- Realme GT 2 - aláírjuk
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #34246 üzenetére
magasságtól és arányoktól nagyon függ
természetesen nem 160 centis lányra gondoltam
175 centi mellé már fel se tűnne egy 65 kgén vagyok 183, exem 167 centivel kislánynak tűnt mellettem
Ez a lány [link] azt hiszem 170 centi, ami biztos hogy most 61 kg és úgy eltűnne rajta még 4 (de akár 6-8) kiló is, hogy észre se vennéd és akkor mondanád rá, hogy éppen nem szögletes.
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
beleszólok
senior tag
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #35028 üzenetére
Tothgera30 védelmében: En is a merevvilla pártján vagyok, kellőképpen ballonos, gumival, a 29es bringaknak igenis jól áll. Hosszabb villaszár, nagyobb légtömeg a gumiban elég akár akármelyik olimpiai xc pályára, csak nem rohanva, sőt a bringa kezelési technikát is fejleszti.
Csak ezekek a villákat nem 100 kg körüli bringasokra tervezik, és ebben az esetben a homlokcső illesztése is komoly terhelést kap, szar csapágyazás, nem megfelelő szögek esetén még el lehet repeszteni hosszában. Nah pont ezt szeretném elkerülni.
Amit nem tud a villa-gumi kimozogni, arra ott van a nyeregből laza kiállás, és combból, karból, csillapítás.
A kényelmet lehet fokozni a nagyobb kezűeknek vastagabb markolattal, komolyabb kesztyűvel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
razzorr
őstag
válasz Teasüti #35072 üzenetére
Az ajós téma csak mellékzönge volt,hogy ne legyen uncsi 1-2 szavas válasz. Anno többször ki lett tárgyalva a zsírspray téma és gondoltam kipróbálom,de vonzza a koszt, mocskos az összes küllő és nem megy finoman a lánc. Ezért is állok vissza a csepis olajra.
Nos remélem mostmár minden érthető, jól fogsz aludni és nem a zsanérjaimon gondolkozol -
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35077 üzenetére
a "csepis olaj" jó ha pár tíz km-ert kibír
Az bebaszna. Biztos azért tudok 8-10 ezer km-t menni a láncommal, mert 3 naponta újrakenem és minden pénzem olajra költöm...
A zsír egész egyszerűen nem elég viszkózus. Zsírt a motoroknál használnak, mivel ott hőhatás is éri a rendszert, amitől viszont folyékonyabb lesz a szett. De bármiről is legyen szó, a fém kopik. Ha te ezt nem mosod ki, csak "úgysem csinál koszt" kijelentéssel hagyod darálni, az épp hogy az élettartamnak nem tesz jót.
Szerintem te valamikor láttál műszerolajat, és azt hiszed, mi is arról regélünk.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35079 üzenetére
Nem, a cseppentős az, ami nem spray-s. Ki a fene beszél itt műszerolajról? Az nyilvánvalóan nem alkalmas rendes bringalánc kenésre, mert az tényleg túlzottan folyékony. A legjobb olajak azok, amik ilyen túlnyomás nélküli kis flakonokban leledzenek. Ahogy említették előttem is, abból van normál, és sűrűbb (vizes környezetbe szánt) változat is. Az egyik kedvenc márkám egyébként a Brunox. A másik meg a már említett Motorex.
Okés, fordítva értelmeztem a fogalmat.
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz Teasüti #35077 üzenetére
Majd megkeresem a flakont,most nem emlékszem a típusára. Zsírspray-ből is van biztos 1000 féle, de én nem kísérletezek tovább,inkább olajozok. Érdekes,de az olajjal sosem volt gondom,nem koszolt nem kente a gatyámat... Nem is tudom miért akartam kipróbálni mást,egyszerűen csak hajtott az ismeretlen utáni vágy
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35081 üzenetére
Ez nálam speciális kérdés: az XTR az egyetlen, ami nem szakad alattam. Volt már felsőkategóriás Sram-om és KMC-m is, de sosem bírták túl sokáig, így számtalanszor rollereztem haza... Ha sikerül egy kicsit jóárasítva megszerezni, akkor egy közepes sorral igencsak megéri (én HG-61-el használom és XTR váltókkal). A kidolgozása páratlan, és valahogy sosem volt váratlan szakadásom vele, mindig tudtam, hogy mikor járja a végét – ellentétben a többivel. Attól tartok viszont, hogy 10 ezer alatt manapság már nehéz lesz beszerezni (épp aktuális)...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35116 üzenetére
De azt is könnyű belátni, hogy vannak jó, tartósabb és kevésbé jó, halandóbb termékek. És mivel szintén nem kis energiákkal dolgozok, nekem muszáj az előbbi csoportból mazsoláznom. Váltástechnikától függetlenül... Azért vicces volt ez a beszólás, persze, csak olyan demagóg, mint állat.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
torzo
Ármester
válasz Teasüti #35339 üzenetére
Én nem hülyéskedtem a bakanccsal!!! Tényleg azt használok novembertől márciusig.
Valami ilyesmit használok, pont olyat éppen nem találtam a választékban. Tényleg vízhatlan, tényleg meleg, motorozni is ebben szoktam, nagyon bírja a strapát. Az meg hogy kinek tetszik vagy nem, nem izgat.
De a Decathlonos választékban szerintem találsz jó, cipő kinézetűt is, csak az be fog ázni, ha esőben-hóban bringázol.
Ja!!! És a bakancsnak megfelelő trampli pedál is kell, de ezt már elmondták előttem.[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Teasüti #35346 üzenetére
Nem, nem téli, de kellően meleg. -5-ig nekem jó.
Használtam már 6000 km-es kéthetes motorostúrán is májusban. Egész napos viselés után sem volt trágyaszagú. Jóféle. Protektor az nincs benne, de masszív darab, van olyan, mint a 4x annyiba kerülő Daytona motoroscsizmám.A Mountex-ben aztán találsz igazi profi darabokat is, de azok általában qrva drágák. Ebben tényleg jó a Decathlon!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #36213 üzenetére
telefonszámot mindig elkérjük,ha kéri,kicsörgünk azon a napon,amikorra igértük,ha nemkéri és nemjön érte,akkor a megbeszélt időpont után 2 munkanappal rátelefonálunk,ha továbbra sem jön,a 10. munkanaptól tárolási díjat számítunk fel
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #36277 üzenetére
Jegyzőkönyvet ne kérj, arra nem veszik a fáradtságot!
Én még a bejáratott helyeken is szoktam kérni tételes felsorolást a számlán. Több szervizessel is úgymond barátságban vagyok, de mindig kérek. Egyszer előfordult már, hogy felraktak egy új pedált és mire hazaértem vele szétment benne a csapágyazás. Másnap természetesen visszavittem és azonnal cserélték is, ilyenekre jó a számla.
Nem tehet arról, hogy ha valami gyári hibás, de így biztos cseréli és nem a jókedvén múlik.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #36280 üzenetére
Én külön kérem, nem elégszem meg a blokkal. Ezt a kerékpár leadásakor mindig jelzem. Szépen elmagyarázom, hogy mit szeretnék(adok róla egy listát) és ha kész, akkor egy tételes felsorolást szeretnék a számlán. Nem kérek minden mellé árat, oda elég egy végösszeg. Csak legyen ráírva, hogy ezt+ezt megcsinálták és ennyibe került. Érdekes, hogy a kisebb boltokban ezen nem problémáznak, egy nagy kerékpár boltban volt csak vele problémám, de a másodjára odafáradó eladó már előzékenyebb volt és megírt mindent.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36283 üzenetére
Az valóban nagyban segítené a hibafeltárást, meg az ok okozatok megmagyarázását. Ami a szerelő és az ügyfél közt is segítené a kommunikációt.
Egyébként azt sem tudom mire vélni mint sok mindent mást amiket tapasztaltok a szervizekben, hogy senki nem képes normálisan összeírni mi történt a kerékpárral.. ha sietünk is, a szervizben az árak megállapításához akkor is készül egy lista, hogy mik történtek a biciklivel, amit az ügyfél felhívásakor, vagy megérkezésekor mindenképp rá olvasunk a biciklire. Meglepő részleteket pedig le is szoktuk fotózni.
Van egy szervizes barátom, nála komolyabban dokumentáló embert még nem láttam, ő makró képeket készít az összes csapágyfelszínről szétszedéskor, tisztítás után, majd összeszerelés közben.Maszek melóm végén legutóbb én pl egy ilyen levéllel zártam a javítást: LINK árakat meg annyira kell komolyan venni hogy törzs vendég, akkor hozta mikor tutira ráérek, 1 hét alatt készült el, és akciós árakat kapott nagyon..
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #36286 üzenetére
Ezért szerelem én idehaza magamnak a gépet, vagy ha mégis be kell vigyem egy szervizbe akkor megvárom és megnézem hogy miként szerelik meg. Persze a teleszkópot bevinném, mert ahhoz nincs szerszámom meg nem értek hozzá de a többit meg lehet odahaza. Mondjuk nekem ipari csapágyas a gépem, na meg a váltást mindig utánaállítom ha hallom hogy kezd pontatlan lenni a váltó hangja/elnyúlik a bowden. Bár legjobban az tántorít el a szerviztől, hogy nyáron eleve több időm van és miért adjak ki pénzt azért amit én is megtudok csinálni odahaza.
-
Because
őstag
válasz Teasüti #36291 üzenetére
én inkább megtanultam burkolni is (járólap, csempe, tapéta), de az legyen frankó mint az amit jópár kontár művel és még pénzt is kér érte
de most ott tartok, hogy legközelebb a konyhabútort és az ágykeretet is én fogom csinálni. fog a fene annyit kiadni érte
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #36291 üzenetére
Nehéz kérdés amúgy, de én úgy voltam vele mikor 6-7ezer körül volt egy generál itt a környéken hogy megtanulom aztán valamelyest beállítom a dolgokat. Persze országútinál más kérdés, ahol a féket valamint a váltást se túl nehéz beállítani, most hogy a középcsapágy integrált lett az is 1 szerszám meg a kormánycsapágy is. Kerekek ipariak, nyolcas még nem ment a kerekekbe eddig hálisten. Viszont itt Győrben 1500/darabért csinálják, Szombathelyen 900-1000 forint/kerék a centír. Nameg ha az összes láncpucolást, kenést valamint mókolást bringaboltosokkal végeztetnék akkor már jóval 50k felett járnék idén, az pedig 3 ultegra (ha jól tudom PD-A600-as) spd pedál ára rosebikes-ről. Persze ehhez kell egy kevés szakértelem, személy szerint mikor elkezdtem kerekezni akkor sokat jártam a bringaszervizbe és ellestem a trükköket, most meg alkalmazom őket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36286 üzenetére
Egy teló karbantartás általában 5-6 ezer, szétszedik, kipucolják, újrakenik és friss olajat töltenek bele. Ha szimeringet is kell cserélni, akkor még több. Gondolom ezért írta Lasali, hogy 10-ért ez így nem működik (nagyszerviz + telószerviz).
Valóban sok kontár kerékpárszerviz van, én is találkoztam már nagyon sok olyan bringával amit úgy hoztak be, hogy már kétszer visszavitte a szervizbe, mert nem jól csinálták meg, aztán harmadszorra már nem oda vitte. Megnéztem és szorult az összes csapágy és markolatig lehetett behúzni a fékeket. Szóval ilyen is van sajnos.
Viszont sok esetben az embereknek nagyon érdekes elképzeléseik vannak a kerékpárral és szervizeléssel kapcsolatban, kb úgy gondolkoznak, hogy mivel az ő bringája nem ér sokat, így kb szinte ingyen csinálják is meg, mert hát ugye ő nem versenyző, meg a bringája se ér sokat, ezért nem is akar rá sokat költeni. Nézzük meg csak egy kicsit, de nem akar érte nagyon fizetni csak egy kicsit, de azért legyen jó. Ezektől az emberektől a hajam égnek áll, és mennyi ilyen van.
Behoznak egy nyirkos pincéből előguberált szart, amin kb minden rossz, vagy egy olyan bringát amit irdatlan módon lehajtottak, mindene kb 3 szorosan csere érett annyit km van benne, láthatón az életben nem volt semmilyen karbantartás rajta. Na ezekből a bringákból csinálj használhatót. A pofátlan alkudozásokról nem is beszélve. Nem kötelező szervizbe vinni a bringákat, mindenki megcsinálhatja magának, ha úgy érzi van hozzá szakértelme meg szerszámai, de ha behozza akkor vegye tudomásul, hogy van egy árlista, amiből maximum törzsvásárlóknak szokás kedvezményt adni, nem minden jött mentnek.
A fentebb említett irdatlan állapotban lévő bringákból használhatót csinálni, olyat amit nyugodtan kiadok a kezemből, rengeteg meló és nem kevés pénz. Egy kb értéktelen vacakra is pillanatok alatt rászalad 25-30 ezer, ha használható, biztonságos bringát akar belőle.Egyébként nálunk úgy néz ki a munkafelvétel, hogy kitöltünk egy szerviz lapot amire felírjuk a tulaj által igényelt munkafeladatokat, szükséges alkatrészeket árakkal, amiket így első ránézésre meg lehet állapítani. Ha szervizelés közben egyéb problémák merülnek fel, akkor azt telefonon egyeztetjük és ha kéri cseréljük. Amikor jön a bringáért a szervizlapon rajta van minden cserélt alkatrész illetve az elvégzett munka.
Ha külön nem kérik, mi sem nyomtatunk tételes listát, csak egy blokkot kap, de kérésre nagyon szívesen nyomtatunk egy tételes listát, de amúgy is rajta van a szerviz lapon minden.
Garanciát természetesen vállalunk a cserélt alkatrészekre és az elvégzett munkára, de azért az, hogy ez aztán nem fog szétesni a hegyen, így kicsit erős, mert ez függ a kerékpár minőségétől, a kerékpáros súlyától, meg a felhasználási területtől. Arra én nem tudok és nem is akarok garanciát vállalni, ha valaki nem arra használja a bringáját amire való.Nálunk egy kis szerviz 4500 ft, ez egy teljes átnézés és beállítás, illetve benne van a szükséges alkatrész cseréknek is a munkadíja. A nagy szerviz az 10 ezer, ami annyival több a kis szerviznél, hogy az összes bontható csapágy szét lesz szedve, kipucolva és újra zsírozva. Illetve a kerék centírozást is magában foglalja. Viszont hidraulikus fék légtelenítés és teló szervizt ez az ár nem tartalmaz, az külön tétel.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36327 üzenetére
Levegős uturn-t még sajnos nem szereltem sose, a rugós változatot viszont már többször.
Mondjuk a működési elvük nagyon hasonló, gyök egyszerű.
Jobb ha nem terhelés közben állítod, mert könnyebben csúsznak a felületek, de ha jól meg van kenve a rugó, akkor én azt merném menet közben is tekergetni, mondjuk én nem vagyok egy nagy súlyú.. bár sok értelme nincsen. Az a lényeg a két végállásban ne húzzuk rá, sőt inkább egy picit hajtsuk vissza ha megéreztük hogy eltekertük teljesen valamelyik irányba.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Külpolitika
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Trollok komolyan
- World of Tanks - MMO
- EAFC 24
- PlayStation 5
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen