Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imyourfriend

    őstag

    válasz Zola007 #23590 üzenetére

    Nézd ez az én véleményem, nem túl meghatározó mivel egy vagyok a 7 milliárdból. De úgy érzem van alapja, valahova mindig lehet és kell is fejlődni. De meggyőződésem hogy ezeknek az innovációknak egyrészt az az érdekük hogy megtalálják vele a célközönséget, mely szívesen használná a megfelelő szervizháttérrel. Nem kell itt egyből arra gondolni amúgy sem, hogy János bácsi gondol egyet és holnaptól ilyennel fog tekerni. Valójában az lenne a jóhír ha az emberek megtudnák venni ezt a technológiát miután kiforrott, mert ez azt jelentené hogy van vásárlóereje a fizetésnek. Mindenesetre a kerékpár, és ezen innovációs technikák csak arra jók, hogy az ember kényelmét szolgálják, ezen okból kiindulva minél egyszerűbb minél kevesebb energiát és erőforrást felhasználva kell megalkotni a legjobb kombinációt. Jelen esetben az automatizált váltó a cél.

    Elnézést ha picit elkanyarodtam a témától, tessék elnézni. :B

  • evo87

    őstag

    válasz Zola007 #23590 üzenetére

    Én amondó vagyok, hogy nem szabad csírájában elfojtani a hasonló próbálkozásokat. Attól még, hogy az előnyök nem egyértelműek, innovatív technológiával állunk szemben, amely a következő generációkkal még tovább fejlődik majd, s ha kiforr, könnyen lehet, hogy egyesek számára valóban vonzó lesz, objektív előnyök alapján.

    Példának okáért lehetne automatizálni a komplett váltásvezérlést: egy előre beállított pedálfordulat intervallumot szem előtt tartva a rendszer az adott viszonyok közt a legideálisabb áttételt választja ki. Nyilván megszokást igényel, de a váltókarok hiánya kisebb tömeget eredményez, az automatikus működés pedig kevesebb figyelmet von el a kerékpárostól. De nyilván mindez csupán egy hirtelen jött ötlet példaként arra, hogy bizony vannak potenciálok az elektromos váltórendszerekben.

    iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

  • sssent

    senior tag

    válasz Zola007 #23590 üzenetére

    Attól, hogy valami elektromos, még nem feltétlenül bonyolultabb és hajlamosabb a meghibásodásra, mint ugyanaz mechanikusban. Vessetek össze mondjuk egy Patek Philippe-et egy 5000 Ft-os quartz Casio-val. A Casio mindig pontosabb lesz, és karbantartás nélkül (úgysem lehetne) valószínűleg tovább is működik. Nem jó ránézni, de ez már csak sznobéria.

    Az elektromos váltáshoz kell egy szögegyszerű léptetőmotor, két mikrokapcsoló és egy okos vezérlés, hogy a váltó "érezze, hogy hogyan jó neki mozognia". Ez fizikailag egy sokkal egyszerűbb rendszer, mint a váltókarok trükkös áttételezése, hiszen a lényeg a szoftverben van, a mechanika akár a Holdon is működhetne. Aztán majd a 2018-as XT fékváltókar-szett már gondolom force-feedback-es lesz, amivel visszahozzák a bovdenes rendszer váltásérzetét, és emiatt érdemes lesz lecserélni a 2017-est párszázezer garasért ;]

    Amúgy meg nyilvánvaló, hogy Shimanóéknak muszáj most már valami új vonalon selling-point-okat kitalálni, mert már nem lehet sokáig minden évben egy újabb lánckereket akasztani a hátsó sorra.

Új hozzászólás Aktív témák