- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz #03969024 #88684 üzenetére
Automata is játszott, de végül szembe jött ez eléggé tiszta előélettel és állapottal. Meg aztán 6 gangos automatát csak a 185 lovas dízelekhez lehetett rendelni, ha jól olvastam, a legtöbb első generációs S60 csak az ötös automatát kapta meg. Szóval nem volt nagy választék és inkább a hatóság akartam volna a megbízhatósága miatt.
-
BigBlackDog
veterán
Ma voltam Volvo márkaszervizbe. Nem túl vidám a helyzet...
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #88730 üzenetére
Szerencsére semmi komoly. Szóval, ugye a külső, szélvédő előtti műanyag burkolatnál hiányzott két bolha/patent (talán szentkuti11 vette észre az egyiket, így utólag is köszönet, hogy szólt). Az első márkaszervizben (Hajó utca) egyikből sem volt készleten, de átirányítottak a Méhész utcába, mivel ott volt bőven mindkettőből. Viszont sajnos gyári javítófestékből nem tudnak rendelni, mivel ez a színkód már kifutott (úgyhogy vadászhatok valahonnan ebayről, ahol még van). Illetve a jobb oldali napellenző szélső felfogatásáról is hiányzik egy kb. féltenyérnyi nagyságú burkolat, de azt nem lehet külön rendelni, csak egybe a napellenzővel.
Ami tegnap kimaradt és előrelépés a Civichez képest, hogy a belső tükör automatikusan sötétedik (áldás a téli hosszú sötét napszakokban), illetve a hátsó szélvédőre és ajtókra van gyári napfényroló készlet (igaz nem elektromos, de évente kétszer majd hátramászok).
Kikértem a szerviztörténetet is, többnyire a szokásos kopó-fogyó cserék vannak csak rajta, illetve egy-két nagyobb tétel régebbről (pl. kuplung munkahenger csere). De semmi feltűnő. Ha már így itt tartunk; xenon izzóknak mennyi az élettartamuk? Az egyik 3 éve lett cserélve, a másik 1 éve. Mennyi idő múlva számoljak cserével szerintetek?
Másik kérdés, hogy elvileg van állófűtés is benne (mármint a hardver). Legalábbis erre tippelek a matricája alapján, illetve szerviztörténetben is szerepel valami "állófűtés szigetelés csere". Viszont mivel nem lett megrendelve, így le van tiltva a menüben. Ha jól tudom, márkaszervizbe talán utólag is lehet kérni az engedélyeztetést. Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalat?
Belső tisztítás is megtörtént ma, eléggé fszányos lett az eredmény. Még nem teljesen száradt meg, úgyhogy 20 perc kocsikázás után kicsit úgy éreztem magam, mint aki vizelettartási problémákkal küzd. Holnap majd dobok fel a belsőről is képeket.
Megnézegettem a szalonban egy-két új Volvert is. Ami középen "kartámasz" címén van az új S90/V90 párosban, az kb. a Kínai nagy fal. Belepróbálni nem próbáltam magam, de ránézésre eléggé "bezárt" helyen van a vezető.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz #03969024 #88742 üzenetére
Köszi a tippet, megnézem (ugyan nincs facsém, de megoldom).
(#88739) joamilestoné, (#88740) bitpork: Ma akkor megnézem a fűtés helyét a motortérben, hogy van-e ott valami. Matricából találtam egy ilyet, de jobban megnézve, eléggé hiányosan kitöltött. Mondjuk szerintem esélyes, hogy matrica mindegyik motortérbe került, de csak ott van teljes mértékben kitöltve, ahol van valójában is állófűtés.
Mondjuk nem mondom, hogy gyorsan felmelegszik, de indulás után 4-5 km-re már nyomta a langyosabb levegőt ma reggel, 10 km után pedig teljesen meleg lett odabent.
Xenon témában, meg én is párban cseréltetném, de egyelőre nem látok különbséget a két oldal között, illetve fényerőben, színben sem gyanús egyik izzó fénye sem.
A másik dolog, amin meglepődtem a szalonban, hogy a legtöbb autó fényezése csupa karc volt (több Volvo szalonban is). Persze, nem mosókarcokra kell gondolni, hanem úgy néztek ki, mintha pl. hetente áttörölték volna őket egy átlagos vászon/textil darabbal, csak, hogy ne legyenek porosak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #88746 üzenetére
"...masjellegu fustot is erzel, esetleg latsz is valahonnan felszallni az auto alol..."
Nem dízel BMW ez, így remélem, hogy azért nem fog kigyulladni.
(#88749) [vilike]: Na ilyet még nem láttam a sajátomnál. Bár reggel eléggé rosszak voltak a látási viszonyok előttem, de inkább csak a köd miatt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Gyors kérdés; xenonnál lehet fényszórót beállíttatni? Gondoltam elvinném Volvokát fényszóró beállításra, de nem nagyon látom az állító csavarokat.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ma megvolt Volvókán a futóműállítás, kerékcentrírozás, illetve a fényszóróállítás. Csak minimálisat kellet korrigálni, de mindegyik műveletnél lehetett javítani. Most már elmúlt az enyhe remegés is 110 felett, vajsimán fut a gépezet.
A Civic tompítottja talán nagyobb területet világított be, de ugye az csak halogén volt, így homogenitás és fehérség szempontjából is jobb a Volvo. Fenti képen a tompított világítás, az alsón pedig a távolsági által megvilágított út látható (utasoldalról).
Szerintetek a tompított nem világít túl rövid utat be?
Ha már világítás téma, cseréltem ködlámpa izzót is (relatív gyenge és sárgás volt a régi) és mivel járt hozzá két W5W is, így a helyzetjelzőben is megejtettem a cserét. Nem kellett bűvészkedni, -1 fokban, este a sötétben, elsőre megvolt kb. 5 perc alatt a négy izzó cseréje. A különbség szerintem látható a képeken.
Beltéri világítás LEDesítésének ötletét kifejezetten elvetettem, a jelenlegi, hagyományos izzós megvilágítás is feltűnően erős fényű (nem tudom, hogy miként oldották meg ezt a Volvonál és pl. Hondánál miért nem ment) és a sárgás fény eléggé megy is a vaj belsőhöz.
Illetve még egy bónusz kép azoknak, akik még nem jártak a Lumenet üzletében. A középső sor jobb oldali szélső fénye ami már kissé kékes volt szabad szemmel nézve is (Cool Blue Hyper), de egész jól lehet látni a színhőmérséklettel kapcsolatos különbségeket szvsz.
-
BigBlackDog
veterán
Meg még néhány képpel lógtam
a 10 éves, dízel, több, mint 150e km-t futott ócsakasrólVolvókám "beléről". Szóval itt lenne a belseje, kozmetika után (a képek kattintásra megnőnek).(A szivargyújtó megvan, csak nincs berakva a helyére.)
És egy újabb kérdés. Ha leszakadt az ablakfűtés saruja a hátsó szélvédőről (ismerős kocsiján), akkor hogyan érdemes azt visszarögzíteni? Forrasztás gondolom nem túl szélszerű, mivel mégiscsak üveg az egyik felület.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz EQMontoya #88798 üzenetére
Szép lett. És ahhoz képest, hogy a felni milyen idős (gondolom egykorú a géppel), nagyon jó állapotban van!
Igen, a Bal1 rám volt beállítva. A hátsó lábtér kicsi (S60 "specialitás"), de szerencsére 90%-ban csak ketten használjuk. Fogjuk fel úgy, hogy legalább van hátsó ülés! Így tippre egyébként a rohadt vastag első háttámlák viszik a helyet. Ha szép, ívesre lenne megcsinálva a háttámlák hátsó oldala (mint a Civicben), akkor véleményem szerint érezhetően jobb lenne a helyzet.(#88800) focvis: Vezetőülés teljes egészében az alábbi képen látható.
Állófűtés ügyben meg így néz ki a bal első sarka alulról. Nekem úgy tűnik, mintha "kályha" kipuffja lenne ott. Elképzelhető, hogy nem csak segédfűtés, hanem normál, előfűtő lenne benne?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Van valakinek valami tippje, hogy hogyan kellene az ülést beállítani olyanra, hogy ne fájjon a derekam, mikor 5 percnél többet ülök benne? Civicnél is kellett egy-két hónap, mire sikerült megtalálni a nem derékfájós pozíciót, de most meggyorsítanám kicsit a műveletet.
Zajszintmérés is megvolt, GPS szerinti 130 km/h-s tempónál 66 dB körül ingadozott a mért érték.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Richard! #88895 üzenetére
Igen, az. Szóval plusz egy paraméter, amivel lehet játszani.
(#88898) brumi1024: Vótmá', 2500 rpm GPS szerinti 130-nál (óra szerint 140 alatt kicsivel).
Többiek: Nem azt mondtam, hogy a kocsi ülésével van gond, az eléggé rendben van, csak valahogy ezek szerint szerencsétlenül kezdek az ülésállításba.
(#88902) lancerboy: Megpróbálom az általad leírt módszerrel, hátha gyorsabban meglesz az optimum.
Egyébként lehetséges, hogy a V70 hátsó lábtere nagyobb, mint az S60-é?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz bitpork #88914 üzenetére
Egy ilyen dB mérővel, téli gumival. Biztos van hibája, de a különböző tesztekben írt értékekhez közeli értékeket szokott mutatni, szemben az Androidos vackokkal, amik nekem sem jöttek be. Én mindig ugyanott szoktam mérni (M1 befelé vezető szakasza, Törökbálint-tó mellett), de Aggregátor Mercije talán M6-on volt mérve, ha jól rémlik (szóval közelítőleg lehet csak a kettőt összehasonlítani). Viszont a Civichez képest van különbség (értelemszerűen füllel is hallható).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #89048 üzenetére
Fostos, nedves, latyakos, legalábbis a XI. kerben. 5 percenként mostam a szélvédőt. Alíz utcából kikanyarodva a Hengermalom útra a nyúlmókusok vagy 2-3 másodpercig köpesztették a gumit az aszfalton, valószínűleg az árnyékban szépen ráfagyott a nedvesség a burkolatra. Pedig nem is adtam nagy gáz(olaj fröccsö)t, becsszó!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #89039 üzenetére
Ha ezt 3 héttel korábban linkeled, akkor csillagot tolnék, nem pedig Volvókával járnék. (Vicc volt, nehogy komolyan vedd! )
Tegnap érdeklődtem állófűtéssel kapcsolatban márkaszervizben. Alvázszám alapján is kell kályhának lennie benne, ami elvileg 6 fok alatt automatikusan besegít a fűtésbe. 50e huf a szoftverfrissítés + 0.7 óra munkadíj (8e Huf/óra). Viszont, ha a kályha belét is cserélni kell, akkor az 150e Huftól indul. Szerintük már 10 évesen biztos vagy nem működik, vagy füstölnie kéne. Füstölni nem füstöl, és indítás után nem is hallom, hogy valami hangja lenne, illetve elől a kályha kipufogójánál sem érzek semmit meleget jönni. Meg elvileg leállítás után is még pár percig kéne hallanom a ventilátorját, amíg kiszellőztet. De ezt sem hallom. Szóval gondolom nem működik. Szerviztörténetben a 2009-es szerviznél "állófűtés bélés", 2013-as szerviznél pedig "állófűtés bélés" és "égéstér ventilátor" szerepel a listán.
Ennek ellenére 1-2 perc helyben járatás és 1 km megtétele után már langyos levegőt fújt, 3-4 km-el indulás után meg kifejezetten meleg jön a légrostélyokból. Viszont a vízhőfok mérőnek kell egy 10-15 km, míg a hajnali -5-0 fokban beáll konstans értékre. Jól gondolom, hogy számolhatok az állófűtés kályhájának is a javításával?(#89055) tomcsi23: No igen, ez új dolog, az "elpattog a hátulja" kifejezést meg kezdem elfelejteni már.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz kisza25 #89280 üzenetére
De jó Neked, én nem nagyon tudom 6 liter alá bevinni 130-as tempó mellett pályán a 185 darab lovat és a 1.5 tonnás szekeret.
Akinek van tapasztalata esetleg prémium nyállal, azoktól kérdezném a következőt. Előfordulhat, hogy az osztrák OMV prémium dízelével nem annyira büdös az autó? Az előző nyállal (ami nem tudom mi volt) a szokásos szúrós, dízel szagot árasztotta magából, a mostanival meg határozottan enyhébb intenzitású (de még alapvetően dízel szag) és kellemesebb, kicsit "édeskésebb" illat távozik a hátsó feléből az autónak.
(#89286) Tsebacsi: Menjetek el autókázni egyet pályán, országúton szép helyekre "csak úgy", ünnepek alkalmával! Kicsit be is járatódik a gép, meg aztán kíváncsi lennék a nem városi fogyasztásra is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #89370 üzenetére
Ha már errefelé jársz, lenne egy kérdésem Hozzád, gumik és sebességkategória jelek témában. Elég sok helyen hivatkoznak a "KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikkére", amiben elvileg le vagyon írva, hogy a gépjárműre szerelt gumiabroncsok sebességkategória jele nem lehet kisebb, mint a gyártó által megadott.
"...A KRESZ előírja, hogy az autóra tilos olyan abroncsokat szerelni, amelyeken az adott jármű konstruktőre által megadott legnagyobb teherbíró képességnél kisebb terherbírási index vagy sebesség-kategória jel van feltüntetve (a KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke). ..."
Hol van a hivatalos forrása a fenti (és ahhoz hasonló) rendelet(ek)nek? Honnan lehet megtudni, hogy hatályos-e még? Ha jól sejtem, műszakin nem nézik, de azért legalább szeretnék tisztában lenni a dologgal (ha már a Volvo márkaszerviz nem tudja megmondani alvázszám alapján sem, hogy gyárilag milyen sebességindexű gumival jött ki).
Előre is köszönöm a válaszod![ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
No igen, a Civicében benne is van. Volvókáéban nincs, csak írják, hogy van sebességindex, meg van súlyindex, meg méret. A B oszlop matricáján meg egy méret és néhány guminyomás konfiguráció szerepel.
Na mindegy, még kérdéses, hogy
négyévszakos vagytéli-nyári lesz. CC+-ból úgyis csak V-ig van sebességindex...[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #89406 üzenetére
Igen, elnézést, nem válaszoltam, köszönöm szépen! (Mindenhol hivatkoznak egy "KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke" nevű forrásra, csak azt eddig nem találtam meg, de gyanítom, hogy Te általad írt levezetés a releváns.
(#89398) focvis: Bár nekem elég lenne a H-s is, de igazából a V és a W között ingadoztam (ha szükséges). De erősen afelé húz az eszem, hogy Michelin CrossClimate Plus legyen (abból meg úgysincs W index az én méretemben).
(#89433) Qru: Kauffernél 2e Hufot adtak a 27 kilós levélnehezékért. 10. telét már nem bírta...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #89867 üzenetére
Sokat zabálnak. Na jó, nem nyitom ki ezt a dobozt.
Nézegettem azokat is, de választék nem túl nagy és elég sok le van élve. A mostani öthengeres kályha hangja meg nem olyan szörnyű és táltosolajjal még nem is olyan büdös. Csak lassan csinálja a meleget a Hondához képest.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz _Petya_ #89871 üzenetére
"...pár havonta rendszeresen kiég valamelyik..."
Ott szvsz van valami gond akkor, elvinném egy autóvillanyászhoz. Nálam az emelt fényerejű izzók is kibírtak 10-12 hónapot legalább (napi 2*40 perc autókázás) és ahogy olvastam, másnál is legalább ennyit bírnak. Én megpróbálnék egy SilverStar 2.0-át, az fényerő-színhőmérséklet-élettartam-ár tekintetében eléggé jó kompromisszum véleményem szerint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #89874 üzenetére
BC szerint 6.3 l/100 km, de még tankolásból nem tudtam kiszámolni, mert csak egyszer tankoltam (teli tankkal kaptam és 70 literes a tartály).
Szerintem nem túl aktív a kályha (motorindítás után nem hallom a hangját), majd valamikor meg kell nézetnem. De így sem szörnyű, a pályára való felhajtásnál (4 km indulástól) már nem tűnt fel ma reggel, hogy hideg lenne belül és a vízhőfokmérő is beállt középre az első 10 km alatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
BigBlackDog
veterán
Eddig nem okozott meglepetést, kb. az hozza, amire számítottam is. Pl. a Civickel ellentétben ez a pályán is reagál a gázpedál benyomására. Szerintem mondjuk nem megyek állat módjára (sebességkorlátokat betartom), de gyorsításkor feltűnően hirtelen lemaradnak a mögöttem lévők.
Mondjuk szerintem pályán 160-180 sem lenne gond, legalábbis motorban és futóműben is érzek ehhez tartalékot.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Integrale #90027 üzenetére
Jé, ez piros! Szerintem polírral sok mindent ki lehet hozni belőle!
(#90026) richie900812: Pedig véleményem szerint még mindig nem rossz autó. Persze, komfortban egyáltalán nincs elől, meg nem is olcsó pl. egy 20 éves Corsához képest. De megbízhatóság terén nem éreztem problémát.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Nos, hazafelé az M1 sima téma volt, gyakorlatilag Győrtől Biatorbágyig 3 helyen kellett csak 100 körüli sebességre visszalassítani kamionelőziamásikkamiont szituáció miatt. Egyébként 130-140-es tempóval lehetett jönni a belső sávban (jó, néha félre kellett húzódni, hogy utat engedjen a német prémiumnak a svéd "ócskavas").
Viszont Győr felé nagyon durván beállt, legalább 2-3 baleset is volt, ahol a kupacban lévő kéklámpások és sávzárás volt a jellemző.Egyébként létezik olyan, hogy hosszabb kuplungmentes út (10-15 perc pálya) után elsőre kuplungolva kicsit mintha nehezebb lenne benyomni a kuplungpedált, vagy csak elszokik a bal lábam a pihentetőn? Kuplungoláskor a motortérből furcsa zaj nincs (menet közben és álló helyzetben sem), jól érezhető a fogáspontja, nem csúszik, nem remeg, egyedül csak a pedál környékén nyiszorog valami benyomáskor-visszaengedéskor.
Ja, és a BC szerinti fogyi lement 6.1 l/100 km-re. Kíváncsi leszek, hogy tankoláskor mennyi lesz a számolt érték. Mondjuk gondolkoztam, hogy ugye -általában- csal felfelé a sebességmérő. Vajon a megtett kilométerek is ennek megfelelően gyorsabban pörögnek?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest