Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vitee

    aktív tag

    válasz twine #46821 üzenetére

    Szerintem már minden boton van jelölve dobósúly tartomány. Sok boton még a zsinórosztályt is jelölik :)

    Jól látod egyébként a dolgokat. Gyártó így kifejezetten nem jelöli, de vannak ugye a BFS (baitfinesse) orsók, ezek a kiscsalis orsók, vannak nagyvadak, meg a köztes orsók. Ezt külön nem jelölik, mekkora csalikhoz jó. Következtetni meg tapasztalni lehet. Teszteken megnézni milyen tömegű a dob, csapágyak milyenek, hajtás, satöbbi.
    Így van, spinningnél a dob ugye nem mozog, az eldobott csali húzza maga után a zsinórt és amennyit húzott ott megáll, visszaváltod a kart és ennyi.
    Míg a castingnál ez úgy működik ahogyan írtad is. Itt maga a dob forog. A "feltöltött" bot által kidobott csali súlya megindítja a dobot, ami elkezd ugye forogni és lelökni magáról a zsinórt, amit pedig a csali húz maga után. Ha még forogna a dob de látod hogy a csali már esik le akkor jön a 4. fékrendszer ami talán ha nem a legfontosabb, a hüvelykujjad. Ezért kell máshogyan dobni. Ha nincs megfelelően megindítva a csali, vagy magad elé levágod a csalit a bot tartás miatt, akkor a csali hamar vizet ér, de a dob még forogna tovább a fékeknek még nem volt ennyi idő elég a dob lelassítására. Na ilyenkor jön a szép madárfészek vagy pulcsi és lehet bogozni :D
    Ezért nem működik a klasszikus hátad mögül megindított fej feletti dobás. Nem tud feltöltődni energiával és a csalinak nem lesz meg a kellő lendülete.
    A másik véglet amikor nagyon hirtelen van megindítva a dobás és túl laza a tengelyfék, ilyenkor példaul gyakran előfordul az, hogy a dobás pillanatában nem bír megfelelően fékezni a hirtelen forgás miatt a dob pedig maga alá gyűr 1-2 menetet. Ez elég is ahhoz, hogy a csalid elszálljon és vissza se jöjjön. Szépen szakad az egész.
    Ha ez össze van hangolva akkor mennek a szép dobások. Érdemes maxos centri vagy magnesfeket használni és a tengelyféket olyan szorosra, hogy a spicc mozgatására éppenhogy ereszkedjen. Ez a kiinduló pont, innen érdemes finomítani :)
    Megadni nem adnak semmit, sok tényező közbeszól. A szeles idő is szívás.. nyarfaszöszös időben egyenesen sz@pás az egész, megakad a zsinorvezetőben meg a gyűrűkben.
    A csalik alját kitapasztalod a teteje pedig akár tönkre is teheti a csapágyakat meg hajtást is. Ha eszetlen nagy súlyokkal dobál az ember egy nem arra való orsóval :)

    [ Szerkesztve ]

    "Life before death, strength before weakness, journey before destination."

Új hozzászólás Aktív témák