- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Mobil flották
- LG V30 - vezércsel
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #10449 üzenetére
a D70-en meg pont az a baj ezekkel, h túlzottan megkötik a felhasználó kezét mindenféle fix beállításokkal
ezek miatt persze kisebb az esélye annak, h egy teljesen kezdő rossz képet készítsen - aki azonban haladó, már nem használja, mert zavaróak a korlátok:
pl egy kirándulás közben nem lenne rossz egyszerűen portré motívumba átcsavarni rekeszállítgatás helyett (amit aztán könnyen elfelejt az ember a következő, ismét tájkép jellegű fotó előtt) - de ott az élességállítás is fixen "legközelebbi pont"-ra áll be, ami szerintem nagyon zavarópedig ha nem lennének ilyen megkötések, pl egyfajta user memóriaként lehetne a motívumokat használni - dehát nem ez volt a fejlesztők célja, hanem a "kezdő nem tudja mit csinál, elállította" hibák csökkentése
-
fradigy
tag
válasz Szten Márs #10450 üzenetére
LCDt szinte sosem hasznaltam regi kicsi finepixemnel sem...
jo, akkor bdridge-bol kiejtettetek s Sonyt (tenyleg, miert ne?), Fuji kapott 1 szavazatot... ezt a iranyt sem hanyagolom 1elore...
...de akkor dslr: mi az ami beleposzint, lehet kapni ujat, es hat... aztmondjatok h inkabb azt mint a bridget
uramatyam, ez a gepvasarlas kesz kinazas, de lattam a hszekben h masnak is nem csak nekem
[ Szerkesztve ]
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it ;-)
-
Degeczi
nagyúr
válasz fradigy #10455 üzenetére
egyáltalán nem feltétlenül
nekem sincs egyetlen képstabis obim se (a váz Nikon, így abban sem), de nincs is rá szükségem
volt egy fél évig olyanom - de mivel sosem kellett, eladtamha fontos, akkor persze olyan vázat érdemes választani, amiben van - olcsóbb, mint ha minden obi árában meg kellene fizetni
-
Dtomi
őstag
válasz fradigy #10446 üzenetére
Szerintem mindenek előtt szerezz be egy bukósisakot. A DSLR alapból nem az előkapom azt lövök vele párat kategória. Már alapból ha két obid van és pl a tele van fenn a legkönnyebb verzió is több mint 1 kiló. És pont a nagylátó fog kelleni... Amihez obit kell cserélni. Autó módban pedig állandóan vakuzni fog, ha kell ha nem. Össze-vissza állítja a fénymérést így még véletlenül se tud rendesen kiszámolni egy alul felül exponálást magától. ha esetleg tele obi lesz fent és portrézni akarsz vakuval állandóan belelóg majd az obi a képbe és kitakar a képből egy jó esetben szép nagy félkört. Canonból 100 % hogy 800 $ ból nem lesz stabilizált géped. Új legalábbis biztos nem.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Allien
veterán
válasz fradigy #10453 üzenetére
Eddig használtál álványt? Ha igen, akkor könyebb a helyzet, ha nem, akkor "csak" pénz kérdése, mert az obiba épített képstabi jobb, mint a vázba épített, de drágább is, és minden obinál ez plussz kiadás. Tehát pl lehet ugye az alap obikat (kb. 18-50) kapni "mezítlábassan", és képstabival is, de meg is kérik az árát. Vannak, akik a vázba rakják a stabit (mint ahogy az elöttem szóló írta), így "mindig" kéznél van, és nem kell külön fizetni érte, de nem is annyira hatékony, mint az obiba épített.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Degeczi
nagyúr
szerintem egy kezdőnek nem is okos dolog több obival kínlódnia: ha egyetlen, de nagyobb átfogású zoomot vesz, még mindig élni fog a legtöbb DSLR előny (a képminőségkülönbség a jobb obikhoz képest pedig normál nézetekben nem akkora, h megérje. Kompakthoz képest viszont igen, mert azok közül sokminden képméretfüggetlen)
-
#35104512
törölt tag
sziasztok
sikerült végre megtapiznom a k10d -t és a d80 -at egyszerre
dönteni viszont még nem sikerült, nagyon egyformák (fogásra), és azt vettem észre, hogy a d80 -nak sokkal sötétebb a keresője mint a k10d -nek. ez lehetséges, vagy valami nemvolt ok a kiállított példánnyal? -
Dtomi
őstag
válasz fradigy #10459 üzenetére
Szerintem egy bridge géppel jobban járnál. Mindenki az ellenkezőjét hangoztatja, de hidd el nem lebeszélni akarlak semmi jóról. Nekem volt, hogy 3 tükörrefis gép volt otthon. Mégis bnőmnek és anyámnak is kellett egy-egy külön gép faterral ugyan eladattam a fuji s5700-at, hogy ott a 10D de kirándulásra túrára a kicsit viszik. Egy DSLR -el nem lesz kapásból teléd, makród, nagylátód, nagy fényerőd. Mindért kőkeményen fizetni kell. És ami előnyt említ mindenki a DSLR-el arról akkor beszélhetünk igazán ha megtanultál manuálisan fotózni különben ezeknek az előnyöknek a 70 %-a elvész. 5in1 obival pedig még a képminőség se lesz jobb mint a bridgel. Ideális körülmények közt pedig rosszabb.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Degeczi
nagyúr
"5in1 obival pedig még a képminőség se lesz jobb mint a bridgel. Ideális körülmények közt pedig rosszabb"
nagyon nem értek egyet!
csak például, hirtelen:
- a DSLR sokkal jobb dinamikája obifüggetlenül él (és látható kis méretben is)
- a mélységélesség kompakthoz képest egy gagyi obival is nagyságrenddel jobban kontrollálható (és jól látható kis méretben is)
- a jobb színek obifüggetlenül érvényesek (és láthatóak kis méretben is)
- a sokkal alacsonyabb zaj szintén obifüggetlen (és akár már kis méretben is látható)ezen felül nagyon komoly behatárolás a legtöbb kompakt csigalassúsága (kezdve a bekapcsolástól a fókuszálásig, de akár két kép közti várakozásig), nagyobb fogyasztása (ami miatt folyton ki is kapcsolod, vagy elaltatod) így rengeteg képről maradhatsz le akár családban, gyerekek között is!
ettől még persze van, amire/akinek jó egy kompakt - de nincs rosszabb, mint fölöslegesen elcseszni a pénzt, aztán később sajnálkozni a rossz eredményeken (pláne ma, amikor már bárki által megfizethetőek a tükrös gépek is)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz #35104512 #10461 üzenetére
A D80-nak világosabb a keresője, mint a K10D-jé, ez az a dolog, amit igencsak irigyelek a Nikonosoktól. Viszont csak bekapcsolt állapotban világosodik ki a keresője, amúgy meg töksötét valóban. Be kell kapcsolni és egyből látod milyen is valójában, iszonyat jó keresője van. Viszont nekem nagyon nem egyformák fogásra, kicsit (na jó, nagyon ) furcsállom is, hogy neked igen.
fradigy:
Szerintem Dtomi arra céloz, hogy egy DSLR-hez azért jó adag eltökéltség kell, hogy valóban ki tudja az ember használni az előnyét, valamint sokszor tudás is; így kezdésnek, tanulásra, vagy ha nem annyira akar valaki komolyabban foglalkozni a fotózással, csak kattintgatni, úgy, hogy közben van egy all in one lehetősége nagylátóra, meg telére meg bizonyos szintig makróra is, akkor sokszor jobb a bridge. Viszont azért tudni kell, hogy nem minden DSLR vakuzik egyfolytában auto módban Arról nem is beszélve, hogy a kompaktok jó része viszont tényleg vakuzik auto módban. A fenti gondolatmenetet meg annyival tudomkiegészíteni, hogy ez egyénfüggő, igényfüggő. Ha az a fontosabb, hogy legyen egybe minden és ne kelljen cserélgetni, meg nem akar az ember később egy rendszert kiépíteni, akkor persze, a bridge jó választás. Ha viszont az ember utál LCD-n komponálni és sokszor muszáj magas érzékenységen használni a gépet, ezen kívül tudja és ismeri a rendszer határait, hátrányait, akkor a DSLR. Mondjuk ez most itt egy igen ömm... "kezdetleges" leírás volt, ennél sokrétűbb a dolog, a lényeg az, amit nagyon sokszor mondok: ha ismered a saját igényeidet, akkor egyből tudni fogod, hogy milyen gép kell neked. -
philoxenia
MODERÁTOR
Azt, hogy a DSLR-el azért tanulni kell fotózni, mi sem példázza jobban,, mint az iménti esetem, a keresőt használtam manuális módban, de zöld gombot persze nem nyomtam, az összes képem sötét lett, mert a záridő bármely okból 1/500 lett, a keresőn teljesen jól mutatott a kép, vissza meg nem néztem, hogy mit csinálok.....
