Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz pc360 #86245 üzenetére

    A RaceKing MTB gumi létére istentelenül jól gurul aszfalton. Ha nem próbáltad még, akkor lehet meglepődnél. Ez az a gumi amivel lehet a szentendrei bicajúton tartósan 30 körül csapatni...

    És igen, tükörsima aszfalton a nyomás emelésével ennek is egyre csökken a gördülési vesztesége. Én csak azt mondtam, hogy és ezt most hozzáteszem: _szerintem_ nem éri meg kimaxolni, mert nem akkora a gyorsulás, hogy a csökkent kényelmet megérje a picit jobb gördülés.

    Itt vannak adatok is:

    http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-performance-2015-vs-schwalbe-nobby-nic-performance-2012-vs-schwalbe-nobby-nic-snakeskin-2015

    Látható, hogy nem csak a minta számít (traktorminta vs féltraktorminta) hanem a gumi vastagsága és anyaga is. Nobby Nicből is az olcsó keveréket nagyon durván megveri a drágább keverék.

    Számokkal:
    A Race King Performance 29"x2.2 1.7bar-on 85Kg tömeggel megpakolva 29Km/h sebesség mellett szaros butil belsővel 2x26,3W=52,6W-ot fogyaszt. Ha a butyl belsőt lecseréli tubeless-re (nem tudom lehet-e) vagy Latex-re (nekem Latex van) akkor ez az 52,6W még tovább csökkenthető _érezhetően_.

    A grafikonon látszik, hogyha a fent nevezett gumit a fenti paraméterek mellett 3,8bar-ra fújja, akkor a gördülési ellenállás lecsökken 52,6W-ról 2x22,3W=44,6W-ra. Lecsökkent az ellenállás 8W-ot, cserébe kemény mint a kő és pattog. Arról nem is beszélve, hogy ezek az ellenállások tüköraszfaltra vonatkoznak, ami a kemény gumit részesíti előnyben. Igazi aszfalton betonon közel sincs "ekkora" előnye a kemény guminak.

    Az pedig, hogy a gumit nyomásügyileg ki kell maxolni ahhoz, hogy a lehető legjobban guruljon az egy durva általánosítás ami nagyon ritkán igaz (tüköraszfalton).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák