- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- OnePlus Nord CE 3 Lite 5G: zöld erdőben jártam
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
Dede, marhaság, mert jól méretezett kötésnél nem érjük el a csavar folyáshatárát ( kivéve a nyúlásra tervezett csavarokat ), ha elérjük, akkor az túl van húzva, és egyúttal nyúlt a csavar is. De ettől még az összeszorító erőt kifejti, mivel nem szakadt el, sőt, többet, mert túlhúztuk.
De mitől nyúlna tovább, ha nem terheli más, csak a saját előfeszítése? -
Lacerta
aktív tag
Nem, mert azt irja, hogy:
"ha túl erősen húzunk meg egy csavart, akkor az visszafordíthatatlanul megnyúlhat, és nem fejt ki kellő összeszorító erőt"
Ez nettó marhaság, mert azt jelentené, hogy ha eléred a folyáshatárt, akkor onnan csökken a további nyújtáshoz szükséges erő, de nem, az csak a kontrakciós szakaszban következik be, amikor már szakad a csavar.
Lágyacélnál tényleg van egy pici visszaesés az erőben, majd egy vízszintes szakasz, és ezután kezd el megint nőni az erő, de mivel túlhúztuk a csavart, ez még mindig magasabb összeszorító erő, mint ami a cél volt. És ez csak lágyacélnál van így.A lényeg, hogy ha folyáshatár fölé húzod a csavart, az nem jelenti azt, hogy kisebb lesz a szoríróerő, csak mert nyúlik a csavar.
Az összeszorító erő akkor lesz kisebb, ha még tovább húzod a csavart, és már a kontrakciós szakaszba kerül, de az nem annyira túlhúzás mint inkább beszakítás.
Olyankor már a user is érzi, hogy hiába tekeri a csavart, csak egyre könnyebben forog.Egyébként van jelentősége bicajnál is, de inkább a furat oldalon. Az anyamenet is ugyanúgy folyik, ha túlspanolod.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Fall-N #277852 üzenetére
Köszi, ez megnyugtat!
Na meg a szerszám nyelének a hossza is szorosan összefügg a nyomatékkal.
Anno én azt tanultam, hogy a méretes kéziszerszámok nyele ( pl. villáskulcs, imbuszkulcs ) méretezett, olyan hosszú, hogy érzéssel meghúzva ne tudd tönkretenni a csavarkötést.Hivatalosan az ipari csapágy az zárt, mélyhornyú csapágy (van nem zárt is, az angol cartridge azaz magyarul golyóskosaras. Hasonlóan néz ki, csak nem tömített). Nem tudom miért lett ez a hétköznapi neve, illetve sejtem. Biztos gondolták, hogy "ipari körülmények között" is jól teljesít. Érdekes módon az angol 'sealed cartridge' sokkal kifejezőbb.
Nem egészen.
Az ipari csapágy az azért ipari, mert szabványos. Katalógusból választható, adott méretsor szerint, és az egyes gyártók termékei csereszabatosak.
Ipari csapágyból létezik nyitott, porvédős és tömített kivitel. Utóbbiból egy, vagy kétoldalas egyaránt.
A golyókosár nem függvénye annak, hogy ipari kivitelű-e egy csapágy, vagy hogy zárt-e?
A kosárszerkezet lényege, hogy a nem széteső csapágyakat összeszerelhetővé tegye, illetve a gördülőelemeket ( golyókat vagy görgőket ) bebevezesse a terhelt zónába működés közben. Így kisebb a csapágy súrlódása ( mivel nem a golyók/görgők tolják egymást ), viszont a terhelhetősége is ( mert kevesebb fér el ).
Ahol maximális terhelhetőségre kell törekedni, ott ipari csapágyaknál is léteznek kosár nélküli kivitelűek. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Jester01 #277976 üzenetére
Ez egy sima mélyhornyú tömített csapágy.
Természetes, hogy van neki axiális játéka, mindegyiknek van a felépítése miatt. Ha oldalról megfeszíted, a pálya oldalára mennek fel a golyók, és egyfajta ferde hatásvonalú csapágyként fog viselkedni. Mint a kónuszos.
Ez tök természetes, így kell működnie.
Az, hogy ennyit kell vele sz*pni, az viszont nem normális, szerintem. -
Lacerta
aktív tag
Az én elméletem az, hogy az ebike a probléma megoldás kiszervezésének klasszikus módja. Olyan, mint az életmódtanácsadás meg a személyi edző.
Kéne valami mozgás, de igazából nem akarok megizzadni, nem is bírnám, de mégiscsak ciki lenne ha csak itt a háztömb körül köröznék AHA! itt a megoldás, csak fizetni kell érte, és máris enyém az összes KOM a hegyen.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278130 üzenetére
Kis kalapáccsal, ha alá teszel valamit, vagy nagyobb kalapáccsal, egy közdarabon keresztül simán vissza lehet kocogtatni az eredeti állapotra.
A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni. Ha visszateszed a helyére a golyókat, kb. fél golyónyi résnek kell maradnia. Ha még egy befér kénylemesen, akkor 11 golyós volt.
-
Lacerta
aktív tag
A bike-discount.de-n mennyire variálják az akciókat? Mennyire jellemző hogy változnak az árak felfelé vagy lefelé?
-
Lacerta
aktív tag
Ha azt nézzük, hogy a montizás tulajdonképp onnan indult, hogy a k*csög terepmotorosokat kitiltották az erdőből, akkor a dolog nagyjából 50 év alatt körbeért.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #278231 üzenetére
17. kattog, nyikorog, kotyog, ropog
18. PUR hab, gyorskötöző, duct tape
19: sárvédő, prizma, kitámasztó
20: Medve, b+
21: A strava ( garmin, bryton, stb ) bekaphatja
22: vegyél rendes kerékszettet
23: tavalyi geo
24: melyik mezzel hány w?[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278248 üzenetére
Ha tudod, milyen gyártmányú és típusú agy, akkor meg lehet keresni a dokumentációját a neten. Egyébként minek írnák rá, van doksija, a szervíz meg amúgy is tudja.
Ha meg tudod mérni az osztókör átmérőt, abból könnyen ki lehet számolni adott átmérőjű golyóból mennyi megy bele. Csak mivel ferde hatásvonalú csapágy, ez nem annyira egyszerű. Én az agy doksiját keresném meg.Az én Deore hátsó agyam olyan kialakítású, hogy ki van könnyítve belül, és van benne egy műanyag cső. A kettő együtt alkot egy jó kis tórusz alakú üreget, amiben simán eltűnik teljesen nyomtalanul 2-3 csapágygolyó mikor szétszedem, és aztán nem is hajlandóak előjönni. Első alkalommal órákat sz*ptam az eltűnt golyók keresésével, mire rájöttem, hogy hol vannak. Mondjuk az speciel 2x9 golyós agy.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278250 üzenetére
Nem teszed jól, ha teflont akarsz használni, akkor eleve teflonos zsírt vegyél.
A különféle kenőanyagok keverése ingoványos talaj, legjobb esetben is csak nem rontasz az eredeti tulajdonságokon.
Az agyat és a golyókat gondosan tisztítsd meg, és kenőzsírt használj. Egy jó zsír önmagában elintéz neked mindent amire szükséged lesz.
A piros zsír önmagában nem mond semmit, azért színezik a zsírokat, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket egymástól.
Lítium, vagy kalciumszappan alapú zsír jó biciklihez ( illetve ezek komplexei ), sűrű alapolajjal.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Mezga Aladár #278257 üzenetére
Nagyjából körbelőttem, mi tetszene, de még futok köröket.
Nem tetszenek a kompromisszumok, megalkuvásnak érezném, ha olyan bicajt vennék a havi nettómtól drágább pénzért, amin itt-ott sz*rabb kategóriás alkatrészek vannak mint a nemrég kettétört acélvázas ősmontimon.
Nem engedtem még el a vázcsere/javítás vonalat sem, akkor lenne annyira sürgős hogy beleugorjak valamibe.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Fall-N #278275 üzenetére
Sajnos az a helyzet, hogy ez nem annyira drága bicaj, csak a mi pénztárcánkhoz mérten, és a userek 99.9%-a lesz*rná hogy ilyen, fel se tűnne, vagy már megszokta hogy ennyiért ilyet kap, és elfogadta.