Na most ez olyan szituban, ami megismételhetetlen..... Szerencsére most csak a konyhát akartam lefotózni, az meg remélem holnap is a helyén lesz... -
tbs
addikt
válasz Szten Márs #10464 üzenetére
D80 kereső: Nekem a sötétedés oka miatt tetszik: lcd-s rajzvetítő. A világosabbsága soha nem tűnt fel... Pedig nézegetem épp eleget. (Oké, nem K10D az alap, csak közeli deriváns... )
-
Szten Márs
nagyúr
Lcd-s micsoda?
Egymás után nézd meg amúgy közvetlen a két gép keresőjét, szépen látszik, hogy a Nikon világosabb. Persze, csak a Pentax által használt mattüveg miatt.Degeczi:
Igen, valóban, köszi a kiigazítást. A lényeg az, hogy amit a forumtárs látott állapot, az nem a kereső valós világossági állapota volt[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #10464 üzenetére
"csak bekapcsolt állapotban világosodik ki a keresője, amúgy meg töksötét valóban"
meglepne...
a D70-en is ilyen LCD-n keresztül látod a keresőképet (így jelzi az aktív fókuszpontot), de ennek annyira minimális az energiaigénye, h folyamatosan feszültség alatt van (anélkül lenne sötétebb)
vagyis nem a bekapcsolt állapot kell, hanem pusztán annyi, h benne legyen az akku -
Dtomi
őstag
válasz Degeczi #10463 üzenetére
Ezt, hogy sokkal jobb a dinamikája igaz csak mikor jön elő??? Kicsibe biztos nem... szépen megszerkesztve helyes expó mellett esetleg rawból. Autóban nemigen még kicsibe se.
Mélységélesség játék mikor jön elő?? Telénél... kitobival nemigen. f5,6 os obival se igen.
Bridge-n ott a nagyfényerős tele szóval tökegál.
Jobb színek??? Pl a 30D-m színei olyan ótvarosak a 828 4 színű érzékelője után, hogy néha a sírás kerülget.
A mostani bridge gépek egyáltalán nem lassúak.A pénzkérdés meg hát nem is tudom.... egy S7000 vagy egy sony 828 még mindíg 100e körül mozog használtan. Én anno megvettem a 828-at 230e. Ott volt a kezembe a 300D 18-55 el és gigás CF-el ajándékba 197e- ért megtanultam fotózni a 828-al és eladtam 150 e ft ért cimborám aki ugyan akkor a 300D-t választotta eladta az ő gépét 60e ft ért.
Én megvettem majdnem 4K-ért a 30D-t most kapnék érte 130at másfél év után. kompaktnál ha eladod a gépet megyx vele a rendszer. DSLR-nél buksz az összes tartozékon 10x annyit."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Vamp
senior tag
Nah próbálgatom, mindjárt jönnek a képek.
Gyorsan pár szót a liveview opcióról, ami nagyon megfogott. Nem, elsősorban nem ezért vettem ezt a gépet, bár hatalmas előny így is. Spéci helyzetekben, amikor a keresőt nem tudod használni (mondjuk ha a földre téve makrózol, esetleg nem fér oda a fejed), nagyon jól jön. A másik, amiért tetszik, ha a záridőt módosítod, a gép automatikusan az új záridővel "previewezi" a képet, ez nekem még elég sokat segít.
-
Szten Márs
nagyúr
Azért a mélységélesség játék nem csak telénél jön elő. Kitobival valóban nem túl kifejezett a dolog, de ha ilyesmire vágyik az ember, igen olcsón egy 50mm F/1,8-at be tud szerezni, jól el lehet vele lenni
Egyébként meg kittel is kisebb mélységélessége van, meg F/5,6 végű telével is, ha beírod egy DOF kalkulátorba. -
#35104512
törölt tag
válasz Szten Márs #10464 üzenetére
persze a fogása a legszubjektívebb dolog, de nekem teljesen hasonlóak (na jó, a nikon valahogy jobban passzol ), jövő héten vagy utána tudok csak vásárolni, addig még megpróbálom valahol megnézni.
