Hirdetés
-
Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
ph A Granite Rapids egyelőre nem tűnik áttörésnek a partnereknél, de a Sierra Forest fogadtatása meglepően kedvező.
-
Bemutatkozott a OnePlus Ace 3 Pro
ma Az új akkumulátorral az eddigi legnagyobb kapacitást kínálja a OnePlus modellek között a OnePlus Ace 3-mal megegyező dimenziók mellett.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
A RaceKing MTB gumi létére istentelenül jól gurul aszfalton. Ha nem próbáltad még, akkor lehet meglepődnél. Ez az a gumi amivel lehet a szentendrei bicajúton tartósan 30 körül csapatni...
És igen, tükörsima aszfalton a nyomás emelésével ennek is egyre csökken a gördülési vesztesége. Én csak azt mondtam, hogy és ezt most hozzáteszem: _szerintem_ nem éri meg kimaxolni, mert nem akkora a gyorsulás, hogy a csökkent kényelmet megérje a picit jobb gördülés.
Itt vannak adatok is:
Látható, hogy nem csak a minta számít (traktorminta vs féltraktorminta) hanem a gumi vastagsága és anyaga is. Nobby Nicből is az olcsó keveréket nagyon durván megveri a drágább keverék.
Számokkal:
A Race King Performance 29"x2.2 1.7bar-on 85Kg tömeggel megpakolva 29Km/h sebesség mellett szaros butil belsővel 2x26,3W=52,6W-ot fogyaszt. Ha a butyl belsőt lecseréli tubeless-re (nem tudom lehet-e) vagy Latex-re (nekem Latex van) akkor ez az 52,6W még tovább csökkenthető _érezhetően_.A grafikonon látszik, hogyha a fent nevezett gumit a fenti paraméterek mellett 3,8bar-ra fújja, akkor a gördülési ellenállás lecsökken 52,6W-ról 2x22,3W=44,6W-ra. Lecsökkent az ellenállás 8W-ot, cserébe kemény mint a kő és pattog. Arról nem is beszélve, hogy ezek az ellenállások tüköraszfaltra vonatkoznak, ami a kemény gumit részesíti előnyben. Igazi aszfalton betonon közel sincs "ekkora" előnye a kemény guminak.
Az pedig, hogy a gumit nyomásügyileg ki kell maxolni ahhoz, hogy a lehető legjobban guruljon az egy durva általánosítás ami nagyon ritkán igaz (tüköraszfalton).
[ Szerkesztve ]