Anno amikor a boltból kitolta apám a zsír új Szputnyik bicajomat, utána sokat szentségelt hogy mekkora f*stalicska, semmi sem volt rendesen meghúzva és beállítva rajta.
Sajnos a '90-es évek azon elvárásai mára igazzá váltak, hogy minőségben utol fogjuk érni a nyugatot.
Csak ez úgy valósult meg, hogy ők lecsúsztak. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Runner_fxr #278277 üzenetére
Nekem elöl világ életemben 11 golyós agyaim voltak, bár nem kétlem, hogy létezik 10 golyós. A gyártók mindenesetre általában törekednek gördülőcsapágyaknál páratlan számú gördülőelem alkalmazására, mechanikai szempontból az a kedvezőbb.
Zöld motorex = shimano ( "premium" ) zöld zsír = Autol TOP 2000 ( a zöld shimano zsírra rá is van írva, hogy product of germany
). És még 3-4 másik gyártó is brandingeli pont ugyanezt, más név alatt.
A bármilyen csapágyzsír annyiban igaz, hogy bármi jobb mint a wd40 vagy a semmi.
De a sima általános célú csapágyzsírok jellemzően magasabb fordulatszámra és/vagy nagyobb csapágyátmérőkhöz vannak kitalálva, biciklihez nem, vagy csak alacsony hőmérsékleten és/vagy magasabb fordulatszámoknál elegendő az az alapolajaik viszkozitása ( jellemzően 100÷220 cSt @ 40°C ).
Ez a zöld motorex/shimano/autol zsír 800 cSt @ 40°C viszkozitású olajat tartalmaz, ezért olyan ragacsos, és ezért alkalmas a jellemzően kis átmérőjű, lassan forgó biciklicsapágyakhoz.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Runner_fxr #278290 üzenetére
Akkor hál' istennek soha nem volt alap kónuszos első agyam.
Neked nagyságrendekkel több tapasztalatod van, szóval nem kétlem hogy van 10 golyós.Így korrekt a megfogalmazás?
A speci szerint ezek ugyanazok a zsírok, a sűrítőanyag kalcium komplex, az olaj 800 cSt félszintetikus. Még a viszkozitási index is megegyezik. Ennyi pénzért érdemi adalékolásra nem lehet számítani, de nincs is rá szükség, alacsony fordulat, kis hőmérséklet, rövid üzemidő.
A Shimi ugyan nem ad meg specit, ott a "német termék" felirat árulkodik, meg az, hogy amikor a gyári új középcsapágyat / kerékagyat szétkaptam, olyan zsír volt benne, amit sem színre, sem állagra, sem szagra nem tudtam megkülönböztetni attól, ami a TOP 2000 patronban ott volt mellettem.
A lényeg, hogy speci alapján ezek ugyanazok, még ha érzésre van is eltérés.Ez egy tök olcsó zsír ( nincs 2e Ft egy 400g-os patron ), és minden tulajdonsága arra predesztinálja, hogy biciklibe tökéletes legyen, szóval nem értem, mi szükség lenne variálni rajta. És ha patronban veszed, a Motorex sem sokkal drágább, csak a tégelyes kivitel ára súrolja a pofátlanság határát.
Kisebb-nagyobb eltérések azonos termék különféle batch-ei közt is lehetnek, főleg az NLGI besorolásnál van egy osztályon belül elég tág tűrés, és amikor dolgozol a zsírral, elsősorban ezt érzékeled.
Sőt lehet, hogy a Motorex mondjuk nem az ENI-től veszi a zsírt ( bár ott van az Autol a szomszédban ), hanem mondjuk a kínaiaktól ( ők is gyártják, már rég lejárt a szabadalmi védettség ).Azon kívül, kenőzsírt nem olyan egyszerű gyártani, hogy mást ne mondjak, mindjárt kell hozzá egy komplett finomító. Magyarul nem csak, hogy a Shimi vagy a Motorex nem gyárt saját zsírt, de sok nagy név is inkább kiadja még nagyobb neveknek bérgyártásba. Olcsóbb kategóriás termékeknél meg egyszerűen ugyanaz a cucc készül más-más címkével.
Vannak természetesen kis niche kenőanyaggyártók is, ők vagy csak a saját spéci adalékolást tolják be a folyamatba, vagy esetleg saját fejlesztésű alapolajuk van, de a készre kotyvasztást már kiadják a nagyoknak. Akiknek esetleg saját reaktora van, az pedig biztosan nem nagy méretű, szóval az ilyen zsírok valami elképesztően drágák, ha egyáltalán kereskedelmi forgalomban beszerezhetőek.
A vödrös zsírt nem érdemes leszólni, pont az az egyik legnagyobb szívfájdalmam ( tudom, kevesen vannak akik átérzik
), hogy az igazán jó, bicajba való zsírok általában 18kg-os vödörnél kisebb kiszerelésben nem kaphatóak. Annak az ára meg egy közepesen sz*r új bicikliével vetekszik, de legalább jó 5-600 évre elég, ha valaki befizet egyre.
Kivéve az Autol Top 2000 és annak különféle néven futó deriváltjai.De tisztában vagyok vele, hogy te konkrétan olyan vödrös zsírról beszélsz, amelyeknél a vödör annyiba kerül, mint egy felső polcos zsírnál egy patron.
Igen, tudom hogy ez így van, ezért kenem magam a csapágyaimat.
Egy alsó polcos csapágy sokkal hamarabb tönkremegy, minthogy a zsír számítana, és azokkal jellemzően amúgy sem mennek sokat, szóval nem ártanak nagyon vele. Meg legfeljebb gyakrabban jár vissza a user.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Fall-N #278318 üzenetére
Nem az ár a lényeg, hanem hogy alkalmas legyen arra, amire használni akarod.
Nem a címke számít, ahogy írtam a Motorex is valójában egy tök egyszerű, olcsó zsír ( még ha drágán is adják ), annyit tud, hogy kis átmérőjű, lassan forgó, alacsony hőmérsékleten üzemelő csapágyakat ( is ) megfelelően tud kenni. De ezt nagyon tudja, és nem kell hozzá megvenned egy 200 literes hordónyit hogy szóba álljanak veled. Nem fog vele szebben forogni a csapágy, csak hosszabb lesz az élettartama. Amit persze nem okvetlenül veszel észre, ha nincs mihez hasonlítani.A zsír sűrűsége/keménysége ( NLGI osztály ) azt biztosítja, hogy a zsír ott maradjon, ahol szükség van rá, ne szivárogjon ki, ne repüljön el, de engedje ki magából az olajat amikor szükséges.
A másik tényező az olaj viszkozitása, és ez az igazán fontos, mert ettől függ, hogy üzem közben lesz-e összefüggő olajfilmed, vagy időnként, esetleg folyamatosan összeérnek a felületek.Az általános csapágyzsírok egyszerűen nem ilyen alacsony sebességekhez való olajat tartalmaznak, hanem sokkal hígabbat, ezért tökmindegy, milyen drágát veszel, nem leszel vele beljebb.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
mauimagic #278361 üzenetére
Nem tudom, pontosan milyen a tömítése a tiédnek, gyanítom olyan mint a többié.
Az én előző Shimano Hollowtech középagyam két szezont ment el, aztán a harmadik kezdetén a hajtással ellentétes oldala olyan lett, mintha homokot szórtam volna a csapágyba.
Ahogy szétszedtem, szét volt rozsdálva. Utólag összeraktam, hogy az egy csapadékos szezon volt, sokszor eláztam. Belement a víz, dolgozott szép lassan, aztán letettem, és amikor elővettem tél végén a bicajt, már kuka volt.
A következő középcsapágyam pont ugyanilyen lett, azt már minden évben gondosan ellenőriztem két szezon közt, és sokáig tökéletes volt egészen mostanáig, mikor is azt vettem észre, hogy a zsír hirtelen olyan lett benne, mintha valaki belef*sott volna a csapágyba, ami a víz jelenlétének erős bizonyítéka. Szintén a hajtással ellentétes oldal. Még nem kezdett darálni, de már kézzel érezni hogy kevésbé finom mint új korában. Mosás, zsírcsere, és mehetett vissza.
Namármost a tavalyi egy csapadékos év volt, és igen gyakran áztam sz*rrá, szóval adódik a következtetés, hogy bármennyire is kifinomultnak tűnik a shimi középcsapágyak tömítése, azért messze nem dacol minden kritikával a hatékonysága. A hajtás oldalt kevésbé veri a víz a tányérok miatt, ezért az nem annyira érzékeny.
Gondolom én.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Ringman #278404 üzenetére
Igy neten megnézve kísértetiesen hasonlít a tömítése a hollowtechhez.
Én azt a konzekvenciát vontam le, hogy évente ellenőrizni kell, a "do not disassemble" felirat derűs telibe sz*rása mellett.Bár volt olyan elképzelésem is, hogy egy kinyúvadt példányba rakok két hibrid csapágyat, kerámia golyókkal és korrózióálló acél külső gyűrűkkel, oszt' akkor bekaphatja az összes víz. De még nem volt kedvem molyolni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Ringman #278412 üzenetére
Beázási problémával én is csak azóta találkozom, amióta hollowtechet használok.
Előtte a négyszögtengelyes hajtások alatt eleinte a kónuszos csapágy, később a monoblokk soha nem ázott be, és újrazsírozni sem kellett őket.
Viszont mindet széttapostam viszonylag gyorsan. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #278424 üzenetére
Minek vinnéd ki az erdőbe, addig is cipelni kell. Eszi a wattokat.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Fall-N #278431 üzenetére
Ezek a régi cuccok nekem mechanikailag nem bírták, mondjuk én nem pörgetek, szóval van nyomaték. Kónuszos középcsapágyam külső gyűrűje konkrétan volt hogy menet közben szétszakadt.
A négyszögtengelyes monoblokkok meg mind megkotyogósodtak 1-2 szezon alatt.
A Hollowtech mechanikailag sokkal jobb, az nem is kérdés.
Ez a tömítés a gyenge pont, bár egyszerűen nem látom, miért. Szétszedve nagyon korrekt, átgondolt megoldásnak látszik, és mégis bizonyos körülmények közt bele tud menni a víz, és ha benn van, ott is marad. És a hajtás ellenoldalra jellemző, tehát az, hogy a másik oldalon ott a tányér, már fog annyi vizet, hogy nem tud bemenni. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Fall-N #278438 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy ennél jobbat tudnának beletenni úgy, hogy ne kelljen a csapágyakat beljebb tolni a középvonal felé. Ami viszont a mechanikai stabilitást rontaná. Eleve azért van benne ( SM-BB52, a többinél nem tudom pontosan ) 1mm-el keskenyebb csapágy, mint a szabványos, hogy annyival is kijjebb lehessen tolni a tengely alátámasztásait.
Ami csapágy benne van, az 2RS kivitel, de a külső tömítőtárcsa speciális kivitel, és nem csak a belső gyűrűn tömít, hanem van egy külső ajak is rajta, ami a peremes műanyag betéten fekszik fel, amiben a tengely fut. A peremes betét pedig porvédőnek van kiképezve.
Magyarul van benne két ajakos súrlódó tömítés, plusz egy labirint, ami még ki is van töltve zsírral. És mégis be tud ázni.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
bike-discount.de-n nincs beállítható árváltozás értesítés, vagy csak én nem találom?
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #278728 üzenetére
Az Igazi Férfi mezítláb!
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278781 üzenetére
A lánckerekeket semmi se tartja egyben, amíg nincsenek feltéve a kazettatestre. Szóval amikor leveszik őket akkor szétcsúsznak.
Nem, mert össze vannak szegecselve ( egyes megoldásoknál csavarozva ), csak a legkisebb lánckerék van külön, mert az túl kis átmérő.Mi a neve a korábbi megoldásnak
Menetes racsninak hívják.Az egész megy a kukába vagy azt is szét lehet szedni és lehet hozzá új lánckereket kapni?
Kuka.
Kazettás agyhoz kb. ennyiért kapsz alsópolcos sort önmagában. Szóval nem sok értelme lenne p*csölni a szétszedéssel. -
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278784 üzenetére
Egy hátsó sor általában egy láncot szolgál ki szóval ha láncot cserélsz, akkor sztem érdemes azt is, főleg ilyen alsó polcos cuccoknál.
Az ugrani fog azt jelenti, hogy elkopott a lánckerék ( összekopott a régi, megnyúlt lánccal ), ezért megváltozott az osztása, és az új lánc nem illeszkedik rá, menet közben ugorhat egyet-egyet. Illetve az új lánc gyorsan hozzá fog kopni a régi sorhoz, szóval ugyanott leszel ahol előtte.Tessék, 6 sebességesek, ugyanott.
Elvileg bontható a racsni, de mivel sem fogaskoszorút, sem racsnit nem kapsz külön, nincs értelme szétszedni.
A menetes racsnikhoz jobban nem értek, közel 30 éve nincs ilyen bringám. Szerintem szervizben meg tudják oldani.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278843 üzenetére
Megváltozott az osztása. + 1 szakkifejezés, amit nem tudok értelmezni.
Az osztás a láncon a lánccsapok , és a lánckeréken a fogárkok távolsága. Ha nyúlik a lánc, nagyobb lesz az osztása, kád formájúra koptatja a lánckeréken a fogárkot. Ha a kopott lánckerékre új láncot teszel, az nem fog illeszkedni, ezért gyorsan hozzákopik ( nyúlik ).A kazettás biztonságosabb?
Nem, csak mechanikailag jobb. Merevebb, és kisebb a hajtás oldali csapágy terhelése.Egyáltalán észreveszi a különbséget?
Élettartamban biztosan. Meg aztán menetesben 7 sebesség a maximum, a kazettás meg 6-tól indul fölfelé.A menetes racsnis egy elavult megoldás és rég abba kellett volna hagyni a gyártását? Nincs helye a 21. században?
Túlhaladott. Helye biztosan van, mert nem gyártanák ha nem lenne rá igény, de olyan mint a szövetdiagonál autógumi. Ha nem pont az kell neked valamiért, akkor van sokkal jobb. -
Lacerta
aktív tag
válasz
velizare #278837 üzenetére
Ilyen west bikingeset én is vettem korábban, de már nem emlékszem, méltattam-e itt a fórumon.
Mindenesetre csak megerősíteni tudom a tapasztalatokat, azzal, hogy hosszabb távon is tudja a trükköt. Kis gyakorlással simán fog menni a szemüveg befűzése is bármikor, tapintásra.
A gyereknek vettem még egy lyuk nélküli változatot a vastagabbikból, ugyanez az anyag, és szabás, de b@szki 2x olyan vastag. Nem tudom elképzelni azt a szituációt, amikor kevés lesz. -
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #278839 üzenetére
Nekem az jött be, hogy a csősálat orr alatt megráncolva húzom fel, és szájon át veszek levegőt. A ráncok miatt van hely van hely a kifújt levegőnek, nem megy fel a szemüvegemre, elég nagy a felület a légcseréhez, és benn marad a meleg is, belégzéskor nem égeti a torkom a hideg áer.
-
Lacerta
aktív tag
Nekem nem nagyon van türelmem ennyit pöcsölni a lánccal.
Szereztem aliról rugalmas flakonokat, amiknek a tetejére injekciós tűt lehet tenni, azzal dolgozom.
Tekerem a láncot hátrafelé közepes sebességgel, miközben a tű végét a hüvely és a belső szem találkozásánál tartom. A kicsöppenő olajat így pont a hüvely pereme kapja el. Ezt mindkét szélen megismétlem, opcionálisan végigmegyek a belső és a külső szem kapcsolódásánál is a lemezperemen.
A tű vastagságával tudok játszani, hogy megfelelő méretű cseppek képződjenek. -
Lacerta
aktív tag
válasz
balintbaba #279352 üzenetére
Nem látom, milyen agy, de azt tudom, hogy használnak Shimano-t is, és egész drága biciklikbe is raknak belőle legalját.
Namármost, tavaly nyáron szereztem be 2 új Deore agyat ( első-hátsó ), a gyári zsírmennyiséget, ami benne volt, kb. el lehetett hanyagolni. Ami azért fura, mert a hollowtech középcsapágyaikat meg úgy telerakják zsírral, hogy a csapágy másik oldalán folyik ki.A küllő viszont nagyon gáz, utoljára akkor történt velem hasonló, amikor szegecseletlen felnit használtam.
-
Lacerta
aktív tag
Erre tudtok valami rosszat mondani?
( Hülye kérdés, persze hogy igen)
Szóval ki mit gondol pro/kontra?
( az árat ne nézzétek, nyilván nem ennyiért ) -
Lacerta
aktív tag
válasz
Dark Archon #280003 üzenetére
Amit én láttam, a fékek meg a kerékagyak lényegesen jobbak.
Úgy értem, hogy az EXC-n vállalhatatlanok ennyiért, az SLX-en meg már egész jók.
Az SLX-en a többi cucc is jobb, bár azok az EXC-n sem rosszak, tökre elég lenne az alapján az EXC is, ha nem kéne féket meg kerékagyat cserélni kb. azonnal. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Lacerta #280002 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, tippeket!
Csak nagy vonalakban:
- 1x, 2x rendszer nem jöhet szóba, nem elég az átfogása arra, amire a bicajt használni akarom ( mindenre IS ). Arról nem is beszélve, hogy ami nincs a bikediscount.de-n, az nem kerül szóba, mert hiába van a Meridának, a Treknek vagy a KTM-nek a Cube-al hasonló kategóriás bicaja, ha a Cube kijön 1300 euróból akciósan a többi meg 2000-be fáj. Nem 2000 euró a keret, hanem 1000, amit esetleg 1300-ig feltolok, de akkor abba már mindennek benne kell lennie, értsd sárvédő, csomagtartó, kitámasztó is ( ha nincs rajta gyárilag ).
- Teló lehet hogy kevés, de ahhoz képest hogy eddig egy merev villással mentem, minden sokkal jobb terepen.
- MT200-al nem lenne gondom ( bár sokan fikázzák ), a V-fékhez képest biztosan nagyságrendekkel jobb az is, ami zavar hogy az MT200-hoz a Kockánál f*s agyak járnak és nem csak hogy nincs kedvem rögtön cserélni, de pl. egy agydinamós agynál elég fájdalmas is.
- Egyébként nem lenne bajom az agydinamóval, nekem szempont hogy legyen egy fix világítás a bicajon, amit nem lopnak le róla és mindig üzemkész. Ha sok fény kell, azt legfeljebb megoldom egy vagy több plusz lámpával.
- A Radonokat is nézegettem, de az a bajom velük, hogy elsőre tök jónak tűnik az ár, aztán ha a felszerelést nézem, gyorsan kiderül, hogy lehagynak 1-2-3 dolgot, amiket ha megveszel külön, pont ott vagy mint a Cube-al. Pl. hiába lockolható kormányról a teló, ha nem adják hozzá a kart. Meg nincs az árban pedál. -
Lacerta
aktív tag
válasz
szimpláncsak #280083 üzenetére
Vajon a Radonra is ugyanazok a benszülött cuccok mennek csak fel, mint a Cube-ra? Csomagtartó, sárvédő, kitámasztó? Vagy arra fel lehet tenni az univerzálisakat is?
-
Lacerta
aktív tag
válasz
lsebestyen #280749 üzenetére
Hát ja, ott mindig minden akciós.
Meg aztán amit nem lehet kapni, az nagyon olcsó amúgy is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #281656 üzenetére
Erősen függ a megállapított szint attól, hogy az adott alkalmazás milyen domborzati modellt használ, ha éppen nem track alapján számolja ki. Domborzati modellből van jó sok fajta, és általában az ingyeneseket szokták használni, amiknek nem a precizitásuk a legfőbb erősségük.
De a track alapján számított szintemelkedés sem sokkal jobb, mert a GPS durván 3x kevésbé pontos horizontális irányban, mint vertikálisan, ezért szokták barométerrel korrigálni, de az meg driftel ha változik az időjárás. Ezért szokták a barométert pedig a GPS-el korrigálni.A lényeg: Nem tudhatod SOHA, hogy VALÓJÁBAN mennyi szintemelkedés volt a tekerés során.