-
Degeczi
nagyúr
- a dinamika teljesen független a képmérettől, lényegében bélyegméretben is látható. Már Auto JPG-ben is, de RAW-ban végképp. A RAW pláne olyan lehetőség, ami miatt érdemes lehet DSLR-t választani, mert sokkal kényelmesebb otthoni beállítani pl. a fehéregyensúlyt vagy a kontrasztgörbét, mint már a helyszínen, az idő sürgetésében mindent véglegesre állítani - pont kezdőknek is nagy segítség
- mélységélesség: egy átlagos kompakt f/2.8-on ad (ha képes erre, persze) kb olyan mélységélességet, mint egy tipikus DSLR f/10-f/11-en! Amit egy gagyi obival f/5.6-on el tudsz érni, a nyomába sem érhet a kompakt, mert ugyanolyan tárgytávolság és képkivágás mellett f/1.4 vagy még nagyobb rekesz kellene hozzá...
- színek: itt szerintem nem a Canonoddal van baj, hanem túl jó modellt használsz. A komolyabb felhasználásra szánt gépek uis szándékosan visszafogottabb színvilágúak, h az utószerkesztés során lehessen majd egyéni ízlés szerint beállítani. A mai, már szélesebb rétegeknek szánt modellek már alapban szebb színeket adnak.
De nem is kimondottan erre gondoltam, hanem inkább arra, amikor egy kompakttal készült képen bármilyen utómunkát végzel. Szinte semmi tartalék: a sötétebb, árnyékosabb részeken rohamosan elvesztik a színűket a tárgyak, így a fölhúzott árnyékok elég rondák, fakultak- sebesség: álljon példaként egy nem túl régi csúcskompakt, az Oly SP-560
Bekapcsolás 3 mp, két kép közti várakozás több mint 2 mp (RAW-ban 11 mp ), AF idők 7-8 tized mp-esek - ugyanezek az idők a legtöbb DSLR-en teljesen elhanyagolhatóak, észrevehetetlenek (az AF legrosszabb esetben lehet hasonlóan hosszú - de csak az első alkalommal. Utána, ha csak kicsit kell korrigálnia, az szintén egy szemvillantás alatt megvan - ilyet sem tud egyetlen kompakt sem, és soha nem is fog, elvéből adódóan)- pénz: az eladás éppen rossz példa, mert pont az a lényeg, h ha egyszer jól választottál DSLR rendszert, utána az obikat és a kiegészítőket már nem adod el, azok fölmennek a következő vázra is
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Degeczi #10473 üzenetére
Zajról még nem írtál. Kis fujim iso 200on termel annyi zajt, mint egy 400D iso800on, ég és föld a kettő, ebből következik a záridő is. Én inkább vennék egy K100D-t, vagy használt 350D-t, vagy mondjuk az éppen aktuálissá váló D40 slágert, mint 80-100ezerért, vagy többért egy kompaktot.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Dtomi
őstag
Ok meggyőztetek... uh mindenképpen kell venned egy bukót!
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Vamp
senior tag
-
veterán
Húúúú mennyi eper Ide nekem mindet, most azonnal egy vödör porcukorral
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
titán
Ezt én se tudtam. Mikor meglett a gép és itthon rányomtam az obit, meg is ijedtem, hogy milyen rohadt sötét a kép. Mondom itt meg mi a fax van. Aztán beüzemeltem és azóta nem találkoztam ezzel a jelenséggel. Biztos azért, mert akksi nélkül nem vizslattam a keresőt. Most viszont kikaptam belőle és bizony be is sötétedett.
A D40-nél mindegy volt, ott a fókuszpontok is látszódtak akksi nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
ha a fókuszpontok akku nélkül is láthatóak egy modell keresőjében, az azt jelenti, h nem LCD-vel, hanem egyszerűen a mattüvegre gravírozva mutatja ezeket a helyeket
ekkor azonban az aktív fókuszpont jelzésére nincs más mód, mint LED-del rávilágítani
ha LCD jelzi ezeket, akkor persze arra is van mód, h az éppen kiválasztott pont ne kivilágítást kapjon, hanem picit vastagabb fekete keretet - vagy akár teljesen eltűnhet az, amelyik nincsen használatban (asszem a D3/D300 tud ilyet)
és a ki/be kapcsolható segédrács is így, LCD-vel jelenik meg
-
Dare2Live
félisten
válasz Szten Márs #10464 üzenetére
márirták...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Oracle
senior tag
Hello!
Mostanában szeretnék váltani kompaktról tükrösre és a 450d nagyon megtetszet ebben az ár kategóriában jónak számít? esetleg ajánlanátok más tipus? Amatőr fotózásra kell tájképek, portré sok makró.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Oracle #10486 üzenetére
Fogásra jobb (állítólag jóval jobb) mint a 400D, de kérdés, hogy mennyid van rá. Esetleg érdemes lehet egy pillantást vetni rá, most még pénzt is kapsz vissza. Ha van rá lóvé, akkor érdemes lehet meglesni a 40D-t is, nem kerül sokkal többe, minta 450D. Igazából én erősen túlárazottnak tartom a 450-et, főleg, hogy a 40D megáll már 210ezerből (váz) a 450D meg 170ezer (váz). 400D meg lassan 100ezer (váz).
Persze ez csak a canon, van még nikon, pentax, etc.mod: nagy zsákbamacskát nem veszel, kipróbált cuccok már ezek.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Oracle
senior tag
-
Szten Márs
nagyúr
Hát az van, hogy nemrég nekem is volt a kezemben 450D, a keresője tényleg jóval nagyobb lett, mint a 400D-jé, viszont a markolat döbbenetesen keskeny, nagyon kiábrándító volt...
Nikonnál meg Pentaxnál ilyen ár körül milliószor jobb fogású gépek vannak. Sőt... egy Nikon D80 váz konkrétan olcsóbb, mint egy 450D és hát azért kb. minden szempontból jobb. Egy Pentax K200D kit meg olcsóbb, mint egy 450D váz, erre sem kell semmit mondaom, ugye.Szóval az a helyzet, hogy a 450D-t durván túlárazták és még mindig borzasztó műanyag-érzete van, szörnyen rossz, keskeny markolattal
[ Szerkesztve ]
-
Oracle
senior tag
válasz Szten Márs #10490 üzenetére
A markolatott leszámítva jó gép a 450d?? volt a kezemben nikon is igen azok sokkal kényelmesebbek nagyobbak de engem nemnagyon izgat a fogása annyira nem szörnyű a 450é se szerintem meg lehet rá venni alulra azt a nagy izét nemtudom mi a neve, akkor egész kényelmes.
-
tbs
addikt
válasz Oracle #10491 üzenetére
Árához képest buta és egyszerű. Szerintem. Mind a D80, mind akármelyik hozzáférhető Pentax DSLR ügyesebb, jobb nála.
Mondom, fogoss percekig minden mást is. Nézz bele, ha lehet csattingass vele.
Arra gondolj, hogy akkor jó egy gép, ha öröm vele a fényképezés, nem szenvedős rákészülés. A K100D-m konkrétan most hozzám van nőve egy fix obival egyetemben. Retró.
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Oracle #10493 üzenetére
Ez esetben más a leányzó fekvése. Ha meg vagy elégedve a fogásával, anyagminőségével, sőt horribile dictu ez tetszik a legjobban, akkor rosszul nem jársz vele. A 18-55 IS kitobi korrekt képminőséget nyújt, a 12 MP-es CMOS szenzor is igen jónak tűnik magas ISO-kon is, így első tesztképek alapján, na meg megkapta a 40D AF rendszerét, legalábbis papíron, aztán tudjuk Canonnál ez néha furán működik.
Hol érdemes megvenni?
Nagyjából azonos ára van minden üzletben, egyébként digifenykep.hu, digitcam.hu, optiform.hu és edigital.hu, ahol szoktam nézelődni. Az edigitálnál van esélye annak, hogy nem magyar garanciával kapod a gépet, hanem garanciális probléma esetén kiküldik Németországba. Viszont a tapasztalatok szerint onnan gyakorta gyosabban megjön és szakszerűbben van megcsinálva, úgyhogy ez nem feltétlen negatívum.
Ha pedig bevállalsz olyat, hogy japán garancia és csak az eladón keresztül működik akkor a fotopest.fw.hu-n érdemes szétnézni. -
veterán
válasz Szten Márs #10490 üzenetére
"Szóval az a helyzet, hogy a 450D-t durván túlárazták és még mindig borzasztó műanyag-érzete van, szörnyen rossz, keskeny markolattal"
Ezzel teljesen egyetértek
Mondtam is, hogy ez csak a kanon felhozatal volt, ha 200ezre van rá, akkor ott a D40 is, marad pénz kártyára, hátizsákra, meg obira is. De az általad felhozott K200D DA 18-55el meg DA 50-200as obivel 180ért is igencsak megfontolandó. Ezeket érdemes leeht megnézni használtban, esetleg külföldről beszerezni (pl az esetem: 40D itthon 210, kintről most 161ezerből meglesz, nem mindegy...)
Szóval tessék kombinálni, túrni netet, és keresni keresni keresni
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
ottkar
addikt
válasz Oracle #10493 üzenetére
Érdekes dolog nekem K100-am van és a múltkor meglepve néztem egy Canonnál hogy amíg a Pentaxnál a jobboldali hüvelykujj támasztó pereme keskeny és az ujj a perem és a négyállású kapcsoló közé kényelmesen befér a másik gépnél a perem széles ezért a hüvelykujj rátámaszkodik a kapcsolóra ami nekem kényelmetlen lenne és ezt a kapcsolókat felvétel közben nem is lehet használni.
-
fradigy
tag
válasz Szten Márs #10464 üzenetére
sziasztok, bocs h csak most reagalok a hozzaszolasaitokra....
Szten: igen ratappintottal a lenyegre NEM tudom hogy mik az igenyeim. Mikor anno megvettem a Fuji Finepix 2800 Zoom gepecskemet, atolvastam csomo forumot, tudtam h nem akarok cigarettadoboz alaku gepet (ma mar ugyhivjak h DSLRlike , tudtam h mennyi penzt kunyizhatok ki, ill h nagy optikai zoomot szeretnek. Ez lett a nyero, vagy 6-7 eves ha jol emlxem, imadjuk, csalad is hasznalja csak hat most van ez a lehetoseg, h ujra tudok hozatni usabol, olcsobban, "szponzorizacioval" gepet, es elkezdtem keresni... csak hat azota mar nem annyira egyszeru....
ertem hogy mit ajanl Degeczi: 18-135 obi, es akkor megis DSLR, nem kell cserelgetnem obit, megis szep, jominosegu kepeket tudok majd csinalni, ha belejovok a mikentjebe... es ugye pentax vaz, h legyen benen kepstabi
ertem hogy mire celoz Dtomi: bajlodni, kinlodni fogok vele, esetleg majd a pokolra kivanom neha... erre talan megoldas az, h a nem temetem el a 2800Zoomot, igy lesz egy kompakt es egy komoly gep is a csaladban...szal... ertitek... itt a bibi... nem tudok donteni
erre varjatok gombot(pl lattam azt is, h van olyan bridge kitt amihez lencsek, fisheye, szurok vannak alapbol pakolva, az is felkeltette az erdeklodesemet...)
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it ;-)
-
Cronenberg
csendes tag
Keresek egy olyan dslr-t, ami
1. halk és nem fél tőle a gyerek és nem fordul mindenki oda egy keresztelőn, ha én a csende belrekeszelek
2. ahol nem fordul oda mindenki, mert belevakuzok a gyertyafénybe, de nem is kell a képzaj miatt az ISO 1600 használatát kerülnöm.
3. és nem egy vagyonba kerül.Tippeket, tanácsokat előre is köszönöm.
Tud valaki valamit az Olympus E-20ról, ennél a fényerő f2,0
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Cronenberg #10499 üzenetére
Nikon D40, nagyon halk gép, az egyik leghalkabb, ha nem a leghalkabb és baromi jó magas ISO-s zajszinttel rendelkezik, ezen kívül az egyik legolcsóbb DSLR is. Az alap 18-55-ös kitobi ugyan nem űber-fényerejű és nem is képstabilizált, viszont AF-S-es, azaz gyakorlatilag hangtalanul fókuszál. Esetleg vegyél egy nagyobb fényerejű/képstabilizált objektívet hozzá.
(Vagy megfontolandó lehet a Nikon D60, azt lehet a 18-55-ös képstabilizált változatával kitben kapni, a tükörhangja ugyanolyan halk, ami különbség van, hogy újabb, nagyobb felbontású CCD-t kapott, valamint újabb képfeldolgozó rendszert.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest