Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz batai15 #1200 üzenetére

    Hozzátenném hogy egy évvel ezelőtt még 2Giga RAM volt a gépemben. Sok gondom nem volt vele. Újabb játékoknál ki kellett lőni minden mást, telóról skype-oltam bemetebe dugva. De vitte. Ehhez képest droidon a többszálas feladatmegoldás elég nehézkes. A teljesítmény meg 1/6-1/16 közt mozog. 1/6 a QSD8250 1/16 meg a Snapdragon 600. Ja és szintetikus teszt de azért elég sokat mond.
    Távolodunk a hardver képességeitől, exponenciálisan, növekvő ütemben. Jó ez így? Ott a PandaBoard. Van rá fullos Ubuntu. Vagy akár emlegethetném az exynosokat is. Arra is van. Ugyebár a chromebook egy kőbutított ubuntu, de vissza lehet azt növeszteni. Tehát nem a HW gyenge. Egyedül a játékok a natívság miatt amik hozzák a szintet, meg a böngészők részben. De az átlag droid programozó nem natívan dolgozik. Ami egy sport trackernél nem baj, de egy táblázatkezelőnél, adattömörítőnél, casual játéknál, távoli asztal appnál eléggé az. De ha úgy vesszük mindennél, mert több erőt emészt fel kevesebb teljesítmény mellett.

    No és miért alakult ez ki? Mi volt a cél? A híres álom, a multiplatformitás. Aztán kaptunk nagy lófaszt multiplatformitás helyett. Egy casual játék, pl temple run, ami FULL DALVIK és semmi kötődése nincs az ARMv7-hez, sem futtatható el a fejlesztők szerint ARMv6-on. Érdekes X8-on mégis megy. Ace-en meg a 2-es is. Fura...
    Aztán meg ott vannak a gámák. Architektúra és GPU szerint külön külön meg kell csinálni. API fragmentálásról nem is beszéltünk. Komolyan szarabb a helyzet mint ha natív kódot használnának mint a symbianban vagy a linuxban. Mert ami alapszinten van megírva, tehát ARMv5 noFPU app. Az elmegy ARMv6 FPU-n is. Hiszen a CPU támogatja. Ilyenkor a hatásfoka olyasmi mint a dalviknak, bár annál azért jobb. És nem kellett újraírni. Ilyen az Opera mobile. Az WinMO-n ARMv4-re van megírva, így hiába van HTC HD2-őd, nem használja ki. De elfut.
    Droidon meg ARMv5-re van megírva. Nagy kijelzőn a skálázás miatt be is laggol. Csak integert használva nem csoda.
    Érdekes mód symbianra képesek voltak megoldani hogy legyen float verziója. Ráadásul egy csomagon belül. Automatikusan érzékelte a chipsetet és aszerint a megfelelő verzió települt.
    ÉS AKKOR A LÉNYEG, MERT AZ EDDIGI NEKTEK CSAK HABLATY VOLT
    Symbianon fpu nélkül 128 mega RAMmal egy közepes weblap, pl mobilarena.hu megnyitása esélytelen. A rendszer elvisz 70-80 megát, az opera ha egyáltalán megnyílik, nem bír a nettel.
    FPU-val szintén 128 megán a rendszer 35-40 mega RAMot foglal. A RAM határolót pedig 6-8 Mobilarena cikk egyidejü multitabos megnyitásával érem el...
    Ilyenkor vagyok nagyon ideges. Ott ülnek a mérnökök és nem csinálnak semmit. Pár orosz diák többet tesz a mobiliparért...
    A tizen is fájdalmas volt. Amióta a Samsung "dolgozik" rajta, dinamikusan fejlődik visszafele. Java alapú lett a bootloadere, visszaraktak valami kurva régi kernelt, meg display managert szal jó nem lesz az biztos. De tőlük megszokhattuk.

    Most meg 3 GB RAM van a gépemben. Note3-ban annyi lesz. És nem fog tudni 93 tabot nyitvatartani sony vegas meg skype és steam mellett.

Új hozzászólás Aktív témák