- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Előzetes élménybeszámolókon a Black Myth: Wukong
gp A megjelenésig kicsit még türelmesnek kell lennünk, augusztus végén debütál a játék.
-
Tecno Spark 20 Pro újra, immáron 5G-vel
ma 108 megapixeles kamera, vegán bőr hátlap és a többi Spark 20 mellé illő forma a Tecno új modelljén.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
IMIIKE1998 #105791 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Szétszedés nélkül nem lehet teljesen átnézni egy bringát, de nagyjából fel lehet mérni 10 perc alatt is, hogy milyen állapotban van. Olvasd vissza Runner kálváriáját, hogy mennyi rejtett hibája volt az ő új szörnyetegének. Én adtam már el így bringát, hogy a vevő által választott szakihoz elvittük, ő megnézte amit lehet szétszedés nélkül, kb. 10 perc volt. Sokat nem kérhet érte a szerelő, 1-2000 forint.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem hinném, hogy garanciát ad a szakszerviz. Ahhoz, hogy garanciát adjon valaki, teljesen szét kéne szedni, ami sok idő és sok pénz. Egy országútinál meg maximum annyira kell szétkapni, hogy kiveszed a két kereket, ami amúgy is gyorszáras, max 1 perc kivenni/visszarakni.
Amúgy meg először is egy megbízható, hozzáértő szervizt kell találnod, mert addig nem ér semmit az egész. -
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem kell ezt túlparázni. Megnézed a láncot, sort, hajtást ha szarrá van kopva az látszik. Kiszeded a kereket, megforgatod kézzel, ha hibás azt érezni, nem kotyoghat. Első fék behúz a kormánycsapágy nem lötyöghet. A fékváltó legyen gyors és pontos. Egy bankkártyát neki nyomsz a felninek abból látszik mennyire van elfékezve. Vázat végig kell nézni, repedés esetén off.
Egy régebbi outin egyetlen olyan hiba van amit nem lehet észrevenni 10 perc alatt szétszedés nélkül az a hibás monoblokk, középcsapágy. De azt annyira nem drága cserélni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
IMIIKE1998 #105862 üzenetére
Miközben te fórumozol?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105862 üzenetére
Ezért kell mtb-t venni, az őznem fog neked futni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #105919 üzenetére
Mikor volt ez 180e Ft?
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #105923 üzenetére
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #105923 üzenetére
2015-ös cikkben is 1300 $-t írnak rá, sosem volt ez 180e Ft (nem is lehetett, mivel Giant, így az átlagosnál is jobban túl van árazva).
-
jjeahh
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #105919 üzenetére
Ehhez hasonló túrabájkot szvsz elég sokan csinálnak, sőt, vannak gyártók, akik direkt erre vannak specializálva. Szerintem nézz szét kevésbé tömegmárkáknál is, pl. Marin, Salsa, Surly, Orange, Kona stb, most nem néztem át ezek jelenleg mennyiért kínálnak ilyesmit, de tudtommal pl a Marin, Orange gyakran meglepően jó áron adja a vasakat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz
IMIIKE1998 #106002 üzenetére
Köszi de nem egészen ezt a kategóriát nézegetem, szeretnék az aluról karbonra váltani. Csak kíváncsi lettem volna a fórumtársnak miért volt csalódás ez a típus.
Amiken gondolkodom:
- Rose X-lite 4 Ultegra/Force Disc
- Canyon Ultimate CF SL 8.0 Disc (erről már kb a létező összes reviewt, videót láttam)
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
HEAHEA
tag
válasz
IMIIKE1998 #106000 üzenetére
A Jászság második legnagyobb földterülettel rendelkező településén.
Ehhez a bringához mit szólsz: Cannondale Quick 2? Ingyen viszik az EU-n belül.Napfénysüti: Milyen szempont alapján választod ki az új bringád? Ahogy látom Ultegra, karbon, tárcsafék az legyen . Ár max. mennyi lenne? Szín?
-
HEAHEA
tag
válasz
IMIIKE1998 #106029 üzenetére
Nézz szét itt esetleg, abban az ársávban pl. a Vitus kerékpárokat láttam, amik megfelelhetnek az igényeidnek, szélesebb gumi, merev villa. Ingyen szállítják a kerékpárt Mo.-ra. Lehet, hogy valaki már innen a fórumról is rendelt kerékpárt, nemrég ruhákat rendeltem innen, szerencsésen megérkeztek. Wiggle
-
HEAHEA
tag
válasz
IMIIKE1998 #106044 üzenetére
Azokhoz mit szólsz, amit nemrég fentebb linkeltem?
MÁS: Kerékpár váz védelmében milyen fóliát ajánlotok/használtok, ami víztiszta és vastagabb kialakítású?
-
pc360
addikt
válasz
IMIIKE1998 #106064 üzenetére
15 az k. sok – főleg kis méretben. Nekem ez
a gépem volt kb. 12 kg a maga 22 colos méretével.Ilyen borzadványos nehezékhez nem érdemes semmit
hasonlítgatni. Nem csak nehéz velük tekerni, de még szar is.[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106061 üzenetére
Dekásból ezt érdemes venni:[link] Tökéletesen fejre illeszthető...
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106078 üzenetére
Mostani bringádon mennyi a vízszintes távolsága a nyeregcsőnek és a stucninak?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
gergo5991
őstag
válasz
IMIIKE1998 #106078 üzenetére
180k ért se kapsz könyebb bicót mint 15 kiló..
ha cube kell a 29erből a 17es a te méreted -
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106081 üzenetére
Nincs kép, de láttuk már ezerszer.
Méretek kellenek.
Ja és nem azért dőlsz, mert nagy, hanem mert sza... régi a geoja.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
válasz
IMIIKE1998 #106069 üzenetére
A véleményem már tudod róla.
És még mindig nevetségesen kicsi.[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106095 üzenetére
És ennél akarsz kicsivel nagyobbat?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
IMIIKE1998 #106111 üzenetére
Lehet nem néz ki 19"-nek, de tuti az, csak a 26-os kerekek miatt kisebbnek tűnik. Ezért szerintem túl hosszú a reach, ennél kisebb kell szerintem. Az 565 mm-es tt hossznál viszont lerúgtam a kereket, így mindenképpen 470-485 mm körüli felsőcsőhossz kellene, na meg 18-asnál semmiképpen sem nagyobb váz, bár szerintem vagy 17 vagy 17.5, mert 77 körüli átlépővel ezek jöhetnek számításba.
[ Szerkesztve ]
-
Yahhher
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106141 üzenetére
Szia.
Melyik kellysre panaszkodnak a geo-ja miatt?
Üdv B.
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106153 üzenetére
Nem sok, hogyha a többi mérete ezzel arányos. Az SMLXL csak egy irányadás, a mm-ek fognak dönteni.
Mindenki támogassa, hogy vegye meg a bringámat, utána tessék dícsérni, aztán mindenkinek kuss!!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106163 üzenetére
Imike! Hasonló magasságúak vagyunk, ha gondolod kipróbálhatod a Merida Speederemet, vagy az asszonyét is. Az enyém 50-es, nejemé 47-es méretű. Ha ez segítene...
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #106210 üzenetére
Ha váltóval akarod, akkor igazából csak a villát kell cserélned egy merevre, ami nagyon könnyen megoldható.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #106255 üzenetére
Ha neki megfelel, nagy baj nem lehet vele
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #106255 üzenetére
A Kross közel sem említhető egy lapon a Genesis és társaival.
-
Mezga Aladár
veterán
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106421 üzenetére
Nem gyengébbek az outi kerekek mint a trekkingeké az biztos, sokkal nagyobb a rázkódás outi esetén...
-
Vanir
veterán
válasz
IMIIKE1998 #106465 üzenetére
Ha felmegy a fitness kerekére a 40-es, bár azokhoz a peremszélességekhez már nagyon nem ajánlott. De amúgy igen, bírnia kell, és nem a két bringa közti 4 kiló súlykülönbség fogja neked megadni a meghatározó faktorokat.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106465 üzenetére
Megdobja a kukába való rugós teló ami nehéz, és cserébe még szar is, mert se rugóút se csillapítás.
Vanir Manapság kapható fitnesznek nevezett alapból szélesebb gumis bringa, nyilván nem alapból 23-asba kell bele rakni. 40mm meg elég sok mindenre elég, régi tanyabikejaim elég fura helyeken is elmennek
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106552 üzenetére
Milyen gumi van rajta?
StLui:
Nem a fully ellen tiltakozom amúgy, csak a mindenkinek fully kell ellen. (Ráadásul pont akkor volt egy ilyen hullám itt a fórumon, ahol a fő szempont az volt, hogy nem ráz... rossz aszfalton...)
Más: reggel kátyúzták a bringautat Vác-Sződliget között, ahol olyan nagyon ramaty, gyűrött az út. Lehet lesz rá remény, hogy viszonylag sík felületen lehessen tekerni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
IMIIKE1998 #106552 üzenetére
...minőségi aszfalt... te honnan írsz,Svájcból?
(#106550) TomMusic ...a Nutella sajnos (szerencsére?
) olyan mint a Kóla,pont olyan jót senki sem tud.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106568 üzenetére
Na, akkor vegyél egy RaceKinget (mi mást?
), és minden gondod megoldódik. 3 bar-on suhan az aszfalton, 2-n meg tapad a földön. Rázni meg az acél vázad mindig is fog. Nekem is ráz.
(#106543) TomMusic: elszégyellte magát a cicaszem miatt, ezért elengedte a nyomást... a hátsó keréken van a nagyobb súly, ezért ott könnyebben átfúródik a bármi. Szerintem. Kicserélted, vagy maradt a bkv?
Hasaggymeg: na, nem is mesélek többször semmit... Karbon 29-cel top 10.
Nutella: ja, meg van +27 % árrésük...[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106644 üzenetére
Azonos méretben majdnem egyformák, a Levelből kérhetsz 27,5-t is. Fejcsőszögben más.
Aztán lehet hogy nem, de mobilról ennyit sikerült összehasonlítani.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #106631 üzenetére
Attól függ, hogy milyen felhasználáshoz? Rövid távon nem nagy súly, de mondjuk egy egész napos túrán, pláne hegyen, sok emelkedővel, már nem kevés. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 12kg az a bringa vagy 14-15. Meg egy Enduro geometria, nagy rugóutak még pluszba nehezítik a hegyre feltekerést. Egy 110-120mm rugóút bőven elég az élvezetes, komfortos montizáshoz. Aki túrázósba nyomja, annak teljesen felesleges e fölött gondolkodni, csak a tekerhetőséget rontja, de gyakorlati haszna nem lesz számára. Nagy rugóút annak kell, akinek a lejtőzés legalább annyira fontos, ha nem fontosabb mint a fölfelé haladás. Ott meg lehet hozni ezeket a kompromisszumokat és nem lesz csalódás.
Radon Skeen Trail 8.0 130/120mm úttal, ez elég sok mindenre elég, pláne Magyarországon. 12,45kg. Maximum egy dropper kell még bele.StLui: Jó gép az, nyilván sok örömet okoz, de az elmondottak alapján neked arra a bringára semmi szükséged. Kicsit olyan, mintha pl azért vennék egy időfutam gépet, hogy néha körbe tekerjem a velencei tavat.
Vagy, hogy a motorozásnál maradjunk, minek venni egy 1000-es gyorsasági gépet, ha 120-nál nem mer valaki gyorsabban menni?
Ne vedd sértésnek, nem annak szánom. Csak képletesen mondom, hogy ha te túrázósba bringázol, akkor kb ágyúval lősz verébre az Enduro-val. Azt is írtad, hogy a régi merev XC-vel is ugyan úgy elmentél mindenhol, mint az Enduro-val. Ebből egyértelműen következik az, hogy se komolyabb, Endurósnak mondható terepen, se olyan tempóval nem használod ahogy kellene. Máskülönben fizikai képtelenség lenne az amit állítasz.
Jópofák ezek az oktató videók, bár én soha nem néztem ilyeneket, persze nem is vagyok profi. Úgy gondolom mindenkinek meg kell találnia a saját stílusát. Nem mindenki bringázik egyformán. A lényeget abban látom, hogy a megfelelő bringázási stílushoz a megfelelő bringát párosítsuk. Ez az alap. Sokan már itt gondban vannak, és így olyat gyakorolnak amihez a bringájuk nem alkalmas. Ha ez megvan, akkor a második fontos szabály, hogy legyünk tisztában a képességeinkkel, ne akarjunk túl gyorsan fejlődni. A fokozatosság elvét kell követni. Itt sokan azt a hibát követik el, hogy amikor ráülnek egy sokkal komolyabb gépre mint a régi bringájuk, akkor azt hiszik, ezzel bringázási technikai tudáshoz is jutottak. Hamis lehet az érzés, mivel a gép sok mindent meg tud oldani, kimozog, hamarabb megáll, jobban tapad stb. Viszont gyorsan megvan a baj, ha elérjük a határainkat (nem a bringa határait). Az időt nem lehet pénzen megvenni, márpedig ahhoz, hogy legyen egy jónak mondható, montis technikai tudás, idő kell, sok gyakorlás. És persze kell egy jó adag bátorság, ez nyilván mindenkinél mást jelent.
zserrbo: Hegyen, terepen is használt montinál, szerintem kb ez a minimum szint. Grand Canyon AL 4.0
Persze lehet venni olcsóbban, de az eléggé kompromisszumos lesz.Mivel általában dobozban küldik a bringákat, így valamennyire szét vannak szedve, a 0km-es beállítás, leginkább bolti átvétellel működik. Egyébként még ha be is állítják, kb 1 hónapon, vagy pár száz km-en belül, mindenképp át kell nézni az új bringákat! ezt is ingyenesen el szokták végezni a normálisabb boltok, de nyilván ez is csak személyesen működik. Azért fontos ez, mert ha lelazul a pedálod, vagy a hajtókarod, és úgy használod, akkor ott alkatrészek fognak tönkremenni, és ere nem lesz garanciád. Mert elhárítják azzal, hogy felhasználói hiba történt!
cozmo: Mindennek megvan a maga előnye és hátránya.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz
IMIIKE1998 #106696 üzenetére
és azon gondolkodtál már hogy milyen széles legyen a kormány? ha nincsenek annyira éles kanyarok, akkor simán jó szűkebb a kormány, a túl széles kormánnyal ha igen bedőlsz a kanyarokba akkor súrolhatod vele a földet, és ha olyan a terep akár még egy gyökeret is elkaphatsz és esés lesz a vége. Na meg a váltó. 1x10,1x11,2x9,2x10,2x11,3x8,3x9,3x10 vagy 3x11 est akarsz? meg kellene mérni a környékeden a dombok hosszúságát, magasságát, hogy a lehető legjobb teljesitményt tudd leadni a hajtásba dombon felfele. Van még egy millió dolog ami befolyásolhatja a kerékpárválasztást, csak nem hogy lekésed a nyár és a jó idő végét a vásárlással.
-
StLui
veterán
válasz
IMIIKE1998 #106696 üzenetére
Már a DH bringák is kezdenek 29-esek lenni
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106767 üzenetére
Tegnap betekertem egész Debrecent és sok-sok padkával találkoztam. Simán lehet menni ezeken az utakon vékonyabb gumikkal (az enyémen jelenleg 32-es van), csak kiállsz kicsit a nyeregből és emelsz a bicaj elején, ha padkával találkozol. Vagy finoman "átugratsz" rajtuk.
-
Yahhher
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106767 üzenetére
Szia.
Látim egy ideje megy a nyűglődésed..
Miért nem veszel egy 29-es montit, meg merev villàt?
Mi a baj a telóval?Üdv B.
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106780 üzenetére
Imike! 96kg vagyok és a Merida fitneszemmel egész Hajdú Bihart bejártam már, nem is egyszer. Neked nem kell mondanom milyenek az utak, de semmi probléma nem volt eddig, még defektem sem. Jól bírják ezek.
[ Szerkesztve ]
-
Yahhher
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106780 üzenetére
Ilyen utakon a csepel royal is bírja sokaknak!
Ezen felesleges aggódni.Üdv B.
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #106787 üzenetére
Most 32-es gumi van rajta. Elől kb 12-12mm, hátul 9-9mm hely van még. Mármint a kerék mindkét oldalán van 12-12 és 9-9mm hely...
[ Szerkesztve ]
-
Perillustris
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #106794 üzenetére
Jó lesz a Speeder neked, én évek óta ezen a vonalon mozgok, a mostanit is nagyon szeretem.
Perillustris
-
emiki6
veterán
válasz
IMIIKE1998 #106914 üzenetére
Hamis személyije még lehet
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
IMIIKE1998 #106959 üzenetére
Az új Acera egészen pofás,egy kezdőnek elég is.
(#106955) pc360 ...ugyanakkor ha azt nézem mennyi bajom volt az XT-vel is (fogaskoszorú tartóbak repedéstől,agyrágáson át a szabadonfutó kazettatest sorozatos meghibásodásáig) akkor már nem tudja az ember miben bíz6...és a nejem Fulcrumja sem különb,sőt.
Csak az olasz cicoma,semmi más.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #107060 üzenetére
Az erőnléted, az aerodinamika, aztán a gumi gördülési ellenállása. Pont a héten próbáltam ki, össztelóssal, Nobby Nic gumival meglett az 50 km/h kisebb, elég rövid lejtőn lefelé.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
IMIIKE1998 #107062 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz
IMIIKE1998 #107060 üzenetére
A légellenállás a sebesség négyzetével arányos. -> kis sebességnél nem számít, de minél gyorsabban mész annál inkább. Meg akkor is, ha szembeszél van. Viszont ez egy olyan tényező, amin nehéz sokat változtatni, főleg tekerés közen.
A tömeghez annyit, hogy érdemes leadnia a túlsúlyát akinek van, az lejtőn fel és egyenes terepen segít.
Egy jó bicikli megfelelő kerékkel meg igencsak lényeges.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Gyúrósok ide!
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Politika
- Üzleti vita és megbeszélés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- További aktív témák...