- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
- Yettel topik
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
ph A Vision Pro még többet tudó, még drágább Pro 2 utóda helyett inkább valami olcsóbb variánst tervez piacra dobni az Apple.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Rövid videón a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
itouchfan
senior tag
válasz
ftamas0201 #223946 üzenetére
Szerintem ennyiért csak a Decathlonban érdemes keresni. Ezt nem javasolnám.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
varsam
őstag
válasz
ftamas0201 #223946 üzenetére
Ennyiért inkább használtat, vagy Decathlon ahogy előttem is írták. Ez a corelli elég gagyi valaminek tűnik ennyi pénzért.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ftamas0201 #223946 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz
ftamas0201 #223950 üzenetére
Akkor jobban bele kell nyulj a pénztárcába, mert 150 ezer forintért nem kapsz "márkás" biciklit.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz
ftamas0201 #223950 üzenetére
https://akosbike.hu/haszn_lt_biciklik_54/cross__trekking__v_rosi_ker_kp_r_116
Lehet felétek is van normálisabb kerékpárbolt, ahol garival árulják a használtakat.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
itouchfan
senior tag
válasz
ftamas0201 #223952 üzenetére
Hát újonnan nagyon nehéz most, tényleg nagyon elszálltak az árak. Valami ilyesmit próbálnék nézni:
[link]
[link]És ez még messze nem a komoly hobbi, vagy a lelkes amatőr vonal, az most olyan 450-600k között van újonnan (és lassan használtan is
).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
werszomjas
őstag
válasz
ftamas0201 #223950 üzenetére
Pedig semmi gond a decathlonnal.
Nekem volt onnan MTB, hibátlan volt, onnan van az országútim, hibátlan, imádom és onnan van feleségem trekkingje ami pont egy Hasaggymeg által linkelt Riverside 900, idén mentem vele 1 seggel egy balaton kört, semmi gond nem volt vele, ár/érték arányban bajnok.
De ha zavar a váz matrcia, akkor arra is van megoldás. [link]
Nem tudom aki zsigerből szidja a decathlont, volt-e neki egyáltalán.
Amúgy van egy Merida Crossway XT-m is, szóval nem vagyok bérenc[ Szerkesztve ]
üdv
-
Ringman
nagyúr
válasz
ftamas0201 #223958 üzenetére
régebben a váltók kisebb tartományt tudtak átfogni mint most, fejlődik a technológia.
átlag felhasználásra elég az 1x rendszer, könnyebb kezelni, egyszerűbb a karbantartása. (na meg vsz. olcsóbb) -
Fall-N
veterán
válasz
ftamas0201 #223958 üzenetére
Jó hogy nincs első váltó, mert:
- megspórolja az ember az első váltó és a több lánckerék súlyát, a bowdeneket, az első váltókart - ez akkor érdekes főleg amikor kell amúgy is a hely manapság a droppernek, a teló lockout remote karjának.
- egy hibaforrással kevesebb
- általában a sok sebességet (főleg a tiltott keresztbe váltás miatt sosincs 18 vagy 27 valódi sebesség) senki sem használja ki a 3 vagy 2 lánctányérral, lefedi a hátsó 10-11-12 sebesség
- nehéz beállítani az első váltót és kevésbé kifinomult, mint a hátsó, főleg a 3 lánctányérnál
- nem kell annyit gondolkodni hogy melyik lánctányérhoz melyik sebességet szabad használni (bár nem olyan bonyolult).Ettől függetlenül én is még 3x7-et használok spórolás miatt, de elég lenne bőven egy 1x7-es is.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
ftamas0201 #288457 üzenetére
Ha olaj került a betétre, akkor annak jó eséllyel annyi. Fel szokták csiszolni finom csiszolóvászonnal, van, aki sütőbe teszi
, de a legcélravezetőbb, ha cseréled. Miután kivetted őket, egy alkoholos ronggyal törölgesd át alaposan a féktestet is ( a betétek helyét ), nem tudni, hova került még olaj.
-
Speedy007
őstag
válasz
ftamas0201 #288457 üzenetére
Nekem a szervízben azt javasolták hogy féktisztítóval nem célszerű a tárcsát lemosni betéteket pláne nem mert nem minden szennyeződést távolít el vagy nem úgy szívósik fel (mikor én meg a féktestből a dugattyút nyomtam ki és elment így a fékolajam szerencsére se a betét se a tárcsa nem volt akkor a közelben) ,célra vezetőbb 80-s 100-s papírral a tárcsárt át csiszolni utána össze koptatni a betéteket és a rotort ezt javasoltálk és nekem valóban be vált ez.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
ftamas0201 #288463 üzenetére
Hopp, magnézium!
Még tavaly vettem ilyen lidlis? aldis? magnézium porokat, de idén teljesen elfelejtettem zabálni őket
Talán még magnosolvot próbáltam, de abban is ugyanaz van a leírás alapján, viszont többször annyiba kerülItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Speedy007
őstag
válasz
ftamas0201 #288463 üzenetére
Shimano SM RT-56 ennél szerintem lejebb nem éri meg menni shimano oldalán. Betétek esetén nekem ez vált be BBB BBS-53E. Betétek és a rotor szokott amiatt is melegedni mert nincsennek össze kopva és túlzott erővel próbálsz fékezni. Az új betétet és a rotort célszerű felcsiszolni hogy gyorsabban kopjon össze. De ha egy szett volt a rotor és a betét tehát elől és hátul ugyanaz volt célszerűbb ugyanazt venni mert lehet hogy eltérő lesz a fékhatásod
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
ftamas0201 #288479 üzenetére
nekem kép alapján ahhoz hasonlít amit említettem bbb BBS-53-ra webshopoknál pl.ebike,bikepro kategórizálva vannak a fékek a szűrőben ott kell ki választani a fékedet és ki dobja majd az elérhető fékbetéteket a kereső
-
parandroid
nagyúr
válasz
ftamas0201 #288479 üzenetére
A féktisztító mindenre is jó, kivéve a betéteket. Azokat jó eséllyel kinyírtad. Felcsiszolással lehet próbálkozni, sok esélyt nem látok rá, én inkább cserélném. A tárcsákat meg féktisztítóval kell alaposan áttörölni, azt jól csináltad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ftamas0201 #288479 üzenetére
A féktisztítóval nagy gondot nem lehet okozni, bár az tény, hogy talán valamivel jobb az isopropyl alkohol. A nyikorgó, olajat kapott fékbetétet van amikor meg lehet menteni, ehhez a legjobb eszköz egy hőlégfúvó. 600 fokon 5 perc, utána egy kis csiszolópapír. Sok esetben működik, csak akkor nem szokott ha nagyon sok olajat szívott magába a betét, mert ebben az esetben szétégeted a betétet is, mire kiégne az összes olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ftamas0201 #288565 üzenetére
Az alkohol egészen biztos, hogy teljesen elpárolog. A féktisztítók esetében, lehetnek olyan típusok amik esetleg hagynak maguk után valamit, de őszintén szólva nekem a féktisztítókkal sem volt ilyen jellegű problémám, de nyilván nem ismerem az összes terméket a piacon. Sőt a féktisztítók zsírtalanító hatása agresszívebb, nagyobb hatásfokú mint az alkoholé. Ezért szeretem alkalmazni amikor nagyon olajos, zsíros területeket kell megtosztítani. Én mind a kettőt használom, mert viszont az aceton tartalmú féktisztítók bánthatják a gumi, műanyag felületeket, esetleg bizonyos fényezések mattulhatnak. Így kényesebb részeken inkább az isopropyl-t használom. De ha tudok szerezni aceton mentes féktisztítót, azt bátran fújom mindenhova. Soha nem okozott semmi gondot.
Ami a féked tisztítását illeti, kicsit pumpáld ki a dugattyúkat és úgy is tisztítsd meg, mert ha az olaj bekúszott a dugattyú oldalához akkor elfújhatsz egy liter féktisztítót is, amint nyomás alá helyezed a féket, a dugattyú szélein kipréselődik az olaj és megint kuka a betét. Ezért sunyi dolog ez a féktisztítás. Én azt szoktam csinálni, hogy például légtelenítés után amikor folyhat ki olaj, alapos tisztítás után behelyezem a bleed blockert és megpumpálom a féket. Közben kézbe véve megforgatom a nyerget és mindenhol figyelem, hogy nem bugyog e ki az olaj. Ha száraz minden, akkor van kész a tisztítás. Olyan is lehet, hogy egymás után többször kell kipumpálni a dugattyút és tisztítani, visszatolni, mire már nem tolja ki az olajat a széleken. A dugattyú kipumpálással csak óvatosan, nehogy teljesen kipumpáld.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ftamas0201 #289913 üzenetére
A fogaskerék imbolygása nem befolyásolja a tárcsáét, vagyis a tárcsa nem imbolyog mert az fixen az agyra van rögzítve míg a sort hordozó szabadonfutó az agytól függetlenül elforog így az agy megmunkálási minőségének (esztergálás) függvényében kisebb-nagyobb imbolygást végezhet. Hagyd a sort és a tárcsa "imbolygására" koncentrálva egyengesd meg ha szükséges ezzel, vagy ha ügyes vagy ezzel...de én húztam helyre nem túl görbét már kesztyűs kézzel is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz
ftamas0201 #289926 üzenetére
Lehet hogy hülyeséget csináltam vagy túl barbár vagyok, én próbálgattam fogóval , cél szerszámmal egyengetni a rotort több kevesebb sikerrel inkább utóbbi nálam az vált be hogy sík felületre tettem rongyot utána a rotort rá (Center Lock-s esetén) úgy helyzetem rá hogy síkban legyen a felületettel és a másik oldalát gumi kalapácssal finoman elkezdtem ütni körbe jobban ki bírtam így egyenesíteni mint a hajtogatással.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
ftamas0201 #290771 üzenetére
azóta fáj/be van állva a vállam, hogy 12.31-én elcsaptak (volt gyógytorna, masszőr, csontkovács is)
-
válasz
ftamas0201 #290771 üzenetére
hát a jóég tudja, semmi külsérelmi nyom nincs rajtam. csak kemény minden izom, mint a beton.
két hetet mondtak, hogy kerüljem a bicajozást.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
(ex)Cat
senior tag
válasz
ftamas0201 #290816 üzenetére
Én kb 10 évvel ezelőtt estem itthon egy nagyot. Pont 2 nappal azelőtt, hogy mentünk volna a Stelviora és a környékére 1 hétre tekerni. Íy sajnos kimaradt és azóta se jutottam el oda
Rajtam volt azért külsérelminyom - 40+-os tempónál, a traktorok által felhordott megszáradt sárdarabok dobták meg a bicót és vele együtt engem is. Nem sok bőr maradt a jobb combomon, vállamon, a sisak is kukázódott, de nagyjából ennyiből megúsztam.
Már eltekintve a lelki gyötrelmektől, hogy a f.szért mentem ki tekerni...
De a lényeg, hogy a jobb combom azóta is fáj. Nincs semmi nyoma, látszólagos oka, de állandóan fáj. Szóval ezek az esések azért tudnak érdekes, igazából nem is látható problémákat okozni sajna.