Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz akyyy #15028 üzenetére

    Azért, mert nem 10x3.4V az a 34V (ahogy normális esetben), hanem
    nagyjából 3.45x9+3V a törött cellacsoportnál, így az az egy túlmerült
    cella a roller elindulásakor egyedül kellene, hogy leadja a 11A-t. Nem
    tudja, leesik a feszültsége, a BMS meg megvédi a kigyulladástól (tilt).
    Amikor viszont megszűnik a terhelés, idővel visszakapcsol. Ugyanez
    megy töltésnél, csak visszafelé... az egyedül maradt cella arányaiban
    túláramot kap, a feszültsége gyorsabban megy fel, és itt (is) tűzijáték
    lenne a vége, ha a BMS nem kapcsolja le a töltést. Magyarán az ilyen
    törött akkut tovább használni nem csak kellemetlen (kisebb hatótáv),
    hanem veszélyes. Töltésnél konkrétan tűzveszélyes (elég ha beszarik
    a BMS, és nem kapcsolja le a töltést). Én biztosan NEM tenném.:R

    Szerk: ez a villatörés meg nem hangzik jól
    Tele van vele a Kugoo Klub Hungary csoport a FB-on: ezek ilyenek.:K
    Akinek eddig nem tört el persze "cáfol". (Szerintem meg szerencsés.)

    Szerk2: egyébként igen, az sem szerencsés, hogy amíg ment 10 km-t
    a ketyere, a törött cellacsoport 2-3x akkora áramot kellett leadjon, így
    valóban van kockázata a túlmelegedésnek, s amiatt a kigyulladásnak.
    (Mindezt úgy, hogy bár van hőmérő benne, nem a cellák között mér...)

    Szerk3: azért sem jó közlekedni vele (ha nem is azonnal gyullad ki:D),
    mert amikor véletlenszerűen kikapcsol, akkor nincs e-féked sem.:R
    Amúgy amiért még ment a kijelző az pont a BEMF. Ha rögtön fékezni
    kezdek, akkor az amiatt beütő feszültségtüske talán visszakapcsolta
    volna: később tapasztalatam ezt kifejezetten rossz akkuval (teszten).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák