- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
wintikek
tag
Hali!
Olvasgattam, keresgéltem, de nem fogok át(virtuális)nyálazni ennyi oldalt, szóval elnézést ha már volt.
Ha megvámolják a csomagomat azt van lehetőség bankkártyával kifizetni?
Ha pl odaszólok, hogy a postás ne is hozza és én bemegyek érte inkább?
Valaki próbált már ilyet? -
wintikek
tag
válasz Philips103 #88129 üzenetére
Én is jártam így. Kamu az egész, majd egyszer lesz raktáron és talán kapsz te is belőle. Gondolom sok rá a rendelés és fifo szerint szolgálják ki a rendelőket vagy nem tudom.
Rendeltem 07.31-én egy csomagot amiből minden "ships next day" volt. Na azt a csomagot még mindig várom
Azt hiszem nekem végül a next dayből 08.17 lett mire egyáltalán feladták postára. Türelem tornaterem.
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz Philips103 #88156 üzenetére
Megkérheted őket hogy szedjék ketté a csomagot és legalább addig küldjék el azt ami amúgy már csomagolásra készen van. A másikra meg vársz szépen és azért illedelmesen felhívod a figyelmüket, hogy látod hogy változtatgatják az ETA-t és ez nem szép dolog, hátha ezzel előrébb vesznek a listában
Ha annyira nem ráérős akkor írhatsz is nekik, hogy mégse szeretnél semmit, csak a pénzedet visszakapni, a supportjukkal nekem eddig nem volt gondom.
-
wintikek
tag
válasz Philips103 #88174 üzenetére
Szerintem cancel itemre egyből support ticket nyitás oldalra fog dobni.
Ott meg szépen leírod, hogy te nem erre számítottál, folyamatosan csúszik az eta és így már nem szeretnéd a bizniszt.Ha jó kedvükbe van szerintem simán visszaadják a pénzt. Ha szoktál még fasttechen rendelgetni akkor ami megérheti számodra meg amit szerintem instant megcsinálnak neked, hogy törlik a rendelést és visszakapod "kuponba" a pénzedet amit levásárolhatsz náluk az utolsó centig. Ilyen esetem nekem már volt azért mondom ezt biztosra
Az hogy paypalra visszautalják e a pénzedet egy support ticket miatt az már kérdésesebb, de nem kizárt. (Úgy értem ilyen esetbe, hogy csak csúszik az eta, ugyanis ez az ő szempontjukból teljesen hétköznapi dolog.) Ha nem jön össze velük akkor mehet a paypal dispute, csatolod a ticketről a screenshotokat, hogy te milyen jó gyerek voltál és próbáltad megbeszélni velük, ők meg csúnyák és nem kompromisszum képesek Aztán hátha igazat adnak.
-
wintikek
tag
Sziasztok!
Adott egy razer billentyűzet ami szar volt. Supporttal beszélgetés, végül RMA-t kaptam.
El kellett csak vágnom a kábelt, képet küldeni nekik róla, szombaton adták is fel az új billenytűzetet fedex priorityvel. Semmit nem kellett fizetnem ugye, a shippinget is ők fizették, a billentyűzetér se fizettem.Szépen be is ért Hong Kongból Vecsésre, kaptam is egyből mailt vámkezelési nyilatkozatról a fedextől.
Na most a billentyűzet listaáron 170 ojró. Erre válaszolhatok e én olyat, hogy ne vámkezeljék már, egyszer kifizettem azért a billentyűzetér az áfát itthon? Vagy fizethetek szépen és fogadjam el? -
wintikek
tag
válasz havri1 #89006 üzenetére
Nem bírtam ki felhívtam őket végül
Három telefon után sikerült eljutni egy ügyintézőhöz aki megnézte fuvarszám alapján, hogy állja a felmerülő költségeket a feladó. Ezt mondjuk feltüntethették volna valahol... Az első ügyintéző egyébként ezt javasolta amit te, gondolom az is jó lett volna max 1 kicsit több ideig tart a folyamat, köszi a választ
-
wintikek
tag
válasz havri1 #89008 üzenetére
Én sehogy. Az ügyintéző csajszi azt mondta, hogy fel van tüntetve a csomagon, hogy a feladó állja a felmerülő költségeket, nekem annyi a dolgom hogy a megbízáson bejelölöm a "DDP paritás. A megállapított közterhet / Vám, Áfa stb./ a feladó fizeti" lehetőséget.
Gondolom ezt a fedex fogja intézni razerékkel Nem tudom egyébként, nem csináltam még ilyet.
-
wintikek
tag
válasz havri1 #89010 üzenetére
Megérkezett, nem fizettem semmit.
Azért furi, mert végül megtaláltam mit mondott az ügyintéző.
Rá volt nyomtatva a csomagra egy DAP/HU Incoterm. Ez elv csak a célországig vonatkozik, hogy áll mindent a feladó, onnantól vám esetleges áfa a címzettet terheli.Még razer policy is ezt írja jól eldugva az oldalukon... Ha DDP lett volna rányomtatva akkor lett volna teljesen nyugodt a lelkiállapotom tegnap... Idegeskedtem rajta egy pár órát.
Minden esetre én boldog vagyok, a többi meg már nem az én gondom.
-
wintikek
tag
Hali.
Van egy október 29-én leadott rendelésem amit Kínából 11.15-én adtak fel, trackingbe is az az utolsó dátum amiről van bármi féle adat. (Fasttech egyébként)
Registered Hong Kong post vagy mi volt a feladás módja, az oldalukon azt írják 60 nap után lehet aggódni.Na én utána éltem az aggódási jogommal, nyitottam ticketet, azt mondják vizsgálják amint kapnak választ updatelnek. Eltelt még 1 hónap, akkor azért megkérdeztem van -e vmi update. Válasz: Nyugodjak meg, minden nap figyelik az ilyen csomagokat nekik is kellemetlen stbstb... Ez volt 20 napja.
PayPal még április valameddig biztosít ugye.
Kérdés:
Parasztság ennyi idő után dispute-al fenyegetőzni, vagy most már más se lenne ennyire türelmes?[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz pikkubee #90045 üzenetére
Jah, én csak arra a bejegyzésre reagáltam, hogy akkor még tuti nem belföldön volt.
Most már úgy néz ki itt van.
Azért hogy megnyugtassalak (már ha az én saját tapasztalatom megnyugtat): Mostanában kifogástalan a magyar posta. Persze ez saját tapasztalat. Ma pl 01.29-én Kínából feladott csomagot hoznak házhoz, remélem du már a kezembe lesz.
Idén 5 (kínai, bolgár, uk) külföldi csomagot kezeltek nekem mindegyik szép időt futott, sértetlenül érkezett -
wintikek
tag
válasz xenonboy13 #90121 üzenetére
???
Ha a gift certificatet választottad akkor kuponkódba kapod vissza a pénzed amit majd FT-n tudsz elkölteni.
Valamit vagy te értettél félre nagyon (a hozzászólásod alapján sztem ez van)
Vagy én nem értem mit csináltál -
wintikek
tag
válasz vadkörte #90450 üzenetére
Elég szomorú, hogy ilyen megtörténhet.
Persze valamilyen szinten megérti az ember a futárt is, állítólag GLS-éknél elég rendesen túl vannak terhelve és a fizuval nem igen kompenzálják ezt.
Viszont ez is munka amit becsülettel kéne végezni és nem hiszem, hogy a futár fordított helyzetbe örülne az ilyennek. Fogja magát aztán vigye vissza a depóba...
Remélhetőleg kap egy jófajta fenékberúgást és leszokik erről.[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz Vikusz77 #90616 üzenetére
Ezt így ahogy van leírod a mailbe is amibe elküldöd a rá vonatkozó papírokat (talán kicsit rövidebben ) meg a rendelésről egy teljes screenshotot ahol látszik is h te végül mennyit fizettél, aztán remélhetőleg elfogadják és tovább engedik.
Úgy tudom az számít a legvégén hogy ténylegesen mennyit fizettél.Azon részével nem segítesz magadon semmit ha Hollandiát írsz be, írjad csak be szépen Kínát.
Nekem is volt hasonló eset és pár napra rá továbbengedték a csomagot. Nem feltétlen csak olyan emberek dolgoznak ott akik arra mennek el ha másokat szívathatnak
-
wintikek
tag
válasz Vikusz77 #90629 üzenetére
Az érthető h 1 számlán vannak, egyébként jófejségből bontják meg ugye a csomagokat, hogy ne kelljen vámmal szarozni. Ingyenes szállítások esetén még azért hogy ők is jól járjanak, de nálad nem ez a helyzet
Viszont paypal számlán amit mailbe megkaptál (nem gearbest rendelés részletező stb) tételesen ott van minden hogy mennyit fizettél érte, az akciós árat kell hogy lásd ott.
Ott kiemeled, hogy arról az egy számláról mi van a csomagba, meg tudják nézni h átlépted -e a határt v nem. -
wintikek
tag
válasz Vikusz77 #90634 üzenetére
Gearbestről nem szoktam rendelni, de egy paypal számla szerintem onnan is így néz ki.
Ha viszont annyi van ott hogy 1 darab valamit rendeltél ami 65 usd volt akkor elég trehány szar oldal a gearbest
Fel vannak sorolva a tételek és mindegyiknek ott a ténylegesen fizetett ára.
Ebből kimazsolázgatod amit éppen "elkaptak" és bemutatod nekik.Csinálhatsz az egészről screenshotot, ami meg nem arra a csomagra vonatkozik kisatírozod. Legutóbb én úgy csináltam mikor valami 20 tételes rendelésnek a felét vámolták.
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
Az ilyennek nem kívánok mást csak azt hogy az összes előre kifizetett csomagját küldjék rossz helyre és vegye át valaki, mer az poén. Pofátlanok komolyan
" A GLS Hungary igazolásként köteles elfogadni a távollévők kötött szerződésről a vállalkozás által a jogszabály alapján részére mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó visszaigazolást és a csomaghoz nem kapcsolódik a címzett által a kézbesítéskor még megfizetendő további díj."
Ezt a mondatot bárki hányta bele abba az ÁSzF-be szarjon sünt.
Amúgy ha van másolata az eladónak a címzésről és azon te szerepelsz mint címzett azzal még megfoghatod őket.
Ha rá van írva a neved és ő odaadta gipsz jakabnak az teljesen jogszerűtlen sztem.Nem is az én csomagom körül van a dráma, de teljesen együtt érzek veled. Remélhetőleg sikerül beszerezned az engedélyt a feladótól és helyt adnak a kártérítési követelésednek.
-
wintikek
tag
válasz SOAD19 #90936 üzenetére
Az a címke 3 perc googlizás alapján csak annyit jelent, hogy csekkoljanak rá a vámon.
Valszeg megtetszett valakinek és kikapta a csomagból. Ha látszik, hogy bontották 99% ez történt.
Az is lehet, hogy nem tették bele véltelen. Írj a gearbestnek.
Én emiatt szoktam minden csomagbontásról videót csinálni[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
Magyar Posta nyomkövetése másnak se frissül mostanában?
17track, parcelsapp szerint is már országon belül van pár csomagom(mozogtak is már itthon elv), a posta meg semmit se hoz rá. (A Kínából feladáson kívül)
Azért kérdem, mert eddig ha bejött az országba és már itt is mozgott inkább ott szoktam nézegetni, pontosabbnak tűnt.[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
-
wintikek
tag
válasz nyikszi #91166 üzenetére
Beleszámítják.
Fizetned akkor se kell mert nem fogja meghaladni a 10 eurót az amit fizetned kéne.
Aliexpress tapasztalatok fórum összefoglalójába találod a jogszabályt, meg azt hogy melyik hónapba mennyi a határ.
A vacakolásra meg most mit mondjon az ember. Ha kiemelik, kérnek papírt, beküldéstől számítva 2-5 munkanap. -
wintikek
tag
válasz Fitzgerald #91311 üzenetére
Pontosan.
-
wintikek
tag
válasz dethroner #92879 üzenetére
Ha nem EU-s tagországból rendelsz és meghaladod a határösszeget, teljesen mindegy ki szállítja, mindig megvan az esély hogy kell fizetned.
A DHL pedig jelenthet német postát(nem a deutsche postot, de az a lényeg hogy itthon már a magyar posta fogja kezelni a csomagodat) is, meg a futár céget is. Ha a futárcég akkor még többet kell majd fizetned, nekik magasabb a vámkezelési költségük úgy tudom. Annyiból jobb hogy gyorsabbak mint a posta.
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz dethroner #92881 üzenetére
Sajnos nem.
Ha Kínából adják fel a csomagodat és meghaladja a határt, akkor számolni kell azzal hogy kiveszik a vámosok. Sőt, az a +3 dollár amit fizettél érte bele lesz számolva az áfába.Nem szoktam egyébként banggoodról rendelni, szóval nem tudom mi az a "vámbiztosítás", de van egy sanda gyanúm hogy annyi, hogy ráírják a csomagra hogy vascső van benne és 10euró az értéke...
Ha el akarod kerülni a plusz költségeket tutira, vagy összeghatár alatt rendelsz, vagy EU raktárról. Más opció nincs.
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
-
-
wintikek
tag
Paypalon 180 nap a fizetéstől számítva a végleges időpont amíg reklamálhatsz.
Miután megnyitod utána 20 napon belül tudod "claim"-é nyílvánítani ha ott sem sikerül megegyezni az eladóval.Ha jófej akarsz lenni mivel úgy tűnik nem sürgős, megvárod a február négyet és megpróbálod ebay resolution centerbe rendezni az ügyet, felhívva az eladó figyelmét hogy ha nem működik együtt nyitsz egy paypal disputeot
Amúgy még az is lehet, hogy majd március közepén egyszer csak megkapod, november végén rendelt csomagoknak az elmúlt években kalandos útjaik vannak
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz szabi__memo #93023 üzenetére
Ránéztem azért, én ezt találtam.
Októberig látok vissza ettől függetlenül én is, pedig előtte is volt forgalmam bőven paypalon, de szerintem a fentebbi linkre hivatkozva ha ír az ember paypal supportnak hogy egy régebbi rendelésnél szeretnél ticketet nyitni megoldható.
Minden esetre érdekes...
[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz pityu64 #93274 üzenetére
Elsőnek vedd fel a feladóval a kapcsolatot. Hol rendelted? Van az oldalnak olyan menüpontja ahol rendelésre lehet nyitni "ticketet"? Ha igen akkor először ott írd le neki hogy nem is ezt rendelted és az egyik ráadásul törött is.
Ha itt nem jutsz vele dűlőre 1 héten belül simán nyiss paypalon disputeot, írd le hogy nem a leírásnak megfelelő terméket küldött és nem sikerült vele rendezni, én screenshotokat is szoktam küldeni a beszélgetésekről.
A vámot pedig buktad, nem fogod tudni bebizonyítani hogy ki/hol törte össze. Azt az összeget a paypal se fogja neked visszaadni.
-
wintikek
tag
Hali!
Rendeltem amazon.co.uk-ről 18k értékbe.
Nem igazán követem mostanában az eseményeket...
UK-ból jövő csomagnál még mindig nem kell vámolástól tartani ugye?
Amazon is lassabb lehet most a vírus miatt?[ Szerkesztve ]
-
wintikek
tag
válasz Batistuta7 #93515 üzenetére
Pont decemberbe válaszoltam valakinek hogy lehet kell rá áfát fizetni és "ki lettem oktatva" hogy nem, mert valamiért priority line-al nem kell.
Légyszi írd meg hogy most kellett e vagy nem Tényleg kíváncsi vagyok most már az igazságra
-
wintikek
tag
válasz lejeno67 #93556 üzenetére
Azt nem hiszem h lenyúlták volna.
03.08 18:25-kor a kézbesítőnél? Nálatok van délutános/éjszakás műszak is a postásoknál?
Ez a küldemény a kézbesítőnél van én úgy tudom azt jelzi hogy a helyi postás akkor vette fel a csomagot, akkor kezdi a napját.
Szerintem csak vissza lett véve a postára a csomag. Remélhetőleg. Azért majd írd meg mi lett a vége.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Windows 10
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LED világítás a lakásban
- Renault, Dacia topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen routert?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- További aktív témák...