Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jester01

    veterán

    válasz Szakbarbár #116105 üzenetére

    Van mindenféle autósból is. Szerdán például összesen hárman voltunk az úton, egy autó szemből egy hátulról meg én. Persze nem bírta kivárni azt a 2 másodpercet amíg elmegy a szemből jövő, inkább centizve elzúgott mellettem. A passzív-agresszíveket is kedvelem, azok "véletlenül" lelocsolnak ablakmosóval. Meg nyilván vannak különösen rendesek is, nekik igyekszem is mindig megköszönni.

    Másrészt viszont ahogy pár embernél többen leszünk a csoportos tekerésen mi bicajosok is össze-vissza közlekedünk néha :B Olyankor megértem a felháborodást.

    Szabályt az oldaltávolságra mondjuk hiába hoznak szerintem, mert elkapni senkit nem fognak aki meg eddig centizett az ezután is fog. Inkább a kötelező kerékpárút használat eltörlésével foglalkozzanak, annak több haszna lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Jester

  • Jester01

    veterán

    válasz Szakbarbár #116105 üzenetére

    Ami a facebook kommenteket illeti az valóban szomorú, hogy egyesek ezt büszkén vállalják. Ha valaki csak bunkó autós, rossz napja van vagy figyelmetlen azt még jobban el tudom fogadni, de akik szabadidejükben ráérnek ilyen vad dolgokat beírkálni azokkal tényleg nem tudom mit lehet kezdeni.

    Külön kedvencem még az "út az autósok adójából van" című eszmefuttatás is :U

    A jobbra tartásról pedig ez a hozzászólás tükrözi az én véleményem is: "aki már közlekedett magyarországon közúton, az tudja, hogy az ócska minőségű utak legócskább rész a széle, mindig az a legkátyúsabb, legtöredezettebb. Úgyhogy az útviszony a legtöbb esetben nem teszi egyszerűen lehetővé, hogy biztonságosan ott bringázzon az ember, mert defektet és esés, így balesetet kockáztat." Múltkor mentem Tatabánya környékén sáv közepén mert használhatatlan volt a széle. Autós nyomja a dudát, előzéskor anyósülésről még be is szólnak de azért utána ő sem ment 30-nál gyorsabban és a szélére sem húzódott le.

    Jester

  • Jester01

    veterán

    válasz Szakbarbár #116105 üzenetére

    Plusz ugye az "azért mert néhány bicajos esetleg szabálytalan üssük el mindet" is jó hozzáállás. Meg az aki el sem tudja képzelni, hogy a biciklis sem mindig biciklis és esetleg igenis van például jogosítványa meg autója tehát ismeri is a kreszt meg fizeti is azokat az adókat amikből az utakat stadionokat építik. Budapesten meg esetleg még a dugó is kisebb lesz ha nem az autójával közlekedik.

    Na abbahagyom mert nagyon ideges leszek :B Megyek inkább bicót mosni.

    Jester

  • 6030D

    Ármester

    válasz Szakbarbár #116105 üzenetére

    Az a része jó a felhívásnak, hogy kicsit a nagyközönség elé viszik, hogy ez probléma. Viszont ezt korlátozni nettó hülyeség. Autónál sincs ilyen, mennyivel kell előzni, csak az, hogy nem veszélyeztethetsz (vagy zavarhatsz, régen volt...), mégis mindenki tud előzni. Vagy nem, de az már emberfüggő. A 1,5 métert egyenes szakaszon, csekély forgalom mellett lehet betartani. De aki kitalálta, azt elküldeném egyszer hétvégén Szentendréről Dobogókőre, aztán araszolgasson 15-20-30-cal a hobbi bringások mögött, amíg lesz olyan útszakasz, ahol kellően felgyorsít, megelőzi 1,5 méterrel, majd besorol úgy, hogy nem húzza a bringásra. Megcsinálta? Ügyes! Már csak az addig mögötte feltornyosult 50 autónak kell ugyanezt.
    Valamelyik cikknél a hozzászólásokban volt, hogy miért nem bírja kivárni az autós, amíg előzhet. 20-30-cal? Innen csókolom az illetőt, illetve kérdezném, jár-e nyáron autópályán? Ott van az, hogy megáll a pálya, majd elindul, majd megáll, és nincs baleset. Mindez azért, mert valaki bejön a belsőbe 100-zal, a mögötte lévő fékez 95-re, mögötte is fékez, 90-re... és a sor vége áll. Ez lenne az utakon is, mert gurulni, meg előre helyzetet felmérni igen kevés ember tud.
    Megoldás? Igen, van: 2,5-2,6 m a kamion, legyen 80 cm egy bringa, kerüljön ki 1,1-1,2 m-rel-> 4,5 m széles sávban mindenki elférne. De ugyanezen aszfaltcsíkra ha a szélső fehér vonalat a padkától 50-60 cm-re teszik, akkor a bringás abban megy, a többiek meg kikerülik. Csak ez több pénz, mint a kampány.

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • trialboj

    őstag

    válasz Szakbarbár #116105 üzenetére

    Engem idén kevesen akartak elgázolni, talán 2-3 olyan autós volt aki úgy kezdett előzésbe velem szemben hogy jóval 70 felett húzott el, viszonylag közel hozzám, ez kicsit ijesztő volt, de legtöbb esetben mindenki szépen kikerült hátulról.

    Nagyobb túrákon mikor hazafelé tartok, én végig az aszfalt legszélén megyek és nem húzódok tovább akármi jön mögöttem, de frusztráló tud lenni mikor hallom hogy egy kamiont tartok fel, viszont mikor megelőz óriási távolságot tartva akkor meg jó érzés hogy nem centizte ki.
    Amúgy az átlagos szélességű utakon a személyautó simán meg tud előzni ha csak a vonalig megy ki, és ilyenkor még szembe is jöhet autó, szóval ritka az az esetleg hogy valaki megijeszt.

    Errefelé, Romániában nincs olyan hogy biciklist tiltó tábla, ott még ahol akarsz, és mersz, lehet ennek is köszönhető hogy 1-2 szakaszon kicsit idegesebben az autósok, mert ott nem lenne szabad bringával tekerni, de ha más út nincs akkor ott mennek.

    Szerintem messze vagyunk attól hogy minden autós teljes értékű résztvevőnek tartsa a bringásokat is, főleg a városban, de én sokkal biztonságosabban érzem a főúton való tekerést mint pl 3 éve.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák