- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Mobil flották
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Honor 90 - modellalkat
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
Új, drága AI-modellt hoz az OpenAI és a Google ellen a Microsoft
it Egy új, házon belüli AI-modellel versenyezne a Microsoft az OpenAI és a Google megoldásaival.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
ph A Dimensity 9300+ némi extra processzorerőt kínál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
válasz troland26 #3547 üzenetére
Én javaslom neked a Mazda 3 és a Skyactiv csoportokat facebookon. Előbbinek tagjaként én nem látom, hogy folyónak szaladnának tőle az emberek. Kifejezetten örömmel használják.
Őrület drága hibákat sem látni. Bár 4 év nem hosszú...szóval ha van is valami ami nem km hanem idő alapon jelentkezik akkor eddig nem jött ki. Legalábbis tömeges dologról nem hallani. Attól már hangos lenne minden fórum...
A leggyakrabban felmerülő rozsdától sem igazán félnék. Meg kell nézni adott típusra mennyi az erre vonatkozó garancia. Illetve az örök igazság, hogy vétel előtt vizsgáltasd át meg nézz alá te is... inkább most 20 ezer mint később 150 vagy több...Fogyasztás erősen lábfüggő. Nekem 2005-ös 3-as van 1.6 benzin... Aztán tudok úgy menni, hogy 10l a fogyi, és tudok úgy is, hogy 7l.... most éppen próbálok nagyon papásan menni, mert kíváncsi vagyok, meddig tudom levinni...
De amiket látok a postok alapján ott 6 +- néhány deci körül mutogatják az emberek... ott is függ, hogy város, pálya...vegyes stb...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #3547 üzenetére
Ami a fogyasztást illeti, ennek kéne a legjobbnak lennie az összes Skyactiv közül, mert a leghosszabb váltó párosul a legkisebb önsúllyal. Ami bőven 6 alatti átlagot ígér szerintem, hacsak nem dugóban állsz vele.
Nekem a nehezebb, rövidebb váltós 165 lovas CX-5 eszik rövid városi üzemben 8.5-et, városon kívül 6 alatt, autópályán 6.5-7.5 liter között, attól függően, hogy 110-zel vagy 140-nel megyek.
Konstrukcióból adódó rákfenének lehet tekinteni a közvetlen befecskendezéssel járó szívócsőkokszosodást, de nem tudom, mikor lenne érdemes ránézetni először.
-
tag
válasz troland26 #3547 üzenetére
A Skyactiv motorok elegge megbizhatoak, a 2.2-es dizelekre volt par visszahivas, talan vezermulancot kell cserelni benne, 2.5-os benzinest hasznalok, nincs ra semmilyen panasz (168 ezer km)
Amerikai markatarsaknal van mar 320 ezer km-nel tobbet futott peldany is, nem bontotta meg meg a motort, mert se a fogyasztasa, se a menetteljesitmenye nem indokolja. (Persze van aki ontoget bele mindenfele csodaszereket meg par tizezer kilometerenkent tisztitja, az errol keszult videok engem nem gyoztek meg)
[ Szerkesztve ]
-
nyepi
tag
válasz troland26 #3547 üzenetére
A benzinest nyugodtan megveheted, nincs rákfenéje, az egy nagyon jó konstrukciója a Mazdának, mind a motor, váltó, futómű. A kötelezőkön és kopó alkatrészeken kívül nem szokott gond lenni velük. Rohadás sem jellemző rájuk egyáltalán. Szerintem csalódásmentes autó, ha figyeltek rá!
-
Debilon
addikt
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #3593 üzenetére
Nekem eddig minden kocsimban az ő huzataik voltak, egyre kevésbé vannak finom anyagok náluk (ahhoz képest, hogy milyen plüssök voltak 15 éve), de nagyon szépen megcsinálják.
(#3595) lemmy71
A 15 éves plüsshuzat az előző kocsimon még mindig hibátlan, mosva se volt, igaz ásványvízen kívül semmilyen élelmiszer nem járt a beltérben.[ Szerkesztve ]
-
UberMutant
őstag
-
aleister
veterán
válasz troland26 #3601 üzenetére
Konkrétan az Android autot nem raktam fel, de más tweak-et csináltam már így. Arra kell figyelni, hogy minél több szart raksz fel, annál tovább fog tartani a flashelés, és egy bizonyos idő után (tán 10 perc) lemegy sleepbe a kocsi. Szóval kb 5 percenként célszerű rátaposni a fékre.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
sutszi
veterán
válasz troland26 #3609 üzenetére
A BL generációba(2009-2012) kulcson hosszan nyomva a nyitó gombot automatikusan leengedi mind a 4 ablakot. De elvileg kellett hozzá bizonyos felszereltségi szint...
Azt hiszem talán még az előző BK generáció is tudta, de csak 2006 után...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Moleman
addikt
-
ZeroX92P
tag
válasz troland26 #3731 üzenetére
Ebayről tudsz venni, én már vettem 2 autóba is, gyakorlatilag gyári és remekül működik, EZ1P végű most a legfrissebb tudtommal(cikkszám).
Kényelmi funkciónak remek és számomra nem pénz érte, illetve HUD on remekül látszik minden.
Az online navik, mivoltukból adódóan értelemszerűen több lehetőséget kínálnak. Én amolyan kiegészítőnek vettem, egyrészt nem mindig kellenek az online ficsőrök, és a telefont sem akarom mindig bedugni. -
sutszi
veterán
-
UberMutant
őstag
válasz troland26 #3921 üzenetére
ez a jele, hogy az akku kezdi feladni.
ha már megvetted ne vacakolj, mert a szervíz szerint a fedélzeti rendszerek nem szeretik ezt a feszültségingadozást.
amúgy szobában tárolástól semmi baja nem lesz az akkunak. mielőtt megvetted a raktárban állt.számold már ki , hogy naponta mennyit spórolsz azzal, hogy nem rakod be.
akku ára / 5 év / 365 nap.
35 ezer forintos akkunál ez napi 20 forint. vagy havi 600, tényleg megéri?[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz troland26 #3923 üzenetére
ö...és mi van ha cellahibás az új? Kimész a garancia időből és nem fogják cserélni...mert tarcsiba volt... hónapokig?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #3923 üzenetére
Én nemrég vettem le az akkusarut fél órára, úgyhogy friss az élmény (2013 CX-5): elfelejti a napi számlálót, a fogyasztási értékeket, a rádió beállításait, és az ablakemeló végpontjait (!).
Ne ijedj meg, ha nem működik az automata ablak, amíg nem engeded le és húzod vissza az összes ablakot manuálisan a végpontig.
Csúnyán nézett rám a határőr, mikor nem tudtam egyből leengedni az ablakot neki.Ha van akksitöltőd otthon, érdemes feltölteni, mielőt belerakod az autóba, nem biztos, hogy teljesen tele érkezett.
-
-
UberMutant
őstag
válasz troland26 #4197 üzenetére
a thulenak nincs ilyen erre a modellre.
vw 2000 körüli polon használtam ilyet párszor. hááát, a tető vagy a vonóhorog jobb megoldás.
a polon kitakarta rendszámot és a lámpát is a bicaj, így lehet, szólnának érte. ha meg tetővonal fölé emeli, akkor meg légellenállás , meg ijesztő is. -
nyepi
tag
válasz troland26 #4299 üzenetére
Azért azt se felejtsétek el, hogy egy márkaszervíznek mekkora költségei vannak. Célszerszámok, gyári diagnosztikák, license díjak, képzések és mennyivel több embert kell fizetnie (munkafelvevő, raktáros, mosós, stb. akik valójában nem termelnek, de szükség van rájuk).
Persze, hogy pl. egy feketén működő műhellyel nem tudja felvenni a versenyt árban.A fékfolyadékot hivatalosan 2 évente kellene cserélni, de semmig gond nem lesz, ha ezt nem teszitek meg.
Akár meg is lehet kérni a szervíznél, hogy mérjék meg a víztartalmát és csak szükség esetén cseréljék ki. -
piny
tag
válasz troland26 #4383 üzenetére
Szia!
Itt megtalálsz mindent:
https://mazdatweaks.com/Frissebb AA(-k), illetve kapcsolodó infók:
https://www.mazda3revolution.com/threads/aa-tru_go-v1-14-fw55-00-xx-fw59-00-502.239375/Doksikat olvasd át, csúnya pofonokba lehet belefutni, de igazából nem vészes…
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
-
Ursache
senior tag
válasz troland26 #4442 üzenetére
Köszönöm! Nagyon sok reményt fűzök hozzá, sehol nem olvastam sem elektronikai, sem motor meghibásodásról. A karosszéria pedig.. 2018-tól már gyárilag alvázvédőzik (de a filc alatt nem!), viszont elvileg érdemes befizetni még egy extra alváz- és üregvédelemre. A lurdy mellé tervezem vinni. Van tapasztalat valakinek?
A használt piacon a felszereltségi ársávok eléggé összetolódtak én azt vettem észre, tehát nagyságrendileg egy attraction és takumi plus között 14-15% árbeli különbség volt. Ezt a különbözetet nekem megérte. (mondjuk most nézem a konfigurátort és ott is ~20-21% a különbözet, viszont akkor: a takumi plus-on felül is fel van szerelve néhány aprósággal: csomagtér tálca, fém borítású pedálok & footrest, mazda 6 világítós küszöbök, kerékőr)
2018-as DE! már a carplay-es/android auto-s változat. Ezt érdemes tudni, hogy a nagyon korai 2018-asoknál utólag lehet beszereltetni ~100e forintért.
Hahuról lett véve, aki szemfüles annak szinte ordó 1-es műv.igénnyel kiszámolható.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #4805 üzenetére
Ha fékfolyadék még nem volt cserélve, akkor mindenképpen. Minden országban más a karbantartási terv, valahol 2 évente cserélik, de Magyarországon sosem nyúl hozzá a márkaszerviz.
A másik a váltóolaj, ha vételkor nem volt cserélve, akkor most már érdemes. Papíron "élettartam feltöltésű", de ha nem cseréled le, az élettartama lehet, hogy csak 160 ezer km lesz, az előző autómban akkor hullott szét.
A gyárival megegyező váltóolaj a Total Transmission Gear 8 75W80, elvileg 2 liter kell belőle (a biztonság kedvéért 3 litert vittem a szerelőnek, 1-et visszakaptam bontatlanul).Gyújtógyertyát majd 120 ezernél kell cserélni, a gyárit képtelenség beszerezni, márkaszervizen keresztül 60+ ezer lenne a 4 db, de ugyanazt tudja pl a Bosch VR7NII33X is 11 ezer forintért, nekem az van benne 3 éve.
Utána majd a hűtőfolyadék jön (FL22), 10 év vagy 200 ezer km után, az még odébb van.
Itt egy karbantartási terv, elvileg Európa, de nem egyezik a magyarral, mert ez rendszeresen cseréli a fékfolyadékot és 180-nál a váltóolajat is.
#4806 Runo
+1, én is le szoktam cserélni 10-15 ezrenként, igaz, hogy az idővel csalok, mert 2 év alatt megyek ennyit. Cserébe 60 km-nél rövidebb távra sosem indítom be.[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz troland26 #4805 üzenetére
Köszi hogy bedobtad a kérdést, mert hasonló cipőben vagyok én is
Szintén 20-ban vettem, csak egy évvelfiatalabblóherét, idősebbet, az enyém '14-es... 3 G120 Sedant.Én évente elvittem eddig az M3 Focus-ba, első évben az olaj+szűrők és az első féktárcsa+fékbetétek kerültek cserére, 21-ben az olaj és olajszűrőt cserélték ők, levegőt és pollent megcsináltam magamnak, plusz klímatöltésre volt szükség.
Gyanús, hogy idén már megcsinálom magamnak az olajat, szűrőket magamnak, előző autómon is mindent amit tudtam magamnak csináltam, de ott bátrabb voltam (2006-os dízel Megane , ismerem már kívülről belülről )
Viszont a váltóolaj cserét nem tudom, érdemes magamnak megcsinálni, vagy azt egyszerűbb tőlük kérni vitt anyaggal, tavaly kérdeztem a szerelőt hogy érdemes-e, de ő is azt (a szerintem blődséget) mondta, hogy az élettartamra van, nem kell cserélni...
Akkucsere esedékes még - vagy rendszeres otthoni töltőre rakás - azt talán neked is érdemes kimérnni hogy "mit tud", a start-stop jó indikátor, mert 63% akkukapacitás alatt megfelelő körülmények között nem kapcsolja már be az autó.
Köszi a karb. kézikönyvet!
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #4823 üzenetére
Én mindent próbáltam (CX-5 H11 halogén).
Személy szerint a xenont szeretem a legjobban (4300k), de mivel véletlenül sem akarok elvakítani senkit, ezért jóval alacsonyabbra tekerve használtam, mint a halogént.
A led nekem nagyon nem jött be, túl kék, éjszaka fárasztó volt, vizes úton abszolút semmit nem láttam vele.
Mióta meghalt az egyik xenontrafóm, Osram Night Breaker van bent, nyilván nem annyira fényes, de magasabbra tekerve valójában messzebb látok vele. Úgyhogy maradok ennél.
+ ezzel tuti nem zargatnak az osztrák rendőrök sem.Amúgy fénymérővel a xenon és a led fényárama jóval nagyobb, mikor kilép a fényszóróból, viszont pártíz méter után nagyon legyengül a led. A halogén viszont hosszabb távon is jobban megtartja a kilépő fényerejét, messziről mérve már a xenonnál is fényesebb.
Én inkább a H15 távolságira panaszkodnék, borzasztóan gyenge és szűk sávban világít, az amerikai halogén-változatok HB3-as izzója sokkal jobb. Ezt kiküszöbölendő a ködlámpába raktam 100 wattos H9 égőket, és reflektor magasságba tekertem őket. Így már egész jó (nem is kapcsolhatók külön, csak a reflektorral együtt világítanak).
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz troland26 #4823 üzenetére
Az egyetlen igazi megoldás: Nézz szét facebookon Headlight Junkies csoportban. Legjobb a Morimoto, persze nem olcsó.
Van cég valahol szeged körülelvileg akivállal már ilyet, de én megcsináltam magamnak csak sajnos nem a legjobb cuccokat építettem be.
Lökhárító le, lámpák ki, hőlégfúvóval szétszerelés, projektor csere. Aliról lehet rendelni, az igazi knowhow eltalálni mit rendelj, mi fér be, milyen beépítőkeret, milyen segédeszközök hozzá. Én a legolcsóbb műanyagházas 2,5 colost tettem a 2004 Mazda6-omba, csak led és xenon mehet bele, különben elolvad, 6-7000 forintba meg pár nap munkába megállt a művelet, plexiből vágtam befogókeretet, stb. Xenon szettem volt, izzót vettem újat mert már régi volt, H1 xenon 2500/db volt akkor Bárdiban. Profi szakműhelyben 6 számjegyű összeg. De utána látsz, ég és föld a különbség.
Most a Passatban van kanyarkövetős kitakargatós automata távolságis bixenon, a szembe jövőt kitakarja de tőle balra és jobbra megy a távolsági, valami pazar.https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz troland26 #4827 üzenetére
Ha osram akkor a Night Breaker -nek nagyobb a fényereje, a cool laser led ott csak az üveg van festve ami szűri a fényt de gyengít is rajta, plusz csökkenti az tartósságát is. Elméletileg az Ulra Life bírja legtovább, persze itt egy kicsit visszafogott a teljesítmény ami nem igazán érezhető.
Én próbálgattam ezeket, igaz H1 -l, és egy két írásos teszt is ezt támasztja alá
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Proxmox VE
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Mesterséges intelligencia topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Mobil flották
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest