- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- Drágább lett a Pixel 8a
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
Hirdetés
-
AI jelzést kapnak az új Ryzenek
ph Az AMD gondoskodik róla, hogy véletlenül se kerülje el a figyelmünket ez a két betű.
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
Bejutott az európai 5G-be az Amazon
it Felhős üzletet kötött a Telefonica és az Amazon, ezzel utóbbi bejutott az európai 5G-s szektorba.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #68189 üzenetére
Nem adott útszakaszra vett átlagtempóval számol, ha van elérhető adat?
Szerintem csak akkor, ha ez lényegesen kisebb, mint az adott úton megengedett sebesség, tehát ha tényleg nem tudsz annyival haladni, amennyivel szeretnél.
Ugye ezzel lenne baj, mert ha 4 autó mondjuk 90, 100,110 és 140 tempóval közlekedik egy autópályaszakaszon, akkor ott kijönne egy 110-as átlag, a gyakorlatban pedig valszeg üres az út.M7-esen mindig találok valakit, aki ilyesmi tempóban autózik, szerintem annyira nem ördögtől való ez.
Alapvetően szerintem sem, de valahol mégis az, pont azért, amiért a korlátlanságot sem engedélyezném én sem. Egyszerűen az emberek jelentős része nem néz tükörbe, és simán elédmásznak. Ami 50+ km/h sebességkülönbség esetén már elég meredek szitukat tud okozni...
Én mindenesetre szorgalmaznám a korlátemelést (a korlátlanságot is, de ahhoz nincs vezetési kultúránk), szerintem a 130 kevés, én egy 150-nek örülnék. Persze nem egy M1-esen, de az M7 szerintem teljesen jó állapotú ehhez, nincsenek benne durva kanyarok, stb.
Ezzel egyetértek, nyilván m7-en is csak úgy, hogy nyaranta a hétvégi káoszban szigorú 130, amikor tömve van az út. A 150 amúgy szerintem is reális, 10-20 évvel ezelőtti autók is bőven tudták már kényelmesen és biztonságosan tartani.
Same rules apply!
-
Integrale
veterán
válasz brumi1024 #68365 üzenetére
Road presence, fa, bézs, automata, örök élet, Suzuki.
Szerintem még nem tudtál róla, hogy látni akarsz ilyet.Egyébként nem értem, hogy mi az értelme egy 15 centis puttonynak, pakolni nehezebb bele, formát bontja, egyáltalán nem praktikus, akkor legalább lenne ablakkal együtt nyitható az a burkolatlan fedél...
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
-v-
addikt
válasz brumi1024 #68564 üzenetére
Ja persze, újonnan biztos jó, meg elhiszem, hogy jól megy
Nekem igazából már hánynom kell ezektől az agyonvariált belsőégésű motoroktól, szánalmas szerintem
4 turbó, biztos van vagy 8 lambdaszonda meg 3 katalizátor, meg lekapcsolgatja a hengert, meg mittom milyen tudományos szelepvezérlés, meg hány helyen fecskendez be, meg hány tudományos elektromos vízpumpa van, amit biztos külön unit vezérel, a ki tudja hány láncból szíjból feszítőből álló csodavezérlés, aminek egy eleme sincs véletlen se alulméretezve vagy hitványra gyártva, meg nyolc helyen vissza van vezetve a kipufogógáz meg DPF van ami tudományos ciklusok szerint regenerál és még mittudomén ... addig jó, amíg a gyárból kijön és működik, aztán egyszer elkezd letérdelgetni akkor jobb inkább kidobni egyben az egészet
Én már csak a villanykorszakot várom .. -
-v-
addikt
válasz brumi1024 #68580 üzenetére
normális alkatrészméretezéssel azért lehetnének ezek tartós dolgok
Nem tudom, most se a főtengely törik ketté .. egy rakás dologgal meg nem nagyon lehet mit csinálni, kokszosodás, meg a normákat be kell tartani stb. stb... szerintem túl összetett és érzékeny rendszer, és túlságosan összefüggenek a dolgok, tele van olyan cuccal, ami nem karbantartásmentes, de persze karbantartani meg nem igen lehet, szépen használódik, egyszer csak elbaszódik, vagy elkezd elbaszódni, szép lassan kinyír más dolgokat is, na persze nem azonnal, csak azok is jobban használódnak, letérdel ez, letérdel az, visz magával mást is.. fél motort kicseréled.. meg már nem az van, hogy ok, van benne ez a két három dolog, ha ezt kicseréled megcsinálod jó lesz, hanem annyi minden van, nem tudod a többi mikor térdel le a pékek meg már az egyszerűbbekhez se értenek, nyilván ehhez se fog nagyon senki.
a fogyasztói társadalom nyírja ki
Na ja, ez a másik, ami miatt ez már jó nem lehet.. kb. ugyanannyi pénzből ma sokkal bonyolultabb motort kell fejleszteni, legyártani, megfelelni a normáknak, csalószoftvert írni rá meg persze a marketingeseket is ki kell szolgálni, mindig egyre erősebbnek kell lennie, egyre jobb számok kellenek. Meg persze "kicsit" többet tudnak a mai autók, mint régen, elmegy az ammo a szoftverfejlesztésre, meg az egyéb rendszerek puccosítására, sokkal több fele oszlik meg a pénz, lehetetlen szerintem már ilyen feltételek mellett ilyen bonyolult dolgot gazdaságosan tartósra gyártani .. Ráadásul túl gyors ütemben kell fejleszteniük, ezért nem egy bevált, letesztelt megoldást kapsz, hanem valamit, amivel kísérleteznek, hátha nem lesz szar.
sokkal több fantáziát és izgalmat látok ebben, mint egy faék egyszerűségű 6 literes szívóban
Don't fix what ain't broken, az még jó volt én mérnökként is meg felhasználóként is abban látok fantáziát, ami nem egy vödör fos lehet jó a geci bonyolult is, persze, de akkor annak a gyártási meg karbantartási költsége is olyan lesz ... Amúgy is, nekem még azt tanították, ami nem szép, az nagyon jó se lehet és ezek már nem szép megoldások, hanem vergődés, vannak egy technológiának ésszerű korlátai, túl lehet lépni, persze, de akkor már túl nagy lesz a trade-off. Lásd atomerőművek, pont ma is írtak róla, mióta ennyire ráálltak a biztonságra nem lehet azt már gazdaságosra kihozni.
Egy másodpercig se aggódj, a villanykorszakban pontosan ugyanez lesz
Hát, amiatt nem aggódom ja, egy percig se, hogy a tervezett avulás eltűnik a fogyasztói társasadalomból ennek ellenére nekem az egy ezerszer szimpatikusabb konstrukció, és szerintem az alulméretezés meg karbantartásigény is elég más formában fog jelentkezni..
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz brumi1024 #68611 üzenetére
Mondjuk ne a mostani árakkal számolj .. most csak hasamra csapok, hogy ezt linkelem [link] de nyilván jóval olcsóbb lesz majd, ha ez tényleg elterjed, no meg a rendes hatótávhoz meg gyors töltéshez nyilván kell majd valami új technológia akksi téren, ez nyilvánvaló, de ezt nem akartam belekeverni.
M140i vagy egy 320d/A4
Persze, én itt most igazából kifejezetten a 4 turbós 50d-re meg az audi csoda V8 dízelére reflektáltam
Egyelőre a normál szegmensben nincs kérdés, de persze abban sem, melyik technológiának van jövője, meg melyik fog gyorsan fejlődni.Én igazából azért várom, mert milyen egyszerű lesz jó felépítésű autót csinálni ... quattro? Bitch please, teszel előre meg hátra is egy motort, ott az összkerék, kinek kell a nehéz kardán meg a torsen? Úgy vezérlem, ahogy akarom .. hátsókerék hajtás? Tessék .. nem kell hozzá helypazarló hosszanti motor, meg bonyolultabb drágább megoldás. Jó súlyelosztás? Meg van oldva.. alacsony súlypont? Autó aljában az akksi, ennyi.
Én nem temetem annyira az élményautózást, szerintem a jövőben sokkal könnyebb lesz jó tulajdonságokkal bíró autót gyártani, csak lesz olyan márka, amelyik csinál jól vezethető típusokat, mert miért ne?
A jó karakterisztikát meg sok nyomatékot, nagy teljesítményt meg tudja a villanymotor, nem kell hozzá nyolc turbó Az is jóval egyszerűbb lesz, hogy gombnyomásra kényelmes legyen, vagy drivers car .. sokkal több lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz brumi1024 #69224 üzenetére
Jó lenne különben ha végre elmúlna a rózsaszín köd a préniumsággal kapcsolatban. Az audi-bmw-merci triumvirátus már régen nem az a kategória alles zusamenn. Vannak nekik modelljeik amik igen, de különben a legkommerszebb tömeggyártók. Vegyük a bimmert, ha már:
-Ti
-z3
-z4
-1er
-2er
-3er
-5er
-6er
-7er
-x1
-x3
-x4
-x5
-x6
-i3
-i8És akkor még a fszomtuggya mit hagytam ki. Ilyen termékpalettát csak a másik két náci mutat. És pont a túlburjánzás miatt vesztette el az exkluzivitását - szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
rbalint88
addikt
válasz brumi1024 #69259 üzenetére
Es a tapasztalat szerint a vasarlok pont szarnak a tesztekre es ugy veszik az xc90-et, hogy alig birnak eleget gyartani belole. Feltetelezem a volvonal sem hulyek ulnek es kikutattak, hogy kevesebb vasarlot = penzt buknak a negyhengeres motorokkal, mint amennyibe a nagyobb motor kifejlesztese kerult volna. Es megmondom oszinten, egy ilyen autoban engem is jobban erdekelne a belteri dizajn, mint hogy milyen modszerrel oldottak meg azt, hogy megfeleloen menjen. Ez a termekkategoria nem arra van, hogy a szerpentinen baszassad, hanem hogy a haromgyerek melle nagymama meg Morzsa kutya is befer es meg a jachtot is elhuzza az adriara. Es erre a 225 lovas negyhengeres dizel is pont kurvajo. Az sq7 es hasonlo szaguldo hazaknak meg az otletet sem ertem...
-
rbalint88
addikt
válasz brumi1024 #69268 üzenetére
alapvetően nem igaz az, hogy az SPA platform egy felnagyított kisautó platform. a Volvonál egy ideje hagyományosan elsőkerékhajtásúak az autók, korrekt beltérrel, viszonylag kommersz műszaki tartalommal, ennek megfelelő áron. ők erre a receptre fejlesztenek opcionális összkerékhajtással. de az Audik is alapvetően elsőkerekesek (még az MLB-sek is!), bizonyos esetekben igényesebb részletmegoldásokkal és jobb kidolgozású, de kevésbé barátságos belterekkel.
a négyhengeres motorokat csak a tesztek miatt írtam, mert azt is divat fikázni. persze, nem olyan prémium, de nem is annyiba kerül... XC90-ből azért adnak el nagyon sokat, mert a hülye amerikaiak lehet mégse olyan hülyék és úgy vannak vele, hogy a célra megfelel a négy henger is, még ha nem olyan fancy is. viszont továbbra is, nem is annyiba kerül. és azér 2-3-4 millából ott is lehet venni ezt-azt, márpedig kb akkora különbség van az azonos felszereltségű XC90 és Q7 között.
Q5 nem játszik, van XC60, sőt, XC70 is volt nem sokkal ezelőttig, igaz az A6 allroad konkurens.
Passatot nem keverném ide, közel sem annyira igényes konstrukció, mint az S90, sőt megmondom őszintén, amennyibe egy Passat kerül, annyiért elvárnám, hogy ne kisautóplatformra (MQB) épüljön. volt B5.5-öm, hát utána a B6 egy kalap szar volt.
utolsó audi, amiért még őszintén tudtam lelkesedni, az a b6 a4 volt, az annál újabbak nekem nagyon gyorsan megfáradtak formailag, a legújabbak meg túl lelketlen techno autók.
mondjuk ami neked van a3 az tetszik, még emberi léptékű, de az új a4 az számomra már visszataszítóan gépi, mintha a tervezési folyamatban sem vett volna részt ember.amúgy pont tegnap konfiguráltam össze egy octavia kombit (l&k 1.8TSI dsg, 9,2M Ft), egy leon kombit (1.8TSI dsg FR, 9,3M Ft) és egy golf kombit (1.4TSI dsg ACT Highline, 10,7M Ft) azonos felszereltségre hozva, ezek közül a leont venném, mert szerintem az octavia FL eleje nagyon csúnya, a golf meg nem tudhat a leonnál másfél millával többet, ráadásul gyengébb motorral... ugyanaz az MQB az alap, hangszigetelésen kívül itt nem hiszem, hogy óriási különbség lehet a három autó között. a hangolásbeli különbség is a leon malmára hajtaná a vizet, egy ilyen soft-sportkombi pont jó lenne a mindennapokra, hogy ne kelljen mantrázni, hogy de tökre megérte és ez amúgy is jó és tudatos döntés volt. míg egy mondjuk 125 lovas golfnál 8 milláért azért lehet sírnék belül...
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #69283 üzenetére
A bubunál egy a baj: milyen fogyasztással jár az az értelmes összkerék?
Egy új autónál szerintem huszadlagos szempont, mert az első 5 évben az amortizáció ötszöröse a fogyasztásnak, tehát az első tulajdonosnak az értéktartás sokkal fontosabb szempont. És ez egyre inkább előjön, lásd a mostani pár éves szívó benzinesek használt ára.
Same rules apply!
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz brumi1024 #69356 üzenetére
Jó de azért ne ettől váltsuk már meg a világot 10000x több szart dobunk ki feleslegesen, mint pont ebbe kössünk bele. De ha már ezen lovagolsz akkor gondolj bele míg magyarázkodsz a rendőrnek hogy nincs kérje le, azzal fogyasztod addig az üzemanyagot feleslegesen, és ezzel környezetet szennyezel.....:/ Szóval én úgy vagyok vele hogy jobb ha ott van, mivel megspórolok egy felesleges magyarázkodást ha esetleg nem akarná lekérdezni, ennyit meg nekem megér évente egyszer kinyomtatni hogy cserébe ne vegyen el az időmből semmit a magyarázkodás.
-
veterán
válasz brumi1024 #69810 üzenetére
+bitpork:
Lumenet keresője nem talál hozzávaló tompított izzót. Mégiscsak létezne ilyen?
Ez is érdekes.
Description:- fits ALL Skoda Rapid (LHD=steering Wheel on the LEFT side) models
- FULLY INTERCHANGEABLE for your old halogen headlights !!!
- NO NEED OF ANY AUTOMATIC LEVELING !!!
- NO NEED OF ANY HEADLIGHT WASHERS !!!
- FULLY STREET LEGAL XENON UPGRADE !!!
- original Skoda Auto,a.s. product
- xenon blue W5W bulb for FREE with this headlight !!!
- this offer is for the LEFT headlight
- D5S bulb is being sold SEPARATELY for this headlight and you can buy HEREoriginal 5JB 941 017A
Tessék aludni menni! Én szabin leszek hétfőig.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #69901 üzenetére
Hát az IS200 4.4M meg 2.67 a tengelytáv, tehát jól látod, pontosan az a baj, hogy egy hasonló tegelytávú, de 20 centivel rövidebb, hátsókerekes autó hátsó lábterét sikerült hozni, ez azért komoly művészet, ismerjük el!
Az új Octi nagyobb, a második még rohadtul nem volt nagy.
5 méteres mid-size sedan 3m tengelytávval? Még az F10 is kisebb, pedig az nem mid-size.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Magnum_
nagyúr
válasz brumi1024 #69904 üzenetére
Okti II volt mindketto, mindket esetben jo nagydarab benga allat soforrel, az ilyen ne is menjen taxizni, szerintem koppanasig hatratolt ulessel.
A Jettaban magam mogott akkora a hely, hogy nem is igaz, mondjuk nem vagyok jeti.
Uj superbben ultem hatul, na az ott kerem labter.Jo reggelt.
I humbly and respectfully decline™
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #69904 üzenetére
Hanem micsoda? Az 5-ös sose volt full-size, a 7-es az.
Hát, legyünk őszinték, ma már leginkább full-size.
Oké, hogy van még nagyobb modell a palettán, de a középkategória egyik legnagyobb autójánál, a Mazda6-nál is minden dimenzióban kényelmesen nagyobb. Pedig már abban is kényelmesen lehetne disznót vágni is kb.
Szóval persze, hivatalosan az 5-er mid-size autónak indult, és egy darabig az is volt, de a mostaniakról én már ezt nem mondanám el.Ha megnézed, a modellpalettákból tökéletesen látszik a felfelé tolódás.
BMW-nél is ugye anno csak 3er volt, aztán azóta bejött "kisautónak" az 1 meg a 2, de azok simán nagyobbak, mint egy 80-as évekből származó 3-er.
Toyotánál ugye a Corolla volt a kvázi kisautó, aztán lett Yaris meg már IQ is azóta... Annyit nőttek az autók az elmúlt 20 évben, hogy legalul lazán keletkezett egy kategóriányi hely.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
pit stop
addikt
válasz brumi1024 #70237 üzenetére
Nem tudom, hogy ebben már digitális-e teljesen a műszerfal, de ha jól tudom, főleg ekkora csattanásnál a kilométeróra is kiakad.
Amúgy ha nem ment "csak" 90-100 környékével, az akkor is a duplája a megengedettnekNem is olyan régi autóba szállt bele, ahhoz képest, abba valaki belehalt. Nagyon erős ütést kellett kapnia - Merci is azért nyelte el ilyen jól mert teljesen az eleje csattant szvsz.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest