mert ez így nem helytálló. Könnyebb volt a használata és ahhoz mérten nem készültek rossz képek. Az LX7 nagyon jó, ha megtalálod a helyes beállítást és a gyerek nem megy közben világgá. -
Vergilia
tag
válasz yvsmad #51102 üzenetére
Semmivel nem jobb az FZ72-nél legfeljebb annyival, hogy az ára jobban kéne.
Miért is kályhacső? Tudod egyáltalán mire szokták ezt mondani? Nézzük akkor:
FZ72 f2,8-5,9
P900 f2,8-6,5
FZ200 f2,8-4,5 de csak szerinted, mert az végig 2,8!
Ha már itt tartunk, meg tudod mutatni hova van ráírva?[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51109 üzenetére
Az SX710 f/3.2-6.9-cel, meg a HX60V f/3.5-6.3-mal? Na ne vicceljünk már.
Mindig ezzel a dkamera.de-vel jössz, de utána nézve a dolgoknak, azért ezt illene egy kis fenntartással kezelni. Érdekes különbségek jönnek ki, mikor pl. az Imaging Resource-on még azonos érzékenységen is szebb, vagy legalább hasonló az FZ200 képe, mint a másik két gépé. Ha meg felvisszük 2-3 fé-vel (hogy kompenzáljuk a sötét üvegeket), akkor meg egészen egyértelműen rosszabbak az említett masinák. Szóval kíváncsi lennék, hogy hozták össze ezeket a tesztképeket.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51111 üzenetére
"Az lenne a normális, ha végig mindenhol szebb lenne és nem is kicsit, nem gondolod?"
Miért lenne normális? Kb. egy árban vannak, a szenzor ugyanakkora, ráadásul az FZ200 sokkal régebbi gép, mint a másik kettő (azóta fejlődött valamennyit a feldolgozás). A nagy különbség a szenzor előtti üvegben van.Ez a sor megvan azért, ugye?
2.8, 3.2, 3.3, 3.5, 4, 4.5, 4.8, 5, 5.6, 6.3, 6.7, 7.1, 8Nem véletlenül írtam ám oda a linkelt gépek optikájának kezdőfényerejét. Amikor az FZ200-on ISO100-on pörgeted a képeket, akkor a másik kettőn (főleg tele állásban), ISO400-800-on kell fotóznod, hogy azonos záridőket kapj.
Az Árukeresős vélemények meg kb. vicc kategória. Aki egy nyaralást (ahol feltehetően elég jók a fényviszonyok) végigfotóz ISO1600-on, az meg is érdemli a zajos képeket.
Egyébként az FZ1000 sem egy csodagép. Persze, hogy elkezd zajosodni, nem olyan észvesztően nagy a szenzor benne.
"Az érzékenységet meg nem kellene piszkálni kompaktok és bridge-ek esetében, mert csak magunkkal tolunk ki."
Ha a helyzet úgy kívánja, miért ne lehetne - értelmes keretek között - hozzányúlni? Inkább végigfotózol mindent ISO100-on és töksötét, vagy bemozdult lesz az összes képed, ahol nincs elég fény? Normális minőségű 1/2.3"-es szenzorú kompaktoknál, bridge-eknél simán használható az ISO400-800 is, főleg ha még esetleg RAW-t is használsz.És akkor itt vissza is kanyarodnék az összehasonlításhoz: Amikor kevés fényben az FZ200-at feltolod a még használható ISO800-ra, akkor a másik kettőn már nagylátón ISO1600-at, telében meg ISO3200-at, 6400-at kell használnod ugyanolyan záridőkhöz. És akkor most menj vissza, és nézd meg lgysz az ilyen érzékenységen készült tesztképeket.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Vyndree
őstag
válasz yvsmad #51132 üzenetére
Bridge gépet azért szoktak venni, hogy tudjanak nagyot zoomolni és értékelhető képek készüljenek tele állásban a végén is. Vegyél egy olcsó milcet mellé, 30 körül ha szerencséd van kifogsz egy Nikon 1-et és azt használod 28-85 között. Olyan képet egy bridge se fog produkálni. Akár a Pana GF1-2-3 ezt megkapod 20-ért + 15 az obi.
Olyan gép nincs ami mindenre jó. A bridge gépek a fotózás svájci bicskái. Mindent tudnak de semmiben nem a legjobbak. (vagy a négy évszakos gumi) -
Vyndree
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51137 üzenetére
Se nem nagyobbak sem nem nehezebbek, sőt. Legalábbis a kitobjektívvel nem, ha már az általánosan használt 50 +25mm tartományról van szó. Egy nagy telével persze más a helyzet.
A Canon G1X elég szerencsétlenke, egyfajta a kivétel ami erősít a szabályt Egyébként nem MILC, nagyszenzoros kompakt zoomobival mint a Sony RX100 vagy a Panasonic LX100. Csak kicsit testesre sikeredett szegényke. A G1XmarkII vagy G7X már sokkal jobb. -
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51129 üzenetére
"vagy (közel) ugyanaz a tudás és minőség elfér a zsebedben is és szinte mindig nálad lehet" Ne haragudj, de nekem a 2-3 fé hátrány közel sem ugyanaz a tudás/minőség.
Egyébként nem tudom, hogy most hirtelen hogyan kanyarodtunk rá a méretekre. Ha már elkalandozunk, sok dolgot lehetne sorolni, amiben meg az FZ200 jobb.
Ha meg ekv. 50 ± 25 mm-en akarod használni és kicsi is kell, akkor ott vannak a már említett, sokkal nagyobb szenzorral rendelkező, de mégis apró MILC gépek kitobival, vagy valami palacsintával, vagy ott van az LX7 a gyilkos beépített optikájával.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Vyndree
őstag
válasz yvsmad #51141 üzenetére
"záridővel tudod kompenzálni az fé hátrányt"
Amennyiben mozgó akármit akarsz fotózni ez nem fog sikerülni. Az esetek 95%-ban pedig nem szerencsés ha a képeden a mozgások elmosódnak. Az elképzelésed nem rossz, csak kivitelezhetetlen.
Hidd el, nagyon jó dolog a minél rövidebb záridő.Nikon 1, Samsung NX mini? Sokkal kisebb, árban a fele vagy akár negyede mint egy bridge és 28-84 tartományban sokkal jobb képeik vannak. Ezeket zsebre vágod kompakt méretűek, olyan 30-40 körül ki lehet fogni újonnan. Az utolsó két mondatod értelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51139 üzenetére
Zsebrevágós fényképező az okostelefon
De a Samsung NX Mini vagy a Panasonic GM gépek már tényleg elég kicsik, kitobival együtt is elférnek egy kabát vagy egy zakó zsebében. Nagyszenzoros kompaktból ott a Sony RX100, a RicohGR, vagy a Nikon CoolpixA, ezeket akár nadrágzsebbe is be lehet gyömöszölni.
A bridge gép - legalábbis amit a köznyelv manapság annak hív, mert eredetileg kicsit mást jelentett - az apró szenzoros nagyzúmos gép, DSLR-re hajazó formavilággal. A felépítésükből adódóan ezek elég hasonló méretűek (nem kicsik) -
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51141 üzenetére
"Az FZ200-at most mihez akarod hasonlítani?"
Te hoztad fel az SX710-est, mint alternatívát, vagy akár jobb választást. Szerintem meg ez messze nincs így. Ezért írtam azokat, amit.Ha meg tudod tartani... ha nem mozog a gyerek... ha ez... ha az... Bármit hozol fel, a tények attól még tények. Az említett Canon-nak végig 1-2-3 fé hátránya van a Panával szemben. És ez erősen meg is látszik a képeken. Az SX710 egyedül a kisebb méretében, meg a wifi-ben jobb, aztán ki is fújt. És cserébe ugyanannyiba kerül, vagy inkább még kicsit drágább is.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51147 üzenetére
Mondom, Te hoztad fel ezt az SX710-est, mint az FZ200-nál jobb választást. Akkor miniatürizálásról még szó nem volt, csak a képminőségről.
Azon kívül, hogy kisebb, meg van benne wifi, meg nagyobb a felbontása, mindenben, ráadásul a végterméket illetően fontosabb területeken alulmarad. Így nem értem, miért lehet ez jobb választás, hasonló, vagy egy kicsit magasabb áron.
Az igényeket meg nem lehet ennyire általánosítani.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51154 üzenetére
Ezt a dkamera oldalt én annyira nem erőltetném, főleg nem mérvadó forrásként, nem egyforma beállításokkal készítik a tesztképet, így meg nincs sok értelme az összehasonlításnak, nézzük pl az ISO400-as képet az RX100: 28mm f5.6, az LX7: 24mm f2.8
(szerintem amúgy sincs túl sok értelme pusztán műtermi tesztképek alapján sommás véleményt mondani, a legtöbbünk nem bevilágított csendéletet fotóz, hanem embereket, tájat, ahol az számít milyen az ég kékje, a lombozat zöldje, a virág pirosa, a párunk arcának színe, mennyire keni el a képet az objektív, mennyire öli meg a részleteket a zajszűrés stb.)szerk: persze én is meg szoktam nézni a tesztképeket a jelentősebb tesztoldalakon pl dpreview vagy imaging-resource, de hogy statikus tesztképek alapján nem döntenék az biztos
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51156 üzenetére
A Sonyban jobb, nagyobb és modernebb a szenzor, ez egy percig sem kétséges. De az f5.6-os blende a tesztképen jótékonyan elfedi azt az "apróságot", hogy nem igazán brillírozik az RX100 optikája nyitva Szóval el is fér némi rekeszelés, így viszont ahol a Sonynak már iso 800-1600 kell, ott a kis Pana még elvan akár iso 100-zal is.
Szóval a helyén kell kezelni a beállított stúdió képeket is, meg azokat a képeket is amiket valós körülmények között készítenek, úgy ahogy te is használni fogod a gépet. A legtöbb tesztoldalon van "real-world samples" galéria mindenféle képekkel, számomra az többet elárul egy-egy gépről.
Igen 10MP, nem mai gép. Nem baj persze ha van több, sőt, főleg az esetleges vágás miatt, de amíg egy átlagos felhasználó számára kimeneti formátum egy 2MP körüli fullHD monitor/TV vagy papírkép addig túlzottan nagy jelentősége nincs a dolognak.[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51156 üzenetére
"Az LX7-ben tényleg csak 10 MPix érzékelő van? Mondjuk az új Pana TZ70 is visszament 12 MPix-re, de ez alá már nem érdemes menni szerintem."
Szerintem meg fölé nem érdemes menni. Ezeknek az 1/2.3"-es érzékelőknek még a 10-12 megapixel is sok, nem tudják teljesen kihasználni a felbontást.
Nagyobb szenzornál már más a helyzet. Ott indokolt lehet a 15-20 Mpix, vagy akár ennél is nagyobb felbontás.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51152 üzenetére
Én nem magyarázkodok, hanem pusztán a tényeket sorolom. Te nem csak felhoztad a teszteket (ráadásul egy komolyan nem vehető tesztoldalról), hanem azt mondtad, hogy simán pariban vannak:
"Érdemes beállítani egy Pana FZ200 bridge kontra Canon SX710 kompakt superzoom összehasonlítást, elég tanulságos."
"Javaslom még bármelyik felkapott bridge összehasonlítását egy Sony HX60V vagy Canon SX710 travel zoom géppel. Egyedül a dupla árú Pana FZ1000 egyértelműen jobb, viszont a többivel simán partiban vannak."
Aztán jöttél a "ha meg tudod tartani", meg "fé-t kompenzálni" dolgokkal, meg a kis mérettel. De ettől még a tények tények maradnak. Ne mondd azt, hogy magyarázkodok, légyszíves.
"de ezek a kis vackok eléggé partiban vannak a komolyabb bridge-ekkel is, nem beszélve egy rakás gyengébb bridge-ről, akár milyen fé is van rájuk írva"
Na, ezek után meg már tényleg nem tudlak komolyan venni fényképezés témában. Itt be is fejezhetjük.Tin_Shield: "Ezt a dkamera oldalt én annyira nem erőltetném." - Én is ezt mondom. Elég volt pár tesztet megnézni. Egyszerűen nem lehet mérvadóként kezelni, ha különböző beállításokon, össze-vissza lődözik a képeket. Ennek így mi értelme? Semmi.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51193 üzenetére
A legszebb az, amikor a 4K videót leméretezed FullHD-re. Brutál éles videók készíthetőek így vele, sokkal élesebbek, mint alap 1080p beállításon.
Az átlag ember még úgyis csak FullHD, vagy ehhez hasonló felbontású megjelenítőn nézi vissza a tartalmakat. Ezzel a módszerrel igazán nagyot lehet szakítani egy FullHD monitoron, vagy TV-n.
Egyébként PC-s megtekintéshez csak egy jó médialejátszó progi kell. Tudom ajánlani pl. a nem annyira ismert, de mégis nagyszerű PotPlayer-t.
A videóban a felbontáson és bitrátán kívül semmi extra nincs: 3840x2160px, 100mbps, H.264 High@5.1, 25/30p
(#51195) yvsmad: Na, már megint témánál vagyunk. FZ200 ISO100 mellé inkább SX710 ISO200-400-800-akat nézegess. És így tovább...
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51197 üzenetére
Tengernyi szoftver van, én általában HandBrake-et, XmediaRecode-ot, MediaCoder-t használok.
A blende, záridő, érzékenység összefüggésén szerintem még dolgozz magadban, mert a szavaidból úgy tűnik, alapvető tévedésekben vagy. A zaj persze, hogy az ISO-hoz köthető (meg a szenzorhoz persze), de az ISO meg a fényerőhöz, meg a záridőhöz. Nem fogom századszorra is leírni, hogy miért ajánlott magasabb ISO-s képeket nézgetned az SX710-esen. Már rég meg kellett volna értened.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz yvsmad #51199 üzenetére
- sóhaj - Kezdesz nagyon lefárasztani.
Olyan szépen levezetted a nagylátós részt. A telébe miért nem fektettél ennyi energiát? Ja hogy az még rondább lenne? f/2.8 vs. f/6.9 - Tényleg elég ronda. ISO100 vs. ISO400-800, vagy én stabival kitartom a 600mm-t pl. 1/100-addal, Neked meg 1/15-ödöt kell. Válassz, hajrá.
"A nagy tele másik végén persze magasabb az fé értékem, de olyan távolságban az ugyanakkora sebesség sokkal kisebb szögperc eltérést okoz, tehát a látott képen lassabb lesz mozgás, kisebb az elmosódás."
Ez meg WTF? Ezt Te sem gondolhatod komolyan.Elegem van. Nincs nekem erre időm, meg energiám. Szétszemeteljük a topikot, mert nem is akarod megérteni a dolgokat.
De tudod, mit? Legyél boldog a "nemFZ200-addal", és a téveszméiddel. Csak aztán ne csodálkozz, ha valamit meg akarsz lőni 4-500+ mm-en, és nem bírod kitartani, vagy bemozdul a téma, vagy full zaj lesz az egész kép.
És vezess félre másokat is, aztán aludj nyugodtan. Gratulálok.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Tin_Shield
őstag
válasz yvsmad #51195 üzenetére
Megnéztem én is azt az összehasonlítást, maradjunk annyiban, hogy nagyon nem ugyanazt látjuk a képeken...
De távol álljon tőlem hogy bármire rá- vagy lebeszélni akarjalak, ha neked az SX710 képei tetszenek akkor egyértelmű a választás. Mindenki boldog lesz, te is a gépeddel, meg mi is -
mazsi70
senior tag
válasz yvsmad #51211 üzenetére
Panát vegyél, mert jobb az obija. Az érzékelő lapka és a képfeldolgozó rendszer minősége semmit nem számít!
Ellenkező esetben téged is kiutálnak innen..Gondolom másnak is lehet véleménye .
Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
MODERÁTOR
-
jjeahh
nagyúr
válasz yvsmad #62436 üzenetére
Ez mind nézőpont, igény kérdése, próbáltam, használtam mai modernebb gépeket is, de máig a 2011-es Pana G3 a kedvencem, hiába elavult . Olcsó, nem sajnálom ütni-vágni, pici, forgatható érintőkijelzős, a pana autofókusza meg már a kezdetekben is teljesen jó volt. Ugyanakkor pl. a 2009-es Olympus E-P1-et már én is kissé ősleletnek érzem . Nem tudom kompakt fronton mi a helyzet, de gondolom nagyjából ugyanez. Van egy bizonyos szint dinamikában, ami alá nem akarom adni, az optika legyen viszonylag éles, a pana féle kontraszt af mindíg is elég volt nekem, iso, gyorsaság, wireless, ilyesmi engem nem érdekel . Őszintén szólva az E-P1-el is csak az volt a gondom, hogy az autofókusza botrányosan vacak, hatalmas a fókuszmező, vadászik, mellémegy a fókusz stb.
Ja és telefonokkal is hasonló a helyzet nálam, az elején belebuzultam az okostelókba, havonta váltogattam, szénné custom romoztam, aztán az első galaxy s-nél rájöttem, hogy ez igazából csak fölösleges időpocsékolás számomra, eladtam és egészen tavaly szeptemberig butatelefont használtam . Most már okostelóm van, de csak azért, mert ezeket a Xiaomikat szinte ingyen hozzávágják az emberhez, de sokat elárul a 9 napos üzemidő arról, hogy mennyit nyomkodom .
Szal nekem ezek csak eszközök, amik pár minimális kritériumnak meg kell feleljenek és kb. ennyi. Azért úgy érzem fölösleges 3-4x-es árat fizessek egy gépért, hogy modernebb legyen, ami valszeg úgysem igazán érdekelne. Na de még úgyis meglátjuk lesz-e egyáltalán LF1-em, mert nehéz olcsón találni, egyelőre egy ideig lesem a helyi apró oldalakat és az ebayt.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz yvsmad #62438 üzenetére
Ja ismerem, én inkább arra gondoltam, hogy az öreg Olympus vadászott-vadászott, majd jelezte, hogy hurrá, betalált a fókusz, éles a kép! Majd otthon monitoron kiderül, hogy mégsem, szal gyakran lőtt olyanokat, mint amikor a dslr-ek front fokuszosak . De az még nagyon kezdetleges gép volt, az egyike a legelső milc-eknek, ugyanakkor pl pana fronton már a G1 fókusza is jól működött.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG