Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Toobee

    veterán

    válasz Runner_fxr #151923 üzenetére

    Lítium akkuból is van ezer féle, a mobilos zacskóstól (LiCoO2) elkezdve a hengeres verzióig (LiNiMnCoO2), amit használnak az ebikeokban is. Ezen belül is vannak eltérő modellek, némelyik csak 1000 ciklusra van tervezve, de van olyan is, ami 3000 ciklus élettartammal rendelkezik. Itt például a Samsung SDI cellára írja a gyártó, hogy 6000 ciklus után esik 80%-ra a kapacitás, ami persze laborkörülmények között értendő (DOD100%, 1C/1C at 25℃), de a valóságban is tudhat 3000 körül. A BMW i3 például ilyen cellákból építkezik. Az élettartatom pedig az ebikeok szempontjából negatív technikával lehet jól kitolni. 0,5 kWh-áh akku nettó kapacitás esetén például 1 kWh-áh verziót építenek be, szoftveresen korlátozva, így mindig ideális töltöttségi tartományban maradhat a pakk (30-80% között - 30% - 0,3 kWh; 80% - 0,8 kWh, így 0,5 kWh kivehető). Valószínűleg ennél sokkal kisebb safe zone-nal dolgoznak, így a felhasználón több múlik (60 kWh-s Tesla akku fizikailag 75 kWh-nyi cellát tartalmaz). A Samsung tesztből jól látszik, hogy mi az ideális az akkunak, ezt a villananyautóknál például aktív hőmenedzsmenttel oldják meg egyes típusoknál. Ahol nincs ilyen, ott megfigyelhető a gyorsabb degradáció, mert itt megint a felhasználóra hárul a dolog. Például a Nissan Leaf nem rendelkezik aktív hűtéssel, ezért a hosszabb utak + villámtöltés nagyon fel tudja melegíteni az akupakkot, amit az nem kifejezetten szeret.

    https://barbieripnk.hu/

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #151923 üzenetére

    Akkor nincs más megoldás, mint az ebike sharing rendszer :D amúgy komolyan gondolkodtam rajta hogy valakivel felesbe vennék egyet, v csak akár azokra a napokra kiadnám amelyeken nem tudom hajtani, de mivel mindenki mást ért a vigyázz rá alatt, ezért ez nem járható út.+

    Én viszont nagyon szívesen bérelném 2-3 hetente egy havertől, ha lenne rá mód, és baráti árban meg tudnánk egyezni.

    Amúgy eddig lehetőségem sem volt bérelni, de igazából kb felesleges is, mert tudom h tetszik, és kell nekem, egyedül a motorzaj az ami talán zavaró/kényelmetlen lesz, de azon túllendülök. Engem az sem nagyon érdekel, hogy milyen geója van, analóg bringán megértem hogy sokat számít, de első pedelec bringának szerintem mind1, mert úgyis kárpótol mindenért az érzés, hogy bárhova fel tudsz mászni.
    Ez az aksi mizéria most megijesztett, mert nyilván csak használtan tudnék ilyen bringát venni, úgy meg ki mondja meg és mivel, hogy azt a bringát mennyit használták, míg analógnál, pont előny, hogy kihasználatlanság miatt eladó, itt lehet tényleg azért adják el, mert évente 5x hajtották csak, és az utolsó 2 alkalommal, már alig bírt 30km-t. Mindenesetre jó h említetted, köszönöm a felvilágosítást.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák