- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Switch-re is befut a Darkest Dungeon 2
gp A PlayStation kiadások mellett a Nintendo konzoljára is elérhető lesz jövő hónapban az új kiadás.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266558 üzenetére
Abban még nagyon sokat kell tanulnom, főleg a beosztásról. Szombaton az elsőnél (1km/70m) meg kellett állnom közben, igaz az kb az indulástól 2 percnyire volt. A második kb fele hosszú volt, és ott úgy mentem, ahogy bírtam, lassan, de végig. Aztán később már felmentem a többin is, pedig volt egy majdnem 2 km-es is, de ott már nem a sebesség érdekelt, hanem hogy ne fulladjak ki és érjek is fel. Szóval igazából a beosztást kell gyakorolnom, a sebesség meg majd idővel úgyis alakul. Kiállni se szoktam szinte soha, szóval ebben még van hova fejlődnöm.
ZolkoW: köszi a visszajelzést, szerintem télen a futópadon majd próbálom az alacsonyabb pulzust, hátha. Maximum gyorsgyaloglok
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #266617 üzenetére
Megnéztem neked, 45-ös lábam van, ha jó pozícióban van a pedálon, akkor éppen súrolja a sárvédőt. Anélkül nem érne bele. De mivel taposópedál, főleg kis sebességnél nem mindig van tökéletes pozícióban a lábam, ezért olyankor simán bele tud érni. Megoldás: függőleges pedál helyzet. Egyébként is így fordulsz tervezetten, kis vagy nagy ívben. Amikor meg hirtelen kell reagálni mert olyan a helyzet, nem a beleérés lesz a legnagyobb gondod. Viszont abban igazat adok, hogy - legalábbis nekem - az átlag magasság, testalkat és a hozzá való lábmérettel nem érne bele, ha nem lenne sárvédő - a megfelelő méretű vázzal. De tényleg ne ez döntsön...
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266634 üzenetére
Ezen nem, de az időpont és a pozíció elég nekik, van kamerarendszer, le tudják követni. Rendszám felismerő kapuk szintén.
Mázlitok volt, hogy nem történt nagyobb baj.
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #266657 üzenetére
Te mennyit nyújtasz? Én indulás előtt pár perc bemelegítést nyomok, érkezés után pedig pár percig nyújtok. Igazából még jól is esik. Ha hosszabban vagy erőltetett menetben megyek, akkor közben is nyújtok, amikor megállok pár percre. Nekem ez bejött, azóta, hogy csinálom, már nem úgy fájnak a térdeim, hanem csak a szokásos izomlázas "kellemes" fájdalom van.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266690 üzenetére
Nekem a Smoove 230 km óta van fent, kb másfél hete. Ez alkalommal nem törölgettem le a láncot a tekerések után, így nem is szedtem le róla az anyagot, jobban is bírja. Most már kezd kicsit hangja lenni, és a váltás sem olyan finom, a mai tekerés után újra is fogom csepegtetni.
200 km volt a cél, azt tudja. És mivel nem kell pucolgatni csak törölni és újracsöpizni, nekem bevált, marad ez.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266697 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy kevésbé kenem össze magam, mert egy ez is kicsit képlékeny trutyi, és a beleragadt por azért koszol. De százszor kényelmesebb, mint az olaj, mert nem kell tisztogatni, a láncszemek belsejébe nem igazán jut el a kosz, az meg, hogy várni kell vele 1 napot, hát nem akkora nagy trúváj. Már csináltam kartonpapírból hátsó a féktárcsára takarót, úgyhogy tuti nem fogja összefröcskölni, plusz most nem fogom felmelegíteni a Smoove flakonját, hogy ne legyen annyira vizes állagú. Letörlöm a láncot alaposan, a kazettát meg a tányérokat nagyjából, aztán hogy írja, hátrafelé pedálozás, aztán ha kellő mennyiség van fent, akkor végigváltom az összes fokozatot, és kész vagyok. 2 hetente ennyi belefér, és most meglepően sokat mentem, a realitás inkább 3 hét.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266707 üzenetére
Hát ugye eddig kétszer alkalmaztam, az elején, és kb 150 km után. Elsőre felmelegítettem a flakont, folyósra csinálta, sokat adtam neki, vártam, második alkalmazás, ahogy kell. Ott amúgy nem fröcsögött, de szemenként csepegtettem, beivódott, és amúgy is lassan hajtottam a láncot.
Másodikra szintén felmelegítettem az üveget, de ugye akkor a szemek belsejében már ott volt a wax, szóval a felületén állt meg az extra adag, és az a viszkozitása miatt fröcskölt is rendesen. Már akkor eldöntöttem, hogy nem melegítem a cuccot legközelebb, mert felesleges.
Most nem is akarok annyit rakni belőle, és lassabban is fogom hajtani. Már látom, kb. mi az elég, és hogyan kell alkalmazni, szóval innentől már könnyebb dolgom lesz vele. A szürke gyurma nálam is megvolt, az első tekerés után vissza is szedtem az extrát, azóta nem kellett. Ami van, az menet közben lassan úgyis lepereg, én meg idővel ráérzek majd a helyes mennyiségre.
Nálad a Squirt meddig tart két kezelés között?
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266708 üzenetére
Ezt már kérdezni akartam, jó is hogy itt van egy másik felhasználó.
Nekem megjött a cseredarab, feltöltöttem 100%-ra, belaktam, csak fura volt, mert töltőn is 98% és 100% között ingadozott a töltöttség, és az első indulás előtt bekapcsolás után 1 percen belül leesett 98%-ra. Ezen az első ride-on 10% körül (felett) merült óránként, fura is volt. Mondom végigcsinálom töltés nélkül, amíg bírja, végül összesen négyszer mentem vele az elmúlt 4 napban. Mindig ugyanaz a beállítás (50% fényerő, megosztott neten live tracking), és érdekes módon a következő napokon már a szokásos 7-8%/órát hozta. Összesen kb 6.5 órát ment ezalatt, nettó kb 5.5 óra tracking. Így volt 36%-on. Tegnap este elkezdtem teljesen lemeríteni csak úgy az asztalra kirakva, így ment még kb 3.5-4 órát, mielőtt 0%-ra merült és kikapcsolt. Aztán bekapcsoltam, és lassú töltővel feltöltöttem 100%-ra, majd ma kiderül, hogy bírja így.
Nem vagyok elégedetlen, mert 8 órás túrákat még egy jó ideig nem fogok menni, de meglepett, hogy mennyire rosszul mutatja az akku töltöttséget, miközben amúgy nagyjából bírja, szóval nincsenek extra merülések. Betudom annak, hogy rossz volt az akku kalibráció, és majd beáll 2-3 töltési ciklus után.
A kérdés: neked is néha fura az akku százalék merüléskor?
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266712 üzenetére
Nekem 100 km-ig nagyon finom, mint a friss olajozáskor. Nálam 200 km volt az a pont, ameddig illene bírnia, hogy ne kelljen túl sokat szórakozni vele, és most bírja is. Kicsit már nekem is van hangja, a váltáson is érzem, hogy kellene a kenés, de ma még elmegyek így, hogy meglegyen a 250+ km benne, aztán újrakenem. Kíváncsi leszek, ma rámérek a láncra is (400 km után). Tudom, nem kellene látnom jelentős kopást, ha hozza, amit olajjal, én elégedett vagyok. De ugye nekem olcsó a láncom, és nem is használom annyit, hogy azon parázzak, hogy elnyúlik. Évi párezer km-es futásnál nem a lánc lesz a szűk keresztmetszet.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266717 üzenetére
Akkor ez a leugrás 98%-ra nálad is megvan, megnyugodtam, hogy nem az akku a vacak. Az előző is 7-8%-ot merült óránként, és bekapcsolva ott állt, ahol korábban, de tegnapelőtt például vagy 20 percig nem merült egyetlen százalékot sem menet közben, gondolom a 90% feletti gyorsabb merülés itt "dolgozta ki" magát, vagyis tényleg a kalibráció rossz. Az előzőn nem volt ilyen, ezért nem is merítgettem, ezt se fogom még egyszer kikapcsolásig, de a Hammerheaden is azt írták, hogy elsőre merítsd le, hogy beálljon rendesen a visszajelzés, ezért most megcsináltam. Merítés közben amúgy nagyjából egyenletes volt a százalék esése 36%-ról indulva, de lefekvéskor 11%-on kapcsoltam ki a készüléket, ami reggel bekapcsolás már csak 7%-ot mutatott, majd 5 perc múlva 1%, és kikapcsolt. Szóval 20% alatt én már nem indulnék el vele 1 órára sem, bár annyit valószínűleg még épp kibír. De az tény, hogy "alul" a százalék jelzése eléggé kiszámíthatatlan.
Én minden ride után leveszem a tartóról és felhozom a pincéből, bár lehet, hogy elég lenne néhány alkalmanként. Mivel nem küldtem vissza a tartót meg az adaptert, így most van +1 bontatlan tartóm meg adapterem, meg kábelem is. Hacsak a készülék alja nem törik el, akkor ennek egy jó darabig elégnek kell lennie.
Egy kérdés: ha elmész 8 órás túrára, gondolom van nálad hátizsák vagy váztáska. Nem olcsóbb beledobni egy kis méretű powerbankot (csak példa), mint a telefonodat nyírni ezzel? Így még pluszban a telefonhoz, lámpához és egyebekhez is lenne extra töltésed, súlyban meg könnyebb (200g), mint az iPhone.
#266720 .LnB: beszart a jobb oldali gomb, és ugrált a képernyők között, meg rázkódásra, a végén már teljesen használhatatlan volt. Itt írtam le.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ringman #266718 üzenetére
Legyen még drágább, és lehessen még kevésbé javítani otthon, azaz termeljen még több szemetet (és persze bevételt a gyártóknak).
Nem az innováció ellen vagyok, és nem akarok e-bike-os vitát sem indítani, csak a folyamat végére szeretném felhívni a figyelmet: a kényelmes embereknek adják el a pedelecet, és ne nyírják ki az "újrafelhasználható" biciklit.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266723 üzenetére
Nekem a telefon az övtáskában van hátra csapva, az ilyen kis váztáskák szerintem nem elég nagyok egy nagyobb telefonhoz, a 200g-os powerbank meg nem olyan drága és nehéz, hogy igazán gondot okozzon, évente párszor. Cserébe töltheted róla a Karoo-t máskor is, a lámpákat is, akár a telefonod is, ha 2 napos a túra.
Az én telefonjaim régóta tudnak vezeték nélküli töltést, nullaszor használtam kipróbálás után. Nem is szívesen dugnék rá a többszázezres telefonomra egy pont a töltésre érzékeny eszközt a tűző napon, hogy még azt is magával rántsa.
Amúgy vannak még ennél is kisebb és olcsóbb powerbankok, 5000 mAh-s 100g-os, de van még 66g-os is. Annak aztán se súlya, se helyigénye.#266725 .LnB: tudom, de nekem az elejétől szorult a gomb, és most jött ki, kollégának meg a dobozból kivéve volt sz.r. Ha a tiéddel nincs gond, akkor nem is lesz. Vagy nem ez
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266731 üzenetére
Jók ezek a cuccok, egy időben én is a nyeregtáska lázban égtem, aztán asszony volt Aldiban, azt mondja van nyeregtáska, vigyek? Potom pénz volt, hozzon. Hozott, megpakoltam minden javításhoz szükséges felszereléssel, de egyszer nem volt még bicón. Ha úgy megyek, hogy vinnem-hoznom is kell valamit, hátizsák, van egy egész kicsi, elfér benne a lánc meg amit hozok/viszek. Képzeld vettem még tavasszal U lakatot, ki se volt bontva, mert inkább használok egy láncot, ami harmadannyiba került. Van tök frankó Sigma Aura 80 lámpaszettem, szintén tavaszi vásárlás jó akcióban, és szintén dobozban, mert ment fel helyette a következő héten akciós Aldis vagy Lidl-s olcsó lámpa, ami ugyan ceruzaelemes, de a célnak megfelel, és még nem kellett elemet cserélnem benne.
Lényeg, hogy egynapos túránál én max vinnék egy kis hátizsákot (vagy egy nagyobb nyeregtáskát), bele egy powerbank meg a kaja, aztán ebédidőben töltenék annyit a Karoo-ba, amivel este hazaérek. Szerintem egynaposnál még felesleges a folyamatos töltés. -
Tin
veterán
Lemerítettem a Karoo2-t 0%-ra, majd bekapcsolt állapotban feltöltöttem 100%-ra 5V1A-s régi iPhone töltővel (3 óra volt), rajta hagytam még egy fél órát, és kikapcsoltam.
Most elmentem, több mint 20p után esett le 100-ról 99%-ra, és 92%-ra merült 1ó 20p ride után. Ez 6% per óra, ugyanúgy 50% fényerő és megosztott neten live tracking.
Csak azért mondom, mert úgy tűnik, tényleg újrakalibrálta a százalék kijelzést. Ettől persze még 8% per óra lesz a végén, de tényleg ennyire változatos a százalék visszajelzés.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #266712 üzenetére
Most kentem újra Smoove-al, kerek 250 km után (az előző 163 km után volt). Volt némi hangja már a láncnak, a váltás sem volt annyira finom, de még bőven tűrhető, elment volna még egy 50-est simán. Azért bírhatta tovább, mert most nem törölgettem tekerések után a láncot, csak hagytam úgy, ahogy van.
Lánc nyúlás 400+ km után 0. Tudom, nem is kellene többnek lennie, csak azért írom, hogy nincs mérhető nyúlás, vagyis nincs extrém kopás, magyarul valószínűleg jól sikerült az első kenés is. Pedig KMC lánc.
Engem megvett. Kényelmesebb, ritkábban kell, és elszórakozva is csak 40 perc volt az egész, törölgetéssel együtt. Végre nem kell hetente mosogatni meg olajozni, hanem ráér 2 hetente. És most már nem is igazán fröcsögött, hogy nem melegítettem fel a flakont.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #266763 üzenetére
Tudnék mesélni
Nem baj, hogy mindenkinek mások a prioritásai, de néha tényleg olyan, mintha először a tökéletes bringa, felszerelés, edzés és étrend kell (és persze az összes tudás), és majd utána lehet tekerni. De nulla tudással nehéz egyszerre mindent befogadni, még ha nagyjából mindenben igaza volt/van az ittenieknek, csak idő kell, mire az ember eljut arra a pontra a saját tapasztalatából. Ha egyszerre akartam volna mindent, 1 hónap után feladtam volna, és aztán ott rohad a felszerelés a pincében meg a szekrényben.
Itt ahol lakom, nem egy olyat látok, aki drága csili-vili országuti, full beöltözve, mindenből a legjobb, és mondom inkább megyek mögötte, mert biztos gyors. Aztán várok, végül megelőzöm, mert biztos csak warmupol (a semmi közepén), de soha többet nem látom. És én is többször vettem észre magamon, hogy hú ezt vagy azt venni kell, de aztán ráeszmélek, hogy miért is? Lehet, hogy jövőre újra se kezdem, akkor meg?
Fulton mondjuk más, őt megértem. Nagyon sokat teker, nála tényleg van potenciál abban, hogy vesz egy "tökéletes" bringát, mert biztosan jelentősen gyorsulni fog tőle. És mivel neki vsz ez a kiadás nem pár hétnyi fizetése (mint a fent említett fullos arcoknak), érthető, ha a tökéleteset akarja, de persze mind tudjuk (még én is), hogy akármit vesz, pár hét vagy hónap után jön az újabb pimpelési hullám, idővel pedig előkerül a purhab is
-
Tin
veterán
válasz fulton #266812 üzenetére
De arra vágysz amit nem engedhetsz meg magadnak, ezért a maximumot akarod kihozni abból, amit még épp megengedhetsz, de még az is fáj, tehát 2 dolog biztos: full maximalistán állsz hozzá, és teljesen kritikus leszel vele szemben.
Ugye tudod, hogy ha a vásárlás előkészületével töltött idődben mondjuk fusiztál volna (mindegy mit), akkor abból a pénzből már rég lehetne egy kompromisszum-mentes 2 millás bicajod? Ha még a sokezer km-es tekerésből némi időt is hozzácsaptál volna a fusihoz, akkor meg akár kettő is?
-
-
Tin
veterán
válasz fulton #266828 üzenetére
De én egy percig sem kételkedem benne, hogy NEKED valóban jó lenne egy jó kis országúti, hiszen sokat mész, szereted, ez a hobbid, megérdemled 45 évesen, hiszen idővel valamivel ellensúlyoznod kell a merevedési problémákat. Ez mind rendben is van. Csak a tökéletesség keresése az, amit nem értek.
Vegyünk pl. engem: egy 55-ös gumis "fitnesz" bike, nincs aero öltözet, taposópedál, és van még hova edződnöm. Nagyjából síkon tudok menni 25-30 között, aztán nincs tovább. Ha széttaposom a pedált, akkor se nagyon. Ha én váltanék (bicaj + gumi, ruha, pedál), vsz instant +5 km ugrás a sebességben csak ezek miatt, de én például még biztosan várok ezzel 1 évet, mert edzeni ezzel is lehet, és amerre járok, ott eleve nem mennek ennyivel sem az emberek. De nálad meg érthető lenne amennyit mész, mégis tervezel és tervezel vásárlás helyett. Miért nem elég egy 2000€-s Canyon köztes lépésnek?
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #266830 üzenetére
Szerintem több gondja lesz a drága karbonnal, mert amire pénze van, azok is "szarok", vagyis átlagosak, és ha belenyúl valami kevésbé jól sikerült darabba, akkor átkozni fogja magát. Aztán a mentalitás miatt folytatódik az egész: jobb gumi kell, jobb felni, más stucni, más ülés. és igy tovább.
Talán neki nehezebb, de én inkább választanék egy "jó" méretet valami alu középkategóriás országútiból, és hozzászoknék ahhoz.
-
Tin
veterán
válasz 6030D #266850 üzenetére
Merevedésről beszéltem, nem kis pöcsről
#266851 fulton: ha meglesz... bocs, remélem tudod, hogy nem bántani akarlak, de ez olyan, minthogy annyira tökéletesre akarod az első szexet, hogy a végén a gatyádba élvezel köszönéskor.
#266852 6030D: gondolom ezt nézted, mi ezzel a baj? Valódi előrelépés, és tűrhető ár. Ráadásul ez biztosan el is adható ha mégse válik be.
-
-
Tin
veterán
válasz fulton #266862 üzenetére
Figyi, felmész az oldalra, kiválasztod a bal oldalit, mert az a tárcsafékes, beírod a magasságod és az átlépőd, kijön a méret, ami vsz az L lesz mint nekem, aztán decemberben megveszed. Vagy ugyanazt karbonból 600€-val drágábban, ha "pro" akarsz lenni.
Aztán élvezed. 6 év gari van rá. El is adhatod, ha nem jön be, de úgyse fogod, hanem csak élvezed. Mert passzol méretben, mert k.rva mindegy, hogy picit esetleg hozzáér a cipőd hegy a kerékhez, vagy hogy 3.26mm-el lejjebb lenne ideális a stucni. Nem kell. Megszokod ezt, és élvezed.
Az a szerencsém, hogy nincs raktáron, mert egészen megkívántam Csak úgy kíváncsiságból, hogy milyen lehet a másik véglet.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #266864 üzenetére
Engem nem kell rábeszélned, nekem nem azért van 700€-s biciklim, mert nem tudom kifizetni az 1600€-st, hanem mert nem akartam előre kitalálni, hogy mit is szeretnék. De ha most országútit akarnék, ezt simán megvenném, teljesen jónak (és elégnek) tűnik nekem. Efölött már azt hiszem, csak azoknak érdemes költeni, akik tényleg komolyan tolják, vagy sok a fölös pénzük, és villantani akarnak.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266865 üzenetére
Én most az egyenes vonalú haladásról beszéltem, nem átlagról! Az átlagom 20-25 km/h közé esik, de az ugye nem csak sík. A különbség pedig hogyne lenne nagy a 25 és 30 között, naponta érzem . Írtam is, hogy 30 felettit nem tudok kipréselni magamból, maximum rövid távon.
Egyébként szerintem de, van ekkora különbség egy rövidgatyás hibrid-fitnesz és egy beöltözött országúti között. Ennél a sebességnél már van. Ha nincs, akkor valamit nagyon rosszul csinálok. -
Tin
veterán
válasz fulton #266869 üzenetére
Hát, majd kipróbálom. Szerintem a 13kg-os hibrid váz és az 55-ös alsópolcos gumi, illetve a 9kg-os országúti váz és egy közepes 30-32-es gumi között sîkon van ennyi sebességkülönbség. Ez átlagban meg nyilván csak a fele, 2-3 km/h. De ez is ezer dologtól függ, egy jobb napon simán vagyok átlagban ennyivel gyorsabb a saját bicajomon is.
#266871 tisn: lehet tervezni, amikor az ember nem mástól veszi el az időt, vagy unatkozik, de túltervezni felesleges. Régen én is csináltam ezt, ha kellett valami, ezer évig néztem utána, de mostanában már inkább megrendelem, aztán valamire majd csak jó lesz, esetleg visszaküldöm. Mondjuk ez utóbbi elenyésző, szinte nulla. És abban nagyon igazad van, hogy jobb megvenni és használni valamit, amire szükséged van, mint ábrándozni róla.
-
Tin
veterán
válasz ZavaBalazs #266889 üzenetére
Nem akarom, ez egy hosszabb beszélgetés része volt.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #266915 üzenetére
Hát igen, a szezon eleje logikusabbnak tűnik. Én meg egy posztot olvastam 1 hete, ahol a support írta az eltört tartóra a kérdezőnek, hogy természetesen cserélik, sőt küldenek új típusút, mert rájöttek a gyengeségére, de az nem kapható kereskedelmi forgalomban. A régi 40 dolláros tartót meg nem lehet már megvásárolni, csak a 65 dolláros újat. De szerencse, hogy nem küldtem vissza a tartót, így most van egy tartalékom
Amúgy a tegnapi 1ó20p alatt 8%-ot merült, a mai 1ó10p alatt meg 10%-ot. Szóval nem teljesen következetes a visszajelzés. Mindenesetre én elégedett vagyok vele. -
Tin
veterán
válasz fulton #266918 üzenetére
Szerinted országútinál mi a jelentősége? Magától egyik sem fog tönkremenni, a karbon bringa meg fél-1 kilóval könnyebb. Engem laikusként 2 dolog tart vissza a karbontól, az egyik az, hogy ha rosszul esel, kuka a váz (bár az alu sem köszöni meg), a másik pedig a felár, mivel a súlykülönbségből még sokáig nem éreznék semmit. A karbon villa viszont kellene. Nekem, laikus kezdőnek.
Youtube-on amúgy beírod hogy carbon vs aluminimum frame, és van egy csomó videó.
Tessék, felsz.ptam a hozzászólásod, beálltam céltáblának, hátha indít egy véleménycunamit, és a végén veszel bringát
-
Tin
veterán
Ruha, wattmérő, HR szenzor, bike computer, szemüveg, sisak, kesztyű, SPD, görgő, előfizetések, tartalék alkatrészek, lánc nyúlásmérő, petentszem bontó, olaj, wax, főzés, tisztítás, állvány, nyeregtáska, multitool, tej, kukac, és persze egy drága karbon bicaj, amibe nem ér bele a lábad ha kanyarodsz.
Azon gondolkozom, hogy ezektől mind mennyit gyorsulnék.
B opció: meglévő bicaj és tekerés.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz MC Pite #267155 üzenetére
Ez egy félig szarkasztikus komment volt, amivel senkit nem akartam megbántani. De egyébként hasonló korú vagyok hozzád, és nem kihagyás, hanem 20 év után kezdtem biciklizni.
Nem arra céloztam, hogy ezek feleslegesek, hanem arra, hogy ezek egy része csak céleszköz, és nem szükséges a biciklizéshez. A gyorsuláshoz lehet az, az edzéshez szintén lehet, hiszen én is használok órát a HR méréshez, és tervezem a pántot is, ahogy cadence szenzort is, miért ne alapon, de összességében egyik sem feltétele a fejlődésnek (egy bizonyos szintig). Inkább hobbi, amivel nincs semmi baj.
Csak arra akartam célozni, hogy a bringán kívül mennyi cucc kell ahhoz, hogy bringázhass, és hogy valóban kell-e ezek közül bármi is a bringázáshoz.
#267142 dom1n0: szóval hobbi, de annak teljesen rendben van. Mindenki másra költ, mást tart fontosnak. Egy részük meg persze szükséges és kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek
- BTWIN gyerekbringa eladó
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition