Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    Szerintem csak részben van igazad. A marketingnek része az is, hogy igényt teremtsen, nem csak az, hogy meglévő igényeket szolgáljon ki. Ebben sincs semmi rossz, sőt. A megrendelésre történő szoftverfejlesztésben is gyakori, hogy az ügyfél nem pontosan tudja mit akar, így a beszállítónak kreatívnak kell lennie, hogy olyan megoldást találjon, ami várhatóan tetszeni fog az ügyfélnek, és ami még fontosabb, rá tudja beszélni, el tudja adni neki az ötleteket. Ez tömegtermékeknél még hangsúlyosabb. A marketingben legjobb cégek igenis képesek igény teremtésre is, és nem csak előzetes piaci igény felmérésre alapoznak.

    Másrészt a specializált vs. kombinált termékekre sincs egyértelmű recept, van amikor inkább az egyikre, máskor a másikra van inkább igény. A mai okostelefon eleve egy kombinált, univerzális eszköz és nem egy specializált, még ha a telefon dokkolás nem is terjedt el, de eleve egy sor mobil eszközt helyettesít, amik a múltban külön voltak, lásd pl. zenelejátszó, navigációs eszköz, hordozható videólejátszó, hagyományos mobiltelefon, és emellett ugye sok korábban asztali PC-s funkciót is használunk.

    De a laptop dokkolás például elterjedt, sokan vagyunk akik rég nem használunk sem munkában sem magáncélre desktop PC-t, viszont dokkoljuk.

    Abban viszont nagyon egyetértek, hogy ezeknek a dolgoknak evolúciója van, hogy mit fogad a közönség pozitívan, mit nem, de hogy ezek konkrétan körülírható igények lennének attól függetlenül hogy milyen milyen marketing körítést tesz a gyártó mellé, azzal nem. Szvsz ha az Apple máshogy alkotja meg az iPhone-t, akkor máshogy alakul az okostelefonok evolúciója, nem volt kőbe vésve, hogy a mai formára lesz a tömegigény.

  • kchris78

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    "Azt kellene felfogni, hogy a marketing nem agymosás, hanem javarészt piacfelmérés és kommunikáció."
    :)) nyilván nem direkt agymosas az szelsoseges megnevezes de abszolut van pszichologia a marketingben hogy tudjak elore mivel lehet megfogni az embereket. Regen amikor meg nem volt ez a UX hype semmilyen szinten, akkor volt valamennyire igazsag abban ami irsz.. ma mar... appokat is ugy fejlesztik hogy tudjak hogy mitol lesz addiktiv valami... abszolut nem a racionalis igenykiszolgalasrol szol a dolog. Annak valamikor a symbian telefonok vegevel befellegzett.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    És bezony az embereknek adott feladatokra specializált termékekre van szükségük lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal.

    Ezért nem lett sikeres eszköz az okostelefon ami mindenre is jó rengeteg kompromisszummal.

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    Nézz körül, pl. politikában. Vajon függ-e az emberek világképe attól, hogy mit sulykol beléjük a média. Attól mert a manipulálás nem jön be mindig, és sok eleve béna próbálkozás van, ez egy igen lényeges tényező. Főleg ami a gerjesztett igényeket illeti... felhasználók általában borzalmasan igénytelenek, minden nyomorékúl van beállítva, stb. mert lesz*rja, lusta rá, vagy fel se fogja tudatosan, vak/süket hozzá. Nem gond, DE emellett neki kell a legújabb akármi, mert... mert... azt biztos jobb, mert azt mondták, és a másiknak is van. Ennyi. Összeesküvés elmélet, mi?

    Embereknek gazdag helyeken mint EU, jelenleg túl sok pénze van, ezért kevésbé fokuszálnak a valós igényeikre... És persze megy a verseny, hogy ki szedi be tőlük a felesleget.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák